« Föregående · 2218355 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: De e jävligt kul att läsa om vad alla kan om vårat underbara Timrå man blir varm i själen av de positiva snacket!!! Du nomaden e ju inget annat än den största legenden på hela HS jag bugar för ditt fantastiska kunnande om vårt kära Timrå!!! Jag ser fram emot att få träffa dig igen!!!🙌🙌🙌🙌
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Sitter och myskikar på BIF-TIK match 3. Matchen efter att Rahimi och Hellström inte tyckte att Löven skulle spela i SHL kommande säsong.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Minns en kommentar från Bosse Ahl inför elitseriestarten 2000, att bara en sån sak som reklamen i isen gjorde att man kände att det var nåt annat som väntade. Nu är det ju mycket reklam i isen även i HA men den här hade vi inte förra säsongen 🤗
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Jamie Lundmark skriver jag under på. Han kan vara den absolut sämsta spelare per krona i TIK tröjan någonsin. T o m sämre än Svedberg och Kolan
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kommer ni ihåg denna hästsparkarskjutande back? Calle hade inte många skills men skjuta kunde han. Är nog bara Mikko Lehtonen som skjutit hårdare i Timrås historia. Bubblare är sörbergebon Tjobba Nänsėn.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
sargad: Bubblare på "bästa-laget" som perfekta jokrar eller lojalitetspjäser/3-6minutersgnuggare: Kapanen, Pelle Hallin, Boyce.
Bubblare på "inte-så-bra-laget": Belissimo/Svedberg i kassen. Hagos o Crippes sista 1-2 år var ju inte något att skriva hem om.
Bubblare på "inte-så-bra-laget": Belissimo/Svedberg i kassen. Hagos o Crippes sista 1-2 år var ju inte något att skriva hem om.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Kristian Gahn var väl inte en totalkalkon som jag kommer ihåg det även om det inte blev den utdelning man hoppats på?
Ska se om vi inte kan få in någon annan på den platsen... Snubben som inte skottade snö t ex, gjorde väl en del poäng men var väl förödande för lagarbetsmoralen? Nån av våra dyra lång-in-på-säsongen-rädda-kontrakt-spelare... Rosa.. Hyvänren?
Ska se om vi inte kan få in någon annan på den platsen... Snubben som inte skottade snö t ex, gjorde väl en del poäng men var väl förödande för lagarbetsmoralen? Nån av våra dyra lång-in-på-säsongen-rädda-kontrakt-spelare... Rosa.. Hyvänren?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Corey Hirsch blev väl skadad så vi fick slänga in Mathias i match mot Färjestad har jag för mig, längesen så minnet sviker 😀 Kapanen skadad sedan Hirsch vek knät i målet så Mathias fick hoppa in. Han står reggad i Bulgarien så sent som förra säsongen men lite matcher innanför västen 😀 Hade han varit yngre så hade hans storlek varit uppskattad idag.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Är det Kevin Hodson du tänker på? Blev han inte skadad och blev därför aldrig matchklar?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Han gick då under namnet "Gnagarn" Andersson. Den måste jag säga var svår på riktigt. I stort sett helt omöjlig att lista ut 😅
Sv: Apropå nånting...
{9037}: Väntade vi inte på nån transantlantisk supermålvakt där när seklet var ungt som inte dök upp/blev sen/blev skadad så det blev halvt panik i nån match? Har ett luddigt minne av nåt sånt...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Hade han inte nåt smeknamn som jag för tillfället inte kommer ihåg?
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: denne var svårbedömd 😄 skadad på bänken eller nåt sånt i första matchen.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{9386}: Inte Bagarn Andersson. Den här Johan Andersson. Han gjorde bara ett fåtal matcher för oss säsongen 11/12. Kom från AIK, gick vidare till SSK. Ingen spelare som är värd att minnas direkt.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: men bagarn var ju bra, en riktig slitvarg..han ska INTE va med på den listan
+ 13
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tror Leksand får en rejäl baksmälla denna säsong och kan hamna i botten. Ritola, Fransson mfl börjar bli till åren och målvaktssidan ser lite svagare ut än förra säsongen. Forwardssidan ska fylla tomrummet efter slovakerna och det ser inte så ut på långa vägar om de vill vara ett topplag.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9386}: Fiaskolaget
MÅLVAKTER
Phillipe DeRouville
Stefan Ridderwall
BACKAR
Oskar Drugge - Jesper Jäger
Blake Sloan - Andreas Söderberg
Wade Bergman - Patrik Nevalainen
FORWARDS
JT Barnett - Johan Andersson - Andreas Valdix
Lee Jinman - Kristian Gahn - Jamie Lundmark
Mattias Guter - Greg Parks - Sebastian Collberg
Niklas Anger - Robin Sterner - Nate DiCassmirro
MÅLVAKTER
Phillipe DeRouville
Stefan Ridderwall
BACKAR
Oskar Drugge - Jesper Jäger
Blake Sloan - Andreas Söderberg
Wade Bergman - Patrik Nevalainen
FORWARDS
JT Barnett - Johan Andersson - Andreas Valdix
Lee Jinman - Kristian Gahn - Jamie Lundmark
Mattias Guter - Greg Parks - Sebastian Collberg
Niklas Anger - Robin Sterner - Nate DiCassmirro
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{9386}: Inte de Rouville då? Som värvades från det ansedda skotska laget Ayr Scottish Eagles.... måste varit nån tillfällig förvirring hos Nubben. Örn som örn liksom...
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Vore kul om nån ids sätta ihop det mest fiaskoartade spelare sen vi gick upp, Jag tar mig friheten att sätta Osten Svedberg som målvakt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Haha vilket jävla lag! Herrarna som du har utanför kan finnas med som skadereserv. Tvivlar dock på att man är särskilt nöjda med det upplägget 🤭😅
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Roade mig med att sätta ihop ett lag med de spelare som varit i klubben sedan vi gick upp 2000.
MÅLISAR
Anders Lindbäck
Mikka Kiprusoff
BACKAR
Aki-Pettri Berg - Anton Strålman
Petr Caslava - Mat Robinson
Sanny Lindström - Kalle Koskinen
FORWARDS
Fredrik Modin - Henrik Zetterberg - Jonte Hedström
Riku Hahl - Elias Pettersson - Jonte Dahlen
Magnus Pääjärvi - Anton Lander - Timo Pärsinen
Robert Carlsson - Valeri Krykov - Niklas Nordgren
Känns tungt att ha tex Regin, Pyörälä, Manderville utanför
MÅLISAR
Anders Lindbäck
Mikka Kiprusoff
BACKAR
Aki-Pettri Berg - Anton Strålman
Petr Caslava - Mat Robinson
Sanny Lindström - Kalle Koskinen
FORWARDS
Fredrik Modin - Henrik Zetterberg - Jonte Hedström
Riku Hahl - Elias Pettersson - Jonte Dahlen
Magnus Pääjärvi - Anton Lander - Timo Pärsinen
Robert Carlsson - Valeri Krykov - Niklas Nordgren
Känns tungt att ha tex Regin, Pyörälä, Manderville utanför
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: en enligt mig mindre bra värvning av Nubben, gjorde inte mycket väsen av sig..medioker är en överdrift
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Inget ont alls om Alexander Falk, han är säkert jättebra att ha i en grupp med allt vad det innebär, men ibland har hen som postar nyheter väldigt liten (läs: ingen som helst) koll på vad man faktiskt förmedlar.
"Fysiske backen byter allsvensk klubb"
🤭😅
"Fysiske backen byter allsvensk klubb"
🤭😅
Länkar:
Återförenas med sin tidigare juniortränare i Vita Hästen - Hockeysverige ? Mer av sporten du älskar
Återförenas med sin tidigare juniortränare i Vita Hästen - Hockeysverige ? Mer av sporten du älskar
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Gick på erbjudandet för 99kr för en månad å glömde bort, fick räkning på 790kr nu för 3 månader. Känns?.. bra
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Gamla meriter? SAIK kan ju inte leva på Joakim Lindström i PP hur länge som helst?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
KB: Ja det är lite märkligt hur deras forwardssida, som är ett enda stort frågetecken, i nuläget kan belönas med 4 stjärnor. Trött slentrianbetyg?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tror inte Skellefteå nödvändigtvis kommer vara indraget i bottenstriden, men oj vad de har tappat spelare till höger och vänster under sillyn. Gått från guldfavoriter till ett stort frågetecken. Jag skulle nog tippa dem på nedre halvan iaf.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Ispremiären är nu på måndag. Enl. artikeln (som är pluslåst. Läsbar fram till 19.15) går man på is kommande måndag redan kl. 10.30.
"Det är ännu inte klart huruvida Timrå IK kommer att ta in publik eller inte till premiären. Oavsett så börjar vår sändning vid 10-tiden och spelarna beräknas kliva ut på isen 10.30."
"Det är ännu inte klart huruvida Timrå IK kommer att ta in publik eller inte till premiären. Oavsett så börjar vår sändning vid 10-tiden och spelarna beräknas kliva ut på isen 10.30."
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Timrå är på papperet bland de 3-4 sämsta i SHL, no doubt. Dock håller jag DIF som sämre än LHC. Men vi Timråsupportrar är som ystra kalvar ändå inför seriestarten. Anledningen är förra sejouren som på förhand, under seriens gång och efteråt var precis så beige och talanglös som man förutspådde då. Då var det 13 SHL-lag och 1 HA-lag, rent krasst. I år är känslan att vi har ett lag som kan vara med och tävla åtminstone
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Den sluttabellen känns i mitt tycke bra faktiskt. Snyggt!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:
Jag tror att den där tabellen kommer visa sig vara rätt bra i slutet av serien.
Nu får jag säkert en del supportrar på mig men går man efter trupperna så har Oskarshamn Timrå Linköping och Brynäs de på papperet sämsta trupperna
Jag tror ändå Luleå vinner SM-guldet
De har ett riktigt bra lag, får dom det och funka blir dom fruktansvärt bra
Drömmen är att Färjestad åker ur 😂😂😂
Leksand är inte lika bra på papperet så som förra säsongen tippar dom 5-8 ca
Svårt att ersätta slovakerna
Jag tror att den där tabellen kommer visa sig vara rätt bra i slutet av serien.
Nu får jag säkert en del supportrar på mig men går man efter trupperna så har Oskarshamn Timrå Linköping och Brynäs de på papperet sämsta trupperna
Jag tror ändå Luleå vinner SM-guldet
De har ett riktigt bra lag, får dom det och funka blir dom fruktansvärt bra
Drömmen är att Färjestad åker ur 😂😂😂
Leksand är inte lika bra på papperet så som förra säsongen tippar dom 5-8 ca
Svårt att ersätta slovakerna
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9287}:
1. FBK
2. Växjö
3. Skellefteå
4. Luleå
5. Rögle
6. Örebro
7. Frölunda
8. Malmö
9. Leksand
10. Timrå
11. Linköping
12. Djurgården
13. Oskarshamn
14. Brynäs
1. FBK
2. Växjö
3. Skellefteå
4. Luleå
5. Rögle
6. Örebro
7. Frölunda
8. Malmö
9. Leksand
10. Timrå
11. Linköping
12. Djurgården
13. Oskarshamn
14. Brynäs
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Men med rådande tolkning skulle vi väl fått nåt i stil med det här inför förra sejouren:
Målvakt 4
Backar 1
Forwards 1
Ledning 3
Målvakt 4
Backar 1
Forwards 1
Ledning 3
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sen är ju tolkningen av experternas betygssystem märkligt kan jag tycka. 2 känns som dåligt men står för godkänd SHL-klass. Jag skulle skriva om det så här:
1=HA-klass
2=Låg SHL-klass
3=Godkänd SHL-klass
4=Hög SHL-klass
5=Landslagsklass
1=HA-klass
2=Låg SHL-klass
3=Godkänd SHL-klass
4=Hög SHL-klass
5=Landslagsklass
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: med ett stabilt försvar så sjunker pressen på forwards att producera. Och jag tror att dom behöver lite tid innan dom kommer in i grejerna!
+ 2
« Föregående · 2218355 · Nästa »
