« Föregående · 2234380 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
KB: Och återigen, för mycket nobody för namnkåta Modo. Så länge tunnelseendet i er förening härskar kommer kräftgången fortsätta. Jösses vad kostsam "den gyllene årgången" varit för er pga hybrisen den skapade
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Nä just det. Den fattiga kusinen från landet bevärdigas inte ens med sånt. Glömde det.
Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Antar att inte så många köpt förköp på ståplats, de betalar väl på plats. Hoppas på fullsatt västra stå!
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Timrå är inte med i artikeln. Bara 10 lag är omnämnda
bästa:
Djurgården
Rögle
Örebro
Färjestad
Leksand
sämsta/elakaste
Oskarshamn
Luleå
Växjö
Skellefteå
Frölunda
bästa:
Djurgården
Rögle
Örebro
Färjestad
Leksand
sämsta/elakaste
Oskarshamn
Luleå
Växjö
Skellefteå
Frölunda
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Det finns 1002 bokningsbara sittplatser just nu. Alltså är 75%, 2993 st sittplatserna bokade.
Det finns totalt 3995 bokningsbara sittplatser.
Det finns totalt 3995 bokningsbara sittplatser.
Sv: Apropå nånting...
Perreman: Med tanke på att Wedda skrev ett 3 års kontrakt precis innan vi åkte ur, så hoppas man ju Timrå fortfarande är förstavalet. Lär nog inte saknats erbjudande från topplag i SHL..
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hade varit ett trevligt tillskott! Hoppas Nubben är där och nosar och kollar läget. Lär väl i så fall bli efter jul då.
Sv: Apropå nånting...
Madhawk om Wedin.
"Under den senaste veckan har flera stycken initierade personer jag pratat med i telefon, mejl och sms sagt att de fått vibbar om att Wedin kan ligga lite pyrt till.
Sverige? Timrå? Om Novosibirisk gör sig av med Wedin? Inte om han inte kan tänka sig att bli tungt beskattad. Görs ett utköp så får han 50 % av lönen. Skulle han återvända till Sverige tidigt, så riskerar han att skatten äter upp hela den lönen. Få spelare brukar vara villiga att så sker. Vi har sett spelare komma hem, men då är det betydligt senare på säsongen. Joel Lassinantti i Luleå förra säsongen, kom först i januari, till exempel."
"Under den senaste veckan har flera stycken initierade personer jag pratat med i telefon, mejl och sms sagt att de fått vibbar om att Wedin kan ligga lite pyrt till.
Sverige? Timrå? Om Novosibirisk gör sig av med Wedin? Inte om han inte kan tänka sig att bli tungt beskattad. Görs ett utköp så får han 50 % av lönen. Skulle han återvända till Sverige tidigt, så riskerar han att skatten äter upp hela den lönen. Få spelare brukar vara villiga att så sker. Vi har sett spelare komma hem, men då är det betydligt senare på säsongen. Joel Lassinantti i Luleå förra säsongen, kom först i januari, till exempel."
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{9037}: Suverän när det gäller individuell utveckling men inte så vass på det taktiska är det man hört kring Sundell, från flera källor.
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: En inbiten modoit i grannskapet säger att Mikael Sundell är den mest hockeykunniga de haft i övik men honom ratade modo och han gick till AIK istället. Tydligen ett för oflashigt namn för att få hålla i A-laget.
Sv: Apropå nånting...
sargad: Det har avhandlats här tidigare och enligt vad jag hört från de som håller till på nsk ska pappan vara kusin med konungen.
Dom har verkligen kämpat för att vara där dom är idag så träningsviljan verkat det inte vara något fel på heller.
Dom har verkligen kämpat för att vara där dom är idag så träningsviljan verkat det inte vara något fel på heller.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
sargad: Ej säker på det, men fortsätter dom utvecklas som dom för nu spelar dom utan tvekan i a-laget om några år.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Puckat: har spelat mot båda dom och det är något med dom människorna som jag inte fattar, grabbarna är sjuka på hockey, Helt sjukt hur bra dom lirar
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{755}: Härnösandskille, har lite utmaningar kroppsligt men en stoooor talang
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Ruskigt spänd på att få se bröderna Zetterberg växa fram, framförallt den yngre av dom som spås en lysande framtid
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Och bonden slogs tillbaka med 7-1. Viktigt att aldrig ge dem ngt halmstrå?
stats.swehockey.se/Game/Events/548844
stats.swehockey.se/Game/Events/548844
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Tycker att AIK har en mkt bra tränare, men tror inte de tar sig dit riktigt
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: tycker AIK ser starka ut än så länge, tror på AIK och HV71 i final. Modo har väl snålat på backsidan som vanligt, det ser tungt ut för övikslaget.
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Vad Modo sysslar med vete fåglarna... ser ju exakt likadant ut som i fjol när man ser den här matchen. Man tycker ju att Karlin borde få ordning på det men hittills är det inte nån Västervik disciplin direkt... tvärtom... hönsgården har fått ett ansikte.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Hoppas på Tingsryd med 5 6 Tikare i laget låna gärna ut oliver skulle behöva lite hårdhet Johansson alltså
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Modo ser inte bra ut, börjar likna fjolårets, virriga osynkade gamnackar.!! När ryker deras första tränare för säsongen? Odds 1.00
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Det är väl BIK som kanske lägger sig i den striden.
Fan vad mycket skönare det är att förlora i SHL än att harva i HA mot Tingsryd...
Fan vad mycket skönare det är att förlora i SHL än att harva i HA mot Tingsryd...
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: skulle inte Karlin komma hem och lyfta mOdo, vilken tränare får kicken först i allsvenskan? ?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Man vet att det går dåligt för Modo när…..
Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
#2234136 · J F K :12 minuter sedan:
Skämtar domarna
Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
#2234136 · J F K :12 minuter sedan:
Skämtar domarna
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nån som vet hur E. Karlsson ser ut i mOdo? Bättre eller sämre än i TIK senast?
Sv: Apropå nånting...
Jalapeno: Ha ha ha - Jag tycker vi ger dig points for trying! Och du är i gott sällskap, även om en dalmas kanske borde ha liiiite bättre koll på Norrland.
Min Farsa (bless his soul) var chef för BP i Norrland. En gång skulle hans högsta boss från England komma över och ville besöka bensinstationsnätet i Norrland. ”Vi börjar i Gävle, tar Söderhamn, Hudik, Sundsvall, Övik och Umeå, sen tar vi Luleå, Pieå, Kalix Haparanda efter lunch. Jag vill också se Lstersund, Gällivare, Kiruna säger gubbefan….”
Snubben trodde att det var en dagstur och farsgubben upplyste honom om att det snarare handlade om en vecka om de skulle besöka alla stationer….
Så - du är i gott sällskap.
Men låt oss konstatera:
Modo är ärkefienden - men de är en riktig hockeyklubb. Det får vi ge dem.
Brynäs kommer därefter - Brynäsjävlar är en skön beskrivning av en duktig förening som man som Timråit avskyr
Leksand kommer fan i mig därefter
Luleå är en nymodighet från sjuttiotalet. Jag har fortfarande svårt att se dem och HV som klassiska klubbar/ de sköt hål på Sehlstedt en gång och gick obegripligt upp i SHL. De är fortfarande där i exil om du frågar mig :-)
Men som sagt - Points for trying och må bästa klassiker vinna till helgen !!!
Min Farsa (bless his soul) var chef för BP i Norrland. En gång skulle hans högsta boss från England komma över och ville besöka bensinstationsnätet i Norrland. ”Vi börjar i Gävle, tar Söderhamn, Hudik, Sundsvall, Övik och Umeå, sen tar vi Luleå, Pieå, Kalix Haparanda efter lunch. Jag vill också se Lstersund, Gällivare, Kiruna säger gubbefan….”
Snubben trodde att det var en dagstur och farsgubben upplyste honom om att det snarare handlade om en vecka om de skulle besöka alla stationer….
Så - du är i gott sällskap.
Men låt oss konstatera:
Modo är ärkefienden - men de är en riktig hockeyklubb. Det får vi ge dem.
Brynäs kommer därefter - Brynäsjävlar är en skön beskrivning av en duktig förening som man som Timråit avskyr
Leksand kommer fan i mig därefter
Luleå är en nymodighet från sjuttiotalet. Jag har fortfarande svårt att se dem och HV som klassiska klubbar/ de sköt hål på Sehlstedt en gång och gick obegripligt upp i SHL. De är fortfarande där i exil om du frågar mig :-)
Men som sagt - Points for trying och må bästa klassiker vinna till helgen !!!
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: ja herregud vilken hönsgård i modos försvarsspel! Timrå B dominerar!
+ 3
« Föregående · 2234380 · Nästa »