« Föregående · 2346912 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2022-2023
Dubbeld: Didde med LaLeggia och Sheriffen med Eronen känns ju rätt logiskt!
+ 6
Sv: Silly Season 2022-2023
EXPLORERSMÅLAND: Det gör vi! Vi är ett större sällskap som åker ner och kommer sitta två sektioner bredvid bortastå. Hoppas på minst lika stor uppslutning som senast. Flera hundra på plats och vi satt med en Göteborgare som frågade om hela Sundsvall hade rest ner. Noll koll på att det bor 120 tusen i Sundsvall/Timrå 😅
+ 4
Sv: Silly Season 2022-2023
lungan: Hade de inte vars bättre med att låta LaLeggia spela med en defensiv back då han inte är den bästa hemåt? Likadant med Didde och Sheriffen bägge är bra defensivt men långsamma
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Med OJs vilja och attityd så finns alla möjligheter till framgång men av det vi sett hittills kanske han skulle utvecklas bättre om han fick spela i en top 2 kedja i HA istället. Har fått för mig att hans kvalitéer är mer åt det offensiva hållet och då kan man i frågasätta vad han ska tillföra som brunkare i en 4e kedja? Jag håller med den här inne (sorry kommer inte ihåg vem) som skrev att försäsongen lär bli en bra hint om OJ är redo eller ej.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
Drar en jävligt tidig jinx här med att säga att vi har en bra chans att vinna mot Frölunda vid starten då dom kommer att förmodligen sakna Borgman som var ett problem för oss
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Vi får se hur det ser ut under försäsongen. Tror OJ kommer successivt bli bättre och bättre, kommer starta i 3e eller 4e för att sedan konkurrera ut nån i toppkedjorna. Samma med Edfeldt.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
lungan: Finns inget som motiverar OJ i en 3:e kedja än tyvärr. Han har hittills inte alls räckt till och jag är lite dysterkvist här men jag tror inte på nåt hejdundrandes genombrott där. Någonsin
+ 9
Sv: Silly Season 2022-2023
lungan: Strömberg och Svensson i samma backpar??? Fan det räcker med att vinna matcherna, inte ha ihjäl motståndarna
+ 12
Sv: Silly Season 2022-2023
Johansson/Rautio
Strömberg-Svensson
Wedin-Lander-Hartmann
LaLeggia-Eronen
Pettersson-Hanzel-Halloran
Erixon-Stenqvist
Johansson-Lundin-Walterholm
7:e Edfeldt- 13:e Boyce
Alvarez-Andersson-Blomqvist
Första femman kommer bli tung att möta.
Andra femman lyser tekniska skills och snabbhet
Tredje femman är genombrotts formationen
Fjärde femman är tung erfaren och stabil.
O Johansson årets genombrott
Walterholm årets andra genombrott
En back och en forward till med så hög och spetsig kompetens som möjligt, är det jag hoppas på som kommer göra detta lag komplett. Men med Halloran in får jag ända känslan att nuvarande trupp går att få ihop på ett spännande sätt, men det kräver som sagt två genombrott, för att nuvarande trupp ska klara slutspel tror jag.
Om man lyckas komplettera med Dahlén och EG, hade det gjort laget gott. Man hade både breddat laget för att täcka upp skador, och det hade kommit in fantastisk spets!
Strömberg-Svensson
Wedin-Lander-Hartmann
LaLeggia-Eronen
Pettersson-Hanzel-Halloran
Erixon-Stenqvist
Johansson-Lundin-Walterholm
7:e Edfeldt- 13:e Boyce
Alvarez-Andersson-Blomqvist
Första femman kommer bli tung att möta.
Andra femman lyser tekniska skills och snabbhet
Tredje femman är genombrotts formationen
Fjärde femman är tung erfaren och stabil.
O Johansson årets genombrott
Walterholm årets andra genombrott
En back och en forward till med så hög och spetsig kompetens som möjligt, är det jag hoppas på som kommer göra detta lag komplett. Men med Halloran in får jag ända känslan att nuvarande trupp går att få ihop på ett spännande sätt, men det kräver som sagt två genombrott, för att nuvarande trupp ska klara slutspel tror jag.
Om man lyckas komplettera med Dahlén och EG, hade det gjort laget gott. Man hade både breddat laget för att täcka upp skador, och det hade kommit in fantastisk spets!
Sv: Silly Season 2022-2023
Zäta75: du kan ju inte köra 2 rightare i samma uppställning🤔😉 behöver sprida ut dom! Så här hade jag ställt upp:
Halloran-Lander-Pettersson
Hartmann-Hanzl-Wedin
Walli-Lundin-Ny
Blomqvist-Andersson-Boyce
Extra: Johansson och Alvarez
Halloran-Lander-Pettersson
Hartmann-Hanzl-Wedin
Walli-Lundin-Ny
Blomqvist-Andersson-Boyce
Extra: Johansson och Alvarez
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Bee: Jag tror Johansson får det betydligt lugnare i år då vi har bättre tvåvägsspelare på forwardssidan samt en backsida som är snäppet vassare är känslan. Inte ens Lundqvist i sin prime hade räddat oss från den långa svackan förra säsongen
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Så, äntligen en profilbild som Småland kan vara stolt över.
En hyllning till forumets dryckesproffs.
En hyllning till forumets dryckesproffs.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
När var det ett sådant B-VM i hockey i modern tid? Hönsgård ala HA och spelare som knappt knäpper Boyce på fingrarna. "Gäsp". Kul o se kutryggen Antila dock.
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Beror på om han spelar som att han vill spela när säsongen startar ?
Sv: Silly Season 2022-2023
Dubbeld: Kan också säga att till er som int läst st’s korta intervju med Lander så säger han att han tackade nej till VM för att komma direkt hem ❤️🤍
+ 14
Sv: Silly Season 2022-2023
Jag hoppas iallafall att vi fortsätter med att dela ut bröstvärmare som vi gjorde mot Djurgårn, hoppas bara att laget kommer ihåg hur viktiga dom var.
Om man inte har farten att matcha t.ex Färjestads spelare så kan man iallafall satsa på att sänka farten deras med en tackling eller två… Eller tio
Om man inte har farten att matcha t.ex Färjestads spelare så kan man iallafall satsa på att sänka farten deras med en tackling eller två… Eller tio
+ 4
Sv: Silly Season 2022-2023
{7043}: Gillar även kommentaren Sandra la om OJ också, "han är ett unikum". Som sagt , i den åldern händer så jäkla mycket om du gör saker på rätt sät. Jag ser han slå sig in i Timrå i vinter och kommer vara som en liten joker som kan kliva in och avgöra matcher.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
{7043}: håller med om att han har rätt inställning. Hoppas han är redo att ta klivet. Hade velat se honom lite mer förra säsongen.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: 14. Pettersson - 51. Lander - 57. Wedin
94. Hartmamn - 78. Hanzl - 13. Halloran
33. Lundin - 19. Andersson - NY
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Extra Johansson och Boyce
Som jag ser det återstår 1 back och 1 forward in så är truppbygget klart.
94. Hartmamn - 78. Hanzl - 13. Halloran
33. Lundin - 19. Andersson - NY
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Extra Johansson och Boyce
Som jag ser det återstår 1 back och 1 forward in så är truppbygget klart.
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Ja vi har väl redan en glaslirare för mycket i Wedin tyvärr.
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Tycker talangen finns där, farten också. Lär märkas på försäsongen hur pass redo han är för seniorspel. I den åldern han är i kan det hända mycket på kort tid.
+ 9
Sv: Silly Season 2022-2023
{7043}: jag tror också på OJ! Ska det bli något av honom så är det dags nu! Psyket har han för att ta steget iaf!
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Puckat: Har svårt att se OJ ta en ordinarie plats i ett timrålag som har sikte på något högre än playout. Han fick ju knappt ens spela förra säsongen?
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Frölunda värvar Leskinen, känns som en värvning SMÅLAND skulle gillat
+ 10
Sv: Silly Season 2022-2023
BlackBay: Ersättare för Liljegren är inte speciellt svårt. Han har knappt stått på isen. Snarare ersättare för P. Åberg.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Bee: Är det något vi bör lägga lite extra krut på är det en back av lite högre klass, som kan gå in på dom två första backparen. Sista forwarden (om det blir någon) lär bli något billigare och mer utvecklingsbar som några har varit inne på förut. Har svårt att se att vi har råd med både en toppback och toppforward.
Om Oliver Johansson växer in i seniorkostymen på riktigt så är det en enorm bonus dessutom. Vilket jag tror han gör faktiskt.
Om Oliver Johansson växer in i seniorkostymen på riktigt så är det en enorm bonus dessutom. Vilket jag tror han gör faktiskt.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad:
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Så ser jag det. Ny trettondeforward utifrån och junior som fjortonde om det behövs vid skador
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Så ser jag det. Ny trettondeforward utifrån och junior som fjortonde om det behövs vid skador
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Röda Tallen: La också märke till att Rattie och Halloran hade ganska liknande stats i finska ligan.
Rattie produktion i Timrå kom mycket i PP från vänstra tekningscirkeln. När han hamnade på annan position uteblev poängen oftast, så nyttjar inte LHC detta blir hans poängskörd betydligt lägre nästa säsong.
Räknar man om Hallorans statiskt 6+6 på 20 matcher så över en hel säsong så landar han på ca 32 poäng varav hälften mål.
Rattie produktion i Timrå kom mycket i PP från vänstra tekningscirkeln. När han hamnade på annan position uteblev poängen oftast, så nyttjar inte LHC detta blir hans poängskörd betydligt lägre nästa säsong.
Räknar man om Hallorans statiskt 6+6 på 20 matcher så över en hel säsong så landar han på ca 32 poäng varav hälften mål.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
ralus: Jag håller med att truppen ser intressant ut. Två starka forwardlinor med första- och andracenter i absolut toppklass (Lander & Hanzl, vilka namn!), och en backlina som jag tror är klart förbättrad jämfört med förra säsongen.
Frågetecknen som är kvar är ju huruvida JJ kan ta ett steg till i en stabilare omgivning och om vi kan få tag i en riktig klassback för att inneha generalsposition bredvid de spelskickligare.
Frågetecknen som är kvar är ju huruvida JJ kan ta ett steg till i en stabilare omgivning och om vi kan få tag i en riktig klassback för att inneha generalsposition bredvid de spelskickligare.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
BlackBay: Liljegrens ersättare är forwards nr 15. Dvs mr Nobody eftersom vi ska banta truppen
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
BlackBay: Jag tror tvärtom, dvs att vi får in någon typ av breddspelare som ersätter Liljegren. Poängmässigt ser jag Emil Pettersson som den naturliga ersättaren till Rattie.
Personligen tycker jag truppen ser spännande ut! Glöm inte att vi fått hem gott om klubbhjärta med pettersson/wedin/lander också :)
Personligen tycker jag truppen ser spännande ut! Glöm inte att vi fått hem gott om klubbhjärta med pettersson/wedin/lander också :)
+ 5
« Föregående · 2346912 · Nästa »
