« Föregående · 2352460 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Giffarna måste förstå sin plats i fotbollssverige. Inse sina begränsningar.
Satsa på att utveckla sina talanger och tjäna pengar på dem.
Då kanske man långsiktigt kan bygga upp en ekonomi som KAN hålla i högsta serien.
Det är mina tankar om det.
Satsa på att utveckla sina talanger och tjäna pengar på dem.
Då kanske man långsiktigt kan bygga upp en ekonomi som KAN hålla i högsta serien.
Det är mina tankar om det.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag insåg att det var kört för giffarna efter artikeln om hur Selling petades där han avslöjade hur Urban Hagblom skrivit kontrakt. Gänget som tog över verkade inte stabilt.
Nu är Selling en pajas också för visso...
Nu är Selling en pajas också för visso...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, man undrar hur Giffers tänker. Ifjol så imponerade man med sina unga talanger som dominerade i superettan och man gick upp. Nu har man köpt in en massa sopor från diverse ligor som verkar ha minst en julgransfot att spela med.
Varför fortsätter man inte på den inslagna vägen och utvecklar sina talanger??
Giffarna kmr aldrig att bli ett stabilt allsvenskt lag. Det finns varken sponsorer, publik eller kunnande för det.
Satsa maximalt på egna talanger istället. Och se till att sälja dem dyrt. Idag skänker man bort spelarna man säljer, och den lilla summa man lyckas få ska man dela med externa sponsorgruppen.
Lägg ner skiten eller gör rätt!!
Varför fortsätter man inte på den inslagna vägen och utvecklar sina talanger??
Giffarna kmr aldrig att bli ett stabilt allsvenskt lag. Det finns varken sponsorer, publik eller kunnande för det.
Satsa maximalt på egna talanger istället. Och se till att sälja dem dyrt. Idag skänker man bort spelarna man säljer, och den lilla summa man lyckas få ska man dela med externa sponsorgruppen.
Lägg ner skiten eller gör rätt!!
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Ja men grattis till Colorado Avalanche då. Har hört att de spelar tydligen nån form av hockey i Nordamerika också
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
JonteD: Jo jag vet. Det var därför jag undrade, om du hört det från honom själv eller farsan?
Sv: Apropå nånting...
thorwald: Kan dom inte bara lägga ner Giffarna och lägga alla pengar på Timrå istället?
När det väl går bra så skall de ju ändå bara sälja av de bästa mitt under brinnande säsong. Skapligt hopplöst att vara hardcore Giffer..
När det väl går bra så skall de ju ändå bara sälja av de bästa mitt under brinnande säsong. Skapligt hopplöst att vara hardcore Giffer..
+ 11
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Och vi Timråiter som trodde vi hade en dålig säsong, giffarna sätter det hela i perspektiv en aning. Total katastrof på alla punkter.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Off-topic: Giffarna kan bara drömma om att ha en tränare som kan sätta ett försvarsspel i närheten av det Timrå hade under Freddan :-( ... och ha en sportschef som Nubben.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9037}: Ja Grattis Modo!
Vi är alla glada att ni lyckas hålla er kvar i denna fina serie!
Vi är alla glada att ni lyckas hålla er kvar i denna fina serie!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9037}: Fantastiskt att man kan gå och uppleva live SHL hockey för priser som ligger långt under det som man får betala för hockeyallsvenska matcher!
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Det var väl mot Ångermanland i TVpucken som smeknamnet kom till har jag för mig. Det går inte att stoppa Tåget
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Tåget18: Ja, helt otrolig att ta sig fram även där det egentligen var stopp.
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Det verkar som du tror att du har patent på allt som har att göra med Tåget.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Här snos ingenting, bilden får du ha kvar så mycket du vill ,men jag gillade Åke som fan ,stark som en oxe 💪
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9037}: Nä spelar han kvar i klubben i hans hjärta kommer det naturligtvis inte ske. Inte i SHL iaf. Modos tid där är förbi så man förstår ju att de kramar sina guld lite extra. Som verkligheten ser ut är orten och kompetensen för liten. Det är naturligt att vi har tagit över, allt är större och bättre här nere
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Idag är Hockeyallsvenskans dag så vi gratulerar Modo till ännu en säsong på hockeyns bakgård. 10:e i rad.
+ 7
Sv: Silly Season 2022-2023
Brattström har signat med Detroit igen. Måste ju betyda att dom tror på honom.
Vi finns kvar när han vill hem…
Vi finns kvar när han vill hem…
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Har frågat förr, men nu är det skarpt läge. Bor sedan en tid i Kalmar. Finns det någon Timråsupporter här/där? Fantiserar om någon att se matcher ihop med på sportbar. :-)
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
{7043}: Ja det börjar bli lite jobbigt nu, HV är nog inte en bottenkonkurrent
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Har man pengar behöver man inte snåla iaf. Blir svårt att argumentera för att vi ska kunna ha HV bakom oss i tabellen.
+ 7
Sv: Silly Season 2022-2023
Trevlig midsommar alla! Första midsommar på många år utan Nubben. I dubbel bemärkelse för mig
+ 10
Sv: Silly Season 2022-2023
För ganska exakt 12 veckor sedan tog vi fjärde och sista vinsten mot DIF och säkrade SHL-kontraktet. Där och då var varje sekund ren och skär ångest, men nu i efterhand är det sanslöst att vi dansade hem matchserien med 4-0 i matcher. 4-0.
Det tål att påminna sig om den fantastiska känslan som infann sig den 2:a april, innan vi kliver på nästa säsong med tillhörande ångest och illamående.
Glad midsommar gott folk! Ta det lugnt, men inte för lugnt
Det tål att påminna sig om den fantastiska känslan som infann sig den 2:a april, innan vi kliver på nästa säsong med tillhörande ångest och illamående.
Glad midsommar gott folk! Ta det lugnt, men inte för lugnt
+ 19
Sv: Silly Season 2022-2023
Vi kan knappast bygga ett rakt igenom ruskigt bra och väletablerat lag om inte Wedin Lander Pettersson Didde och gärna Dahlen hade spelat för äran…
Typ…
Lite överdrivet men vi lär alltid få leva med någon form av chansning som slår väl ut.
JJ levererade sista delen av säsongen ifjol…
Typ när Freddan flyttade ut glänste han.
Med ett fungerande försvar har jag inga större invändningar mot JJ.
Det han hade att jobba med ifjol gav gratis ytor i slottet och hade som strategi att släppa markeringar…
Typ…
Lite överdrivet men vi lär alltid få leva med någon form av chansning som slår väl ut.
JJ levererade sista delen av säsongen ifjol…
Typ när Freddan flyttade ut glänste han.
Med ett fungerande försvar har jag inga större invändningar mot JJ.
Det han hade att jobba med ifjol gav gratis ytor i slottet och hade som strategi att släppa markeringar…
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Rallarn: Så här i efterhand var sås-Dickens (fantastisk benämning) tre mål i Djurgårdens utskåpning av oss i slutronderna av grundserien det bästa som kunde hända
+ 10
Sv: Silly Season 2022-2023
Rallarn: i värsta fall får väl Kapanen dra på sig benskydden och vakta kassen
+ 11
Sv: Silly Season 2022-2023
{9386}: mardrömmen är väl om JJ blir långtidsskadad, tror nog att Ratio kan ta 10-15 matcher utan problem. Men inte som uttalad förste, då kommer det bli jobbigt!
Sv: Silly Season 2022-2023
{9386}: Får vi bara till ett bättre försvarsspel så kommer det säkert gå alldeles utmärkt med JJ (förutsatt att målsättningen är nånstans plats 8-12). Bitvis såg det fruktansvärt ut gällande våra backar första halvan av serien, det var inte så att JJ kastade in puckar i egen kasse.
Sv: Silly Season 2022-2023
{9386}: Frågan är ju hur bra Djurgården var med sås-Dicken i spetsen, var ju inte direkt någon Jocke Lindström eller Ryan Lasch som stod för motståndet.
+ 7
Sv: Silly Season 2022-2023
Kerstin_k: Satt och kollade på andra kvalmatchen mot Djurgården idag, fan va bra han var Johansson.!
Helt övertygad att Johansson kommer vara ett snäpp bättre i år. Plus bättre backar. Jag är lugn med han som förste keeper.
Helt övertygad att Johansson kommer vara ett snäpp bättre i år. Plus bättre backar. Jag är lugn med han som förste keeper.
+ 8
Sv: Silly Season 2022-2023
hubbenorlen: JJ har bra högstanivå, dessvärre är han så fruktansvärt dålig på spelet med puck och att läsa dessa situationer. Gång på gång så får man halvt panikångest när han skall ut på äventyr.
Det är väl kanske lite där han brister lite för att vara en toppmålvakt i den moderna SHL hockeyn.
Jag ville ju inte spinna vidare på Rautio sågandet, men hade ju helst sett nått mer utvecklingsbart som kanske till och med lyckats ta förstaspaden från JJ under säsongen.
Nu känns JJ rätt gjuten som förstamålisen.
Det är väl kanske lite där han brister lite för att vara en toppmålvakt i den moderna SHL hockeyn.
Jag ville ju inte spinna vidare på Rautio sågandet, men hade ju helst sett nått mer utvecklingsbart som kanske till och med lyckats ta förstaspaden från JJ under säsongen.
Nu känns JJ rätt gjuten som förstamålisen.
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Kerstin_k: Det gjorde han ju inte ifjol. Svinbra i fem matcher, usel i två tre. Men det funkar ju med en stabil backup.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Frågan är ju inte huruvida Rautio håller som andrekeeper eller inte.
Frågan vi alla borde ställa oss är ju om Johansson håller som förste?
Frågan vi alla borde ställa oss är ju om Johansson håller som förste?
+ 7
« Föregående · 2352460 · Nästa »

Jag vet inte men föreningen verkar sakna både styrning och ambitioner. Man är nöjd med att vara hela allsvenskans lilla driftkucku en eller ett par säsonger i stöten för att sedan harva på i SE