« Föregående · 2596605 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Yes det har tagits upp i boken redan. Tilläggas utöver lönen så tillkommer bil och boende, så det är inte så "billigt" som det låter. Speciellt inte med våran börs.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
JD: angående en annan back. Nämligen Juolevi. Enligt Expressen ska det ha handlat om runt 70 000 euro netto för resten av säsongen för att få in honom i sitt lag.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Lomond: Okej, då missade jag just den uppdateringen. Nej, precis som du säger, det ska kunna fungera ändå.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Han skrev sen att han missar matchen imorgon o då får man väl utgå från att han pratat med nån ang det.
Nog för stt Lundin vart väldigt bra i år men ska nog inte behöva betyda alltför mycket ändå.
Nog för stt Lundin vart väldigt bra i år men ska nog inte behöva betyda alltför mycket ändå.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Lomond: En "lätt förkylning" som det lät, kan ju lika mycket betyda att han är okej till matchen i morgon. I vilket fall så är det väldigt positivt med konkurrens på forwardssidan. Till skillnad mot våra porslinsgubbar till backar 🫣🤔
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Stod väl att han kommer missa matchen imorgon pga förkylning. Har då för mig Lidén skrev så.
EA lär väl då flyttas upp o då kanske med Hartman o Wedin.
Fjärde blir väl Bojjan, Oliver och Mieho
EA lär väl då flyttas upp o då kanske med Hartman o Wedin.
Fjärde blir väl Bojjan, Oliver och Mieho
Sv: Apropå nånting...
+ 7
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nä, jag är ledsen, det är absolut inget emot dig, men jag kan bara inte tillåta mig själv att ens tänka en ironisk tanke kring den här händelsen. Det går bara fetbort.
Återigen, inget emot dig alls 🙏
Återigen, inget emot dig alls 🙏
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det enda sättet att förhindra en ny "Adam Johnson" olycka är inte att tvinga på folk halsskydd utan att istället följa Mikko Lehtonens exempel och spela utan skenor (OBS försök till humor...)
+ 12
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi diskuterar alltså mjölk här inne...
Jisses...dom här uppehållen är verkligen tärande. 😳
Jisses...dom här uppehållen är verkligen tärande. 😳
+ 24
Sv: Apropå nånting...
Synct: enligt det du skriver så finns det inga(!) studier som påvisar sambandet mellan mjölk och benskörhet, finns flera sådana. Uppsala kliniska forskningscentrum har en, publicerades i British medial journal, en från Uppsala Uni och Karolinska visar detsamma, för att nämna 2 st ifrån Sverige.
Sv: Apropå nånting...
Även om han nu medvetet slänger upp skridskon, kan ju ingen tro att det ska få såna ödesdigra konsekvenser. Men jag försvarar absolut inte såna tilltag.
Hockeyspelaren om nån vet ju att skridskon är oerhört farlig.
Hockeyspelaren om nån vet ju att skridskon är oerhört farlig.
Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Hmmm.. det andas klass, flärd och publikfester över Champinjonernas Håkky Liga.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Hoppas rättsväsendet är vakna här och att de inte bara fokuserar på att det är en fysisk sport och att saker kan hända.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
I min match fick Pelicans lämna walk over mot Vitkovice ridera pga att isen smälte, jaha så var hela kvällen plötsligt förstörd.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Han ska ju få exakt vad han förtjänar. Aldrig se dagsljus igen röstar jag för!! Det går väl inte att komma mycket närmare mord på ett idrottsevenemang än såhär?
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Viktigt att spärra in idioter. Den killen ska inte in på en is igen.
Viktigt att spärra in idioter. Den killen ska inte in på en is igen.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Såna där rörelser är ju fullt möjliga att göra, om man nu är fullständigt hjärndöd och vill orsaka helt livshotande skador. Fanimej dödsstraff på sånt där. BAAAH!! Jag blir så jävla förbannad 😡😡😡
+ 3
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Idioter som missar en tackling och sen svingar upp sin skena i halshöjd ska sitta i finkan. Det är ingen helyllekille heller.
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Inte bara CHL, utan CHL-slutspel! Jag har inte kunnat sova en blund inatt. Äntligen kommer det igång!
+ 8
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Japp, det går illvilliga rykten om saker och ting, hoppas absolut att det inte är medvetet.
Hemska tanke.
Hemska tanke.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Jag tror det är lite begreppsförvirring i översättning. Han är gripen för manslaughter, det innefattar bland annat det som i sverige kallas "Vållande till annans död".
Om det var medvetet eller inte får domstolen avgöra. Hoppas våran sportchef ser till att alla har halsskydd så inte arbetsmiljöverket kommer på besök.
Om det var medvetet eller inte får domstolen avgöra. Hoppas våran sportchef ser till att alla har halsskydd så inte arbetsmiljöverket kommer på besök.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
En man har gripits efter hockeyspelaren Adam Johnsons död.
Mannen är misstänkt för dråp.
Det rapporterar Sky News.
Mannen är misstänkt för dråp.
Det rapporterar Sky News.
Sv: Apropå nånting...
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Tyckte det var lite lurt att SHL drar igång på torsdag, när den rafflande turneringen Karjala Cup var färdig i söndags. Men så såg ja ju att det är mer rafflande hockey där mellan, då det är CHL ikväll!
Vilken match väljer ni? Tror jag kör Pelicans-Vitkovice. Eller varför inte Inglostadt-Plastsjö?
Fan vi har ju Innsbruck-Lukko Raumo med. Får nog zappa febrilt mellan alla.
Vilken match väljer ni? Tror jag kör Pelicans-Vitkovice. Eller varför inte Inglostadt-Plastsjö?
Fan vi har ju Innsbruck-Lukko Raumo med. Får nog zappa febrilt mellan alla.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Det stämmer bra. Hans intåg lyfte laget rejält. Vi tar fler poäng med Wedda så är det.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ja var det inte i samband med Wedins intåg i fjol som det vände och vi drog in fett med poäng. Skulle vara intressant att se ett poängsnitt på Timrå IK med samt utan Wedin. Jag har tyvärr inte tid eller möjlighet att ta fram en sån men vågar killgissa deluxe att vi tar mer poäng med Wedda i laget
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ifjol var det tvärtom, då var hemmaspelet en riktig nagel i ögat, i år är det bortaspelet som inte funkar... hur fan ska di ha't?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Känns inte så troligt för tillfället men hade gärna provat något sånt här:
Dahlén - Lundin - Wedin
Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Hållander - Lander - Hartmann
OJ - EA - Boyce
Mieho
Dahlén - Lundin - Wedin
Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Hållander - Lander - Hartmann
OJ - EA - Boyce
Mieho
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag har också nämnt detta innan här i boken.
Det är skilda världar denna säsong. Förra säsongen var hemmaspelet ett sorgebarn och vi vann mest borta.
Nu har vi inte hittat ett bortaspel som håller riktigt än.
Det är väl egentligen Växjömatchen som vi gjorde en bra match över 60 minuter. Fast då skall tilläggas att de hade rejält med skador också.
Får vi ordning på bortaspelet och kan fortsätta vara starka på hemmais. Ja då kommer vi stiga i tabellen också.
Jag tror vi måste hitta en bra balans, våga spela lika kaxigt på bortais, istället för att öppna matcher så avvaktande som vi gjort. Nästan som att vi försökt spela alldeles för safe och hamnat på hälarna.
Det är skilda världar denna säsong. Förra säsongen var hemmaspelet ett sorgebarn och vi vann mest borta.
Nu har vi inte hittat ett bortaspel som håller riktigt än.
Det är väl egentligen Växjömatchen som vi gjorde en bra match över 60 minuter. Fast då skall tilläggas att de hade rejält med skador också.
Får vi ordning på bortaspelet och kan fortsätta vara starka på hemmais. Ja då kommer vi stiga i tabellen också.
Jag tror vi måste hitta en bra balans, våga spela lika kaxigt på bortais, istället för att öppna matcher så avvaktande som vi gjort. Nästan som att vi försökt spela alldeles för safe och hamnat på hälarna.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Gissar på detta
Dahlén - Hanzl - Pääjärvi
Pettersson - Lander - Hållander
Wedin - Lundin - Hartmann
OJ - EA - Boyce/Meiho
Dahlén - Hanzl - Pääjärvi
Pettersson - Lander - Hållander
Wedin - Lundin - Hartmann
OJ - EA - Boyce/Meiho
+ 2
« Föregående · 2596605 · Nästa »
Krävs troligen en bruttolön lågt räknat (beroende på skattesats) på 100000 €
Till det kommer sociala avgifter på 31,42%
Sen övriga saker som nämnts , boende och bil.
Möjligen pension och semesterlön också beroende på hur avtalet är skrivet