« Föregående · 2675540 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2024-25
{10473}: Värmhed kan ju dock användas som center, Lundmark är ju en "vinge". Känns som han skulle behöva lite mer kilon dessutom.
+ 3
Sv: Silly Season 2024-25
Vargher85: Nog lär Lundmark spela in sig på 4 kedjor ändå. Värmhed känns väl inte bättre på förhand.
+ 1
Sv: Silly Season 2024-25
Vargher85: hur många mål tror ni Dahlén är god för om han gör en riktigt bra säsong? Jag vill inte styra era svar men i år gör han en svag säsong med 17 mål, ifjol en godkänd säsong med 20 mål. Min tanke är att 25 mål en bra säsong och om alla planeter står i zenith kanske 30.
+ 3
Sv: Silly Season 2024-25
{9829}: Jodå, han kan göra mål och sedan är Dahlén en vass målskytt (undantaget andra halvan av den här säsongen).
Det går inte att ropa efter mer på forwardssidan. Pengarna behövs till backsidan.
Det går inte att ropa efter mer på forwardssidan. Pengarna behövs till backsidan.
+ 3
Sv: Silly Season 2024-25
Känns som hela Ante-gate har snurrats på en och sjutton gånger här. Men i ljuset av det som skrivits ikväll så kan det vara intressant att dra upp Fredrik Söderströms(gammal coach som numera är Cmore expert, och en hockeyfilosof av rang. Lyssna på podden Rinkside, episkt) syn på saken. Han tycker att hanterandet var helt rätt, och att det inte fanns anledning att vänta på saken( och detta sagt utifrån ett tränarperspektiv).
Litar mer på hans omdöme än Ewas..
Litar mer på hans omdöme än Ewas..
+ 17
Sv: Silly Season 2024-25
Vargher85: Behöver en vass högerforward som kan sätta in puckar. Hartmann vet inte hur man skjuter.
+ 4
Sv: Silly Season 2024-25
Erol Ateceae: Har en idé på värvning till er: Erik Walli Walterholm! Tror han kan ta nästa kliv under Jokinen!
+ 16
Sv: Silly Season 2024-25
Erol Ateceae: Tror även att rockaden Rindell/Lyytinen mot Nässén/Pilö är sund trots den på förhand same same-känslan. Jag tror på riktigt att vi sög det göttaste ur Lyytinen och att Leksand kommer få många gråa hår innan Rindell ev betalar sig på allvar
+ 6
Sv: Silly Season 2024-25
För övrigt hoppas jag att Luleå tar revansch mot Växjö i år . Troligen inte , men hoppas
+ 4
Sv: Silly Season 2024-25
+ 15
Sv: Silly Season 2024-25
Så man kan kanske tänka sig något sådant här på kedjefronten nästa år:
Wedin - Lander - Hållander
Dahlén - Kapanen - Hartmann
Johansson - Pettersson - Pääjärvi
Boyce - X - Värmhed
Extra: Lundmark, X
Om nu Kapanen kommer så förväntar jag mig ingen stjärnglans på forwardssidan i övrig. Snarare rollspelare som kan spela fysiskt och gör jobbet. Johansson kommer nog ta ytterligare kliv nästa säsong. Värmhed kan börja matchas in på allvar.
Ställer mig lite frågande till Lundmark. Får mig att tänka på värvningen av Victor Liljegren. Men jag blir gärna motbevisad.
Wedin - Lander - Hållander
Dahlén - Kapanen - Hartmann
Johansson - Pettersson - Pääjärvi
Boyce - X - Värmhed
Extra: Lundmark, X
Om nu Kapanen kommer så förväntar jag mig ingen stjärnglans på forwardssidan i övrig. Snarare rollspelare som kan spela fysiskt och gör jobbet. Johansson kommer nog ta ytterligare kliv nästa säsong. Värmhed kan börja matchas in på allvar.
Ställer mig lite frågande till Lundmark. Får mig att tänka på värvningen av Victor Liljegren. Men jag blir gärna motbevisad.
+ 4
Sv: Silly Season 2024-25
JonteD: Om vi hade fått ett match protokoll som såg ut såhär förra säsongen när vi mötte PirateVipers... Undra om det är Shinnimins dyklektioner som gynnat Luleå?
+ 2
Sv: Silly Season 2024-25
Vad tror vi om assisterande tränare? Kanske Henrik Stridh vill komma hem igen?
+ 3
Sv: Silly Season 2024-25
Herminator: De har en del ödmjuka skribenter, men JFK är ju helt förblindad av sitt Timråhat.n ag kan inte låta bli att argumentera emot när han sprider en massa skit. Ödmjukheten efter alla modoår i misär är som bortblåst. Heart of Hockey är tillbaka!
Hahah
Hahah
+ 10
Sv: Silly Season 2024-25
Kulltorp: JFK är så jäkla kul i Liiiid-boken.
Starkt "orolig" för att en finsk tränare som Jokinen automatiskt innebär samma utfall för oss som Brunass med Mikko Manner.
Häromdagen låtsas han inte minnas Sanny Lindström namn.
Antagligen ringer Sannys tackling på Yetman fortfarande ringer i JFKs öron.
Lite sött att de bryr sig så mycket i Banjoland.
Genomskinligt är det Timrå hatet lyser igenom.
Att de bara orkar...
Starkt "orolig" för att en finsk tränare som Jokinen automatiskt innebär samma utfall för oss som Brunass med Mikko Manner.
Häromdagen låtsas han inte minnas Sanny Lindström namn.
Antagligen ringer Sannys tackling på Yetman fortfarande ringer i JFKs öron.
Lite sött att de bryr sig så mycket i Banjoland.
Genomskinligt är det Timrå hatet lyser igenom.
Att de bara orkar...
+ 12
Sv: Silly Season 2024-25
josha840: därav underligt att hon skrev att klubben lagt krokben. På vilket sätt lade kubben krokben undrar man då? .. hans kontrakt gick ju ut i vår .alla visste det. .så det borde även han själv ha vetat om ..
+ 7
Sv: Silly Season 2024-25
Ewa Lindstrand verkar allergisk emot all typ av förändring. Hade hon satt kedjorna hade vi haft Dahlén - Hanzl - Pettersson i 10 år till, minst. Och Ante som coach lika länge.
+ 4
Sv: Silly Season 2024-25
Lakesi: De va ett fruktansvärt ögonblick de där man storgrät då o de va lika med Salo o flygande pöcken över hövve 😭😭😵🇺🇿
+ 4
Sv: Silly Season 2024-25
Vill inte se när Timrå spelaren tappar skenan! Tack tv4 för att ni påminde mig om de absolut värsta jag varit med om i svensk ishockey! Året vi hade till 100% tagit guld om vi slog ut hv!
+ 12
Sv: Silly Season 2024-25
Villervalla:
Misstänker att hon saknar ramljuset.
Är det inte gnäll på Torsbodaprojektet så är det nu gnäll på Timrå Ik.
Har kanske försökt snika sig in i styrelserummen utan resultat, så nu ska hon bli rättshaverist på heltid.
Misstänker att hon saknar ramljuset.
Är det inte gnäll på Torsbodaprojektet så är det nu gnäll på Timrå Ik.
Har kanske försökt snika sig in i styrelserummen utan resultat, så nu ska hon bli rättshaverist på heltid.
+ 4
Sv: Silly Season 2024-25
Kulltorp: det är business som Kapanen säger. Inget konstigt alls, man kan inte vara sentimental i det här läget!
+ 1
Sv: Silly Season 2024-25
bar mofftak: Typisk Facebookkrigare det där. Gick ur dom där grupperna för längesedan. För min egna mentala hälsas skull.
+ 8
Sv: Silly Season 2024-25
{10473}: Ante är ju garanterat världens snällaste person och är en Timråit ut i fingerspetsarna. Men gör det att han kvalificerar sig som tränare i ett hockeylag?
+ 8
Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Äsch, nu känns det inte bra med unge Kapanen. JFK i modoforumet tycker att han är på samma nivå som Anton Gradin i DIF. Tokigt det kan bli? ;-)
+ 9
Sv: Silly Season 2024-25
Tom Topp: Folk måste lära sig skillnaden mellan Person och tränare/coach.
+ 5
Sv: Silly Season 2024-25
thorwald: Oliver Kapanen lär ansluta till Timrå IK! Är nästan 100% på det nu. Jag menar vilken annan klubb än Timrå i SHL skulle han välja. Född här och hans pappa är sportchef. Han kommer att spela för Timrå om han inte väljer Nordamerika och lyckas slå sig in i NHL, vilket jag inte tror att han gör ännu.
Timrås forwardssida skulle kunna se ut som följande nästa år:
Wedin - Lander - Hållander
Pääjärvi- Pettersson -NY
Dahlen - Kapanen - Hartmann (NY eller OJ fram tills Hartmann är tillbaka)
Boyce - Värmhed - OJ
Extra Lundmark
Om vi kör denna lösning är det bara en högerytter som behövs helst rightare och med storlek. Samt en klassback vilket vi bör ha råd med när mycket pengar frigörs från Hanzl, och övriga som lämnar.
Får vi detta lag nästa år samt får in en rightare forward med storlek samt en bra back så är jag mycket positiv till nästa säsong. Speciellt då jag tror att Jokinen är det bästa som kan hända Timrå.
Ser mycket fram emot nästa säsong!
Timrås forwardssida skulle kunna se ut som följande nästa år:
Wedin - Lander - Hållander
Pääjärvi- Pettersson -NY
Dahlen - Kapanen - Hartmann (NY eller OJ fram tills Hartmann är tillbaka)
Boyce - Värmhed - OJ
Extra Lundmark
Om vi kör denna lösning är det bara en högerytter som behövs helst rightare och med storlek. Samt en klassback vilket vi bör ha råd med när mycket pengar frigörs från Hanzl, och övriga som lämnar.
Får vi detta lag nästa år samt får in en rightare forward med storlek samt en bra back så är jag mycket positiv till nästa säsong. Speciellt då jag tror att Jokinen är det bästa som kan hända Timrå.
Ser mycket fram emot nästa säsong!
+ 10
Sv: Silly Season 2024-25
Rip Kirby: Blir troligen en målvaktstavla eller ett skitmål som avgör detta.
+ 2
Sv: Silly Season 2024-25
Rip Kirby: Lekkerimäki gav Kapanen en fin instruktionsfilm i varför klubbfattning är viktigt i PP.
+ 2
« Föregående · 2675540 · Nästa »
