« Föregående · 2774547 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Rent spontant ska väl Juel ha löneförhöjning
Här är spelarna som nämns:
Tim Juel: 80 000.
Jakob Johansson: 200 000.
Tim Erixon: 140 000-160 000.
Didrik Strömberg: 150 000.
Anton Lander: 150 000-200 000.
Anton Wedin: 250 000.
Emil Petersson: 250 000.
Jonathan Dahlén: 300 000.
Källa ST
Här är spelarna som nämns:
Tim Juel: 80 000.
Jakob Johansson: 200 000.
Tim Erixon: 140 000-160 000.
Didrik Strömberg: 150 000.
Anton Lander: 150 000-200 000.
Anton Wedin: 250 000.
Emil Petersson: 250 000.
Jonathan Dahlén: 300 000.
Källa ST
+ 1
Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
Förhoppningarna om en sexpoängsvecka stegrades ganska så rejält efter torsdagen. Matchen i matchen: Händemark mot Kapanen i tekningscirkeln.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Tim ska stå! Då kav vi få en försmak på en riktigt god Juel ;-)
+ 3
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND:
Retsticka, vore inte Axelsson nått för Timrå. Målskytt och duktig i anfall och försvar.
Retsticka, vore inte Axelsson nått för Timrå. Målskytt och duktig i anfall och försvar.
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Det har varit Torsdag-Lördagsmatcher nu, tror inte han är trött, tycker han ska stå. Annat när det blir Tisdagsmatcher igen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Blir de Juel imorrn eller är han trött ? JJ växer väl fast på bänken snart . Kanske byte antingen imorrn eller tisdag
+ 2
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Jörgen har provat på innebandy en gång så du får utmana han i katakomberna där på innebandystraffar!👊😄
Men då får du ha några stänkare innanför västen så du håller klubban rätt...
Och gärna då lite Inchmurrin från Loch Lomond!
Då har vi garanterat tre poäng att inkassera därifrån 👍🥃😜
Men då får du ha några stänkare innanför västen så du håller klubban rätt...
Och gärna då lite Inchmurrin från Loch Lomond!
Då har vi garanterat tre poäng att inkassera därifrån 👍🥃😜
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Vet inte riktigt, men ta med plastklapporna så du smälter in hos Läjkers. Ja, jag vet att de vunnit jättemycket på slutet, men jag har heller årskort på nattorientering
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Hank: En tidlös klassiker från en svunnen tid nä ja besök Lulä en gång i tin....
+ 12
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: 5000 i första perioden, sedan börjar innebandyn, så då 2000 i 2:a, sedan undervattensrugby, så då1999
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Hoppas få se Theocharidis i SHL nästa säsong. Tyckte hans defensiv var för dålig i Kalmar men han verkar ha förbättrat den uppe i Umeå. Smart utvecklingssteg att gå från Kalmar till Björklöven.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
solbacken: Ja retsticka ä bra att ha å dä ä senn gammalt 💪
Wernblomm...Ledin...Jämtin!!!
Wernblomm...Ledin...Jämtin!!!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Bra för underhållningsvärdet att Björklöven mönstrar ett så skickligt lag den här säsongen. En färgklick i serien.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
John Cena: Den där ”frizonen” är väldigt beroende på matchens dignitet och ”hotet” som finns mellan supporterkollektiven. De enda som följer det oavsett motstånd är Örebro, Malmö, LHC skulle jag säga fritt från minnet. Där har man alltid egen ingång och behöver inte möta på hemmapublik. Finns alltid egen kiosk öppen osv. Det är såklart önskvärt överallt men jag förstår att inte alla klubbar kan ordna det så rent praktiskt, framförallt om det bara är upp till 50 pers på bortastå.
Vår bortasektions stora problem är inte buren, buren är enligt mig en halmbock som folk tänder på med jämna mellanrum men varken den eller placeringen på läktaren är ett problem framförallt inte om man jämför med tex Linköping, Rögle, FBK, Växjö(åter igen fritt plockat ur minnet)’s placeringar där man antingen hamnar på tok för nära hemmaklacken eller i en vinkel som gör att man missar 30% av spelet. Där är som sagt inte vårt problem utan det stora som vi MÅSTE ta tag i oavsett kostnad och praktiska svårigheter är faciliteterna bakom läktaren där vi tex har 1 toalett på 150 pers(stackars de kvinnor som råkar finnas där tillsammans med drängfulla karlar som ska försöka pricka rätt). Där är vi sämst i klassen, kanske i Sverige och det borde ligga högt på agendan att förbättra.
Vår bortasektions stora problem är inte buren, buren är enligt mig en halmbock som folk tänder på med jämna mellanrum men varken den eller placeringen på läktaren är ett problem framförallt inte om man jämför med tex Linköping, Rögle, FBK, Växjö(åter igen fritt plockat ur minnet)’s placeringar där man antingen hamnar på tok för nära hemmaklacken eller i en vinkel som gör att man missar 30% av spelet. Där är som sagt inte vårt problem utan det stora som vi MÅSTE ta tag i oavsett kostnad och praktiska svårigheter är faciliteterna bakom läktaren där vi tex har 1 toalett på 150 pers(stackars de kvinnor som råkar finnas där tillsammans med drängfulla karlar som ska försöka pricka rätt). Där är vi sämst i klassen, kanske i Sverige och det borde ligga högt på agendan att förbättra.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND:
Det är väl snart dags för Kapanen att värva Dikkyy tillTimrå.
Det är väl snart dags för Kapanen att värva Dikkyy tillTimrå.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
John Cena: I Scandinavium kommer man och går som man vill. Jag har aldrig blivit stoppad någonstans där, trots den julgran som jag är. Inga staket eller avspärrningar. Nån vakt/publikvärd här och där som nickar till hälsning… Finns ju iof ingen som helst agg på det sättet mellan TIK och VF.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Alltså kraven går att läsa i regelboken för anläggningar så där behöver ingen spekulera. Står så här på sida 21 angående bortastå:
"Läktarsektioner med tillhörande område skall rent byggtekniskt vara så modifierad att obehöriga varken medges tillträde eller gästande supportrar obehörigen medges frånträde.
Läktardelen skall mot övriga publiksektioner vara omgärdat med staket, höjd minimum 120 cm.
Alternativt skall närliggande publiksektioner stängas av med hjälp av exempelvis nät över stolsrader i syfte att förhindra att publik rör sig mellan sektionerna.
Det är krav på frizon mellan arrangerande lags klacksektion och sektion för gästande lags supportrar.
Frizonen skall utformas på så sätt att man inte fysiskt kan nå varandra."
Timrå har 150cm plexiglas framför pga att arenan är så pass brant, vilket SHL också vill ha. Det är staketet på sidan och stolparna mellan plexiglaset som är Timrås egna bedömning och ej ett krav av SHL. Jag har dock inte hittat någon källa på hur staketet borde se ut för att uppfylla kraven ovan. Ni som går på bortamatcher, hur ser det "byggtekniska" ut där mellan bortastå och sittplats?
"Läktarsektioner med tillhörande område skall rent byggtekniskt vara så modifierad att obehöriga varken medges tillträde eller gästande supportrar obehörigen medges frånträde.
Läktardelen skall mot övriga publiksektioner vara omgärdat med staket, höjd minimum 120 cm.
Alternativt skall närliggande publiksektioner stängas av med hjälp av exempelvis nät över stolsrader i syfte att förhindra att publik rör sig mellan sektionerna.
Det är krav på frizon mellan arrangerande lags klacksektion och sektion för gästande lags supportrar.
Frizonen skall utformas på så sätt att man inte fysiskt kan nå varandra."
Timrå har 150cm plexiglas framför pga att arenan är så pass brant, vilket SHL också vill ha. Det är staketet på sidan och stolparna mellan plexiglaset som är Timrås egna bedömning och ej ett krav av SHL. Jag har dock inte hittat någon källa på hur staketet borde se ut för att uppfylla kraven ovan. Ni som går på bortamatcher, hur ser det "byggtekniska" ut där mellan bortastå och sittplats?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Snart är det Löven-DIF och SSK-Karlskoga nDet skulle kunna bli hyfsade matcher!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Ja dä va skumt dä där 😳
Vi ä lurade menn hann stå nog vid ättestupan å vingla rabbuslingen AB 🙄
Vi ä lurade menn hann stå nog vid ättestupan å vingla rabbuslingen AB 🙄
+ 1
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Vart 17 hittade du det där? Jag hittar ingenting alls. Är det en spökpublicering som dom nu har tagit bort?
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Absolut, visst lär publikens inlevelse och stämningen spelat in i samband med de serierna. Minns väl att Niklas Eriksson kommenterade att Timrå hade fantastiska fans när kvartsfinalen spelades.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Givetvis. Nu var det bara mina tankar och funderingar som kom till uttryck. Detta ligger naturligtvis ingen sanning i detta.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: om buren är ett krav från SHL undrar man nu hur de löst saken på de andra arenorna?
+ 1
« Föregående · 2774547 · Nästa »


