1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597051 inlägg · 6213 ämnen

« · 2847360 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Villervalla: Måns Carlsson har spelat sin sista match för säsongen 2024/25.
Han stängs nämligen av resten av kvalspelet för sin crosschecking på André Petersson.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
SKRIDSKOSKENAN: Men stackars Måns, domaren var ju bara orättvis mot m0d0, Måns har ju inte gjort något så nu är DN mot Måns o m0d0 och verkligen vill att Hv klarar sig kvar i SHL.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Olli Nomadinen : exakt men kolla våra fb grupper så kan man se varför med. "varför ska man hata domarn älska laget" osv. titta på luleå de skriks fan i varje situation o kan man klandra dom? va fan ska hemma publiken sitta där för o mysigt klappa med när man kanske faktiskt kan göra skillnad. inte för att ja tänker ned värdera domare till att vara lättpåverkade men nog fan tänker man kanske till extra när man ska höja armen igen om man tagit 2 tveksamma på hemma laget o fått en skur av burop som blir värre för varje gågn

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
OlliJanne: För övrigt vore det så #¤& gött om Luleå vann idag

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Olli Nomadinen : ja nu får vi faan lägga all kärlek åt sidan ett tag och fokusera lite mer på hatet. Domherrarna ska vara så rädda för publiken att de dömmer bort samtliga motståndarmål plus att vi spelar hela matchen med minst en man mer

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Olli Hahl: Eller Frölundadomare men de får ju alla lag

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
SKRIDSKOSKENAN: Nä vi är långt ifrån lika bra där som andra supportrar i deras hemmaborgar. Jag själv är ganska het och kan vara rätt högljudd och "tydlig" vid domslut mot oss. Ofelbart blir reaktionen från folk runt omkring, på vs, vänder sig om och blänger ogillande. En del kommentarer har man fått genom åren. I Timrå ska man älska sitt lag och gilla läget. Punkt slut

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Andersson: Bara för det så får vi bortadomare i dom 2 nästkommande matcherna.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
tjobba: Instämmer! Sedan så vore det ju fint att se en uppmaning från klubben i sociala medier om att klä sig i rött och vitt!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Fortfarande orolig för domarna . Igår såg dom mutade ut , iaf första perioden . Ska vi marknadsföras som toppliga i europa kan vi inte ha hemmadomare

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
bar mofftak: ja möjligheten att coacha som man vill plus publiken kommer göra att Röde Rogers manskap inte kommer kunna stänga ner oss lika bra. Hoppas även publiken kan bära fram killarna även om vi råkar få 1a målet emot oss (eftersom Juel håller nollan kommer detta såklart inte hända)

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Villervalla: Jag tycker Hållander har nästan velat lite för mycket hittills. Blir väldigt gärna några extra skär med pucken istället för att släppa den och gå i fart. Tycker dock att Rönnberg coachar bra genom att matcha kedjor så jag undrar om man inte ska byta plats på Barre och Hållander för att sprida ut produktionen lite så att det inte går att stänga ned på samma sätt. Kanske får igång Wedin på köpet då

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Modano: Nä Hållander kan inte vinna ensam mot Frölunda, de andra måste ge förutsättningar för att Hållandet ska lyckas, det gäller alla i laget iofs, alla måste ge alla andra i laget att lyckas. Sedan ska man ha fullt klart för sig att Hållander är den förste motståndaren försöker stänga ner.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Patrick Polly: Som flera skrivit. Så dominant som Dahlén var igår har man inte sett sen Allsvenskan. Han har tagit "petningen" från första PPt på rätt sätt med. Helt annan killer instinkt från honom nu.

Släpp pucken!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Hypocrisy: Längre resor brukar man oftast åkt flyg och även halvlånga där det bara varit en dag emellan. Även när vi torskade mot Oskars i kvalet och tror även mot Karlskrona när vi gick upp.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Zäta75: Håller med, Dahlen var riktigt bra igår, nog bäst på plan av TIKarna!

4.e linan ska också nämnas tycker de förtjänar minst 4 av 5 stjärnor för gårdagens insats.
3:e linan samma sak, minst 4 av 5 stjärnor. De spelar tufft, är jobbiga att möta och gör vad de ska.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
SKRIDSKOSKENAN: Ja för fan, i morgon ska vi höras, även från sittplats! Och alla ska fan ta mig klä sig i rött. Nu kör vi!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
OlliJanne: På hemmaplan är det lite enklare att "få igång" sina bästa spelare då man har större möjlighet att välja vilka försvarare de får möta.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
OlliJanne: Naturligtvis men står man och faller med vissa spelare och inte andra kliver fram då har man inte i ett slutspel och göra Kolla på Luleå Skellefteå tex utan Omark Puddas mfl de klarar det ett måste för att gå långt i ett slutspel

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
ja hoppas de blir ett jävla liv imorgon vid varenda när kamp. en påverkans kampanj utav bara helvete. tycker inte vi är lika bra som andra lags hemmafans med vissel orkaner vid minsta lilla situation . även om ja tycker frölunda var bättre igår så är det helt klart att dom gick vinnande ur domar matchen o slutspel är så mkt mer än att ha mest puck. deras felaktiga pp kom i gravt mkt bättre lägen än våra o ett av dom var 5 mot 3. vi fick typ 20 sekunder pp när de fick en billig.

säger inte att vi vunnit ändå men sånt här kan faktiskt spela roll. de ska va ett jävla helvete för dom att spela deras 3 matcher hos oss, precis som de är för oss i skaninavium.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Modano: Sant men du kommer aldrig gå långt i ett slutspel om du inte får igång dina bästa spelare.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Zäta75: Ett jäkla tjat om Hållander han kan inte vinna mot Frölunda ensam var enda jävel måste kliva fram och smälla på grisa mm. Det är krig i ett slutspel det vinner man inte med beroende av någon några spelare alla måste fatta att det ska göra fruktansvärt ont att vinna mot Timrå 💯%

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Hypocrisy: Tycker också det är rätt att de tar flyg.
Ändamålet helgar medlen.

Klart Timrå åkt mycket buss med den ekonomin vi haft/ har.

Min dag är verkligen inte förstörd.
Solen lyser 1 - 1 i matcher.
Domarskandalen är bearbetad under natten.

3 saker får mig arg i regel: hockey, politik och katolska kyrkan.

Och ibland gillar jag att bråka om de 3 sakerna.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Som den amatör-tyckare jag är så tror jag vi vinner om vi gör minst ett mål mer än Frölunda i morgon! =P

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Zäta75: Lasu och Co har lyckats stänga ner Hållander hittills men jag tror inte de kommer lyckas när vi har hemmaplan... "Nobody puts baby in the corner!"

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10779}: Okej får väl be om ursäkt då om jag klev på några ömma tår. Hoppas jag inte förstörde din dag.

Såklart inge fel att åka buss. Jag skrev så för att man kastade sig med det där uttrycket tidigare år, "I Timrå åker vi buss". Men om det är elitidrott det handlar om, så gäller det att ha rätt förutsättningar för att vinna.

Du kan ju tänka dig själv att det inte helt optimalt att sitta och bussa en hel dag efter match istället för att komma hem samma kväll som man spelat. Då går ju en dag åt att resa istället för att ladda för match. Klart som fan man inte kommer vinna nåt mästerskap då.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10779}: Zäta den riktiga var på plats igår i Scandinavium. Han säger följande i ST:

"Hur ser du på Timrås chanser i slutspelet?

– Jättebra. Det var viktigt att knipa en av matcherna här nere, det är det man vill. Men man är aldrig nöjd efter en förlust.

– I dag spelar de absolut lika bra, om inte bättre, än i match ett. Det hade inte varit konstigt om de hade åkt hem med 2–0.

Att slutspel är speciellt är det inget snack om.

– Det är det här som är roligt för spelarna och fansen. Och det kommer vara ett otroligt tryck där uppe, det kommer alla att få känna av."

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10779}: Dahlen outstanding igår. Så jävla bra. Inte sett han så bra sedan hockeyallsvenskan. Kapanen lite osynlig men tog kampen, kan dock mycket bättre. Inte ett direktskott eller skott från honom såg jag. För dåligt. Hartmann åker mycket skridskor kämpar och tar kampen men fick inte många bra lägen denna match. Emil P håller i pucken bra och kämpar men kan bättre.

Hållander ja där är nyckeln. Kommer han igång vinner vi.

Tror första 10 blir nyckeln imorgon, Vi lär ligga på och hoppas verkligen vi får utdelning. Publiken kan bli en 6:e spelare tror och hoppas de gör sitt jobb. Ta mycket skott spela inte bara runt. Bra saker händer när man tar skott. Returer och kan studsa in. Vi behöver lite skitmål som i match 1.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10779}: Ska vi VINN imon så krävs dä att vi gör somm Lassu igår....
In mä skit i båse å ta fram ångvälta å propp Eggill så hann gå sönder...
Dä ä int serielunk för fan 😡

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Jadu: Verkligen, nu fattas bara att vi skriver in till Ebba Busch från hockeysnack och ber henne fylla på lite kärnbränsle till Forsmark.
Viktigt!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10779}: tror det blev väldigt bra att han har fått känna på shl och ffa slutspelshockey innan försäsongen/ nästa säsong som egentligen skulle bli hans första. Nu vet han nivån och vad som krävs, detta blir bra!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10779}: "Sossetänk" otroligt barnsligt uttryck!🤮

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Rip Kirby: Dahlen och Svensson i förstaklass.
Hade på riktigt gåshud när Dahlen spelade i powerplay och var så dominant så de andra såg ut som juniorer i båda lagen.
Sedan i hans nästa byte tacklas och tar sargdueller.

Besviken över domarna igår och resultatet.
Men detta lag är fan på riktigt.
Var väldigt imponerad över inställbing och spel.
Vi har en 18 åring som får 5+ game för roughing mot en "vuxen"
Linus Eriksson kommer vara så grym nästa år.
Det är han redan, men nästa oj oj oj

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Olli Nomadinen : Duktigt besviken på valet av flygplan ändå. Man hade ju förväntat sig i alla fall lite klass. Såå jävla BILLIGT!!1!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Hypocrisy: Sossetänk? Att åka buss.
Hatar den formuleringen/ så fort nån åker buss är det "sosse"
Knappast ett nyanserat tänk.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
0tto: Tyckte Rönnbergs silvertejp för munnen för ganska töntig, men förstår honom verkligen nu.
Förstår och respekterar.
Lite Rosa Parks agerande faktisk, lite uppror mot etablissemanget.
Speciellt när man läser en del av hur domarna hanteras av domarbasen och SHL.
Klart man måste få protestera och klaga utan att få böter.

Tror Roger får lite oförtjänt mycket kritik, mycket tror jag för han har ett ansikte och ansiktsuttryck som skriker att han behöver dubbla doser Microlax.

Kanske lite radikalt här men en riktig duktig tränare.
Ibland en tönt men inte så stor som drevet ibland vill ge sken av.


Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Hypocrisy: Jodå, visst flög de
Uppladdat:

500x0-screenshot20250324-0834012.png


Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Hypocrisy: Yes, dom flög hem igår!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Antar att dom flög hem igår? Tur att man inte är kvar i sossetänket som var innan Jokinen, "I Timrå åker vi buss". I så fall hade vi varit chanslös en sån här serie, dom rätta förutsättningar behövs för att vinna.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Peja: Men SHL är en del av underhållningsbranschen numera. Det gäller att skapa en säljande produkt, och domarna är tyvärr en del av den produkten.

På domarkurserna blir dom nyrekryterade rekommenderade att INTE titta på SHL-matcher.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Peja: Både Jokinen och Rönnberg kritiserade domarna öppet på pkn igår, det var inte bara vi supportrar. Även om det var rätt solklart att vi blev mer lidande utav domarinsatsen än vad dom blev. Fruktansvärd nivå, om man ens kan kalla det för en "nivå", herregud alltså. För tex Fille som lever mycket på sin fart så blir det ju väldigt påtagligt när dom får hålla i och slita i honom helt utan konsekvenser. Patetiskt!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Edlundpojken: mm och jag tycker dom ska vara grunden. Men vi överlever att spela med 4 man ett tag. Vi klarar även att spela pp men femmorna lite omkastade. Jag tänker att matcha in Hållander några ströbyten när det passar efter Boyce/pettersson varit inne och marinerat lite.

Måste! Hitta sätt att få Hållander i slag…

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Peja: mm… och ändå…

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
söder över: ”Att mentalt förbereda en ELITDOMARE som dömer hockey!!!! På att det finns arslen som mig där ute, såna som inte accepterar pissigt utfört arbete!
Kan fan inte vara omöjligt!”

Problemet är att det är svårt att ta supportars åsikter seriöst när det håller domslut kring det egna laget. Ta exempelvis Måns Carlssons solklara matchstraff igår - du har massvis med Modofans som kritiserar det och en hemmapublik som skanderar ”filmare!”. Det är fullt förståeligt att de är subjektiva, men varför skulle domarna andas in deras ”feedback”?

Sen har alla elitdomare blivit mentalt förberedda dels genom utbildningen och dels framförallt genom erfarenhet av att döma på lägre nivå. Du går inte direkt från en domarkurs till att bli elitdomare. Alla som dömer på elitnivå har gått en lång väg och fått motta tusentals spydiga kommentarer i små islador, så du behöver inte vara orolig över att dina kommentarer och din kritik är första gången elitdomare X hör någon utomstående kommentera hens domslut.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
söder över: det skulle vara bra att få rulla runt lite men samtidigt så har dom äntligen 3 andra kedjor som fungerar så det är en risk att byta platser också men som du säger så borde man prova olika strategier under matchen. Men annars känns Timrå som det bättre laget i båda matcherna.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Tjafset för övrigt som Linus Weisbach tar mot Linus Eriksson…

Jag hoppas att Hartmann som kan om han vill eller Walli som har bra egenskaper eller kanske Boyce, varför inte, markerar mot 26 årige Feskrunket att om han ska åka och plocka fighter och spela allan så kan han göra det mot någon som fått tagit körkort för mer än ett år sedan.
Det blir sportsligare.
Linus fixade att stå för sig men det skickar signaler och bygger lagkänsla.
Vill feskronket diskutera mer så kan Boyce eller likvärdig göra ett tydligt hysch ljud och höja lite på ögonbrynen…

Sedan kan vi köra hockey i SCA arena!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Thorsbrink, dommarfürhern…

Chefen. Utvecklingskungen för svenska superdomare har löst alla problem!

Den här jävla cirkusen…

Vaffan…

1 spelare får inte kommentera en domares beslut på isen. Jo asså om domaren tål det så går det det kan också kosta misconduct eller abuse om domaren inte klarar det.

2 spelare får inte kommentera domare i media. Glöm din frihet att yttra dig så som att elda koraner och osv. Som ishockeyspelare ska du ha andra grundstenar… lydnad inför de allsmäktiga är viktigt.

3 tränare får inte kommentera domslut och inte heller domare i media. Det kostar självklart böter! Hur vore det annars lixom.

4 media ska inte delta i samtal om domare eftersom det lätt skapas drev. Då kan man inte rekrytera domare.


Alltså… ishockeydomare ÄR utsatta. Dom syns! Dom avgör matcher både när dom är bra och när dom är dåliga.

Väldigt mycket av det organisationen håller på med underminerar faktiskt domarna för när man dödar det naturliga då är det få som köper det som sker.

Att vara viktig, en avgörande kugge, är inte lätt alla gånger och det är inte för alla!
Vissa klarar det inte och en del klarar det bättre.

Socialtjänstens personal, Poliser, räddningstjänstens krigare, viss vårdpersonal osv hamnar ibland i otrolig situationer där snabba beslut har betydelse för liv och död.
I verkligheten! Inte i en sport, en produkt som omsätter pengar tack vare sin publik…

Väldigt mycket i de extrema roller som finns i samhället handlar det om en mental förberedelse. Att förstå vad som kan komma att ske när du tar fel beslut och vara till freds med det ändå i vetskapen att du tar ditt beslut med korrekt intention.

Att mentalt förbereda en ELITDOMARE som dömer hockey!!!! På att det finns arslen som mig där ute, såna som inte accepterar pissigt utfört arbete!
Kan fan inte vara omöjligt!

Men nä nu ska locket läggas på för nu ska vi skydda dom små liven. Tänk om något blir fel i en intervju!!!!!

Tänk va eländigt!

Dalta skydda skapa ett löjets skimmer över hela konkarongen!

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
söder över: Timrå har ju "fördelen" att kunna byta sist i de kommande två matcherna. Man såg ju vilken stor fördel Frölunda fick av att kunna matcha exakt som man ville idag, främst mot Timrås förstafemma. well, omvänt läge om (knappt) två dagar. Det blir intressant att se om vi kan få "samma" fördel av detta?

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Jag är impad av Jonte Dahléns inställning!

Slutspels mindset delux!

Kapanen behöver hitta tillbaka till självförtroendet.
Jättebra skott åker och letar passningar.

Hållander har FHC uppenbarligen gigantisk respekt för! Två gubbar på honom heeeeela tiden i offensiv zon. Han försöker som fan! Försöker komma med fart! Försöker komma i mitten men blir uppäten. Jag skulle LÄTT prova köra honom med Lander och Wedin några byten här och där under matcherna och instruera Fille att undvika sarghörnen utan trampa i övre delen av slottet och smyga bortre lite för med Lander och Wedin kommer puckarna komma ut från gröten!

Fan Olli kom in i matchen nu!
Roger har strategier det måste du ha med!
Aktiv coaching! Hitta förutsättningarna att vinna!

Och backar… lasta mot mål tidigt! Sluta sargdumpa!
Alla i hela norra Europa vet att ni lägger dit dom varenda jävla gång! Kom igen! Elda upp tempot för fan!

Kötta hockey!!!!

Nu är det slutspel!!!

« · 2847360 · »