1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615023 inlägg · 6214 ämnen
« · 1959285 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Andersson: Wiegel är årets Bertov. En ärkegris man älskar se förlora

Sv: Apropå nånting...
Får Leksands vibbar.

Sv: Apropå nånting...
pean: nej Oskarshamn blir nog giftiga, helt klart. Det blir lite ”famous last words” över detta men jag tror ändå att våra chanser är bättre mot Oskarshamn än mot AIK. Har Oskarshamn ens en plan för att spela i SHL? Det känns lite som att dom har snubblat sig lite fram till detta samtidigt som AIK skiter ner sig fullständigt. Min känsla är att AIK aldrig riktigt kom upp i maxnivå. Oskarshamn har ju J Ä T T E problem i defensiven, det kunde till och med AIK blotta. Visst har rifalk varit en jätte men spelar man så mycket i försvarszon som Oskarshamn gör så är risken att man blir straffad ändå. Nu är det upp till Timrå att visa att man klarar av det också.

Sv: Apropå nånting...
Varför snackade kommentatorn hela tiden som att det är EN avgörande match mellan TIK-IKO?

IKO påminner mycket om oss när vi gick upp, tyvärr. Det här blir läskigt.

Hur många mål gör Dahlroth i matchserien? Han kommer garanterat göra det första i alla fall.

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Måtte han inte bli kvalspecialisten bara...

Sv: Apropå nånting...
Smokey: 27 29 31 2 4 6 8 ?

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: vem ska dom hålla på nu Leksand eller AIK

Sv: Apropå nånting...
Veteranolle: Finalspecialisten! 2 finaler, 2 vinster ;)

Sv: Apropå nånting...
Spelschemat???

Sv: Apropå nånting...
Tänk att nu får Jesper Dahlroth spela SHL kval igen och mot Timrå, tala om ödets ironi.

Sv: Apropå nånting...
{8515}: Wiegl har åkt hem

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: vadå rätt åt SHL? Oskarshamn klara eller?

Sv: Apropå nånting...
{8671}: Lycka till, hoppas för er egen del att TIK inte tar detta för givet nu. Större skrällar har skett! (MODO - LIF). För min egen del hoppas jag ändå på heta derbyn nästa säsong ;] Ska bli kul att följa detta!

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Och vad säger Wiegl?

Sv: Apropå nånting...
Var Åhlund med och kvalade oss kvar 2001?
Eller är jag på cykeln?

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: rätt åt SHL, AIK och Harald Lückner med bisittare

Sv: Apropå nånting...
Planen är : Scouta , KÄMPA

Sv: Apropå nånting...
modomille: Ruskigt kul om råttorna missar nästa chans med. De får nog tigga utanför Ica till nästa säsongs truppbygge isf.

Sv: Apropå nånting...
luffaren: W E D D A!!!

Sv: Apropå nånting...
Det blir inte lätt att vinna mot Oskarshamn i bäst av 7 matcher, men att säga att det är en lättnad att det inte blev AIK vore en underdrift.

Våra chanser att hålla SHL-kontraktet vid liv blev precis betydligt större.

Sv: Apropå nånting...
patrik kommentatorn
är ju kung

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vi ses....ska vi måla tifot igen? 😎

Sv: Apropå nånting...
Märkligt att det bästa laget i allsvenskans historia åker ur i allsvenska finalen

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: man måste ändå lyfta på hatten för Dahlroth. Först är han med och spelar upp ett medelmåttigt lag i SHL. Sen blir han ratad och fortsätter med att spela upp ett nytt medelmåttigt allsvenskt lag till kval till SHL.

Sv: Apropå nånting...
JonteD: fan har vi ens scoutat dem ordentligt?

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kommer bli en riktigt intressant serie, hoppas på Leksand-Mora nu. Tror Leksand tar AIK faktiskt.

Sv: Apropå nånting...
RIIIIIFALK!!!
Väggen vi MÅSTE bemästra!!!

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Snart blir det pokalutdelning. Minns den underbara kvällen förra våren när vi blev allsvenska mästare :)

Sv: Apropå nånting...
timrå - IKO
here we come

Sv: Apropå nånting...
Modano: Ja där va de klart!!!

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Rifalk har dock aldrig spelat en match mot SHL-motstånd. Han är till och med orutinerad med Allsvenska mått mätt. Det skulle möjligen kunna tala till vår fördel.
Dessutom är hela IKO en orutinerad förening. Det lär spela roll. De lär vara nöjda med att ens slå ut AIK.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Vi ses i Oskarshamn Småland. 🙂👍

Sv: Apropå nånting...
Trodde AJK var det bästa sedan skivat smör ja 😂😂😂

Däremot, IKO gör mig lite orolig. Luktar lite Timrå 2017/18 över detta

Sv: Apropå nånting...
Modano: Harald har nog satsat 1 miljon . För övrigt går folk hem från hovet nu

Sv: Apropå nånting...
ÖSKESAM....
Ikväll rinn de lätt i strupusligen...
Krypavstånd till ÖSKESAM...

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Patrik Westberg är ju bäst. Han kan göra den tråkigaste matchen underhållande. Sjukt tråkigt med kommentatorer som korrekta hela tiden. Den rollen kan experten med fördel ta.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Själv hoppas jag på oavgjort i kvällens match och en förlängning som pågår till den 27:e mars. Det borde vara optimalt för Timrå.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Hörde du inte Lückners exaltering i början av matchen? :)

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Nu är det klart.Boka bussarna till Småland..

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: De e ju Blondinbella!!

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Harald gråter nu när han lagt 100 000 på gnaget och vill att Timrå ska få möta Modo igen nästa säsong haha

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Jag tycker Lückner är bra. Den andre snubben (vet inte vad han heter) går ju i taket på allt som händer på isen. Lückners lugn gör att det hela inte skenar iväg och blir oseriöst.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Men Lückner för helvete! Orka öppna munnen när du pratar! Han blir tystare och tystare när han ska prata.

Sv: Apropå nånting...
Va äääär de oskars håller på att göra ? Har dom sagt i sändningen 5 ggr . Är det så otroligt otippat ?

Sv: Apropå nånting...
Kul om de håller resultatet

Sv: Apropå nånting...
Hoppas på att Rifalk håller nollan nu bara för att Weigel så få heeeelt fel.

Sv: Apropå nånting...
{8671}: Oj, oj, oj! Oskarshamn är inte att leka med.

Bra försvarsspel, käkar puck, grym målvakt och farligt kontringsspel. Påminner mycket om Timrå ifjol.

Sv: Apropå nånting...
T T: Någonting säger mig att IKO - Timrå kommer att bli riktigt roliga matcher att beskåda. Om nu IKO håller i det här.

Sv: Apropå nånting...
T T: Ja hur ska Timrå få hål på denna målvakt???

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Snacka om Timrå 2018-vibbar på den kontringen till 0-3

« · 1959285 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...