« Föregående · 1959310 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Oskarshamn sjönk ner väldigt lågt och släppte in AIK i försvarszon väldigt enkelt. Spelar dom så mot oss också är det bara att tacka och ta emot för det tycker jag har varit en av våra svagheter, dvs. transportera puck i mittzon.
Sen har dom ju en egenskap som är mindre tilltalande för oss och det är dom vassa spelvändningarna. Det kanske inte går blixtsnabbt för dom men jösses så effektiva dom är. Deras PP är inte kattpiss heller.
Sen den här lilla passiva boxen dom kör i BP, det måste vi kunna exploatera. Vi är bättre i PP än vad AIK varit i denna matchserie, vi kommer inte ta skott i blocket så som AIK gjorde i den här matchserien.
Sen har dom ju en egenskap som är mindre tilltalande för oss och det är dom vassa spelvändningarna. Det kanske inte går blixtsnabbt för dom men jösses så effektiva dom är. Deras PP är inte kattpiss heller.
Sen den här lilla passiva boxen dom kör i BP, det måste vi kunna exploatera. Vi är bättre i PP än vad AIK varit i denna matchserie, vi kommer inte ta skott i blocket så som AIK gjorde i den här matchserien.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{5647}: Sluta svamla nu bara avundsjuk du ( alla domare gör så Modo torska i din värld )
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kan nån lägga ut intervjun med Weigl ? Känns ju som den kommer hittas under kategorin Karma
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Tycker inte Oskarshamn hade jätteproblem i defensiven. Hur många rena chanser hade AIK?
Nä, jag ger oss 50-50 chans. Med lite plus på Oskarshamn som har allt att vinna.
Nä, jag ger oss 50-50 chans. Med lite plus på Oskarshamn som har allt att vinna.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8629}: Jag är inte lika övertygad om att AIK är så mycket bättre, även om de tog mycket mer poäng mot oss. När OIK är som bäst är de ruskigt svåra att spela mot.
AIK hade kanske passat Timrå bättre då de ger bort många fler klara målchanser. AIK skapar såklart mycket mer framåt, men det har de inte alls lika mycket nytta av mot ett SHL-lag.
AIK hade kanske passat Timrå bättre då de ger bort många fler klara målchanser. AIK skapar såklart mycket mer framåt, men det har de inte alls lika mycket nytta av mot ett SHL-lag.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Lite vassare målskyttar hade Gnaget vunnit det här, de har ju kört över IKO spelmässigt en stor del av den här serien. Bara hoppas på att vi inte är lika svaga på den punkten.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: I meningen efter den om vår ringrostighet pga vila konstaterar han att även IKO får lång vila. Men då är det plötsligt en fördel.
Vi jagar tydligen Jesper Fröden i AIK
Vi jagar tydligen Jesper Fröden i AIK
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Grattis till motståndarna, detta fixar ni galant. Påminner mig om det året Vita Hästen överaskade och MoDo fick möta dom och tror Vita Hästen gjorde 1 mål vart 4-0 i matcher till Modo. Så lär bli något liknande för er hade ni fått AIK tror jag det kunnat bli en jämnare serie men det är klass skillnad melllan er och Oskarshamn.
Behövs lag i Norrland så vinn detta nu.
Behövs lag i Norrland så vinn detta nu.
+ 20
Sv: Apropå nånting...
Wennerholm är fan otrolig. Lika bitter som vanligt. Vi är ringrostiga för att vi fått vila, kommer att få problem att få hål på Rifalk, vi är slagpåsar och IKO kommer att skrälla.
Undra om den här krönikan legat färdig sedan i helgen?
Undra om den här krönikan legat färdig sedan i helgen?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Snacka präktig AIK-tränare, summerar allt egentligen med att "Vi hade otur med studs, de hade inte IKO" hoppas de konkar och försvinner
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Dessutom har IKO till stora delar varit utspelade i den här matchserien. Rejält utspelade stundtals. Lite oroande att de hittar sätt att vinna.
Men nog fan är vi klasser bättre än IKO. AIK hade jag varit betydligt mer nervös över.
Men nog fan är vi klasser bättre än IKO. AIK hade jag varit betydligt mer nervös över.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Känns som Oskars firar att dom vunnit sm guld, skillnad ifjol när vi inte ens ville röra i bucklan
Sv: Apropå nånting...
pean: nej Oskarshamn blir nog giftiga, helt klart. Det blir lite ”famous last words” över detta men jag tror ändå att våra chanser är bättre mot Oskarshamn än mot AIK. Har Oskarshamn ens en plan för att spela i SHL? Det känns lite som att dom har snubblat sig lite fram till detta samtidigt som AIK skiter ner sig fullständigt. Min känsla är att AIK aldrig riktigt kom upp i maxnivå. Oskarshamn har ju J Ä T T E problem i defensiven, det kunde till och med AIK blotta. Visst har rifalk varit en jätte men spelar man så mycket i försvarszon som Oskarshamn gör så är risken att man blir straffad ändå. Nu är det upp till Timrå att visa att man klarar av det också.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Varför snackade kommentatorn hela tiden som att det är EN avgörande match mellan TIK-IKO?
IKO påminner mycket om oss när vi gick upp, tyvärr. Det här blir läskigt.
Hur många mål gör Dahlroth i matchserien? Han kommer garanterat göra det första i alla fall.
IKO påminner mycket om oss när vi gick upp, tyvärr. Det här blir läskigt.
Hur många mål gör Dahlroth i matchserien? Han kommer garanterat göra det första i alla fall.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Tänk att nu får Jesper Dahlroth spela SHL kval igen och mot Timrå, tala om ödets ironi.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Lycka till, hoppas för er egen del att TIK inte tar detta för givet nu. Större skrällar har skett! (MODO - LIF). För min egen del hoppas jag ändå på heta derbyn nästa säsong ;] Ska bli kul att följa detta!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
modomille: Ruskigt kul om råttorna missar nästa chans med. De får nog tigga utanför Ica till nästa säsongs truppbygge isf.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Det blir inte lätt att vinna mot Oskarshamn i bäst av 7 matcher, men att säga att det är en lättnad att det inte blev AIK vore en underdrift.
Våra chanser att hålla SHL-kontraktet vid liv blev precis betydligt större.
Våra chanser att hålla SHL-kontraktet vid liv blev precis betydligt större.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Märkligt att det bästa laget i allsvenskans historia åker ur i allsvenska finalen
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: man måste ändå lyfta på hatten för Dahlroth. Först är han med och spelar upp ett medelmåttigt lag i SHL. Sen blir han ratad och fortsätter med att spela upp ett nytt medelmåttigt allsvenskt lag till kval till SHL.
+ 17
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kommer bli en riktigt intressant serie, hoppas på Leksand-Mora nu. Tror Leksand tar AIK faktiskt.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Snart blir det pokalutdelning. Minns den underbara kvällen förra våren när vi blev allsvenska mästare :)
+ 3
« Föregående · 1959310 · Nästa »