« Föregående · 1960796 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Det är Rifalk, han jobbar 90% täcka yta och 10% skills, vi får sikta bra.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ödmjukhet och självförtroende!!! där har du nycklarna till fortsatt SHL spel. Kombinera dessa på rätt sätt inom laget och det går vägen det här
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jockz: Eller både och. Bygden live med Strimmabilder m.fl. I bakgrunden. Har lite indirekta kontakter. Ska kolla.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
jokklas: Man kan naturligtvis sia för eller emot med ett otal tänkbara psykologiska effekter. För laget gäller fokus och ödmjukhet inför uppgiften men samtidigt en tro på sitt eget spel och förmåga. Fixar man den balansgången är vi i hamn.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Perreman: Man borde iallfall kunna släcka ner och köra den på jumbotronen innan introt iallafall, med text och med gamla bilder på strimma mfl fram till 02:15 in i låten.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Däremot kommer de spela helt utan press. Drar Timrå på sig onödiga utvisningar lär det straffa sig mot deras kreativa PP extra mycket då definitivt kommer "våga" spela sitt spel.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Synct: tror de kommer vara otroligt svårt för dom att ändra fokus till att spela kval om dom är sådär glad över att egentligen inte ha vunnit någonting. Grattis, ni är 15e bäst i Sverige?
Även om fokus är på att ta en plats i shl så tror jag att skaka av sig känslan att dom redan åstadkommit något är näst intill omöjlig. Kan ju ha tvärfel och dom är knivskarpt fokuserade på uppgiften, men tvivlar faktiskt på det.
Även om fokus är på att ta en plats i shl så tror jag att skaka av sig känslan att dom redan åstadkommit något är näst intill omöjlig. Kan ju ha tvärfel och dom är knivskarpt fokuserade på uppgiften, men tvivlar faktiskt på det.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Från en sak till en annan: Inför Kvalet mot OIK, vad tror ni om att klubben kontaktar Lars Bygdén om möjlighet att han kommer till arenan och kör sin nya "I varje andetag" inför nedsläpp i match 1 (eller annan hemmamatch)? Med tanke på den välkända melodin så borde klacken/hela hallen kunna haka på mot slutet och skapa hyfsat mäktig stämning.
Kanske redan påtänkt från klubben (kan man få hoppas), men ändå.
Kanske redan påtänkt från klubben (kan man få hoppas), men ändå.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Enorm skillnad på firande från när vi vann HA finalen, men det är helt förståeligt, det är den största framgång klubben haft i hockey, om dom nu åker på däng mot Timrå vilket jag tror är ganska troligt så har dom iallafall firat att dom vunnit HA. Ganska tydligt att vårt fokus låg på något helt annat ifjol, det gynnar oss att IKO känner sig "nöjda" redan vad som än händer.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Så här firar man när man redan vunnit. Rifalk går loss rejält, förstår att han är svår att göra mål på
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{8399}: Ok, ja med sådana synergieffekter blir det ju snarare ett publikt bakslag. Vad gäller matcher mot oss tror jag nog det finns ett gott publikunderlag framöver om vi håller oss kvar och stärker vår position. Är ju ändå klassiska drabbningar det med, Timrå-Brynäs.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nja, när det gäller Leksand i SHL så har det visat sig att det blir lapp på luckan i Gavlerinken dessa matcher men inte mer publik totalt. Många väntar med att gå tills det vankas Gävle.Daladerbyn så det blir glest på läktarna matcherna före och efter.
Mora får dock vara kvar för min del och Leksand kan gott lira i HA...
Mora får dock vara kvar för min del och Leksand kan gott lira i HA...
Sv: Apropå nånting...
Typ 4500 sålda nu så det tickar på lite. Bör landa på i runda slängar närmare 5200 pers på onsdag
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{8399}: Tänker vi publikmagneter för Brynäs del antar jag att ni har betydligt mer fokus på den andra kvalserien och hoppas på ett byte i dalahierarkin.
Sv: Apropå nånting...
{8399}: Vi ska trigga upp Gallo lite till,så att ni får lite hatkärlek till honom! 😁
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8399}: Ge oss 3 år i SHL och vi lovar att spänningen kommer tillbaka som förr!
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{8399}: klart vi vill ha lite derbykänsla! Tänk er själv Brynäs- Oik, vilken publikmagnet!! 😜
Sv: Apropå nånting...
Hjärtat vill se Timrå kvar i SHL medan hjärnan säger att OIK vore bättre för Brynäs (mindre hot) så kör hårt Timrå !!
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Johan J: Vi har väl några tikare i förskingringen nere i smålandsskogarna. SMÅLAND, sputnik, Runarup bl.a. Kan inte ni dra med er några nära och kära och signa för en resa med blåfrontarna så kanske de får ihop till en buss? Vore ju synd om det inte blev nåt och samtidigt löser ju det transportfrågan för er
+ 13
Sv: Apropå nånting...
modomille: Det var 19:30 förra året också i premiären mot Karlskrona borta vill jag minnas. :)
Sv: Apropå nånting...
Johan J: ...vilket verkar spegla hela den föreningens ambitioner för spel i SHL.
Tänk den förnedringen. Att åka ur mot ett lag som varken vill eller bryr sig om spel i SHL och som har halva truppen klar för andra lag nästa säsong :)
Tänk den förnedringen. Att åka ur mot ett lag som varken vill eller bryr sig om spel i SHL och som har halva truppen klar för andra lag nästa säsong :)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Noterar att Oskarshamns supporterklubb arrangerar resor till match 1 och 3 i Timrå.
8 personer anmälda till respektive match vid senaste uppdateringen.
8 personer anmälda till respektive match vid senaste uppdateringen.
Länkar:
Blue Front Support - Resor
Blue Front Support - Resor
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: hockey gudarna välsignar inte sånt högmog och spenderande av pengar som inte finns. Lovar att det varit problem med utbetalning av löner och det är därför spelarna inte kan ge det sista som krävs i ett kval.
Vi vet bättre än dom flesta hur det ser ut med en ansträngd ekonomi.
Vi vet bättre än dom flesta hur det ser ut med en ansträngd ekonomi.
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Bästa laget allsvenskans historia sa dom. Utslaget i två slutspelsserier. Vad säger det om kvalitén på Timrås lag ifjol?!
Nåväl; inte för inte som man känner "rätt åt AIK". Ödmjukhet vinner alltid. Det är alltid rätt väg att gå.
Sanna mina ord Timrå ik. Ödmjukhet. Alltid.
Nåväl; inte för inte som man känner "rätt åt AIK". Ödmjukhet vinner alltid. Det är alltid rätt väg att gå.
Sanna mina ord Timrå ik. Ödmjukhet. Alltid.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
2-7 snackar inte ens AIKare bort. Varje sig spelare, ledare, kommentatorer eller SHLpampar...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{8671}: Jo men nu kan vi inte leva på känslorna att han skrivit på för Skellefteå, visst han har varit svag under säsongen men jag tyckte ärligt talat han var överhypad och svag mellanåt under delar av förra säsongen. Men då steppade han upp med råge till kvalspelet förra säsongen. Som sagt så tror jag att han kan bli en joker.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Har ju dessutom Glömt Törna som är en av våra poängstarkaste, plus Både Olofsson och
J.P och Collberg som kan bli riktiga Jokrar.
J.P och Collberg som kan bli riktiga Jokrar.
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Stolt över våra grabbar idag som tog sig tid och åkte på träningen. Mäktigt är bara förnamnet, håret reser sig på armarna. Måste vara otroligt roligt för spelarna att känna det stödet.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: AIK har varit riktigt uddlösa(oförmåga att göra mål) sedan första matchen mot Oskarshamn där det var åt andra hållet och allt gick in. Jag kan lova att Timrå kommer ta vara på chanserna på ett helt annat sätt och Oskarshamn har inte mött ett lag av Timrås klass. Alla räds Oskarshamns defensiv men går den ens att jämföra med tex Luleås som vi kunnat dyrka upp?
Jag ser fina bilder framför mig hur Wedda kör 8:or i anfallszon och Laxen maler fast pucken, Hållander kommer också vara sådär lagomt jobbig i forecheckan, Gallo kommer köra som en bålgeting, Ohlsson kommer få mer utrymme för sin speed, Palmberg kommer ges mer tid och utrymme att snipa in mål, Jalle kommer proppa allt o alla som en frenetiskt brunstig tjur, Kinnvall kommer också han få mer tid och utrymme att fortsätta smacka in mål från blå, Rifalk vem är det? Säger bara Brattström "the livs levande Kinamur". Som sagt jag har bra feeling och lagdel för lagdel är Timrå starkare. 👊💪
Måste också ge en stor fet eloge till 20 talet supportrar som tagit sig och sjungt fram grabbarna på träningen idag. Sånt kan jag lova peppar laget inför framtiden och visar att vi står med dom.
Jag ser fina bilder framför mig hur Wedda kör 8:or i anfallszon och Laxen maler fast pucken, Hållander kommer också vara sådär lagomt jobbig i forecheckan, Gallo kommer köra som en bålgeting, Ohlsson kommer få mer utrymme för sin speed, Palmberg kommer ges mer tid och utrymme att snipa in mål, Jalle kommer proppa allt o alla som en frenetiskt brunstig tjur, Kinnvall kommer också han få mer tid och utrymme att fortsätta smacka in mål från blå, Rifalk vem är det? Säger bara Brattström "the livs levande Kinamur". Som sagt jag har bra feeling och lagdel för lagdel är Timrå starkare. 👊💪
Måste också ge en stor fet eloge till 20 talet supportrar som tagit sig och sjungt fram grabbarna på träningen idag. Sånt kan jag lova peppar laget inför framtiden och visar att vi står med dom.
+ 23
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: har svårt att känna empati för AIK, högmod genomsyrar hela föreningen, från spelare och ledare till supportrar.
Supportrarna som är så vana att skandera ”bönder” oavsett vilka motståndare man möter kan gott få skandera ”hemlösa” till sig själva, snart har dom väl spelat bort sin egen arena.
Supportrarna som är så vana att skandera ”bönder” oavsett vilka motståndare man möter kan gott få skandera ”hemlösa” till sig själva, snart har dom väl spelat bort sin egen arena.
+ 21
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Skönt att slippa både Leksand och Allsvenskans genom tiderna bästa lag ;-)
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Med risk för att få äta upp det här:
Jag är sjukt glad för att det inte är Leksand vi ska möta
Jag är sjukt glad för att det inte är Leksand vi ska möta
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Frågan är om AIK Hockey överlever detta som klubb.
Stockholmslagen har större utmaningar att få in stålar.
280:- i P-avgift som inte går till klubben, TIK tar 20:- som går till Juniorerna
39:- för 50 cl sodavatten som går till arenabolaget
Hallhyran och tillgång till rinkar är inte att leka med ,
Jobbigare kanske med Fotbollen som drar mer intresse.
Stockholmslagen har större utmaningar att få in stålar.
280:- i P-avgift som inte går till klubben, TIK tar 20:- som går till Juniorerna
39:- för 50 cl sodavatten som går till arenabolaget
Hallhyran och tillgång till rinkar är inte att leka med ,
Jobbigare kanske med Fotbollen som drar mer intresse.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Knappast. Lär inte bli någon jättesatsning mot SHL nästa säsong dock!
« Föregående · 1960796 · Nästa »