Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
roger_sundsvall: De signade med North Dakotas Universitet (NCAA) nästa säsong, så det dröjer nog ett år innan de hamnar i Pittsburgh
Sv: Silly Season 2026-27
Hade det varit en bra idé att plocka tillbaka Axel Rindell som poängback ? 36 poäng i HV förra året. Top 2 i HV på det. Vi har inte en back som är i närheten av 36 poäng.
Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: är nog mer problematiken med blodproppar som påverkar hans chanser. Flygs ju rätt mkt i NHL å det är ju som bekant inte bra om man har problem med blodproppar
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Pittsburgh värvar tvillingarna Ruck, poängkungarna (1 & 2a WHL) Ska nog inte påverka Hållander?s försök allt för mycket får vi hoppas.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Ja dessvärre är procenten högre på Dahléns hemkomst än att Forsmark lirar NHL.
Men skulle Forsmark landa ett NHL-kontrakt, så är jag rädd att Nubben och sportsliga ledningen har för höga tankar om honom om han vänder hem igen. Och betalar en alldeles för hög lön. För han är en "NHL-spelare" som vänder hem.
Men skulle Forsmark landa ett NHL-kontrakt, så är jag rädd att Nubben och sportsliga ledningen har för höga tankar om honom om han vänder hem igen. Och betalar en alldeles för hög lön. För han är en "NHL-spelare" som vänder hem.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Löven kommer göra som dom flesta nykomlingar gör och vinna massa matcher i början på ren nykomlingsenergi sen kommer verkligheten ikapp när dom andra lagen börjar trampa igång men då kan dom redan ha spelat ihop tillräckligt med poäng för att hålla sig kvar.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Känns troligare att Dahlén vänder hem innan säsongen har börjat, typ. Visst, Forsmark kan bli bättre men aktuell för NHL lär han aldrig bli.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Min dröm är fortsatt att Forsmark sprattlar till ordentligt en säsong och landar ett NHL-kontrakt. Sen 4 sköna millar in och man skrattar hela vägen till banken.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Marodören: En viktig nyckel blir att få utveckling på den här unga backsidan vi förfogar över. Freij, Sundin, Barkemo och Forsmark skulle alla behöva ta steg/bli bättre.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Allt är öppet, vare sig vi, cluben plast och plast. Det lag som får bangen for det buck kommer att överraska!! Vi har Gathen och han kommer och hoppas tror jag få ut max av det laget vi har just nu. Men ät ägg har ju Ante också och det får inte underskattas i sammanhanget. Så svårt att sia i allt men dom traditionsenliga klubbarna kommer vara med i toppen som vanligt är ju dom samma FBK, Frölunda, Saik, Lulä m.m precis som Nubben vill att VI ska vara sen i framtiden. Örebro känns som dom kan vara betydligt bättre nu än föregående 2-3 säsonger. Sen är det öppet. Ja Rögle blir ju såklart en topp. Faller allt väl ut är vi också med men det kan ju bli fisk likaså. Det mest viktiga tycker och känns det som att överlever vi denna säsong kan det bli mer på riktigt sen. My opinion nu iaf!!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Ja det är ju ytterst intressant hur de tänker kring LHC som både bantar ner spelarbudget och saknar en första och andracenter i lagbygget.
Hur kan vissa "experter" ha Löven så pass högt i tabellen?
Nog att vi lär slåss i de nedre regionerna, men för det ser jag det inte som otroligt att vi ändock kan ha 2 lag bakom oss när säsongen summeras.
Hur kan vissa "experter" ha Löven så pass högt i tabellen?
Nog att vi lär slåss i de nedre regionerna, men för det ser jag det inte som otroligt att vi ändock kan ha 2 lag bakom oss när säsongen summeras.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag däremot tycker att laget ser spännande ut, vi kommer troligen inte vara topp sex men det viktigaste är att organisationen tar steg. Och att det finns visioner, och framtidsplaner. Det känns som att det var ett tag sedan.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Jag är, som nog inte undgått någon, inte särskilt optimistisk inför kommande säsong. Däremot vore det jävligt fräscht om inte exakt v a r j e expert inledde och byggde 90% av sin bedömning av oss på vilka spelare vi tappat
Det börjar bli FÖRBANNAT tröttsamt och söndertuggat
Det börjar bli FÖRBANNAT tröttsamt och söndertuggat
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
DrCox: Conny strömberg är ledig. Passar som hand i handske hos er modolider.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Gorkyman: "Jag ser att man har en GM, sen en sportchef som är chef över A-laget och sportrådet där man har scouter som Zäta och Emil Berglund.
Min förhoppning är att, när vi har ekonomiska möjligheter, ta in en sportchef."
Hmm han nämner Zäta och Emil B som sportråd men inte Gunno. Kan Gunno vara aktuell som ny sportchef?
Min förhoppning är att, när vi har ekonomiska möjligheter, ta in en sportchef."
Hmm han nämner Zäta och Emil B som sportråd men inte Gunno. Kan Gunno vara aktuell som ny sportchef?
Sv: Silly Season 2026-27
Annaaa: Det är väl inte så konstigt.
Man vill inte säga det men man betraktar Timrå som ett så mycket bättre lag än Djurgården, så att en spelare i Timrå platsar knappt i laget, men om han kommer till DIF så är han en toppspelare.
Man vill inte säga det men man betraktar Timrå som ett så mycket bättre lag än Djurgården, så att en spelare i Timrå platsar knappt i laget, men om han kommer till DIF så är han en toppspelare.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Platsen är vikt för Bojjan, man tar snart in honom på inskolning.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Jaha helg igen då. Kall öl solen skiner och m0d0 i HA. Noterar även att de små liven är oroliga att något lag i NHL eller SHL ska norpa någon av deras spelare
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Boyce? Det var väl tänkt att han ska få en roll i föreningen.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Annaaa: Jag tycker hela upplägget för Nubbens frånträde på sikt är föredömligt. Något som jag tar för givet (läs: hoppas) inte enbart är Nubbens egen verklighet.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Nu är tydligen Nubben uppgraderad till GM.
www.st.nu/sport/framtidsbeskedet-timra-iks-plan-for-ny-sportchef/
www.st.nu/sport/framtidsbeskedet-timra-iks-plan-for-ny-sportchef/
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Annaaa: Haha ja, När Djurgården värvar från Timrå låter det så här "En rutinerad spelare som är högerfattad, jobbar hårt, gillar att smälla på, retsticka, god för 20-25 poäng.
Omvända roller, dvs Timrå värvar Hartmann från Djurgården. Valfri hockeyjournalist på dom stora tidningarna "En spelare som börjar bli till åren med en dalande produktion. Han kanske skulle funka i en tredje, fjärde femma, men jag förstår faktiskt inte vad Timrå ska med Hartmann till. Han kommer knappast bli bättre med åren"
Typ nåt sånt, lite roligt att det är sån skillnad.
Omvända roller, dvs Timrå värvar Hartmann från Djurgården. Valfri hockeyjournalist på dom stora tidningarna "En spelare som börjar bli till åren med en dalande produktion. Han kanske skulle funka i en tredje, fjärde femma, men jag förstår faktiskt inte vad Timrå ska med Hartmann till. Han kommer knappast bli bättre med åren"
Typ nåt sånt, lite roligt att det är sån skillnad.
+ 5
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: konstigt att ha inte nämnts som en betydande spelare i Timrå fast i DIF är han en toppvärvning
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Det enda jag har läst är väl att Hartmann själv ville röra på sig.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Någon vilja med oss skämta aprilo. Hartmann lämnar av egen fri vilja och det har inget med ekonomin att göra.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Rallarn: Att risken är stor att Timrå kommer slåss i botten och att ekonomin är kass är ju inget nytt. Dom nämner i podden att vi säljer av spelare (Hartmann) för att ekonomin är ansträngd, det är väl ändå inte sant? Eller har jag missat nåt? Som jag förstått var det Hartmanns vilja att röra sig ner mot Stockholmsområdet som gjorde att han lämnade.
I övrigt nämns Linus Eriksson som en kass värvning, vilket jag inte håller med om då jag tycker han avslutade starkt ifjol och fortfarande är väldigt ung.
I övrigt nämns Linus Eriksson som en kass värvning, vilket jag inte håller med om då jag tycker han avslutade starkt ifjol och fortfarande är väldigt ung.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Truppen skulle kunna överraska men den kan ju lika gärna floppa, ekonomin är kanske inte i sitt starkaste slag, Hartmann kanske inte är någon supervärvning dock.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Stockholmare! Det är klart att dom vill uppfatta verkligheten på det sättet!
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: Pratades lite Timrå I Hockeynews senaste podd. Jag kan väl sammanfatta det som så dom tyckte att allt såg nattsvart ut, ända från ekonomi till spelartrupp . Sen så klart lyftes ju Hartmann fram som en riktig kanonvärvning för DIF.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Angående Löven så har dom ju 3-4 spetsspelare, varav 2 nordamerikaner som är helt oprövade på svensk mark. I övrigt tycker jag att det ser ut som en allsvensk trupp. Är väldigt många som behöver ta stora kliv i det gänget för att undvika kval.
+ 3
