Apropå nånting...
« Föregående · 2641944 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Med all respekt. När vi ställdes mot Oskarshamn i kvalet hade jag en behaglig känsla. Det här fixar vi, tänkte jag. Sedan gick det som det gick. När vi ställdes mot Djurgården var det ångest deluxe och jag slappnade nog inte riktigt av förrän i slutet av match fyra.
Hamnar Modo i kval mot Oskarshamn kan vad som helst hända. Jag skulle inte våga satsa pengar på något av lagen.
Hamnar Modo i kval mot Oskarshamn kan vad som helst hända. Jag skulle inte våga satsa pengar på något av lagen.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Poppa pop-corn, nu är det inbördeskrig på MoD0-lid sida. Klart underhållande läsning.
J.F.K pissar och dissar i stark motvind.
Hå hå ja ja, det blåser i Ö-vik i daaaa.
J.F.K pissar och dissar i stark motvind.
Hå hå ja ja, det blåser i Ö-vik i daaaa.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: M0d0-Oskars. Karlkvist skjuter Oskars kvar i SHL...sug på den ni.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jepp , våran 20-årige Simon Forsmark har satt två pytsar fler än D.Bernhard som väl hade SHLs bästa skott?
+ 14
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: tror varenda jävla resultat gick emot oss ikväll. Trots fem raka 3or ligger vi bara 7a.
Får man beställa fem raka 3or till?
Får man beställa fem raka 3or till?
+ 9
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: sant men i en matchserie om 7 där alla börjar på noll. Det kan bli läskigt
+ 4
Sv: Apropå nånting...
X-Län: Karlkvist är ju bara farlig i PP.... i fem mot fem gör han inte många poäng samt har smickrande -31 i +/- statistiken
Vissa här har klagat på Dahlens hemjobb med -8 men karlkvists -31 skojar man inte bort.
Vissa här har klagat på Dahlens hemjobb med -8 men karlkvists -31 skojar man inte bort.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Andersson: förväntar mig nästan en modoklack i hallen på torsdag som sjunger ?kom igen Timrå?
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: jo men Oskarshamn har karlkvist och Lodin. Om man ser hur Timrå hanterade att vara sist och fått ställa in sig på kvalet emot djurgården. Jag förstår att de är panik i övik. De blir inte kul och möta Oskarshamn.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Jag blir väldigt gärna av med Örebro. Faktiskt före OINK. Oskarshamns tid kommer. Man kommer aldrig kunna etablera sig på allvar i SHL. Man är ur ligan oavsett om en eller två säsonger.
Om Örebro åker däremot, då snackar vi haveri och ett fullständigt sådant. När man startade ligan så bra och låg med i toppen, då var allting som förväntat. Topplaget Örebro. Semifinal förra säsongen. Knapp förlust där. Man skulle bara ta sig det sista steget framåt, men se hur det gick. Ett lag totalt nere i mörkret. Fullständigt utan självförtroende. Niklas Erikssons återkomst har dessutom betytt exakt noll. Örebro får vara väldigt glada om man klarar sig ifrån kvalspel. Oskarshamn har precis allting att vinna där.
Önskedrömmen vore Örebro-Modo i kvalet. Tipset blir dock Oskarshamn-Örebro.
Om Örebro åker däremot, då snackar vi haveri och ett fullständigt sådant. När man startade ligan så bra och låg med i toppen, då var allting som förväntat. Topplaget Örebro. Semifinal förra säsongen. Knapp förlust där. Man skulle bara ta sig det sista steget framåt, men se hur det gick. Ett lag totalt nere i mörkret. Fullständigt utan självförtroende. Niklas Erikssons återkomst har dessutom betytt exakt noll. Örebro får vara väldigt glada om man klarar sig ifrån kvalspel. Oskarshamn har precis allting att vinna där.
Önskedrömmen vore Örebro-Modo i kvalet. Tipset blir dock Oskarshamn-Örebro.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ja Modo har ff stora chanser att spela i SHL nästa säsong. Oskarshamn är ruggigt usla
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
För mig får gärna Malmö och OIK göra upp om den Allsvenska guldbiljetten
För mig får gärna Malmö och OIK göra upp om den Allsvenska guldbiljetten
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Labban: Det är bara att kolla på kvällens match och kopiera Färjestads gameplan. De dödade HV väldigt effektivt.
Om HV oväntat åker ut så får vi sno den där dansken.
Om HV oväntat åker ut så får vi sno den där dansken.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Hoppas vi tar oss samman i matchen mot HV. Kommer ihåg hur det såg ut sist, det var inte vackert trots massiv dominans i spelet.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{297}: Modo har helt enkelt en jävla tur att IK Oskarshamn finns i samma serie.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Var ju lite av en smekmånad för Modo hela 2023. Nu börjar det märkas att spelarmarknaden är snustorr, plånboken är tom och det inte går att spela allsvensk hockey i SHL.
Jag förstår supportrarnas frustration.
Jag förstår supportrarnas frustration.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Nej, jag menar speakern inne i arenan. Jag har det ljudet avstängt, så att man kan höra publiken bättre.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Inga bra resultat för oss ikväll överlag. Vi ligger nu 7a med fler matcher spelade. Alla lagen nära oss vann förutom Leksand
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Finns inga fartiga hymner. Det var inte det jag skrev. Jag skrev att Timrå Hej är vare sig en hymn… eller en fartig låt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9037}: Jag skrev det då och jag skriver det nu; tack gode gud för att Modo gick upp så vi slapp bernard
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ja, Lars är sämre än han brukar vara. Hör ingen glädje eller entusiasm i hans röst ikväll
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:
Ja otroligt rättvist, våran succemålvakt visar sig mänsklig med, 1a perioden är våran sedan är det klasskillnad
Frölunda på Torsdag
Räknar med att Mantas står
Ja otroligt rättvist, våran succemålvakt visar sig mänsklig med, 1a perioden är våran sedan är det klasskillnad
Frölunda på Torsdag
Räknar med att Mantas står
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Modo har begåvats med den allra tröttaste matchspeakern genom alla tider. Hon tycker förstås inte alls det är kul när hemmalaget förlorar, men i den rollen som hon har ligger med all rätt ett ansvar att hålla upp en viss nivå. Detta helt oavsett om hemmalaget vinner med tvåsiffrigt eller om man förlorar.
Ingen är väl längre särskilt förvånad hur jobbigt det är att vara Modoit...
Ingen är väl längre särskilt förvånad hur jobbigt det är att vara Modoit...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Lutar åt det, även om FBK städar av HV. Finns ett försvarsspel och en spetsighet i HV som helt saknas i MoDo nu när det fått soppatorsk.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Inte Rögle heller , men dom slog örebro , som för övrigt nollas 2 ggr i rad då
+ 2
Sv: Apropå nånting...
HV har 6 hemmamatcher kvar efter Färjestad=18 poäng. HV har 42 poäng. 42+18= 60. Det räcker inte att vinna alla hemma. Klarar de att vinna alla hemma plus minst två borta?
Sv: Apropå nånting...
{10473}: 2 nya friska kontraktsår för Bernardt också som är ett ruggigt sänke. Han borde byta namn till Indianen.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Man förstår ju varför Skellefteå tackade nej till David Rundblad och istället hamnade hos nykomlingen. Riktigt dålig är han. Där gick Gradin bort sig rejält. Kapten och dyr dessutom. Gött.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Man får glädja sig åt att det är MoDo de tar poäng mot. HV blir en jäkla utmaning för oss. Ortio verkar släppa in en del efter isen vid röriga situationer.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Modo "klacken" med deras patenterade "Jobba, jobba, jobba" ramsa som dom har kört nu i 4+ minuter
+ 2
« Föregående · 2641944 · Nästa »
Således, inget kval är enkelt. Inget lag går ut och bara städar av 4 matcher sådär. Det blir mentalt alldeles oavsett vad du som lag går in med för ingångsvärden. Om du varit i särklass sämsta laget i grundserien, ja, då kan du helt plötsligt vända det till din fördel i en bäst av sju serie.
Ångest big-time. Det lag som kommer in mest avslappnat har en jag ska inte säga stor fördel, men en fördel är det, alla gånger. Och helvete vad nöjd jag är att vi slipper den skiten den här säsongen 🙈🫣