Apropå nånting...
« Föregående · 2681557 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag är tudelad. Kvar får vi HV som med rätt val på olika områden, kommer kunna springa om oss framöver. Kunna buda över på samma spelare etc.
Nog hade jag helst sett OINK kvar.
Nog hade jag helst sett OINK kvar.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rulltårtan : Och nånstans är det ju inte mer än rätt.
Oskarshamn har ju varit ett hån mot hela hockeysverige i flera säsonger nu. En humla som flugit med dom stora pojkarna alldeles för länge. Har dom en godkänd säsong totalt sett?
Oskarshamn har ju varit ett hån mot hela hockeysverige i flera säsonger nu. En humla som flugit med dom stora pojkarna alldeles för länge. Har dom en godkänd säsong totalt sett?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rulltårtan : Må så vara. Men detta gudslag har man inte mycket för o pengar som gräs. Eller hade i alla fall...
Sv: Apropå nånting...
Verkar som om HV ändå har en timme med han däruppe, stolpskott av Oink strax innan 1-0 och 3-0.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
X-Län: Ikväll firas det hårt i Jönköping, kanske vinst här, och att Jesus hängde sig i påsk.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja tufftnu!!!
Förbannade dyng HV!!!😈 De ska veck bara.
Under har ju skett förr så bara hoppas...
Förbannade dyng HV!!!😈 De ska veck bara.
Under har ju skett förr så bara hoppas...
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Fan. Ser ut som att det inte blir så mycket ångest över det här som befarat.
Får hoppas att oik får in en puck innan tredje. Då kan det bli lite nerv ändå.
Får hoppas att oik får in en puck innan tredje. Då kan det bli lite nerv ändå.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Finns det någon statestik i SHL efter hur många sekunder det blir mål i pp? (När det väl blir mål i pp)
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ok. Då är det bara en smaksak. Håller inte med. (Wikegård är ju inte en option f ö.)
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Jag tror HV tar det ikväll. Verkar vara ett medgångslag som behöver publiken i ryggen för att spela bra. IKO är dock inte helt uträknade då de vann en borta i första matchen.
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Je suis Johan Edlund. Vad är så fel med honom. Vem vill du (och andra Edlund-slaktare ha?). Blir nyfiken...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Måste nubben ta utlandssemester eller klarar HV hemmapressen ? Om några timmar vet vi
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hoppas på Oskarshamn, mest bara för att HV är favoriten och spelar på hemmaplan. Oskarshamn är ju sämre för ligan totalt sett men bättre för Timrå. Avdelning förmodad räddningsplanka. Men jag troooor nog att HV lyckas vinna ikväll.
Dessutom är det ju hysteriskt roligt om HV åker ur med den absolut dyraste truppen av alla.
Är - på riktigt - så jävla tacksam för att vi slipper detta ultimata tillstånd av hockeyångest. Fy fan för sjunde avgörande om ligatillhörighet. Lider faktiskt med supportrarna från båda lagen. Det vi bevittnar idag är det närmaste helvetet man kommer som hockeysupporter.
Dessutom är det ju hysteriskt roligt om HV åker ur med den absolut dyraste truppen av alla.
Är - på riktigt - så jävla tacksam för att vi slipper detta ultimata tillstånd av hockeyångest. Fy fan för sjunde avgörande om ligatillhörighet. Lider faktiskt med supportrarna från båda lagen. Det vi bevittnar idag är det närmaste helvetet man kommer som hockeysupporter.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Absolut och seriesegrarna i ShL tar guldet
Men shit så tråkigt det vore utan det underhållande slutspelet
Men shit så tråkigt det vore utan det underhållande slutspelet
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Synct: kan man tycka, men som sagt nu funkar det inte så utan gäller att vara bäst när det gäller!? Kanske hv visar vilka som är bäst ikväll eller så viker dom ner sig och förtjänar inte att vara kvar.
Verkar ju känsligt detta med direktnedflyttning i hockeyn så lär ju inte bli någon ändring på det inom en överskådlig framtid...
Verkar ju känsligt detta med direktnedflyttning i hockeyn så lär ju inte bli någon ändring på det inom en överskådlig framtid...
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74:
Allt kan inte vara som förr och kommer inte heller att vara det. Om 20-30 år kommer t ex Växjö och Linköping vara lika klassiska som t ex Luleå och HV71 är idag. På 1960- och 1970-talet hade inte ens Timrå och Leksand hunnit bli klassiska. Sånt där tar tid. Till och med Oskarshamn kan bli klassiska om man ger dem några decennier 🙂
Allt kan inte vara som förr och kommer inte heller att vara det. Om 20-30 år kommer t ex Växjö och Linköping vara lika klassiska som t ex Luleå och HV71 är idag. På 1960- och 1970-talet hade inte ens Timrå och Leksand hunnit bli klassiska. Sånt där tar tid. Till och med Oskarshamn kan bli klassiska om man ger dem några decennier 🙂
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Kval #7 Årets viktigaste match , nu ska allt avgöras , vem klarar pressen ? Nu ska man vara som bäst
TV4 : Ger kommenteringen till Johan Edlund ......
TV4 : Ger kommenteringen till Johan Edlund ......
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Det kommer aldrig att hända. Hockeyallsvenskans slutspel är för populärt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Annars kan man göra om systemet . Lag 14 åker ur och lag 1 allsvenskan går upp (utan slutspel )
Sv: Apropå nånting...
The great one: Jag håller med dig
Med samma tankesätt skulle man annars tycka att ett eventuellt guld till Rögle skulle vara oförtjänt då de kom drygt 30 poäng efter i serien
Playout och slutspel är frikopplat från grundserien som är en resa påväg mot allvaret
Det är ju just det som gör ishockey så mkt roligare än tex fotboll som bara kör en rak serie typ
Heja Oskars , ingen tycker om HV
Med samma tankesätt skulle man annars tycka att ett eventuellt guld till Rögle skulle vara oförtjänt då de kom drygt 30 poäng efter i serien
Playout och slutspel är frikopplat från grundserien som är en resa påväg mot allvaret
Det är ju just det som gör ishockey så mkt roligare än tex fotboll som bara kör en rak serie typ
Heja Oskars , ingen tycker om HV
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Synct:
Handlar väl om att vara bäst när det gäller. Blir ju så här när hela ligaupplägget är felaktigt.
Handlar väl om att vara bäst när det gäller. Blir ju så här när hela ligaupplägget är felaktigt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Håller med, IKO sänker kvaliteten på hela ligan. Det skäms man för som TIK-supporter, att man släppte upp dom i match 7. Sen var dom väl Monster"favoriter" att åka ut Coronasäsongen, och vart räddad där.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp:
Jag hoppas och tror på HV, mer historia och dessutom 5 SM Guld.
Lag som Oskarshamn LHC Lakers bör bytas ut mot SSK AIK DIF; Brynäs, löven eller SSK
Jag vill ha en klassisk Elitserie som förr
Jag hoppas och tror på HV, mer historia och dessutom 5 SM Guld.
Lag som Oskarshamn LHC Lakers bör bytas ut mot SSK AIK DIF; Brynäs, löven eller SSK
Jag vill ha en klassisk Elitserie som förr
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: "Tycker att man vann fullt välförtjänt senast och att placeringen i tabellen är historia. Må bästa lag vinna och heja Oskars!"
Själv tycker jag att man förtjänar att åka ut när man gjort den sämsta säsongen i grundserien sen 2000, sämst på 24 år.
Själv tycker jag att man förtjänar att åka ut när man gjort den sämsta säsongen i grundserien sen 2000, sämst på 24 år.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Magkänslan säger att HV71tar sig samman och vinner sjunde matchen på hemmaplan, men hjärtat säger att jag hellre vill att Oskarshamn hänger kvar. Detta baseras på vad jag anser vara bäst för Timrå samt att OIK gjort oväntat starka insatser i play out så här långt och därför förtjänar SHL-platsen lika mycket som HV. Tycker att man vann fullt välförtjänt senast och att placeringen i tabellen är historia. Må bästa lag vinna och heja Oskars!
+ 2
« Föregående · 2681557 · Nästa »
pilö
engsund
olesen
jonasson
va tycker ni?