Apropå nånting...
« Föregående · 2794707 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Alltså på riktigt... slänga lite käft är alltid roligt, extra roligt är det med MoDo-supportrar.
Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det.
Ni är det sämsta laget i SHL, Ni står för den sämsta insatsen i ligan sen Vilda Väsby. Det spelar ingen roll om ni slår TIK imorgon med 100-0 så är ni ändå sopsist.
MoDo leverar framgång med samma intervall som Halleys komet.
Eller i enklare termer... det är dags att hålla käften en stund nu.
Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det.
Ni är det sämsta laget i SHL, Ni står för den sämsta insatsen i ligan sen Vilda Väsby. Det spelar ingen roll om ni slår TIK imorgon med 100-0 så är ni ändå sopsist.
MoDo leverar framgång med samma intervall som Halleys komet.
Eller i enklare termer... det är dags att hålla käften en stund nu.
+ 17
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: värsta med han är ju att han spelar riktigt fult + filmar . det värsta av två världar. ok om han bara varit en hanson som åkte runt med kött skalle o gjorde tjuvnyp. såna har alltid funnits . men han spelar själv på gränsen sen håller han på och kukar sig med dives och förstärkningar . finns ingen aktiv spelare ja har så lite respekt för
+ 13
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Som jag förutspådde.
Kanada klappade ihop likt innan denna turnering. 😎
Kanada klappade ihop likt innan denna turnering. 😎
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Lakesi:
Hahaha helt underbart, även om Kanada var det båttre laget spelmässigt enl. Mig, men det är ju målen som räknas, jag njuter 😂😂😂🤘
Hahaha helt underbart, även om Kanada var det båttre laget spelmässigt enl. Mig, men det är ju målen som räknas, jag njuter 😂😂😂🤘
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Vilken otrolig match mellan Kanada och Tjeckien, Kanada är utslagna.
Men frågan alla ställer sig, vad är det för fel på stor nationen Kanada? Detta kan knappast vara acceptabelt i Kanada.
Men frågan alla ställer sig, vad är det för fel på stor nationen Kanada? Detta kan knappast vara acceptabelt i Kanada.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Lägg till rekryteringen av den ständige flyktfågeln Hellkvist som huvudtränare till nästa säsong.
Njae, nog finns det stor risk för att det kan börja knaka ordentligt i fogarna i Växjö framöver.
Njae, nog finns det stor risk för att det kan börja knaka ordentligt i fogarna i Växjö framöver.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Det är ju inte så att vi inte mött honom tidigare, han har ju bara bytt lag. En nobody, ett jävulskt kvitto på att paniken i Växjö är på riktigt. Dålig hockeyspelare, psykopatpsyke....ingen med nån som helst hockeykunnande relaterar hockeyskills med Emil Larsson, enbart ren hockeymisshandel och vidrigheter. Fattar helt ärligt inte hur Växjö tänker här men tolkar det som att resan neråt, mot en verklighet långt ifrån hockeyns finrum, är satt i rullning
+ 14
Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Att få möta Kanada i Kanada i sporten ishockey är en dröm för samtliga svenska ishockeyspelare, ovavsett nivå.
Sv: Apropå nånting...
{469}:
USA kan vi endast möta i en guldmatch, men ja en sån förlorar vi med all säkerhet mot Americanos.
Vinner Tjeckien mot Kanada i kvarten så spelar vi mot vinnaren i matchen mellan Finland - Slovakien.
Vinner Kanada mot Tjeckien så spelar vi mot Kanada i semi om Finland vinner mot Slovakien.
Vinner Kanada mot Tjeckien och Slovakien vinner mot Finland spelar vi semi mot Slovakien.
... eller ja, vi kan ju så klart även spela Bronsmatch mot USA... bara inte semi.
USA kan vi endast möta i en guldmatch, men ja en sån förlorar vi med all säkerhet mot Americanos.
Vinner Tjeckien mot Kanada i kvarten så spelar vi mot vinnaren i matchen mellan Finland - Slovakien.
Vinner Kanada mot Tjeckien så spelar vi mot Kanada i semi om Finland vinner mot Slovakien.
Vinner Kanada mot Tjeckien och Slovakien vinner mot Finland spelar vi semi mot Slovakien.
... eller ja, vi kan ju så klart även spela Bronsmatch mot USA... bara inte semi.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Han skulle ha åkt in för misshandel och grovt förstörande av en annan människas liv och leverne.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Är det en sån här idiot vi skall möta snart ?
hockeysverige.se/intervju/sa-mar-oscar-sundh-i-dag-tva-och-ett-halvt-ar-efter-smallen/
Är det en sån här idiot vi skall möta snart ?
hockeysverige.se/intervju/sa-mar-oscar-sundh-i-dag-tva-och-ett-halvt-ar-efter-smallen/
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{469}: Spelar vi som ett lag och målisen är på tårna, kan vi slå vilket lag som helst.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Känslan är att Kanada kan ryka redan i kvarten. De har inte alls levererat faktiskt. Men sen är det alltid skillnad i ett slutspel, då de brukar vakna till liv känns det som.
Däremot USA. Kommer vi få möta dom så tror jag de är numret för stora.
Däremot USA. Kommer vi få möta dom så tror jag de är numret för stora.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:
"Är försvarande spelare före vid mitten av tekningscirklarna blåser man icing 99 gånger av 100.
"
Det här bygger dock på en okunskap om regeln och ett missförstånd om orsak och verkan. Lite som sägen om att vaccin ger autism.
Icing är en bedömningssport och det är linjedomaren som har bedömningsrätten. Att andra domare kanske är okunniga om regeln eller bekväma gör inte att den här linjedomaren gör en felaktig bedömning. Det finns inte heller något som säger att en bedömning inte får leda till tackling.
Om man tittar på situationen med linjedomarens blick är det helt rimligt att bedöma den snabba påslagna spelaren som vinnare före den som gett upp spelet. I synnerhet när domaren skriker move och gör tecken exakt i tid med när bedömningen ska göras.
För att citera rafalski i Brynäsboken
"
Slappt av Söderström som borde tagit ett par skär så hade det blivit icing.
"
Om du ser om matchen är det precis det som timråsspelare gör. För Olli har lärt dem att "whistle to whistle" gäller.
"Är försvarande spelare före vid mitten av tekningscirklarna blåser man icing 99 gånger av 100.
"
Det här bygger dock på en okunskap om regeln och ett missförstånd om orsak och verkan. Lite som sägen om att vaccin ger autism.
Icing är en bedömningssport och det är linjedomaren som har bedömningsrätten. Att andra domare kanske är okunniga om regeln eller bekväma gör inte att den här linjedomaren gör en felaktig bedömning. Det finns inte heller något som säger att en bedömning inte får leda till tackling.
Om man tittar på situationen med linjedomarens blick är det helt rimligt att bedöma den snabba påslagna spelaren som vinnare före den som gett upp spelet. I synnerhet när domaren skriker move och gör tecken exakt i tid med när bedömningen ska göras.
För att citera rafalski i Brynäsboken
"
Slappt av Söderström som borde tagit ett par skär så hade det blivit icing.
"
Om du ser om matchen är det precis det som timråsspelare gör. För Olli har lärt dem att "whistle to whistle" gäller.
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:
"
nu är det väl tekningscirklarna som man måste vara före över för att det inte ska bli icing?
"
Nej. Det är en tänkt linje i höjd med nedsläppspunkten. Samt viktigast av allt:
"
Bedömningen som ska göras ska vara vilken spelare som kan spela pucken först, inte vilken spelare som är först till nedsläppspunkten.
"
Linjedomaren ser tydligt att Walli kommer med en jävla bestämdhet och kör. Brynäsarn slår av och hoppas på en GT efter matchen. Linjedomaren skriker Mooooooooove så det hörs klart och tydligt in i TV4-mikrofonen. Linjedomaren får rätt då Walli är först till pucken.
Hockey är bevisligen en bedömningssport när det kommer till icing. Den samtliga Brynäsare bör vara irriterad på är nummer 45 som åker och vinkar på huvudomaren
(som inte ens gör icingbedömningarna) istället för att få fatt på pucken i ett race med Walli. 45 har försprång...
Brynässgubben, bgu hädanefter, tittade på klippet för att få till några bilder och Peacedog rättade honom. Dock fattar inte bgu att dasto har sin kamp med Walli redan från mittlinjen. Sedan börjar Dasto gestikulera till huvuddomaren istället för att ta duellen och kämpa med Walli.
Som sagt bgu gillar inte hur regelboken är, men linjedomaren gör en klockren bedömning och skriker move så tidigt och högt att Brynäsaren som Walli åker förbi utan problem skulle kunnat tagit fler skär.
Det som är viktigt att komma ihåg är att denna tillämpning av regeln stävjar en av vinsterna med det sömniga styrspel som Brynäs spelar eftersom motståndare kan dumpa redan innan röd.
Regeln finns på sida 127 i regelboken.
pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_ishockey_2024-2025/
"
nu är det väl tekningscirklarna som man måste vara före över för att det inte ska bli icing?
"
Nej. Det är en tänkt linje i höjd med nedsläppspunkten. Samt viktigast av allt:
"
Bedömningen som ska göras ska vara vilken spelare som kan spela pucken först, inte vilken spelare som är först till nedsläppspunkten.
"
Linjedomaren ser tydligt att Walli kommer med en jävla bestämdhet och kör. Brynäsarn slår av och hoppas på en GT efter matchen. Linjedomaren skriker Mooooooooove så det hörs klart och tydligt in i TV4-mikrofonen. Linjedomaren får rätt då Walli är först till pucken.
Hockey är bevisligen en bedömningssport när det kommer till icing. Den samtliga Brynäsare bör vara irriterad på är nummer 45 som åker och vinkar på huvudomaren
(som inte ens gör icingbedömningarna) istället för att få fatt på pucken i ett race med Walli. 45 har försprång...
Brynässgubben, bgu hädanefter, tittade på klippet för att få till några bilder och Peacedog rättade honom. Dock fattar inte bgu att dasto har sin kamp med Walli redan från mittlinjen. Sedan börjar Dasto gestikulera till huvuddomaren istället för att ta duellen och kämpa med Walli.
Som sagt bgu gillar inte hur regelboken är, men linjedomaren gör en klockren bedömning och skriker move så tidigt och högt att Brynäsaren som Walli åker förbi utan problem skulle kunnat tagit fler skär.
Det som är viktigt att komma ihåg är att denna tillämpning av regeln stävjar en av vinsterna med det sömniga styrspel som Brynäs spelar eftersom motståndare kan dumpa redan innan röd.
Regeln finns på sida 127 i regelboken.
pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_ishockey_2024-2025/
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Nytt matchavsnitt ute, mot öjebjo. Bara för dom som orkar!
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Eran största triumf på de senaste åren är väl heller inte mycket att skryta över.
SCA cupen, grattis!💩
SCA cupen, grattis!💩
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Börjar bli jävligt trött på dina enfaldiga inlägg, detta trots att du tydligen är född i Jämtland.
Men du är uppenbarligen INTE smartare än en normal m0d0 supporter, stackare!😅
Men du är uppenbarligen INTE smartare än en normal m0d0 supporter, stackare!😅
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Har ni vunnit nåt guld eller skramlar tomma burkar mest hemma hos Kulltorp?
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Dom borde skjuta mer från blå o ta returer men va faan dom e jävligt bra junisarna men vi ska inte ta ifrån letterna deras bra spel (bitvis)🤠🤣😎
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det skulle man kunna applicera på 95% av dina inlägg i detta forum.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
JonteD: Nu kramas vi! 1974 föddes George i Östersund. 5 år senare firande han SM-guldet. Grym fest minns jag..
Sv: Apropå nånting...
{9374}: Egolaget SWE. Alla vill göra mål skjuter i tid å otid. Var är ödmjukheten?
Och allt slarv över hela banan.
Och allt slarv över hela banan.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Du kan glöööömmma den drömmen vi kommer inte förlora när Lilla farbrorn e på plats!!😎🤣🪓🍺🤠
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Lakesi: Håller med. Fattar inte varför inte Gidlöf står. Thelin har utstrålat nerver från match 1 i detta VM.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Lakesi: Thelin är en målvakt som tar det han ska men gör aldrig dom där avgörande räddningarna. Fyfan detta kan bli en ny floppturnering
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Lakesi: Thelin får noll hjälp på returen av backarna...men han ser som du säger darrig ut.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: ja jag skulle inte säga emot om de gör ett målvakts byte. Känns inte som han kommit in rätt i denna match. Så jävla trist att de har häng då vi bott i deras zon. Ser ut som när vi mötte LHC förra hösten
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Lakesi: Junisarna har ju mkt bättre skills än letterna men man tappar på att man inte spelar enkelt men de är mycket kvar jag tror att dom skärper till sig i tredje!!!🇺🇿😎
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Är juniorerna på väg att göra en "Vitryssland" ?
Bara 3-2 nu inför tredje efter två enkla insläppta av Löven-keepern
Bara 3-2 nu inför tredje efter två enkla insläppta av Löven-keepern
+ 3
« Föregående · 2794707 · Nästa »
Det finns en anledning att supportrar kan strunta i att köpa biljetter på sektionen, utan i stället väljer sittplatser utanför den. För sikten är det inget fel på. Däremot utformningen. Det är ett akvarium som egentligen inte borde få användas. Så här får det inte se ut.
Expressen rankar bortastå. Det finns bara 1 ända uppsida med vårat bortastå, Det är dom 2 gångerna per år vi får låsa in MoDofansen i apburen.
Annars är det bedrövligt :)