Apropå nånting...
« Föregående · 2751082 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Bara trevligt med lite Norrlandslag.
Media kan fortsätta dregla över Stockholmsderbyna medans övriga hockeysverige knappt lyfter på ögonbrynen åt dom.
Hockeyn skulle ju dö utan ett Stockholms lag. Jo tjena..
Media kan fortsätta dregla över Stockholmsderbyna medans övriga hockeysverige knappt lyfter på ögonbrynen åt dom.
Hockeyn skulle ju dö utan ett Stockholms lag. Jo tjena..
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Skulle vilja se Löven i SHL. Grymt med 6 norrländska lag i SHL. Bättre för Timrå med närmare lag vid bortamatcher. Men trist om de byter plats med Modo.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{469}: hockeyn lever i allra högsta grad nere i Stockholm! Dom har t.om en egen serie! 😉
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Andersson: ja det var ju det jag syftade till när jag lade till sista meningen…
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Kan Käääntää bjudit Mora på pizza och öl mot "gentjänster" och lassat in nästa års budget på 12-0?
Finns många riksdaler att kamma hem.
Utgår från att det undersöks.
Finns många riksdaler att kamma hem.
Utgår från att det undersöks.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Om han ska prata med Nubben kan the whole bit vara bra att kunna och hela den biten
+ 6
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Jamen djurgårn måste göra sig av med några pensionärer! Den där norsken behöver ju en rullator!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Hehe, jo en annan var väl sådär impad av Wikens intåg. En gammal stofil med föråldrad syn på hockeyn. Det syns på truppen om inte annat..
Gillade dock hans engegemang som "expert"!
Gillade dock hans engegemang som "expert"!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{469}: Förövrigt så kan man ju inte annat än mysa som Timråit just nu. Sen Jokinen kom in så känns det som vi är SHLs rock n roll lag just nu aom är på allas läppar. Att vi spelar attraktiv hockey är ju en del av det. Man tycker ju vi hyllas i var och varannan gockeyood man lyssnat på!
Förhoppningsvis är detta något som gör att vi kommer vra en attraktiv klubb för spelare att komma till. Både talanger till hockeygym och mer "egablerade" spetsspelare!
Framtiden känns ljus! 😊
Förhoppningsvis är detta något som gör att vi kommer vra en attraktiv klubb för spelare att komma till. Både talanger till hockeygym och mer "egablerade" spetsspelare!
Framtiden känns ljus! 😊
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Had ja vari Moralid ikväll had ja fan int åkt hem på ett par dar.....😱
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
+ 8
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Löven 11-0 på Mora! Kan vara på väg mot SHL till slut om detta fortsätter
Wikegård borde fortsatt som kommentator. Hoppas han återkommer som det
Wikegård borde fortsatt som kommentator. Hoppas han återkommer som det
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Ja någon gång ska det väl vara Lövens tur att ta sig upp. Men inte säker på att det går hela vägen denna gång heller. Tyckte SSK var bättre än Björklöven i deras möte även om Löven vann tillslut på straffar. Sedan ska man nog inte räkna bort Djurgården eller IKO när det vankas slutspel.
Sv: Apropå nånting...
Labban: Nej, det är väl just det. Gubbgården kanske sover sig genom serien. Men rutinen kanske kommer visa ut sin rätt i ett slutspel.
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Jädrans vad OJ hyllas nu i forumet. Timrå ligger väl bland de sämsta på bortamatcherna?
Finns mycket att jobba på.
Finns mycket att jobba på.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Matchdag äntligen! Nu skall Frölunda Indians kuvas..igen. Och bortaspelet ska bli lika bra som hemmaspelet förhoppningsvis. I den bästa av världar.
Vinn ikväll ta serieledningen! Morot om något.
Vinn ikväll ta serieledningen! Morot om något.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
En sak jag tänkt på nu såhär på morgonkvisten. Angående juniorlagen och Ollis filosofi med att spelar man bra så får man chansen i A-laget. Vi har vissa spelare som faktiskt visat att dom förtjänar åtminstone att träna med A-laget. Edwin Annerstedt och Linus Carlsson. Den sistnämnde är kvick på fötterna och har en bra blick för spelet som back. Rightare dessutom.
Annerstedt är rightare han också, miniwedin som är extremt skicklig 1mot1. Extremt bra spelförståelse trots att han är 17. Vet exakt var sin medspelare är. Det negativa med honom är att han vill för mycket ibland vilket renderar i att han tappar balans och ramlar ofta precis som OJ gjorde.
Vi måste belöna innovativa spelare också, inte bara spelare som har fysiken.
Annerstedt är rightare han också, miniwedin som är extremt skicklig 1mot1. Extremt bra spelförståelse trots att han är 17. Vet exakt var sin medspelare är. Det negativa med honom är att han vill för mycket ibland vilket renderar i att han tappar balans och ramlar ofta precis som OJ gjorde.
Vi måste belöna innovativa spelare också, inte bara spelare som har fysiken.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Olli är väl på j20 träningarna och kikar och tar med sig de spelare som han upplever är redo för att få testa på spel i a-laget.
Under försäsongen så körde ju Sagranden & Bergendahl tillsammans med Värmhed. Dessutom har han ju lyft upp Rönnelöw som fått spela med a-laget nu.
Det lär nog dyka upp några gubbar som får chansen att spela i a-laget under säsongen om han bedömer dem redo för det :)
Sagranden är väl med på bortaresan nu också, eller har jag drömt?
Under försäsongen så körde ju Sagranden & Bergendahl tillsammans med Värmhed. Dessutom har han ju lyft upp Rönnelöw som fått spela med a-laget nu.
Det lär nog dyka upp några gubbar som får chansen att spela i a-laget under säsongen om han bedömer dem redo för det :)
Sagranden är väl med på bortaresan nu också, eller har jag drömt?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: "För att fylla ut truppen kommer J20-anfallarna Lukas Sagranden och Hugo Bergendal att hänga med till Göteborg."
Stämmer bra!
Stämmer bra!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Nu ser jag bara alla j20 matcher och aldrig träningarna, men för mig så sticker inte Bergendahl ut så jäkla mycket i matcherna. Vilket i sig kanske är bra, för det betyder att han är stabil. Inte den bästa offensivt, och inte heller den bästa defensivt.
Jag litar såklart fullt ut på Jokinen. Han har sisådär 55,600% mer erfarenhet än vad jag har.
Jag litar såklart fullt ut på Jokinen. Han har sisådär 55,600% mer erfarenhet än vad jag har.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Oliver Johansson får ursäktas men det är Olli Jokinen som är OJ nu för tiden.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Joslan00: Yes, men det var ett bra steg upp mot LHC. "Bara" effektiviteten som saknades den match. Ja och plus lite för stora individuella misstag som avgjorde.
Det mest värdefulla är att hemmaspelet suttit från start. Det är där vi får in viktiga pengar vid välfyllda läktare etc.
Bortaspelet kommer bara bli bättre och bättre. Där är jag inte orolig.
Det mest värdefulla är att hemmaspelet suttit från start. Det är där vi får in viktiga pengar vid välfyllda läktare etc.
Bortaspelet kommer bara bli bättre och bättre. Där är jag inte orolig.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Blir spännande att se Sagranden ikväll. Hoppas att han får en hel del istid.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{469}: Håller med, tycker vi gjorde en helt ok bortamatch mot LHC. Det var målen 2 sek, 16 sek och 7 sek från periodavsluten som mer eller mindre satte oss i smeten.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{469}: bortaspelet ser ut ungefär som jag trodde att även hemmaspelet skulle se ut från start; osynkat, lite tveksamt och "ofärdigt".
Det lär komma. Och egentligen borde Jokinen-hockeyn ha nästan ännu högre potential på bortaplan, där hemmalaget oftast har en offensivare grundinställning och vill ta tag i taktpinnen direkt från start. Möter man det med en framåtlutad, aggressiv forechecking (på hemmaplansvis, inte FBK-borta-style) finns potential att straffa motståndarna direkt med puckvinster, målchanser och ett allmänt utdragande ur komfortzonen.
Frölunda ikväll. Känns som en tuff uppgift. Ante-hockeyn firade stora triumfer mot sillstryparna, frågan är hur Jokinens står sig?
Hoppas på säsongsbästa i bortaplansprestation i a f.
Det lär komma. Och egentligen borde Jokinen-hockeyn ha nästan ännu högre potential på bortaplan, där hemmalaget oftast har en offensivare grundinställning och vill ta tag i taktpinnen direkt från start. Möter man det med en framåtlutad, aggressiv forechecking (på hemmaplansvis, inte FBK-borta-style) finns potential att straffa motståndarna direkt med puckvinster, målchanser och ett allmänt utdragande ur komfortzonen.
Frölunda ikväll. Känns som en tuff uppgift. Ante-hockeyn firade stora triumfer mot sillstryparna, frågan är hur Jokinens står sig?
Hoppas på säsongsbästa i bortaplansprestation i a f.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{469}: håller med att matchen mot LHC var bättre än tidigare bortamatcher. Men man agerade tveksamt från start och tävlade inte i skridskoåkningen.
Så ikväll vill jag se att Timrå är med från start och gör första målet.
Så ikväll vill jag se att Timrå är med från start och gör första målet.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Bortaspelet efter 4 matcher:
Luleå = ok match men trist resultat (ring rost?)
FBK = lågvattenmärke men vi bröt ihop och kom igen riktigt bra efter det
LIF = inget imponerande men resultatet satt fint
LHC = jag tycker vi skapar tillräckligt för att vinna den men vi bjuder på billiga mål och "tar inte betalt" framåt.
Frågan är om man ska spela mer som mot LIF och tråka ut motståndet (a k a Lakers style) eller kan vi spela mer som mot LHC fast med bättre skärpa bakåt och framåt?
Luleå = ok match men trist resultat (ring rost?)
FBK = lågvattenmärke men vi bröt ihop och kom igen riktigt bra efter det
LIF = inget imponerande men resultatet satt fint
LHC = jag tycker vi skapar tillräckligt för att vinna den men vi bjuder på billiga mål och "tar inte betalt" framåt.
Frågan är om man ska spela mer som mot LIF och tråka ut motståndet (a k a Lakers style) eller kan vi spela mer som mot LHC fast med bättre skärpa bakåt och framåt?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jakten på nya 3 poängare och serieledning fortsätter! Få hål på Lasse Johansson och hitta ett bortaspel som liknar hemmaspelet
Kom igen Timrå IK vinn!
Kom igen Timrå IK vinn!
+ 5
« Föregående · 2751082 · Nästa »

Edit: +31 nu.