1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600148 inlägg · 6212 ämnen
« · 16811 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Upp till bevis i motgångens stund...
Upp med hakorna!
Timrå kommer igen ,men det kommer inte bli en lätt resa detta år.
Tycker att våran förste målis inte riktigt visat den jämnheten jag hoppats på,det visar om inte annat räddnings statistiken på swe hockey där han innan dagen match låg på elfte plats och det håller inte om vi skall hålla oss på den åttonde platsen när serien är färdigspelad.
Tror också att vi behöver en målskytt eftersom våra två bästa i fjol tyvärr bara lyckats skramla ihop 4 poäng tillsammans i år.
Grabbarna kommer säkert igen
Forza Timrå

Sv: Timrå IK
"...en ordentlig "polis" eller en riktig hård kille i försvaret som håller motståndarna på behörigt avstånd från målet"...hmmm...jag minns en sådan spelare i förra årets trupp

Timrå IK
Att vinna skottstatistiken med 28-21 och förlora matchen med 1-6 är inte bra, det är något som fattas, det måst finnas några mer målskyttar i laget eller så måste effektiviteten skärpas avsevärt, saknar en ordentlig "polis" eller en riktig hård kille i försvaret som håller motståndarna på behörigt avstånd från målet, låt "freddan få tillgång till målet igen om han är frisk.

Håller med dej, ingen får vika ned sej nu,1-6 i en sexpoängsmatch är inte bra, men det är tungt Södertälje blir inte mycket lättare, varken linköping eller Södertälje är några räddningsplankor i årets serie, det gäller att vara vaken i tid , det är inte bra att knyta upp laget på ett fåtal fixstjärnor, Z måste avlasts motståndarna har i år lärt sej vilka spelare som ska neutaliseras för att laget ska tappa farten,vänta inte för länge med att försöka lösa problemen de spelare som inte kan ge 100 % bör veta att de kan bli utbytta. Saknar fortfarane Schnabel som ordningspolis och som sätter lite extra i huvet på åkglada motståndarforwards att formkurvor går upp o ner i en lång serie är normalt, men den här kommer lite väl tidigt och är oroväckande.

Sv: Nu sållas agnarna från vetet...
ja nu krävs vinst mot Södertälje om inte annat för lagmoralen

det är inte dax för förvärv ännu tror jag men alltså tik måste få fram mer målgörare....ett lag kan inte vara 100% arbets spelare det måste finnas några lirare oxo som kan göra mål!

Precis..
Målskyttet är under all kritik, precis som Luleå. Det spelar ingen roll att man vinner skottstatistiken när ineffektiviteten överglänser skönspelet !

Nu *djävlar* krävs vinst mot Södertälje, som vi utklassade för några veckor sedan.

The great one: Ja, en målskytt behövs i alla fall...
Ett 6-timmars träningspass imorgon innehållande enbart skotträning och straffläggnng kanske vore nått...? :-)

Sv: Oroande!
Visst! Det är inte bra och 6-1 är inte heller bra men det är nog lättare att rätta till när man skapar chanser än när man inte gör det och än så länge gör vi det.

TIK ALWAYS!

Sv: Njurunda Comments
Håller helt med Kasparek.

Sedan så är det bara en bråkdel av alla supportrar som skriver på GB.

1-6 mot LHC är bara för dåligt. Vinner man skotten och skjuter 40 skott och gör ett mål, det är djävligt dåligt. 4% i powerplay är väl ingen höjdare heller.

Nä, nu är det bara och öppna stora plånboken och värva hem frälsaren Starostenko.

Peo får börja träna avslut nu!

helt allvarligt ,plocka hem Dmitri.

Jo men visst..
skjuter gör man i hockey...
men annars så kan du börja med att gå på matchen på lördag
och hjälpa TIMRÅ som supporter att vinna matchen...

Ja fy f-n! Snacka om problem....

TIK I HJÄRTAT

Hur fan kan man skuta 40 skott och bara lyckas få in ett!! Detta kommer att sluta som för Luleå.

Tendensen var väl ungefär likadan förra året? Vi tog poäng mot Djurgården och hade fasligt svårt mot Björklöven t.ex.
Jag tycker truppen ser tunnare ut i år och det är bara hårt arbete som gäller om det ska bli slutspel eller undvikande av kvalspel.
LHC är starka hemma och att förlora där är väl inte så konstigt men om man vinner där så är det som om man får 6 poäng istället för 3.
Ny 6 poängs match på lördag, vinst så drar vi ifrån, förlust då är vi indragen i bottenträsket.
En tröst är att det finns de som har det hårdare, tänk om man var MIF supporter just nu.
MVH / Mr TIK

Hälge: Självklart.
INGEN (varken spelare eller supporter) får vika ner sig nu!

Nu sållas agnarna från vetet...
Hoppas Peo vågar bänka de spelare som visade dålig inställning mot Linköping. Mot SSK är det bara 3 POÄNG SOM RÄKNAS!
Låt Freddan få chansen igen.

P.S. Vi kanske likt Luleå behöver värva en målskytt!? av rang D.S.

...och det gäller även publiken....vilket innebär att KLACKEN får jobba stenhårt på lördag!!

Upp till bevis i motgångens stund...
En rejäl j-vla utskällning hoppas jag Peo ger HELA LAGET!
Nu vill jag se att samtliga spelare knyter nävarna i byxfickorna och käkar kilometervis med taggtråd, sedan måste vi köra över Södertälje för att återvinna respekten och självförtroendet.
Kämpa Timrå!!!

Oroande!
Känns lite oroande att det inte görs mål på chanserna och att inte försvaret kan hålla Linköping borta från målet.

Att förlora med 6-1 tyder på dålig inställning man får inte lägga sig ner och dö.Nu är det 60 minuters "köra över" SSK på Lördag... inte 55 min utan 60 min.

KOM IGEN TIMRÅ!

Sv: Inget fiasko tack!!!!!
ÄHH, bara för att vi losar mot LHC med 6-1 kan vi inte börja tala om fiasko, visst,ett tillfälligt sådant i sånafall.....själv tycker jag dock INTE att det är ett fiasko då jag vet sedan tidigare att LHC spel passar oss väldigt illa. MEN, för er som sågar laget nu å uttrycker FIASKO, skall väl isåfall HYLLA laget så in i h-vete när vi slår lag som HV71,Djurgårn, mfl, men inte f-n ser man några hyllningsfraser här i gästboken då inte, ett litet "ja, jo men ikväll spelade vi juh hyggligt" på sin höjd...
För övrigt tycker jag inte siffrorna spelar någon roll, förlust e förlust, vinst e vinst......

Nu fixar vi punktering på Lastbilarna från Södertälje på lördag istället, så e alla nöjda å glada!

KÄMPA Timrå!

Det vet jag inte... Men nu torskade vi mot ett riktigt SOPGÄNG med hela 6-1... då är man SÄMST! Just här i gästboken måste man få uttrycka sin ENORMA besvikelse över detta, för inte fan åker man ner till östgötaslätten en torsdagkväll och kollar på skithockey, inte...!

Vart tog vår duktige målis vägen och försvaret som varit som en kassaskåpsdörr ?

Inse att vi har Sveriges (elitseriens) bästa målvakt i nuläge!
Han blockar allt!!!!! "Sampan" RulZ

Norma Jean Bell....
KÄNSLOR har vi ALLA... även om vissa har mer o vissa mindre
så kan man kontrollera dom.. man skriver inte att TIMRÅ IK
är sämst även när dom gör en platmatch... vad hade hänt om
vi hade vunnit i dag?? hade du skrivit att dom var BÄST??
allt jävla skitsnack som TYVÄRR kommer efter en sån här match
drar ner hela GB... så jag HOPPAS att inte folk får leppra o dissar ner ALLT bara för en förlust...

Hälge: I präktiga gästboken verkar det vara den allmänna uppfattningen att man inte får kritisera spelarna. Gör man det är man en idiot.
Däremot i ladan, där står varenda jävel (även gästboksskribenterna) och sågar sönder spelare när det går dåligt.

Ja för fan, dem får gärna inhandla spelare om vi spöar tälje. Dem är oroväckande ineffektiva. Kan vara farligt att blunda för den tendensen. 1 mål på 41 skott - Skrämmande!

Linköping förtjänar att krossas.En äcklig "Club" med fjantiga supporters.

Fattar inte hur några kan säga att det inte är ett fiasko. Visst kan man förlora mot Linköping borta, men inte med 6-1. Dagens Timrå är ett så pass bra lag att man inte ska ta stryk med såna siffror mot en nykomling. Det som då kommer upp är misstankarna att att man lägger av att spela och inte gör sitt bästa, och sånt kan inte accepteras av proffisionella idrottsmän som har en lön på 40-50 000 kr och uppåt. Skärpning!

Lärking .. det finns en bra sida att kolla sånt på (se länktips)

Lärking,tror jag..

Vem dömer kan nån svara ?????

:-) Jag var här inne före matchen då var ni så säkra på att ni skulle krossa oss!! Tyckte jag såg någon som skrev 6-1 till Timrå men vad blev det??? :-)
Sen så vill jag bara att ni alla ska inse att vi är ett bättre lag i år, och vi hör inte hemma i 1:a som ni säger för där krossar vi bara alla!!!
Sen hoppas jag att Z:a byter klubb hur fan kan man spela i Timrå ta chansen i NHL! Så kan han bli lite kändare :-)
Vi är inte dåliga kolla bara vilka vi fått poäng imot!!! ER bl.a :-)

gud:

För i helvete! Så´na här gånger har man rätt i att bli FÖRBANNAD! Klart som FAN att vi är SÄMST ikväll, men favvolag byter man inte...!

Kasparek: Som du låter nu skulle man tro att TIK förlorat 5-6 matcher i rad.
Vem har sagt att alla spelare är kanonbra ??
Det är väl bara att konstatera att något gått väldigt fel idag.
Om dom vinner på lördag,vad säger du då?
Ska dom inhandla spelare ändå?

Vem dömer??

DeRouville måste ha gjort en riktig PLATTMATCH! Fast han lär knappast vara ensam därom...

Det är klart det är ett fiasko och ett stort sådant !

Norma..
byt då lag om du tycker dom är sämst..
TIMRÅ IK behöver inga sådana supportrar som du..

Så JÄVLA pinsamt! TIK brukar sällan ta stryk av LHC... och nu, när de är nykomlingar och seriens i särklass mest tippade jumbolag, borde vi visat var skåpet skulle stå... men ICKE! Timrå är SÄMST!!!

Man ska inte gnälla i onödan. Men det här är uselt. Hoppas Peo ger spelarna en rejäl utskällning. 1-6 mot Cluben förtjänar inga ursäkter.

Faan vad jag skäms, jag skäms så inåt h**vete! Hela hockey-Sverige skrattar åt oss, och med all rätt! Fy faan...Pinsamt är ordet!

KLAR ATT VI ÄR BESVIKNA....
men det finns inga lag i dagens elitserie som
kan vinna på BESTÄLLNING.. så SÅ tagga ner lite..
det kommer vara många lag som TAPPAR poäng
i linköpimg... så nu behöver vi inte "lägga" oss ner
o dö...

Bo wasa:
Äh! Var positiv så går allting bra. Blunda för problemen. Det är ju bästa sättet.

Alla spelare är kanonbra, allt är frid och fröjd.

Det är inget fiasko ikväll.

1-6-underläge i Linkeboda i slutminuterna... det ÄR fiasko och inget annat! Fy för fan...!

Kanske får Challe rätt, skämt osido det återstår många matcher.
men 6-1 mot LHC är inte bra, trodde själv på 0 poäng, men hoppas det lossnar snart för dom nya Lirarna, dom har väl ej kommit igång riktigt än. Hårt mot SSK nu på Lördag, går det att stoppa Gerhard?!

Nu är Bo Wasa besviken, djävligt besviken.
AIK, LHC, SSK - 9 poäng och vi skulle visa att vi tillhörde slutspelskandidaterna men pyttsan.
Samma visa som i fjol när vi skulle besegra det årets sämsta lag-
Björklöven, HV 71 & Leksand och vi gick på tork efter torsk.
Nu ligger vi därnere igen - det kanske är här vi hör hemma !

ähh..
orkar inte med en sån som du...
gå o lägg dig..

gud å sgtd:

TACK

förra inlägget var förresten inte riktat till gud

33-6 i skott och 8-0 i mål med LHC´s siffror först,det skulle jag kunna kalla fiasko...

« · 16811 · »