Tänker försöka få till någon form av uppmaning till allt folk som köpt flaggor och innehaver halsdukar eller andra rödvita ateraljer (misstänkt felstavning). Ta med allt rödvitt ni har imorrn så vi kan få någon ordning på detta med tifo. Ett halsdukstifo ska väl inte vara så svårt? Går det på fotboll så ska det väl för fasen gå på hockey också!
250kg kärlek: Vet hut pojkvasker......på sittplats sitter man tyst och stilla och följer pucken, och endast vid mål så görs ett par snabba klappningar. Vid paus rusar alla ut och ställer sej i korvkön som är 6km lång vilket innebär att några kommer lite försent till nästa period och dessa blir då "blickdödad" av de som inte varit och bidragit till U-sektionens inkomster.
När vi nu kommit in på detta med sittplats. Kan inga "helt" frälsta gå i bräschen (HH- varning vad gäller stavning) och skapa lite tryck också på sitt?? Ni står ju bara där på ert håll och vrålar ngt om att andra sidan ska vara klara? Ni borde ju förr eller senare inse att ni inte väcker mestadels döda med att åter och åter ropa detta! Dags för handling!
Jag hade säsongsbiljett förra året ovanför lagets alla flickvänner. Såg man sig runt omkring så fanns de fler än "tjejlaget" som man kunde få fart på. Det finns eldsjälar även på sitt som gärna ger sitt fulla stöd vad gäller vrålandet! Men då måste fler än Sigurd 77 och Britta 62 vara med! Oddsen att sitt ens skulle vara i närheten är gastronomisk! Nu har ni på stå chansen att påverka! I morgon är ett utmärkt tillfälle att visa hur det ska vara! Lite bensin i det hela: Ni på stå är en hel bunt av FJOLLOR!!! "Andra sidan"........... Var är ni???
men korven betalar jag själv, dessa små vättar å troll som styr mitt liv gillar nog inte att nån annan betalar. jag törs ALDRIG fuska med korven hädanefter.
Jag har aldrig tyckt att det här med stå är bra- det är hellre ett sätt för de fulla att inse sin begränsning när de börjar rasa ihop. (JAJA- det finns undantag....) Jag bjuder dig på korvarna bara du berättar var du sitter. Jag skulle gärna sätta mig bredvid dig. Att stå innebär en massa bekymmer när man kommer hem......
Jag skäms inte för engagemanget från sittplats för min egen del, däremot får man ta all skiten från en massa pessimister vid sidan om. MEN: Jag står för det jag sagt! Jag klipper till om jag hör det minsta lilla nego imorrn!
kom på en liten grej igår. funderade varför det går lite dåligt för laget nu. är det klackens fel...nä spelar de dåligt...nä sen kom jag på det...DET ÄR MITT FEL...! jag brukar ALLTID köpa 2 korvar när jag kommer till hallen. men de 2 senaste hemma-matcherna har jag inte köpt korv, då familjens finanser varit skrala. men nu är det slut på tjafset... står det å väger mellan MJÖLK till ungarna, eller 2 KORVAR matchdag, så får ungarna dricka vatten.
TITAN: Om du inte ska till hallen så är ju den självklara följden: Varför inte då?? Hjärtproblem duger, giftermål och dödsfall likaså. Allt annat GÅR att lösa. Svara!!
Även dem utan sångröst får väl sjunga. om dom så f-n är utan stämmband så ska dom sjunga på tecken språk eller vad f-n som hellst,,,,Och Klappa händer kan väl vilken j-la nyfödd som helst,,,,
Om vi ska vinna i morgon så krävs det att ALLA engagerar sig och stöttar laget hela matchen. Ta med er flaggor, konfetti och naturligtvis......en bra sångröst ;-).
Sjung med när klacken tar ton för i morrn ska vi f-n vinna.
nu måste vi vinna. hur kul är det nu att vara TIMRÅ trogen på jobbet, när det svärmat LHC:are, BRYNÄSARE å MODOITER runt skrivbordet? tom mailen är ju fylld med skit på jobbet, å kunderna skrattar när de ringer...
Friskan: bra att du tvättat tröjan, min är redan på(ska jag sova i den), uppladdningen började redan igårkväll, ökade under dagen för att kunna nå klimax runt 15,00 imorrn.
Luleåbacillerna är borttvättade ur matchtröjan, skorna renskrapade av Delfinleran från parkeringen, besvikelsen har börjat lagt sej......
gud: Nån "dam" är jag inte. Smokey: Jag har tänkt klart svaret bör bli nej. HH: Ditt inlägg fick mej att säga nej på Smokeys förslag.....domarkåren är redan tillräckligt liten.
Nu börjar uppladdningen till Brrynäsmatchen.........nu jävl.. tar vi poäng.
Finns ingen större mening för oss supportrar att gräva ner sig för det här. Tabellen är så otroligt jämn, och självklart kommer marginalerna vända till Timrås fördel snart. Vi måste se framåt, och framförallt tänka positivt. Det är nu laget behöver stöd från oss. Varför inte försöka bära fram Timrå till tre poäng redan i morgon?
I morgon får vi se vilka som är medgångssupportrar.
På de närmsta tre omgångarna är det fullt realistiskt att tänka sig att man plockar hem 6 poäng av 9 möjliga. Vips, så är vi inte ett lag i djup kris längre som alla verkar tycka nu. Klyschan 'det är små marginaler' är fortfarande gångbar. Jag är stensäker på att det vänder. Jag är dock däremot mindre säker på om man behöver värva något mer, även om det säkerligen inte skulle skada. Vi har ett bättre lag än ifjol (på papperet) och ska inte behöva känna oss hotade att ramla ner i Kvalserien med det lag vi har.
klart att det kommer att lossna.. ALLA lag har /kommer att få svackor,när man spela 50 matcher så självklart så kommer det en svacka någon gång... nu är det TIMRÅs tur men med hårt jobb o lite tur så går TIMRÅ IK ur denna nämnda svacka... SÅ nu ska vi inte gräva ner oss..
Måltorkan kommer att upphöra nångång kan man ju hoppas. De regnar även i Sahara som man säger. Jag ser denna nergång som något väldigt positivt, nu får de slå från underläge o vi vet ju alla att timrå är ruggit bra på det.
Att alla TIK:are vill laget väl är självklart. Att komma med uppmuntran och glada tillrop är en skyldighet. Men ibland kan man inte bortse från vissa saker. Och idag kan man inte bortse från att laget har haft en tung svit. Visserligen med bra spel men med överlag knappa förluster.
Var kan då knuten ligga?
Ja, en förklaring är att laget känner osäkerhet någonstans.
Vad kan vara receptet mot det?
Ja, inte är det någon utskällning à la Bäckman. Man kan kanske skrämmas en kort tid men sedan är effekten av det borta.
Jag hoppas verkligen att laget har den mognad att de kan prata om sina rädslor för att hitta tillbaka till den trygghet och lagkänsla som behövs. Då kommer också målen automatiskt.
Folk stiger plötsligt fram och tar de roller som behövs. Och plötsligt så är man ett vinnande lag igen. Gränsen mellan framgång och motgång är hårfin.
Dessutom behöver vi hjälp av alla goda supporterkrafter. Överallt. Här i GB:n bland annat. Av människor med hockeykunnande och ett stort varmt hjärta för laget.
Jag kommer omedelbart att tänka på profiler som; Nyllet, Smokey, dr Dängroth, Friskan, Knylan, El Maco, HH, DJ Hemp och alla andra som med stor energi och ett varierat språk analyserar, älskar och tycker om Timrå IK.
Nu,mina vänner,nu om någonsin skall vi stämma upp till kampsång!Problemet för TIK,har varit de tidiga sjukskrivningarna!De individuella anvaret var på topp i början.Men nu när spelarna kommer tillbaka sjunker den för att ersättas till en kollektiv röd vit röra!Vad jag påstår är att det hela ligger på det mentala planet,och att det är dax för ett uppvaknande!Så stäm upp till kamp på lörd,så kommer grabbarna göra sitt yttersta för att åter ta en tre poängare mot Brynäs!!! TIK Forever
Jimmy: Är Hundar som hamnar, och Timrå äter inte hundar,,,,,,,,
Vad jag menar med omg 40 då möter vi 3-4 lag som i princip är klara, och några lag som kanske börjat tala med farbror självförtoende,,,,
Och mins bara ifjol då hände mycket på sissta 10, vi bla gick från under strecket till en pinne från slutspel på tre fyra matcher,,,,
och det är väl dom 8 översta som är det primära målet,,,, Man behöver inte Toppa tabbeller,,,bara jobbigt dessutom då man blir ett jagat byte,, Bättre då att komma nerifrån
TD: Wallin är fab inte en 4:eline back, hanär enligt mig given på tre backpar... Det har knappast dribblats med målisarna, Freddan har stått en hel match... Skulle va kul o se Zetterström eller nån annan piggjunior i ett 4.e fw par det håller jag md om...
HH: Alla matcher är lika viktiga... Vid omg 40 brukar det mesta redan vara så gått som klart var lag hamnar...
Förklaring: Halvardsson och Wallin är 4 de line Backar som jag har hört av en tränare som haft dom i sitt lag Jindrich ska väl gå in förstalinen, Raiamäki är ett mycket defensiv back som kanske behövs men ingen powerplayback som jag skulle vilja ha, Philippe är ett oskrivet kort, kan ha fel, men att dribbla med målvaktarna är inte bra låt en stå, det såg man i fjol. Lösningen som jg tror måste till är att slussa i nån Junior som back eller forvard.
Är det inte bara två backar i varge femma??? hur i h-vete ska du få plats med alla nya back förvärv i första femman????
Vad kräver du,,, Backarna är istort ospelade med varandra efter skador osv,,,,så det löser sig,,,Phillippe är inte ett oskrivet kort?? har du sett en match eller lyssnar du med halva örat vad folk sagt???
Varför blir det så tufft om vi inte tar treor nästa match, eller matchen där på,,,,tabellen är hur ointresant som helst före omgång 40, det kommer jag att tjata till leda, likväl som att challe ska få dra på sig Dumstruten,,,,,
Min syn på saken,,
Men då har ju jag en båt av ett finsk märke med ,,,
Har sagt det förr Challe kan få rätt, sen att vissa snackar Slutspel det är inget som jag har tyckt, jag är glad om det blir kontrakt nästa År. Tyvärr Finnarna ser tunga ut och Backförvärven går inte in i förstafemman som jag hade väntat, helst på Jindrich. Philippe oskrivet kort enligt många, men det får väl tiden utvisa, Nordgren trodde jag var bästa förvärvet, visst, det kan bli så men tiden för vi nog snart reda på det. Det behövs en 3 poängare denna eller nästa vecka annars blir det mycket tufft. Andra målet igår såg ut som en dundertabbe det man såg på tv, bara hålla med peo om det.
Örn-öga: Det här med betyg beror väl på lite hur man tänker... Om man räknar efter vad man förväntar av alla spelare eller vilka som varit bäst i laget...
Här kommer lista efter det senaste: #31 2 (har bara stått en hel match svår att betygsätta) #32 3 (hade fåt högre om han inte darrat de senaste matcherna) --------------- #3 2 (överraskat lite men är lite för slarvig) #4 2 (överraskat negativt, kommer fel in situationerna) #6 3 (klart bästa finnen, blivit stabliare) #7 4 (gör ett kanonjobb varje match) #9 2 (har sett honom lite för få ggr i serien men verkar stabil) #11 3 (klassback som bara blir bättre o bättre) #36 3 (blir bättre o bättre för varje år, synd att han är skadad) --------------- #8 1 (håller inte ES-klass helt enkelt) #10 4 (började strålande men har precis som hela laget dalat lite) #12 3 (gör ett kanonjobb varje match, tyvärr syns han mer det går ont för laget) #13 1 (har inte lyckats med mkt så här långt) #14 3 (en måltjuv som oxå jobbar bra, en positiv överraskning) #16 2 (bra fart, bra jobb men inget xtra) #17 1 (har inte alls varit bra, tyvärr en stro besvikelse, hoppas o tror att det finns mer att ta ut) #18 1 (ruskigt blek, har det jobbigt, långt ifrån fjolårsformen) #19 3 (bra jobb, gör en del jobb) #20 4 (enormt jobb varje match men det lilla xtra saknas) #24 4 (varit mkt bra, smart taktisk center som är bra o teka) #29 3 (löpträningen har gjort honom bättre, en av de få som gör mål)
Med detta lag förväntar man sig inte att ligga i bottenstriden. Betyget hittills kan bara bli underkänt !
DeRouville 3 (Klart godkänt, även om han sviktat lite på slutet) Andersson 3 ------------------- Halvardsson 2 Rajamäki 1 (Flopp, Finsk mästarback som inte gör nåt rätt) Källarsson 3 (Bra, tar för sig mer och mer) Casselståhl 3 Wallin 2 Jindrich 2 (Börja visa klass nu.....) Styf 2 ------------------------- Simons 1 (Flopp) Stor,tung och orörlig Crippe 4 (Klart bäst iår) Robban 2 Eriksson 2 Nordgren 3 (Överraskning) Hallin 1 Hautamaa 2 (Hade förväntat mig mer !) Peltomaa 1 (Tyvärr, även om han är min favorit) Fagemo 2 Zäta 2 (Krävs mer av en världsstjärna) Lind 3 (Stabil) Matthiasson 3+ (Klar överraskning efter ett svagt fjolår)
Smokey: Det med MORSA,,,F-n inte så dåligt förslag,,,,,Men förklara varför HH fick hemska Halusinationer, och började tycka synd om Domare och annat löst folk,,,,
250kg: Guuu jag har lyssnat på det referatet hela morgonen, gud vad bra det är, vilken stämmning,,den srämmningen tager vi med oss på lördag,,,
att det vänder ja fö f-n, läste i tidningen idag att mitten perioden var kass,,,,bra!!! då har dom lärt sig att det är tre perioder hårt arbete, och den i mitten är ingen utfyllnad till för siesta,,,,,Lugnt detta alla matcher i serien är gämna, men hockey är ju som ,,, livet lite svårt att få in den ibland, men brukar lösa sig om man håller på ett tag,,,,
Och alla som inte klappar och hejar på lördag så kan jag informera om att Selina kommer ta skarins pinnar och knacka varenda en som är tyst i huvudet med dom,,,,,
5:e Budordet.
Du skall icke misstro i dåliga tider, ty Timrå ik reser sig alltid.
Nu skulle det vara läge för ett tryck på playknappen och sätta igång referatet från den 14:e April! Fan det känns tungt nu. Men å andra sidan är det snart helg, match igen och vinst dessutom..... FINNS DET INGET MER POSITIVT???
Man märker allt mer tydligt att Tik är ett sätt att leva för bra många fler än mig. Man klarar en del, men nu får det vara nog. Har inte vi ngn domare som vi kan muta? Kan inte vi göra mål på alla våra chanser? Varför är det magneter på just våra stolpar?Varför övertalar ingen Smokey att snöra på sig grillorna? Varför vet ingen om att HH varit målvakt med ett strålande facit? Nu är det panik och brainstorming i min lilla feta hjärna. Insåg det när jag till och med börja tänka på HH som målis....
ALLA till ladan på lördag- och ingen jävel som gnäller!! I så fall, klipp till dom!
Jag känner Lord Tennyssons agent. Honom kan säkert Timrå få köpa rätt billigt efter sista matchen för Gifflarna... Lorden klarar tydligen en 150 kg i bänkpress... Sätt på snubben en "Honken mask" så kan han väl alltid nicka in pucken i något byte.
Ännu en Tööööng förlust... ajajaj... Man var enligt rapporter återigen det bättre laget, men vi saknar det rätta flytet på bortaplan... 37 skott, stolpe, friläge mm... Det pratas om att det måste hända nåt nu... Jag vill se vad laget åstakommer på lördag först innan jag uttalar mig... Gör man en lika dålig match som förra Lördagen då är det nästan tal om kris faktiskt... Eller åtminstone dags att sänka målsättningen...
Såg att Malmö vann idag, målen var riktiga flaxmål... Det är kanske det som saknas de där flaxmålen vi alltid får när vi har flyt i laget... Kommer ni ihåg alla Lundströms tavlor o för inte tala om Divis...
Förlust på lördag och vi får räkna med att tillfället koncentrera oss på kvalstrecket istället för slutspelsstrecket... Vinner vi är vi med runt slutspelstrecket igen... Det är nu det visar sig vilka som är medgångssuportrar... Fattar själv inte hur man kan svika sitt lag bara för att det går dåligt... Jag tycker att de skönaste segrarna kommer när det gått dåligt länge o det helt plötsligt lossnar, det är en härlig känsla det...
Jämmer och elände. Inte kul med så många raka förluster. När hände det senast? Sent åttiotal? Serien är jämn nu, det är väl en tröst.
Annars håller jag med om nyförvärv-på-läktaren-analysen. Minns Kevin Hodson och Bosses ljumskmatch mot Modo? Och GIF har inte förlorat sedan Lord Tennysson värvades till bänken. Seså, plocka upp någon från Kovland nu!
Det verkar räcka med att nyförvärven sitter på läktaren, både Mif och Luleå vann INNAN de nya spelarna snörat på sig skridskorna. Vi ska kanske värva en stjärnspelare för en vecka, bara för att sitta på läktaren och med sin blotta närvaro pressa spelarna till stordåd? Vi kan väl fråga Foppa? ;-)
jo men väntan på att det ska lossna är jobbig...jag är säker på att om vi fortsätter spela såhär måste det lossna förr eller senare...annars är inte tik värdig att vara i es
Smokey: Killar kanske måste få studieskulder för att veta nå´t om mjältbrand, men vi tjejer snappar upp kunskap ändå, du vet... :) Jag tror stenhårt på P-O:s linje att om vi kämpar på och skjuter mycket, så lossnar det. Alla lag har sina up and downs, och det är väl bra att vi har vår nu och inte i slutet av serien.
Ja , nog verkar Timrå lite vilset utan någon riktig ledarfigur. Första perioden var jämn , lika dålig från båda lagen , men Timrå skapade väl liite mer. Andra var dålig från Timrå, powerplayspelet var uddlöst och spelet stämde inte, samtidigt som Luleå hade mer framåt. I tredje sjönk Luleå tillbaka,ställde upp i mittzon stängde och låste . Timrå tryckte på , men riktigt farligt blev det väl inte förrän sista fem. Har lite svårt att se att det ska vända snart, men det är små marginaler, som när Z skjuter mellan benen på Hentio och den touchar benskyddet och går ut, mellan målvakten och stolpen. Det är väl nu det visar sig om kvaliterna finns och att Timrå kommer tillbaka. Ta en match i taget och jobba utav h-e , det är enda sättet.
jag tror att om vi får en match där målskyttet lossnar..typ vi vinner med 4-1 eller mer...något åt det hållet så kan det vända...jag tror att många av spelarna tänker "va faan får vi inga mål för" ...jag kan juh ha helt fel också...
Svennis är ju också jävligt aggressiv (ironi..) så den coachningen funkar ju inte alls.. Aggressiviteten tror jag vissa andra bär på och PeO blir mer en bärare av den..