1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582426 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2069234 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Apropå nånting...
Synct: Bara att hoppas på att du sitter inne med bra bakteriekulturer i kistan :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Min magkänsla är att Hugo kommer att likna Alexander Larsson fast lite bättre överallt, allsvenska mått mätt, och vara god för 25-30 poäng.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Rehabbade efter operation (achilles-tendon) fram till årslutet. Signade sen en tryout varav han sen signades av LA Kings som AHL-målis. Sen kom corona.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Så sött att ni oroar er:)!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ja ju mer jag har hunnit smälta denna Expressen-BOMB så börjar det luta mer och mer åt att Kentää har hittat en "Svedberg" denna gången
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Nja, det här är en spelare med mer meriter och förmodligen mycket högre löneanspråk (om han inte varit riktigt dålig ifjol och ingen vågar satsa på honom).

Jag hade hellre tagit er målvakt än Lövens, men vi får väl se under vintern vem som får rätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Vore ju riktigt sjukt om han lyckades med två Cannata-värvningar i rad. Det här känns ju som samma typ av värvning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nej, visst är det märkligt att Kenttä alltid verkar ha en väldigt låg lönebudget och ändå knyter väldigt dyra spelare till sig. Att behålla förstakedjan var väl lätt, för alla betalade för att få bada bastu med Kenttä...

Och att misslyckas på en try out för ett AHL-lag känns något tveksamt med tanke på de meriter han haft. Lider han av någon form av skada fortfarande så han inte kan prestera på max? Har han en föråldrad teknik, eller varför har han redan innan 30 års ålder gått från KHL och OS till DEL och inte platsa i AHL?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ännu en intervju med H.Reinhardt. "Jag blev skitglad när Timrå hörde av sig och är verkligen taggad inför att få spela i en så fin klubb med en så fin historia. Jag är verkligen stolt över att få spela för dem och väldigt nyfiken på hur hockeyn är"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja han är inte utan meriter, helt klart. Och de 4 matcher han gjorde då imponerade han visst. Lite knepig utveckling på hans karriär därefter dock med tanke på det 🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja men han var ju OS målvakt för KANADA ju ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Men visst, det lär sägas att Kentäää betalat kaffepengar för honom, att det stormrika näringlivet i Umeå säkrat ekonomiskt och att Löven inte så mycket som skrapat på sin ekonomiska budget, att inga risker what so ever tagits. Som med hela deras lag i övrigt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johan J: Tittar man på antal matcher per säsong genom åren så skulle jag på förhand sätta ett av de större frågetecknen någonsin sett till de förväntningar som lär landa på honom. Tycker inte det är det minsta märkligt att han hamnar i HA, i en förmodad toppklubb. Klart kvällspressen drar på med "bomb" men sanningen är väl att i SHL lär han knappast vara intressant.
Det här är en högriskvärvning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johan J: Väldigt skadebenägen också. Han har stor potential och kan mycket väl bli en ny Cannata, men tycker ändå J.Johansson känns som ett säkrare kort va?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Förra säsongen var Poulin klubblös fram till den 26 December då han skrev try-out kontrakt hos Grand Rapids Griffins i AHL. Där blev det bara tre matcher innan han den 6 februari fick nytt try-out kontrakt hos Ontario Reign i samma liga. Hos Reign blev det bara fyra matcher innan säsongen tog slut. Sju matcher i AHL förra säsongen alltså.

Poulin har inte spelat matcher regelbundet i NHL sedan säsongen 2013/2014.

Sätter ett stort frågetecken bakom Poulin.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jag har stor respekt för Löven och framförallt deras fjolår men allt ritas samtidigt om inför varje säsong. Vi befinner oss i ett helt annat läge nu inför den här säsongen nu än vad vi gjorde inför förra, det känns mer relevant att bedöma våra möjligheter utifrån hur vi avslutade förra säsongen snarare än att se det utifrån hur pass många poäng vi landade bakom Löven i tabellen. Vi började med ett till 75% helt nytt lag förra året, Modo och Löven hade hållit på och slipat på det där i några år.

Jag tycker att det är svårt att se ett annat scenario än att det ska handla om oss eller Löven i vinter. Väldigt mycket i det kommer nog avgöras i målvaktsfrågan och får Löven bara ut något i närheten av den nivå Cannata höll i vintras så måste nog Johansson göra sin karriärs bästa säsong i vinter, vilket högst troligt är det han själv hoppas på också. ”Matchen i matchen” blir de två hockeysnillena Nubben och Kenttä mot varandra också. Bara det ska bli så fruktansvärt intressant att skåda i och med att det på samma gång inte heller känns som att vi konkurrerar om samma spelare, det är snarare två olika filosofier som ska mötas. Ifjol hade vi inte något motvapen överhuvudtaget, jag är inte helt hundra på att vi har det i år heller men är det något som kan vara bra ur det hänseendet så kanske det är att fylla på med mer rutinerade spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Ja men ska Blötröven hålla på och landa sådana där värvningar som Kevin Poulin så kan det bli svårt att avancera för TIK eller Modo redan kommande säsong... vi får väl hoppas att deras drömvärvning visar sig bli en riktig "Svedbergare"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Ja tyck dä va synn att int Pantrarna va kvar i SuperAllsvensken!
Dä va skoj å va dä å titt i Kirseberg å åk te København å gå på klubb.
Men vi kann int få allt hä i live...
Ja hopp att Vilda Väsby ta plats istället för Kallskrona..
Båtten upp i Corrona tider.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: självklart ser jag Timrå i SHL, Modo enbart på våra härliga derbyn! Annars är nog Leksand det lag som drar mest publik till hemmamatcherna, som i sin tur ger klirr i kassan för klubbarna! Jag väljer nog Leksand före Modo ändå som en viktigare klubb i högsta ligan! Fast det tar emot☺
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ska bli otroligt intressant att se hur laget kommer att se ut till slut!
Ser verkligen framemot dom nya spelarpresentationerna... och säsongen. Jag är övertygad om att det blir en säsong nämligen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Modo och TIK behövs i högsta ligan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: varför Modo istället för Leksand🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Bra att veta, då ska jag be Widebro dra i handbromsen. Dumt att spendera mer pengar denna säsong då. Vi får satsa på att gå upp till 101års-jubileumet :)
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, se nu till och gå upp nästa år ... Oskars kommer få sina två säsonger i SHL men är ett allsvenskt lag ... LIF borde byta plats med Modo även om jag egentligen tycker båda lagen ska vara i SHL. Sedan finns ett lag i högsta ligan som jag personligen tycker inte tillför rolig hockey och som gott kunde trilla ur och syftar inte på ärkerivalen MIF. Men att det händer får betraktas som osannolikt. Er granne BIF hoppas jag går till minst kvart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Bra här. Japp, laget kör på och är klart för SHL 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: Ville bara kika in o se hur ni har det. Är laget klart o ni går för SHL eller ska ni plocka in nåt mer? God kväll för övrigt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: riktigt skönt att nubben i stort sett har laget klart så tidigt så grabbarna får en bra och rejäl försäsong vilket är grymt viktigt! Nubben har norpat de bästa svenska centrarna på marknaden så de konkurrenter som ska fylla på kommer att få göra det med utländska youtubers 😁 Ragge kommer bli kung kommande säsong och en av flera som kommer att ta rejäla kliv i sin utveckling. Lerebäck är en annan som jag tror mycket på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Ahh, jag trodde det var Quijotens länk du snackade om. Hursomhelst, skulle ju vara trevligt med en sån snubbe, men det kanske är Hugo He-Man som är den gubben
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tydligen är freddan NHL-potential i Ragnarsson. Tänk NHL-Ragge, Hugo Gretzky och en kedja som kan mäta sig med de bästa i SHL resan nu.

Fiasko om vi missar avancemang?

www.st.nu/artikel/timratranarens-hyllning-till-backen-efter-fystesterna-har-forstatt-hur-bra-han-kan-bli
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ja det var Sonnenberg, challe nämner även det i klippet jag länkade :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Det var väl dock Sonnenberg som sa det. Fantastiskt klipp dock, fantastisk spelare också. Man vill ju bara att han ska komma och hälsa på nån gång så man får stå och klapp handflatorna av sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: "wooooh, lets empty the tanks boys!" borde ju nästan ljuda i introt precis innan man beträder isen! ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: mycket trevlig kille den där Manderville. Min absoluta favorit bland utländska importer.! Minns så väl då han blev intervjuad efter en hemmamatch och var lyrisk över hemmapubliken ..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Glömde... 5.57 intervju med Manderville
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Nu snackar vi nostalgi... Kent Mandervilles första match i Timrå... mot Modo. "Röda Ferraris mot vita bandvagnar!" 🤣 2.22 in i Sportnytt.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Superkedjan är ju ett passande namn
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Anze Kopitar var också en lite udda värvning till SSKs juniorlag. Har gott skapligt för den pöjken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: han presenterades av Timrå IK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Ja Kevin Fiala i HV gick det ju skapligt för så låt oss hoppas att vi hittat en ny sån då. Är detta ett rykte eller bara ett förslag från dig?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En Schweizare till J20? Tja, varför inte? Något udda värvning likt Roc Tikar. Hoppas det slår väl ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: En spelare med Kaijsers spelstil och attityd vill man ju som supporter gärna behålla men det kanske är bäst för hans egen utveckling att gå till ett lag där han ges en större roll samt mer speltid. Samma gäller väl Jansson också. Varför inte Almtuna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Förvisso ..han har potential att bli bra , men jag tycker att man skulle behållit han för att utveckla honom lite till som en power spelare och billig är han nog , han har varit klippt och sķuren i vår 4 kedja .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Han hade svårt att ta plats förra året, varför skulle det bli lättare i år? Är det inte bättre att han går till en klubb där han får spela mer och utvecklas?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Utan att ha sett killen spela men hör hans resonemang så tilltalar det mig... mycket!
Kan vi ha fått vår svenska Sonnenberg alt. Manderville? Vem vet? ... men det är ju inte utan att det pirrar till lite extra i kroppen och skulle det vara så...skriv livstidskontrakt isf!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kan inte mer än hålla med dig!! Har man den inställningen till laget i stället för jaget då är man enligt min mening en jävligt bra lagspelare som kommer att ge oss mycket roligt att se på!! Bara tänk när Jonte spelar in till honom framför mål elr hur?? Härliga vibbar man får!!!😎😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
stoff: Vi hade Kaijser och kastade bort han ..synd !
Kommentera

« · 2069234 · »