1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598979 inlägg · 6213 ämnen
« · 2116341 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Jimmy Hamrin är ju statistiknörd med... Tycker som sagt de borde använda sig av hans kompetens. 👍

Knylan: Äsch det är jättetrevligt att Timrå lyckats genomföra denna satsning, skall bli oerhört spännande att se vilket innehåll man kommer motivera 99 spänn i månaden med.

För egen del skulle de behöva hyra in nån Rainman med fäbless för Timrå som får orera fritt i 18h varannan dag om jag skall ge 5av5 icingpuckar framgent.
Håller tummarna!

Vafan de kan ju hyra in mig!!!?
Fast det är ju bara jag som vill se det... hmm...

Nu har jag inte ST premium eller vad det nu heter men vill dra mig till minnes att det är en riktigt grym artikel!

God jul på dig Knylan!

TIK-Lund: Haha, ja mitt omdöme var nog främst kopplat till playtjänsten som sådan inser jag nu. Blev helt förblindad av föreningen Timrå IK producerar sånt där "in-house" nu. Det går framåt! På den fronten då.

Jag trodde kanske också att det skulle finnas ännu mer att ösa ur. Vi får väl se! "Redaktionen" är säkerligen extremt mottagliga för tips på vad vi i pöbeln vill se, och det går säkert att gnugga ännu mer på ytan gällande statistiken. Hade gärna sett Ante gå loss kring sin filosofi och vad som egentligen finns i den där pärmen det pratats om. Det skulle ju kunna vara så enkelt att frågan "hur mycket tittar ni på statistik" får ett mer eller mindre omfattande svar beroende på vem av Freddan och Ante man frågar.

Skulle som sagt gärna se Ante gå loss, personligen får det gärna bli lika djupgående som i den här gamla intervjun från 2019.

Sputnik: Mycket bra att integrera Timrå IK Play med Guld + medlemskapet. Desto fler förmåner som inkluderas i medlemskapet, desto fler medlemmar. Bra där Torines och company!

KulltorpsOlli: Ja innan har ju ST varit kanalen för Timrå. Dock så släpper de ju lite annan info än vad Just Timråplay erbjuder med. Har man råd kan det va värt med båda helt klart. 🙂

TIK1928: Funderar på att säga upp min ST prenumeration och köra på denna istället.

OlliJanne: Nej tyvärr... Helsingborg😊❤️🤍❤️🤍

Nisse1: Jag röstar för att alla supportrar till Timrå IK skaffar sig ett månadssbonemang.
Tänk om bara 6.000 personer skulle abonera, det skulle innebära 594.000:- i månaden till föreningen eller 7.128.000:- varje år!!

Lägger alla dar i veckan dessa 99:- på abonemang till Timrå IK än på annat skit

Knylan: Fan va positiv du är, en annan blev skitbesviken, de håller ju knappt koll på nån statistik!! Skandal! skyller på att de inte har nån ”sportslogics” i år, siffrorna finns där man får jobba lite mer för dem bara, syltryggar, de har ju dessutom föfan betalt!

Hade varit roligt att höra mer om mittzonen, det är ju liksom där ”the magic happens”. Det ju mest individuell skicklighet i zonerna och inge kul att lyssna på!

Nu är nog min demografi jävligt liten så kan väl ha pyttelite förståelse för att man inte lagt ribban där men ändå total skandal! Lätt värt 99spänn dock, bra jobbat!

God jul mina vänner förresten

Sputnik: Riktigt bra klipp angående det offensiva spelet, det hade kunnat få vara ännu längre än de där tio minutrarna. Bra att Freddan får möjlighet att gå in lite på djupet också, i intervjuerna han gör blir det mycket samma saker som sägs.

Undra hur många som sajnat upp nu sedan release? Hade problem med att ens starta klippen från början, kanske är överbelastat?

Apropå Modoliderna som tydligen jubilerar:
100-åringen som klev ut genom transferfönstret och försvann ner till div.1 😂

rabon: Play Konto skapat.

Sputnik: Jag tycker att deras försvarsspel är ännu värre, över hela banan!

KulltorpsOlli: Per Styf får väl skaffa ett abonnemang med och kolla in vårt anfallsspel, jag menar så Modo har nån chans sen framöver. 😉

{8671}: Då har jag också införskaffat, hoppas att detta blir bra! :-)

Sputnik: då kör vi!
Uppladdat:

500x0-fffb451d-2601-4e01-bc0a-ea8fbc2c2795.jpeg

Sputnik: Bästa julklappen!!

Andersson: God Jul kära Vänner!! 🎅🎄
missa inte den rykande färska Timrå ik play för 99 kr i månaden. ☺️👍
Djupdykning med videosekvenser angpende anfallsspelet med Freddan för den nördiga bland annat. 🤓👍

TD: lär ändras snart

Tikkare: Den här gången blir det 6-stödbiljetter. God Jul!

söder över: Tror helt ärligt att Timrå har mer att förlora än vinna på exempelvis pinchar.
Det är ganska mycket en back måste hålla koll på för att säkra upp en pinch, kollegan måste ta höjd och en forward måste vara med på noterna med momentum åt rätt håll ifall det skiter sig, inte helt lätt när man har en hundradel på sig att ta beslutet.

Tror nog vi har tillräcklig punch i anfallsspelet för att kosta på oss att alltid ligga rätt med backarna och slippa huvudvärken med avvägningarna vid offensiv blå åtminstone.
Det har nog kostat oss fler mål bakåt än framåt är min känsla.

söder över: Instämmer, kollar man matchen mot Hästen så tycker jag att det var just vid spelet vid offensiv blå som matchen avgjordes. I allafall 2 av målen som nån av våra backar slängde in chanspuck som studsa på täckande motståndare och de kunde vända snabbt för kontring vill jag minnas..

TIK-Lund: God reflektion! Att vara första valet i ett lag som vinner massor är säkert trevligt men att vara första målis i ett lag som oftast styr spelet är lite intressant. Just som du säger att möta lag vars strategi endast handlar om att utnyttja misstag och få snabba omställningar med numerärt överläge är knappast någon tacksam situation...

TIK släpper till överlägset minst skott mot eget mål under sina matcher och det vittnar om en dominans i spelet som bäddar för kontringsplanen hos motståndarna.

GAA är den avgörande delen som gör att man på papper kan se att JJ duger alldeles fint snudd på förträffligt.

När Timrå möter lag som inte lyckas dra ner farten i mittzonen och som försöker vara kreativa och ska anfall eller lag som checkar hårt och högt mot Timrå så brukar det bli mer odramatiska segrar. JJ ihop med försvaret lyckas oftast avväpna offensiven hos motståndaren då. Det är just kontringar som är svåra för målvakter, det går fort och motståndaren har oftast ett alternativ att spela sidled som är öppen... lägg till vassa avslut på det så blir det ointressant om man heter Pekka Rinne eller Juha Pitkemäki...

Om det finns något TIK behöver träna på så är det nog disciplinen med och utan puck runt offensiv blå framför allt. Det är där JJ’s räddningsprocent går ner...

TD: Låter som du gått i den klassiska räddnings% fällan herr TD!
I ett lag med hög corsi måste man för detta första lägga lite större vikt vid GAA siffrorna.

Det blir lite orättvist att bara titta på räddning statistiken utan att värdera motståndet också eftersom majoriteten av lagen i H.A tenderar att spela annorlunda mot Timrå än om Timrå mött sig själva i ett hypotetiskt förfarande.

Men om vi leker med tanken att Timrå möter sig själva och applicerar Johansson GAA så skulle hans räddnings% bli 93,95%, inte så jäkla pjåkigt.

Antalet kvalificerade målchanser i förhållande till skott blir snedvriden, matchen senast mot Pästen är ett bra exempel, även matcherna mot Väsby visar på detta men det handlar det om motståndarens gameplan i regel ligga rätt och kontra på misstag, det är inte skitmånga lag som vill möta Timrå genom att matcha spelet.
Det blir liksom inga skott som äter upp målen i samma utsträckning.

Avslutar med att Calle Clang oavsett hur man vänder och vrider på det förmodligen är H.As överlägset bästa målvakt (dock han har bara stått hälften så mycket som exempelvis JJ)

cloon: Johansson 9 a under 90 %räddnigs% insläppta av målvakterna i HA måste upp på 92% för att vara godkänd vi har inte haft sämre räddnings% på flera år Jag har koll ..

TD: Vad har dù fått i dig nu Lukta på ljusta Janne o Kindes peppar kakan 😆😆😆😆🍻🍻🍻🍻🍻

Toppmöte mot Löven , kraftmätning . Vem håller tårarna tillbaka - BIK - samt ärkefienden MODO ... Go vecka på G här . Start 27:e

cloon: Put the joint down. ;-)
Jay Jay är ju godkänd av Jimmy Hamrins avancerade statistik. Timrå är också det lag som släppt in minst antal mål. Tycker det visar lång väg att han är "the real deal".

TD:

Jag har den känslan med , tycker ohre känns tryggare . Men jag har förhoppningsvis helt fel då Freddan och nubben har bättre öga än mig

Matsg: Älskar intervjun!
Jacke älskar Timrå... jag älskar Timrå!
Räcker så för att helgen ska bli lyckad!
Ha det så bra alla rödvita älskare!

Mappe: är du hemma på Alnö?

Sputnik: precis så . Skulle inte byta J J mot nån annan i allsvenskan

Andersson: Vet ej Lövens målisars räddnings% men känns som de sållat en del det senaste. Skall bli riktigt spännande att få mäta oss på allvar mot Löven på söndag. 👍

Andersson: Blir väl kanske en aning orättvist för J.J om man kollar statistik med tanke på hur Timrå oftast dominerar skotten och släpper till relativt få skott. Släpper J.J in mål då så sänks ju räddningsprocenten. Oftast är det ju rätt klara chanser lagen får på just dem skotten med och kanske en något kall J.J i kassen.🤷

TD: J J har haft svåra matcher på slutet . Väsby hade väl typ bara 17-18 skott men fyra kanonavslut , otagbara . då åker räddning % neråt . Även när det '' slappnades av '' sista 10 mot Almtuna . Han är en av HA's bästa fast % kanske inte är så vass just nu

Sputnik: Sant JJ mkt bra värvning

Sputnik: Enligt mig är J.J en av de bästa målisarna i HA. Har inte känt mig så trygg med en målvakt i Timrå sen Haukeland faktiskt.

TD: Varför duger inte Johansson?

{8179}: målvakten viktigast just nu duger inte Johansson enligt mig

Sputnik: Samma ägare

KniveN: Så du menar att NHK står bakom Brandcode Center hos Bobcats? Nej nu blev man besviken.😋

Sputnik: Det var det bästa ja hört på länge 😊🥳

NHK köpte upp Paintex som blev Brandcode, dom borde ju kunna hjälpa till med trycket av "pappgubbar" där större delen av intäkterna går till Timrå.

{8671}: Din idé är superbra istället för en pappskiva som inte är direkt så miljövänligt den går väl som brännbart! Nu har en dum en förstått vilka bobcats är de tar lite tid för en gammal fallskärmsjägare med lite demens o Alzheimers!!😇🎅🎅🎄🎄🍻

söder över: Känns väl kanske mest udda att han står upp i det läget. 99 procent av målisarna går väl ner i butterfly och täcker av alla vinklar nertill i det läget. Peters kanske är mer av en stående målis kanske 😋

Sputnik: Håller med. Det där med att ha klubban mellan benen när man har luckan öppen är svårt att minnas ibland...

EXPLORERSMÅLAND: För att skapa magisk Julstämning så tycker jag vi kör en pappfigur på varenda lediga plats med vår allas Kjell Lönnå!!

Ja kann tänk mäj å stå på ett par pappskivor i Isladan!
Kann spela in lite kampsång mä om dä behövs!🥳🎉😂

Håkkybåkky: ingen dum idé. Jag kan tänka mig att trycka upp medlemmarna i The Kristet Utseende på läktarn, det skulle jag vara nöjd med.

{8671}: Skulle kunna tänka mig att trycka upp ett gäng gamla Tirmåiter dock. På rad sju syns tolv Bulla, tre Krykov och fem pärssinen. Samt en dubbel-Styf ovanför utvisningsbåset

« · 2116341 · »