ionloo: Tänkte skriva samma. Fyfan vad skevt dom prioriterar, är det ett skämt eller? En match hittils har vi haft studio, men vi får i alla fall tio minuter innan nedsläpp på lördag istället för fem...
Matchstart 17:50 på Timrå-västervik och 17:45 på BIK-Löven. Betyder det att vi inte har studiomatch då heller? Eller är det studio på båda matcherna i semin?
Skulle valt Björklöven. Kortare resor och vi har revansch att utkräva från grundserien. Dessutom är det bättre komma till en final "utvilad" istället för långa resor i ryggen.
lungan: Den här Vvik-skräcken måste anta rimliga proportioner. De är de facto det minst meriterade laget i sammanhanget. Att inte välja dem är tjänstefel.
Dä få dra stikka ikväll om vale! All ä lika svår! Västevik ä en jävla svår nöt att knäcka i deras lilla rink!! Vi klar int av deras spel hell! Ja fy fan dä svår men vi måst ju ta nått föbaskade lag!
Sputnik: Jag tänker att de gånger vi mött Västervik under serien så har vi inte haft något att spela för, tror det skulle se helt annorlunda ut nu under en semifinal bäst av 7. Man kan säga samma om AIK men det var som sagt ett mentalt spel i kvartsfinal, tror jag.
{7043}: Hehe Kvarten visste jag ju men i Semin borde det va skitsamma. Nåja kanske lika bra att slippa Brunkarfors så länge man kan ändå.. Vill ju gärna ha några spelare hela inför en möjlig finalserie..
Sputnik: Nu kan vi ju inte möta BIK i semin dock. Men ja, Västervik blir en extremt svår nöt att knäcka. Tror vi dock kommer få se ett mer avslappnat Timrå nu, rädslan att åka ut redan i kvarten är borta.
bar mofftak: Får inte jättebra vibbar om det blir VVIK heller. Wahlgren sa precis de skall ut och köra Västervikshockey i 3:e och tråka ut SSK. Va noga vid alla linjer och stoppa spelet. Nästan så man börjar föredrar möta BIK sjukt nog..
bar mofftak: Hahaha.. så förbannat urkasssa domare. Dom parkerar en SSK'are i utvbåset. Det blir till att soela BP resten av matchen. Tufft att vinna då.
Jag blir livrädd om vi ska möta VVIK i semin om dom har så här "flyt" med domarna.
Domarna skämde ut sig precis... igen. Ingen fattar varför en Västerås spelare åker ut när dom får en utvisning med sig... det bidde inget PP utan en kvittning. Helt sjukt... dom har vevat reprisen flera ggr men ingen fattar nånting.
sargad: Det är gränsfall att Västerviks hall borde tillåtas i HA. Det går knappt att lobba ut pucken ur egen zon utan att träffa taket. Wessner & co imponerar som vanligt.
Grattis Finland! Jag höll dock på Schweiz, då jag tycker de har förtjänat att äntligen vinna guld efter så många missade chanser och spelade på hemmaplan dessutom. Måste kännas oerhört surt att ännu en gång snubbla på mållinjen. Men Finland var lite bättre inget att hymla om