1150x200-e2WhHkUw.jpg

Timrå IK

529163 inlägg · 6215 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

2185146 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
JoseGonzales: F-n du måste ha grym inside-info, taget! :)
+1
Kommentera

Zäta75: Precis! Exakt så vill jag att spelarna ska känna och agera ikväll. Vill se känslor, desperation och ett jäkla tryck! Kommer bli grymt besviken annars.
+1
Kommentera

Zäta75: Lycka till ikväll.

Västervik 1-3 Timrå.

Vvik:
Jones

Timrå:
Lundin
Hardegård
Lodin
+3
Kommentera

SMÅLAND: Ikväll gäller det! Spela som om det gällde era liv! Det är för fan en SHL plats på spel och vi ska inte ge Västervik som inte ens vill gå upp en chans att slå ut oss i en 7e och avgörande match! Visa hjärta ikväll och att ni verkligen vill gå upp till SHL. Släpp inte till några skitmål, spela disciplinerat och sätt chanserna.

Timrå IK mot SHL!
+4
Kommentera

Lått oss få mållen retrotivt ikväll!!!!
LAS ” Ketchupeffekten ”
LODIN-DAHLÉN-LUNDIN-LÖÖKE-HARTMANN 🙏🙏🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt 🥃🔥
Bomba Marmeladen full så hann byt!
Forza Timrå IK mot SHL 🙏😇🎉
Uppladdat:

225x300-2f475694-eb4f-4907-b7af-909596eaabba.jpeg

+7
Kommentera

Messias : Jo, det borde vara straffbart att ha en sådan måltuta. Men jag gissar på att Harald & Co bara finner den charmig, samma sak med bristen på reprisbilder i hallen...
+5
Kommentera

ionloo: Haha, bra försök iaf... 😂
+2
Kommentera

Lub: Jag pysslade med dottern igår och försökte mig på att göra en vodoodocka av Marmenlind att sätta nålarna i vid rätt tillfällen ikväll. Men det gick inge vidare så jag slängde ut den i snön, i bästa fall kanske han är förkyld idag :P
+14
Kommentera

Messias : ja va fan. Låt seriens 2 bästa spelande lag göra upp i en final. Låt sedan finalen avgöras av lagen och inte domarna. Både Timrå och Burkölen förtjänar det
+2
Kommentera

Lub:

Hoppas ni slipper höra på Västerviks hemska tuta ikväll.
+8
Kommentera

FRÄLSAREN ä mä oss ida 🙏😇🥰
Låt dä rinna lätt 🎉🥃
GE OSS FRID Å VINN 🙏
Timrå IK mot SHL 👌
Uppladdat:

395x300-e2132ca4-0689-4d4b-a5fb-4259ab0088b7.jpeg

+4
Kommentera

God morgon allesammans,

Matchdag, hoppas att Jimmy Hamrin i Timråpodden får rätt, han tippade 4-2 i matcher till Timrå. Även om det är underhållande att höra Jimmy. & Co gå lös med hårtorken/motorsågen så hoppas jag att kvällens poddavsnitt är lyriska över Timrås insats ikväll...

Nu börjar vi ladda ordentligt!
❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️
+13
Kommentera

Charlie2: nyckeln till att knäcka Vvik tror jag är mycket snabbare pass till varann, ser man på en sån som Harde som knappt har styrfart med transport av puck. Det går inte. Snabba första pass på bladet med fart genom deras blå. Våg efter våg..skott och två man på returer!
+1
Kommentera

Kan vi göra mål eller är det fränare med skott i plexi?
Måste vinst idag!
Kommentera

G?ran Hartmann:
"
normalt sätt brukar det löna sig att vara ett spelförande lag men i denna matchserie så får Timrå utvisningar emot sig som Västervik kommer undan med. Har sett om två av matcherna och det är märkligt snudd på upprörande.
"

Krydda det med tomten Harald och det är riktigt ovärdigt. Sjukt att linjedomaren frågar" du tar en av varje, va? "och får svaret" Nej, bara Hartmann". Snygg intern enighet...

Har inget till övers för disciplinnämnden men domarkåren har skrapat ihop till en Peter Forsberg nu alltså. Råttet är mågat! Trovärdigheten är borta.
Kommentera

Timrå borde kolla BIK:s PP inför imorgon och lära sig något. 3 mål i PP, där kan vi snacka om effektivitet!
Kommentera

G?ran Hartmann: jag tycker kanske att både Hartmanns och Jones vardera spearing borde ha blivit 2 min då ingen av dom är direkt kraftfulla smällar och båda spelare förstärker en del i dom situationerna.

Men på tal om det här med effektivitet, kolla Björklunds avslut nu på BIK’s 1-0. Wow! Snacka om missil rakt upp i krysset.
+2
Kommentera

Hockeyguru: Tack! Försöker man sätta sig in i det andra lagets situation så får man åtminstone lite perspektiv på vad Västervik faktiskt behöver lyckas med för att ta sig förbi semifinalen. Om de lyckas med det så är det fan i mig bara att applådera, gå i ide och skämmas ögonen ur sig i ett halvår.
+3
Kommentera

mikenomad: lika för mig, och den skiten betalar man för. Samma bajs för nån dag sen.
+3
Kommentera

https://twitter.com/t...97634?s=20

Det här får man ju gåshud av! Hade inte sett den tidigare. Kung Jonte.
+3
Kommentera

Knylan: Grym analys! Håller med dig i allt du skriver. Finns bara en sak imorgon och det är vinst!
+1
Kommentera

SnabelElvis: samma problem här med Cmore. Var så till och från några dagar nu.

De kanske borde byta namn till Cnada 😂
+2
Kommentera

Hockeyguru: Enig! Puckjäveln ska dit. Det finns nog inte en käft som sitter lugn i någon båt så länge vi inte fått ner finalplatsen på papper. Däremot får man väl kanske sortera lite i tankarna för att lindra sin egen ångest. Vad talar för oss och vad talar för dem? Och så vidare. Jämförelsen med Oskarshamnsserien är ju egentligen bara relevant utifrån att vi även då var favoriter, men det var inte alls på samma sätt som det är nu. Då rörde det sig om helt andra insatser dessutom.

Nu är det deras hemmaplan det handlar om, och de måste vinna, annars är säsongen slut. Ska det hända så måste de hitta fler vägar in i matcherna, snarare än att hoppas på att de ska ha tur med exakt varenda lite marginal som finns över 60 minuter. Och vi, vi behöver kanske avvakta och se hur Västervik tänkt ta sig an en sådan uppgift. Det hade varit väldigt intressant att se en matchutveckling där de faktiskt tar initiativet på riktigt, och frågan är väl kanske om de inte måste göra det nu också. Sen får det bära eller brista. Slipper vi dra det spelförande lasset helt och hållet så kommer dom behöva flytta den där bussen de parkerat i egen zon också, och det öppnar i sig upp för något annat än det vi fick se igår.

Kanske. Eller så låter de bussen stå kvar, men de måste fortfarande bättra på sina odds för att kunna vinna de matcher som ser ut som igår, det kommer inte hålla över tid att släppa till så sanslöst mycket skott från det där området och att vara så tillbakapressade.
+6
Kommentera

SnabelElvis: Samma här. Dom har problem just nu står det
+1
Kommentera

TimraStockholm: nån fler än jag som inte får in cmore? Händer inget då jag slår på cmore appen..
Pröva igen står det bara..
+2
Kommentera

Något av lagen skaffar sig match..puck .. ikväll . JAG hoppas på BIK , men vete f-n om de blir så . Brynäs vinner för övrigt tredje raka också
+1
Kommentera

Olle: Du tycker inte att slashing/spearing som Hartmann gjorde i match 4 borde rendera matchstraff då med? med tanke på samma situation hände exakt med Jones som ledde till matchstraff?

Och jag vill inte få fram det till nån kvittning öht, jag har redan sagt att det borde ha varit UTV PÅ ANDERBERG pga den tacklingen, men du verkar inte läsa det?

som sagt det finns hur mycket som helst man kan ta ifrån denna matchserie som jag sa tidigare som ett exempel på hur domarnivån är riktigt skräp.
+1
Kommentera

Olle: Just den situationen är absurd det står en Västervikspelare framför målet som sliter och drar i Sebastian samtidigt som han blev påhoppad av den spelare han sitter på bakom målburen. När man sedan hör konversationen domarna mellan så är det avslöjande för var och en som ser sekvensen, man blir uppgiven. Sedan försvarar jag absolut inte Sebastian när han gör dumma grejer som vid teckningen som många anser är en 5a, jag tycker en 2a på sin höjd då jag anser att Västervikspelaren även i den händelsen medverkade till utgången då de låste upp varandra och han hade lätt kunnat flytta benet från början om han velat det, jag hävdar att han sökte den lite, smart av spelaren såklart att försöka få med sig en 5a. Sebbe är ingen ful spelare, han spelar tufft, hårt men i regel schysst och försöker undvika att spela vårdslöst. När det kommer till domarnas insatser såhär långt måste jag säga att det råder dubbla måttstockar och allra tydligast har det varit i den här matchserien, normalt sätt brukar det löna sig att vara ett spelförande lag men i denna matchserie så får Timrå utvisningar emot sig som Västervik kommer undan med. Har sett om två av matcherna och det är märkligt snudd på upprörande.
+13
Kommentera

Olle: I morgon krossar vi VVIK. I kväll njuter vi av BIK - Americanos och BIF - HV.
I morgon krockar dessutom GIF med TIK. Härliga tider nu!
+1
Kommentera

SuperMupster: vill minnas att det är under andra perioden, nära vänster sarghörn i offensiv zon men vet ej klockan.
Kommentera

Nooky: du tycker inte att det blir lite missvisande att försöka kvitta hela diskussionen med EN misstänkt bentackling som dessutom ser ganska ofrivillig ut, i en match där Västervik knappt kommer ur egen zon på hela matchen, har 3-4 riktigt våldsamma tacklingar varav en som leder fram till ett mål? Armbågstacklingen i huvet på Carlson skulle mycket väl kunna anmälas till disciplinnämnden men det blev inte ens en tvåa.
Kommentera

Knylan: Ja, jag vet inte. Jag sitter iaf inte lugnt i båten när Timrå har tryck i princip varje match men kan inte förvalta lägena. Det kommer sätta sig mentalt på spelarna, och går det till match 7 kommer Timråspelarna vara så sjukt nervösa att det bara där kommer låsa sig och vi har en upprepning av Oskarshamn-serien. Det kan jag lova dig! Är upp till bevis imorgon, dags för flera spelare att leverera och FRAMFÖRALLT sätta dit puckarna när lägen ges.
+2
Kommentera

Olle: när åker lodin på en tackling? tänkte kolla på den,.. men kommer inte alls ihåg den.
Kommentera

Olle: Absolut. Nivån är inte densamma för alla spelare, det kan man konstatera i alla fall. Det är ju enbart personligt mot spelaren i fråga om man ser det från det perspektivet.
Kommentera

Heisenberg: Helt övertygad om att det är så. Visst har Hartmann tagit en hel del slarviga utvisningar också men olikt tex. Wernblom är han ju inte en klassisk ”fulspelande” spelare men han åker på väldigt många enkla utvisningar.

När Wessner säger ”nej bara Hartmann ska ut” på frågan från andra huvuddomaren ”visst kvittar vi den?” så kan det förvisso vara att Wessner stod bra till och såg vem som gjorde vad men jag får en känsla av att Wessner hade bestämt sig på förhand där.
+1
Kommentera

Olle: Lite därför jag skrev att tacklingen på dahlen skulle varit utvisning med eller hur? men man kan inte blunda för saker som timrå spelarna gjorde med bara för att en spelare i erat lag blev tacklad?

Domarnivån i svensk hockey är under all kritik, varit det sen 5 år tillbaka

Finns så mycket man kan ta med sig ifrån denna matchserie mellan Timrå - VVIK som man kan ta som ett stort exempel på hur rutten domarnivån är
+1
Kommentera

Olle: Hartmann känns som en sådan som drabbas av "jag plockar dig på första bästa chans din jävel" från domarna.
Kommentera

Hockeyguru: Jag vet inte jag. Det blir knappt några PPn alls i den här matchserien (såg exakt likadant ut mot AIK också), det som ’egentligen’ ska vinna matcher är fem mot fem-spelet, rent primärt. Sen är både vi och Västervik (tillsammans med BIK) HAs bästa lag i BP. Det är inte konstigt att det ser ut som det gör, det är två extremt ramstarka lag som möts. Sen är det ju uselt att vi inte lyckas förvalta de lägen vi får, men det handlar även där om studsar hit och dit. Västervik har givetvis skärskådat varenda liten detalj i vårt PP, men när det bara blir några få tillfällen per match så är det svårt att bygga någon kontinuitet.

Det skriks om att det ska bytas ut spelare hit och dit, visst. Samtidigt är tiden som finns att laborera på väldigt knapp, och det enda som krävs för att det skrikandet ska bedarra är att en puck letar sig in. Det kommer hända förr eller senare, men vi har det betydligt lättare att riva upp Västervik om vi bara får skölja över dem med lika manskap på banan. Det är där den mest markanta klasskillnaden lagen emellan finns.
+1
Kommentera

Nooky: om det är en klockren bentackling så är situationen med Dahlén en klockren boarding och det leder fram till ett mål. Domaren har olika måttstockar i olika situationer för även Lodin åker på en våldsam tackling i ryggen som dom slipper undan med men man plockar istället Hartmann för en likvärdig tackling i slutet av matchen.
+1
Kommentera

fantasilos: Fast är man ineffektiva och där varje spelare vill bli matchhjälte blir det såhär... Det går inte att vinna matcher utan ett fungerande PP så är det bara. Jag vill se ett jäkla köttande mot målvakten imorgon och inte en massa pass hit o dit! Rakt mot kasse och skapa tryck.
+3
Kommentera

fantasilos: bra målvakt med dåliga avslut och ingen tur, typ
+2
Kommentera

Knylan: Påminner väl lite om Zetterberg vs Dahlén tidigare under säsongen? Även om det inte var knä mot knä då. Uppenbart att de inte ser varandra.
Kommentera

fantasilos: Lundin var det, om det är den länkade incidenten som åsyftas. Jag vet inte jag, det är ju mer en kollision där båda spelarnas knän hade kunnat stryka med. De bågar in i varandra och framförallt Lundin verkar inte se Wahlgren förrän det är för sent. Hade Lundin varit den som fick mest ont så hade det nog skrikits från vårt håll.
+3
Kommentera

Knylan: Helt ärligt, matchen igår måste varit något slags världsrekord i motstuds och konstiga situationer där allting samarbetade i en magnifik symfoni för att det skulle gå åt helvete för oss.
+7
Kommentera

Nooky: Håller med om att Walli's borde varit utvisning det med, dock (otur för oss) renderar det ju inte i att vi gör mål direkt som följd likt situationen med Dahlén/Anderberg.
Kommentera

Det lilla jag hann se ifrån eran match och lite repriser. så tycker jag domaren släppte lite väl mycket åt båda hållen.

sen vid 1-1 målet ja det ska vara UTV där, men det Walli gjorde med på Wahlgren borde ha renderat något med eller vad säger ni? klockren knätackling
Kommentera

Olle: Minns inte vilken sekvens men är en nästintill likadan på Lodin när han blir intacklad i rygg i sargen. Var på allvar orolig dår med tanke på hans nyliga hjärnskakning.
Kommentera

Ångesten är total inför imorgon. Hoppas spelarna går ut som att det inte finns någon ny chans utan att det är sista matchen! Jag orkar inte med en match 7....
+3
Kommentera

Heisenberg: hakningen som Lööke åker på i första perioden tar inte i närheten av handsken, däremot tar den högt upp på klubban. 50/50 fria/fälla på den tycker jag. Den är ok att ta men med den nivån så ska situationen med Dahlén definitivt tas. Sen har vi ett läge där vi borde fått 5-3-spel men domarna har en tendens att missa solklara hakningar framför kassen när det är lite grötigt. Det ska tilläggas att vi kom undan med en misstänkt bentackling på Hartmann (eller var det Walli?) också.

Tycker generellt det är ok att domarna missar utvisningar i situationer som är grötiga men då ska man vara solklar på situationer som inte är det. Med tanke på gårdagens domarnivå tar jag mer än gärna tillbaka Wessner men det är pest eller kolera.

Min högst subjektiva bild av domare är att det ofta finns något maktbehov eller nån slags undertryckt tillfredsställelse av att få bestämma. Jag spelade aldrig hockey på den här nivån men jag minns flera domare som kunde åka förbi en under match och säga ”jag plockar dig på första bästa chans din jävel” så min uppfattning kanske är lite färgad också :)
+3
Kommentera

2185146 · »