1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601353 inlägg · 6212 ämnen
« · 23974 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nu eller aldrig
TITAN:Måste bara tacka för att du kom över och försökte få igång klacken i alla fall! Försökte göra detsamma mest hela tiden...men...börjar allvarligt på att lessna på alla dönickar som har tagit plats på södra stå den här säsongen...
Hur kul är det att offra rösten match efter match...å det enda man får är spydiga kommentarer som typ "men lugna ner dej".

Sv: Inse fakta
Ibland kan jag ha rätt också!

Håller med dig Kasparov. Slutspel tar vi som en bonus.. sex poäng ifrån nu och halva serien har inte gått ännu..
Stacey: Jag håller med om att ödmjukheten som fanns ifjol var mycket psykologiskt värdefull. Psykologiska styrkan fanns i laget. Sedan undrar jag vilka som är trötta på att höra PeO? Är det nyförvärven, de gamla spelarna eller vissa supportrar som länge kritiserat honom..redan innan elitserieavancemanget...
Men det är klart, vissa vill ha en mer auktoritär ledare andra en mer modern. Vi har olika pappa/ledarbilder.
PeO är åtminstone en hockeyauktoritet anser jag.
Freddie; att hitta felen är lätt men minst lika viktigt är att hitta resurserna. Det är inte, som de flesta tror, en fråga om antingen eller. Historien vittnar om flertalet panikåtgärder som inte förändrat läget alls. Det bör man också bära med sig. Läget är fakta, likaså förutsättningarna. Hur stärker man hela laget på bästa sätt? Hur hitta den psykologiska styrkan? Hur agera som ett lag?
En del säger ny back, en del ny målvakt, ny ledare på isen, ny coach etc.. önskescenario.. vakna upp. allt går inte att få. Den som tror det lever i en drömvärld. Löser klubben det ena så hittas säkert syndabockar i det andra om det inte faller väl ut på en gång. Paniken är i full gång. Paniken för att ramla ur blir större än chansen att nå slutspel. Det är dags att kavla upp skjortärmarna.

Sv: Nu kan jag inte hålla tyst längre!
santos:Klart jag skulle.

Nike89: Jag frågade,hur skulle det hjälpa TIK om jag blev portad?

Nike89:Du skulle inte bli en bra medlem ända med din tråkiga KATTITYD så lika bra att låta bli att bli medlem i GOA TIMRÅ

Hälge:Det trodde många men det är bara och inse att ni inte är så bra för slutspel.Till dom tik supportrar som har klagat att jag tippade timrå sist:Just nu har jag tippat rätt!

Kasparov: Jag trodde på slutspel innan seriestart,om jag blir portad vad hjälper det TIK?

Jesus:Jag skulle inte ens kunna tänka mig att vara medlem timrå om jag fick pengar!

Man kan bortförklara eller förminska TIK:s utsatta läge på många sätt. Allt ifrån otur, käcka hejarop, indianordspråk, allmän välvilja och diverse selektiv statisktik. Ingenting rår dock på det faktum att TIK ligger sist. Det gör de inte av en slump, eller otur. De håller helt enkelt inte. Den supporter som inte inser det - eller förtränger - är inte en bättre supporter. Det första steget till förbättring är att notera att det finns ett fel.

I Timrås fall är felen säkert flera, men tydligt är att t.ex. Ahls mirakulösa målvaktsspel från förra året saknas. Där utgår jag från att klubben jobbar för högtryck för att lösa problemet. Jag utgår också från att klubben jobbar för högtryck för att hitta en målspottare resp. en trygg ledargestalt som inte viker ned sig i svåra stunder.

Som det är nu talar precis ingenting för att TIK spelar i Eliten nästa sässong. Det är inte att vara nego eller att klaga på laget. Det är att uppmärksamma problemen och att kräva bättring! Jag bävar inför de viktiga matcherna efter uppehållet. Förluster där och krisen är total. Det är med andra ord bråttom att göra bot och bättring! Hårt, javisst, men sånt är livet på elitnivå. Vi vill väl alla ha TIK kvar i eliten!?

Det är alltid lättare att reagera än att agera liksom att se hinder istället för lösningar. Förändringar behövs ibland men ibland hjälper de inte alls, det kan bli panik över det hela.
Vilka i laget kan utveckla sin ledarroll, om man nu pratar om det??
Vilka tillgångar finns? Jag tycker det är ytterst märkligt att ingen i denna härliga församling talat ett dugg om de skador som gäckat TIK i år. Skadorna på backplats har inte gynnat Timrå i år. Ledarfigurer står på skadelistan. M. Karlsson och Peltomaa bl.a.
Vet någon hur det är med Wallin? När är han tillbaka? När kan truppen samlas lite mer intakt än alla dessa tillfälliga lösningar i uppställningen som måste till vid skador?
Till sist så tror jag nog att allt hänger mer eller mindre ihop och påverkar varandra..en holistisk syn.. Självkänsla hos spelare och supportrar... Men kanske påverkar spelarna supportrarna mer än supportrarna spelarna?

Kanske är det som swen skrev ang filmen spacejam... rymdvarelser har bestulit laget på deras talang...Sedan örnhuvudet kom in i hallen har det inte gått som man tänkt sig..kanske bor det aliens i örnhuvvet?? ;) Ut med örnen och tillbaka med tallarna;))

Dem som kacklade om slutspel innan säsongen borde typ portas från hallen.
Dumt

Ja tror att de ligger en massa i va C. berglund sa i början av säsongen, Peo är en mycket bra ledare å tränare de sitter inte i det utan de är nog de psykologiska av att höra samma röst hela tiden
under så lång tid så kan de bli att man blir för mycket polare pappa roll över de hela å då funkar de liksom inte lika effekt fullt när det skall ställas krav å liknande.
kapaciteten i laget finns men inte den psykologiska styrkan och den underbar ÖDMJUKHET som va Timrås styrka i fjol!

förhoppningsvis bryr dom sig. Men fansen får ta den stora smällen vid degragering. Fansen kan aldrig byta klubb

Kasparov: Klart spelarna bryr sig, att ligga sist i tabellen tro ja knappast att dom tycker är så kul.

Kasparov: Jajamensan,alla har rätt att yttra sig.Vad jag menar är att det är ju väldigt enkelt att sitta framför datorn och säga att man ska sparka Peo,skaffa ny målvakt,byta spelare mm.Hur enkelt är det att genomföra i verkligheten,och vilken punkt är viktigast?
Ja,jag tror att dom flesta spelarna bryr sig och jag lider med dom.

Vem är nu den store ledaren i dagens Timrå IK????? Har inte sett att någon har funderat på detta än!!! Skulle vara intressant att läsa vad ni andra anser om detta......

Gud:

Det har blivit en del nattvarder ikväll vill jag lova.

Hälge: vad menar du ? alla har väl ändå rätt att yttra sig. Utan fansen är laget noll. Men bryr sig spelarna ? De flesta sätter antagligen sig på närmaste livbåt när skeppet har sjunkit.

Inte precis. Men att folk blir förbannade när laget spelar kass känns helt naturligt.

Kasparov: Av alla skribenter,hur många har erfarenhet av att leda ett lag i Eliten tror du ?
Hur många av dom är det som har full insyn i laget och vet vad som händet i och runt laget ?

Kasparov: Ja då kan man ju vända på det hela, tror du att Timrå kommer att börja spela bättre för att folk skriver en massa negativa innlägg då??

Jesus..
jag såg att du har varit o nallat på vinet...

Doktorn..
mycket bra skrivet..

Mike66: Även om tanken är god så lär Timrå knappast börja spela bättre för att folk skriver en massa positiva inlägg i gästboken istället för att se till vad som verkligen händer.

Förresten. I de flesta negativa inlägg finns det ju förslag till förändringar. konstruktiv kritik.

Det är inte fansen det är fel på.
Spelarna spelar

dr Dängroth: Bra skrivet..kloka ord från en klok människa.

Halleluja Halleluja nu ska vi frälsa alla vilsna själar som är här inne och virrat bort sig fullständigt i sitt hockeyliv..gud och Jesus är här för att frälsa och ge lite stöd nu våga ta emot en hjälpande hand alla vilsna människor..Tillsammans ska vi segra och bli starkare som människor och Timrå IK supportrar..Halleluja..

Tror nog Peo vet vad han gör.....

leffe..
när du nu kan skriva så här mycket
i ett inlägg..så varför inte göra det
på din personliga sida...

Norma jean bell..
prova det du också..

det är nu timrå plockar fram sin stenhårda sommarträning ????
perfekt med ett uppehåll så grabbarna får träna ordentligt
oj jag glömde visst att peo drar till landslaget det kanske är roligare vad vet jag.Har för mig att tavola tackade nej ifjol när han tyckte att luleå behövde honom bättre!!!!

Men hallå Happy Gilmore:

Timrå har faktiskt bara förlorat 9 matcher under ordinarie matchtid lika många som LHC.

AIK och MIF har 10 repektive 11 förluster. sen att vi inte har haft marginalerna på vår sida än det kallar jag bara för missflyt. Straffar kan ju ett div 2 gäng gå in och vinna matcher på.

För fan ES är ju så pass jämn att man inte kan förutspå ett endaste dyft och hur kan man då yttra sig så negativt?

Nä jag tror på att detta lag kommer att lyfta sig och det rejält men man kan ju börja att tvivla när man läser alla neggoinlägg för fan ta och stötta laget nu och lägg ner alla dåliga spekuleringar. Jag blir alldeles matt av att läsa allt skit snart.

dr Dängroth: Timrå!!

Se framåt. Och som jag läste i ST i veckan "När snön fallit, Röd örn hittar sitt byte" (eller nåt liknande) Ett gammalt indian ordspråk, som jag tror betyder vändning för våra örnar efter uppehållet

Jesus, jag är frälst.(ditt senaste inlägg)
Tyvärr verkar det som om paniken redan fått ett djupt fäste i lag och nu i supportrar. Denna situation vi ser nu riskerar att vara värre än mjältbrand, definitivt smittsamt. Förlamande smittsamt.
Alla människor reagerar olika vid besvikelse.
Alla ser sin lösning och framförallt alla brister. Tilliten får sig en törn.. Säkert har alla rätt i sin uppfattning, i det som de identifierat som det stora problemet.
Oavsett om det är målvakter, backar, forwards, ledare på isen, ledare utanför isen, styrelse, souvenirer, örnar, coacher, alkohol, pengar etc etc. Någon spann vidare på tanken om delarna som borde bli större än helheten i år särskilt med tanke på matrielet vi har.
Jag vill återföra frågan till teambuilding och psykologi.
Jag säger att det är lätt att kritisera och hitta brister men kan någon identifiera vilken styrka dagens lag har.?!!
Många tycker kanske det är en konstig fråga men jag tror att det är minst lika viktigt att se möjligheterna och kompetensen som finns som att identifiera problemen. Detta gäller i många sammanhang. Vad har vi och vad kan vi utveckla mer?
Styrelse och lag tar nog emot det välkomnande uppehållet nu och agerar lika klokt som tidigare utifrån de fakta som finns.
Bland alla andra klyschor som "andra året är svårast", "en coach ska bara vara kvar i tre år",
"tur är inget man får, det är något man förtjänar" så lägger jag mitt bidrag "när det är motgång- bit ihop och kämpa utav helvete. ni kan och kommer att lyckas. Vilka står när de andra faller?

Inse fakta
Andra året i ES är alltid svårast. Något lag måste ju vara sämst, och just nu så är det Timrå IK. Facit får vi efter 50 omgångar, men det skulle förvåna mig mycket om Timrå lyckas hålla sig kvar.

Sv: Njurunda Comments
Varken trumma elller storflagga, en splittrad klack.......

Ulf Egvall som skrivit referatet från matchen: -Jag tycker Tomas Andersson, domarn gjorde en bra insats idag - skyll inte förlusten på honom. Timrå förlorade för att FBK var klart bättre än hemmalaget.

Mentalt jobbigt att vara en supporter i motgång, vi behöver en riktig klackledare längst ner varje match. Ge Freddan 6 - 7 matcher på raken efter uppehållet, kanske det blir lite mer stabilitet i det läckande försvaret.

Är ändå lite svårt att dra igång en klack när det idag saknades taktkänslan! Sedan kan det vara tufft med enigheten. Vid ett tillfälle hörde jag idag tre ramsor dra igång! Det räcker med en, lite fingertoppskänsla tack! Saknades verkligen idag...

nu är det jobbigt.
men, å detta kommer från hjärtat...´

vad FAN är det med er som står i klacken?
jag gick dit i sista, men det fanns liksom ingenting...?
det finns ingen som gör jobbet åt klacken, TA TAG I SKITEN.
ok, detta var en dålig match av TIMRÅ, men hallå...

jag försöker ALLTID att få igång sitt, men när det inte ens går att få igång stå, då är det uppförsbacke, vill jag lova.

Nu eller aldrig
Jag har varit Timrå supporter i trettiofem år. Jag har med andra ord
varit med om en del motgångar. Men jag har aldrig varit den som
har sett ett tränar byte som lösningen på problemen. Men som
situationen är nu när laget verkar ha kört fast ordentligt. Ska vi byta tränare så ska vi göra det nu. Det som oroar mig mest är att
det händer ingenting match efter match. Nu kommer det ett för oss lägligt uppehåll på tio dagar. Efter uppehållet kommer det som
jag ser det fem helt avgörande matcher. Det krävs minst tio poäng
på dom matcherna annars kan vi kyssa vårt blanka arsel adjö.

kn..
du är verkligen på hugget i dag/kväll..
ta det lugnt..även om det är många som
stöttar PEO så behöver man kanske inte köra
upp det i röva..lugn o fin nu o hoppa i bingen
så känns det bättre i morgon..

Ge inte upp grabbar. Kolla på lhc, vi hämtade upp ett 0 - 3 underläge mot HV71 och vann efter straffar, och sen hämtade cluben nästan upp ett 1 - 4 underläge mot Brynäs (slutade 3 - 4), och idag hämtade cluben nästan upp ett 2 - 7 underläge mot Djurgården (slutade 5 - 7).

Vårt nya "slagord" är "Vi ger aldrig upp". Gör inte det ni heller. Jag hoppas att lhc tar sig till slutspel eller i alla fall håller sig kvar i ingemansland, men det vore synd om lhc höll sig kvar på bekostnad av TIK (eftersom jag håller på TIK i andra hand).

Ge inte upp grabbar, jag vill se både TIK och LHC i slutspelet.

Håller med dig, målen kommer så småningooooom. Dem måste bara kämpa så att dem kommer.

Sv: Peo bär yttersta ansvaret.....
Det går inte att blunda för fakta hur länge som helst, man kan tycka både det ena och det andra om vissa spelare hit eller dit men PEO bär det yttersta ansvaret och när karln beter sig som en mespropp stup i kvarten så blir iallafall jag dj-ligt förbannad, hur skall man kunna skapa självförtroende i ett lag när man som ledare nästan ber om ursäkt för att man finns till..........

I motgång får alla människor bekänna färg och det gäller inte bara idrott, men ska man agera här så skall det göras snart inte efter 40-45 omgångar, vet att han inom laget också har varit och är ifrågasatt titt som tätt och det mycket för sin brist på handlingkraft när det gäller, många ggr vet inte spelarna vem som skall in eller ej och själv håller jag på att reta mig gallfeber på karlns MESIGA uttalanden stup ikvarten........

kn:

Självklart finns det väldigt många supportrar som kan hockey helst när det går som tyngst för ett lag då är alla såna experter vet allt kan allt..Blir bara så fruktansvärt less och höra på allt negativt.

Öppna ögonen och stötta laget istället och drabbas inte av panikångest för så långt är det inte gånget.

Sen så finns det ju andra än Peo som är med och bestämmer för inte tror jag Peo är nån envåldshäskare..

Men en sak ska ni veta att de stora pojkarna vet alltid bäst oavsett vad vi skriver och tycker härinne på Hockeysnack vi är ändå bara glada amatörer som jag tycker endast skall stötta vårat lag och inte klanka ner på allt och alla.

Om vi sköter det vi är bra på så får storpojkarn sköta det dom är bra på...tycker att många av er är lite trångsynt ibland och vill liksom inte se hela helheten utan drabbas av den farliga paniken.

Jag fick en vision om att jag satt i Gärdehallen och såg en match, där Sundsvall vann mot Timrå med 8-1.
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Men det är ju halloween och det ska va lite skrajsigt i dag.
Skönt att det aldrig kommer att hända, för nu vänder det.
Timrå IK är dom bästa.

HALLELUJAHH!!!! EN SOM HÅLLER MED PEO KÖR UPP DETTA I AR-T.
HELVETE GÖR NÅT
jag kan ju inte sova om nätterna, tänk att få spela mot tierp.
ryggresning 1500 på hemmamatcherna

Huss skulle behövas ute på isen och inte i båset för det är på isen som problemen är, och i båset har vi folk som vi litar på inklusive Thorén....

Vem är ledaren ute på ISEN????????????????????????

Sv: Peo bär yttersta ansvaret.....
Ja man undrar om det inte är dags för något nytänkande i båset, frågan är om inte Peo varit med FÖR länge?? Något måste göras, annars blir det nedflyttning. Att Peo väljer att inte ge Marcus Sjöberg nytt kontrakt, måste vara en av de dummaste och konstigaste saker jag hört talas om...OCh måste ha varit av Peos personliga skäl och inte Marcus hockeykunskaper. Han var ju en av de bästa ifjol och hans fart under rillorna skulle behövas i ett annars MYCKET stillastående Timrå IK. Fjantigt av en vuxen människa att låta personliga åsikter gå före lagets bästa.

Hoppas bara att de kan vända den nedåtgående trenden för som supporter lider man och mår dåligt varje dag som det går tungt för laget!

Byt tränare, in med Freddan och försök få tillbaka Sjöberg!!

Att förlora mot FBK är ingen skam. Men det som irriterar en är att vi inte ens tar Frölunda hemma som sedan åker på stryk mot LHC hemma och nu mot SSK borta. Vi klarar inte Luleå borta när Luleå är helt under isen, vi klarar inte Brynäs borta osv osv.
Kom inte och prata om "vändningen" - det finns inget som tyder på det, halva serien är ju spelad och vi ligger sist.

Jesus:
Fräls vårt försvar och ge våra målgörare självförtroendet tillbaka, så ordnar det sej nog.

Ska väl vara the big Ed då som kommer för var match, vi får väl se.

« · 23974 · »