1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601453 inlägg · 6212 ämnen
« · 26031 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Tidningarna styr världen..
Vem visste eg. vem Usama Bin Laden var förutom de riktikt insatt innan det trakiska datum 11:e September?? Vem visst vem han var o vad han gjorde den 9:e 10:e September?? Vem vet att han ens gjoryt det han beskylls för(Nu stödjer jag ABSOLUT INTE TERROR o vad det innebär),
Det jag vill komma till är att i det samhälle vi lever i nu idag, styrs våra tankar, funderingar, åsikter och värderingar utav det vi får utav media.. (Se filmen "Wag The Dog") En vad jag anser mkt trovärdig film om HUR lätt maiipulerad man är att tro på ALOLT som sägs och skrivs i media.. Det räcker med att lokal fyran skulle gå ut med en ANMODAN till att ex: NÅGON TROS skall lämna truppen.. I slutändan när jag skvallrat till mamma som skvallrat till min moster osv. så SKA "denna spelare" lämna truppen.. Tänk till bakja på SS (Silly Season) Det räckte med AB´s lilla notis opm att vår älskade Z skulle/hade skriva(skrivit) på för MoDo, redan då böjade det gastas om "judasfasoner" m.m här på GB.. Så än en gån TRO INTE PÅ ALLT SOM SKRIVS!! Hur lätt är det inte att ringa en tidning presentera sig som en "person" med "god" insikt i ex. vis MoDo o säga att Peter Forsberg varit med på en isträning med laget... Sedn skulle karusellen vara igång.. *Bara filosofier, snart tror väl nån att det jag skriver e sant eller tvärtom*

Sv: Hej på er
leif jo han fick springa till träningen idag... blev lite överaskad tror jag :)

Hälge: Det var ju det hon sa....

Zetterbergfan: Om du läser intervjun med Peo "inför Luleå TIK" så säger han att dom inte varit i kontakt med honom.

Ooooops. Fan vad konstigt att inte fler berättat det. Är det dagens eller morgondagens tidning?

Ser att inför morgondagen så är Deroo sjuk ..

En f.d. klaskompis kliver in i båset ..

Lycka Till Öhrling !!

PEO säger i telefon intervjun att dom ej har pratat med Kapanen

Aha Kapanen.....
Är det klart redan?
Den där tysken visste mer än vad man kunde tro.

Det är också vad jag tror och vill därför ha ett svar.

Hej på er
Hej alla glada timrå fan vi ska få en ny målvakt....
Hur mår ni då?

Sv: Dela nya lag!
Hallelujah! Hallelujah! Hallelujah!

Sv: Njurunda Comments
HH: Du vet att jag för det mesta är positiv och förväntasfull vad gäller laget och dess kapacitet, men tar du inte i lite väl nu??

Jag är benägen att hålla med Bo Wasa i det som skrivs. Är övertygad att det behövs vissa justeringar i laget. Är Lindholm den bästa man lyckas få hit, så ta hit honom.
Ett visst nytänkande krävs nog för att det här ska hålla till slutet.

Sv: Skellefteå värvar Matuchkin
Ja du Nicke den som det visste, prova Skellefteås hemsida vetja. Men det spelar väl förresten ingen roll egentligen, ni lär väl vinna även om han är med, eller hur.

Discokulan
Vet inte om jag har missat den här debatten. Men vart tog egentligen discokulan vägen. Det var ju ett oerhört fall framåt att ta tillbaka den gamla entrén - stort att TIK-ledningen - men discokulan borde nån leta fram ur gömmorna. Och glöm inte - den ska rotera i motsatt håll mot spelarna, då blir det den där grymma fartkänslan.

Synd f.ö. att Igor stack. Hans spelstil var precis sån som TIK behöver. Rak, enkel och efter förmåga...

Bo wasa:
Jag har ett tipps till dej, Börja med poker men då sitter väl du och grämer dej om du har fyra ess och en dam, "Nu är det säkert någon som slår kungen och sedan är det kört"

Jag är glad j-ligt glad att jag inte har samma j-la syn som dej, Är det inte lika bra att vi sammlas och gå kolliektivt självmord bränner ner ladan, arkubiserar laget, men då kommer någon försäkringstjänsteman och dillar om bedrägeri, före utredningen så det är kört det med,,,

Men snälla rara förklara kort för mej vad ska få mej att tro att du är en sann supporter,,,,

Jag ser ljuset, som vår herre tänt,

TIMRÅ IK ETT SÄTT ATT LEVA!!!!!!!!!!!

Ja säj det, men någon gräns bör det väl finnas

Laken & Bo Wasa:

Det finns inget som talar för att det ska gå nå bättre...Allt kommer att bli skit.

Z:a kommer att spela ännu sämre än vad han har gjort, Deroo kommer att bli i håg kommen som den största tesilen i Timrås historia Peo har tappat pokerfejset, f-n va det kommer att gå dåligt

Linköping och Malmö,SSK,Luleå,MoDo alla dom lagen är 50 klasser bättre än Timrå och inget som helst tyder på att Timrå ska ha fattat hur situationen ligger till. 6 poäng upp, nä det är omöjligt, vi är så dålig.

Nä vi får vara nöjda som orkade att vinna 3 matcher den här säsongen för det finns inget ljus längre, att Z:a hade tur att göra 4 mål mot Finnarna det var nog bara en tillfällighet, tur ska man nog kalla det.

Fortsätt att skriva såna här inlägg dom värmer både mig som supporter och säkert hela laget också.

F-n vad allt känns skit efter att man har fått distans på gårdags kvällen..Nä jag kan inte finna att Timrå ska kunna resa sig, nu går jag och gräver ner mig och dör jag kommer nog inte fram förrens till Sommaren för då är det grönare på de brända slätterna.

Jag känner mig som en galen kossa nu, och jag som råkade va så positiv och tro på detta säckgäng, hur dum får jag vara??????

FORZA TIMRÅ mot kvalserien det bär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"bara 200.000 kr/månaden" lol red devils...

Dyrt med målvakter???

TT vill ha 200.000 kr/månad för att spela i TIK.
Jag tror vi får se honom istället för Dee Roo.

Vilken sektion är det som gäller mot AIK?

Laken:

Alla vet var din ståndpunkt är, Hugg huve av målvakten som gjort ett kanon jobb gör det, Men kalla dej f-n inte för TIK supporter och att du stödjer laget sedan,,,,,,Okey jag vet du klappar och hejar jag vet det,,,,,,Men är det målvacktens fel att dom går in, har varit spelledigt isnart 10 dagar och enda som debbateras är den stackarn, kan finnas anndra lösninga på allt,,,,Personligen tycker jag som så, Att Freddan ska stå två tre matcher sedan ska De rouville in igen, för han är bra,

Madde:
Igor skrev ett tvåveckors kontrackt förts som sedan förlängdes fram till SHG,,,
Som en del säger Igor kontra Dee Roo, tror inte ni som skrev det själv trodde på det, Igor är utan kontrack dvs fri att gå vart han vill, Dee Roo Har kontrackt kostar massa slantar för han måste köpas lös, och en målis i den kalibern är inte billig, NHL meriterad es meriterad Och har han dessutom Landslags merit, räcker om han suttit på läcktarn, så tippar jag på 1,5 mille,,,,,,,,,Men nu ska vi behålla Dee Roo och tycker jag är bra,,

Laken: Ed Ward har fått en vecka till på is,skadade spelare har fått återhämta sig,Zäta´s flyt håller (förhoppningsvis) i sig,Freddan spikar igen....

Förstår inte varför ni vill ha kvar Matushkin han har inget att tillföra Timrå. Som jag ser det så är det absolut ingen förlust att tappa Matuskin.

Att det just nu går så dåligt beror inte på målvakterna utan det är backarna som är alldeles för dåligt se till att få hit två nya backar en center och en ny tränare så kanske vi kan vända denna negativa trend. Annars är det bara att hoppas att vi inte åker ur kvalserien.

Bo wasa: Bra inlägg! Jag har liknande känslor.
Upprepar frågan här i gästboken: Vad talar för att det ska gå bättre nu än innan upphållet???

Friskan: Nej, jag skulle både vilja ha Pasi tillbaka samt en ny målvakt. Dock går det nog bra med Freddan i målet också.
De Rouville har haft sina chanser...!

Friskan: Nej, det har vi inte glömt. Och personligen tycker jag att man hellre behåller spelare som tillför laget något, än tvärtom.

Friskan; Fanns säkert någon klausul i kontraktet... du vet det som står skrivit i minsta teckensnittet någonstans..

Har veckorna passerat redan? Vi har ju knappt sett honom spela!

Då får vi väl se Saik i kvalet då. Önskar dem lycka till!
Ingen man kan göra nu när Matushkin redan lämnat Timrå IK.

Skarin; Jo tack jag känner till regeln alltför väl! Det är därför jag undrar vem som prioriterades före Matushkin! Eu-länderna kan jag ju...icke-euspelare; DeRovuille, Matushkin och ? vem fler? Jindrich?
(Tillfällig brist på koncentration, någon påverkar mig)

Men man kan inte jämföra DeRou som är målvakt med Matushkin! Forwards, centrar och backar finns det fler utav än just målvakter!

Har alla glömt att Matuchkin bara skulle vara i några veckor och att det är passerat för längesen........men det är roligt att "lyssna" på er.:)

just nu blir tik bara av med spelare av klass och värvar inget nytt, vad tänker man då med,
kimmo var visst sugen på timrå stod det.
och en målfarlig center från tjeckien skulle sitta fint eller en ryss.
fan va gött de skulle va

Madde: Du kan väl regeln med att man bara får ha 3 icke europeiska spelare i ett lag?

Helst hade nog föreningen velat ha kvar Matushkin, och låtit DeRou gå.

Men samtidigt lär väl detta betyda att klubben inte är intresserade av Kimmo Kapanen.

En center och en back lär ha högsta prioritet just nu!

Madde:Det kanske inte går att bryta kontrakt hur som helst.

Varför prioriterades inte Matushkin före någon annan utlänning? Undantag DeRou! Där är jag besviken...

Den målvakt som ser bäst ut på träningarna ska givetvis stå i matchen! Jag tror det är bäst att låta DeRouville finna formen igen innan han får förnyat förtroende. Om han inte hade kapaciteten hade han inte fått kontrakt med Timrå IK!

Ja då var uppehållet strax över och ES skall fortsätta med för Timrås del 2 oerhört viktiga matcher. Jag kan inte hjälpa att jag är pessimistisk men tyvärr ser jag inte någonstans något ljus i tunneln. Det kommer inte att gå bättre nu efter uppehållet än före och den här vändningen alla pratar om kommer som jag påtalat flera gånger inte alls.

Jag hade hoppats att Micke Lindholm skulle ansluta till truppen så vi fick lite stabilitet där bak. Men det enda som skett är att man tappat en back.

Varför skall Timrå börja vinna helst plötsligt när man bara vunnit 3 av 19 matcher tidigare ?

Laken: Du menar väl inte att Pasi ska ersätta De Rouville?????:)

Man kan ju alltid hoppas att Peo pratade lite med Pasi under SHG...
Puckmotaren De Rouville har fått sina chanser nu, han är alldeles för ojämn och instabil.

Skarin: Jag menade fortsatt förtroende i truppen... Jag tror oxå att Freddan får börja nu mot Luleå...

jag instämmer Kimmo Kapanen är en bra målis och om ingen annan målvakt värvas ska freddan få stå som skarin säger, nu måste timrå värva en riktigt bra back en med hög klass samma klass som pasi eller liknande..

Nu när det inte gick att behålla Matushkin ser det verkligen inte bra ut på backsidan. Jag är lite orolig över försvarsspelet just nu. Enligt mig är det bara en back som håller måttet för tillfället.

För er som tror att De Rouville kommer få fortsatt förtroende har fel. Om ingen ny målvakt värvas blir det "Freddan" som kommer vakta kassen framöver.
Jag ser hellre Kapanen än P.D.R. i målet.

ÄLSKA TIK!!!

Sv: Släpp fångarna loss
när vi förlorat igor är en back ett måste!

Ställ Freddan i målet och investera i en ny back eller två, det är mitt schackdrag, tyvärr räcker inte backlinjen, sen är gick ju en back till Skelefteå ser jag.Det ser mycket dåligt ut på backsidan. Det jag tror behövs för att Zäta ska lyckas offensivt, är att i backspelet måste bli bättre i sin femma, tyvärr är Styf lite för grön ännu, sen trodde jag att några skulle få kliva av, men det är väl jobb på en back vad jag hört, plus då på målvaktsidan, tror mycket är på gång nu, för annars kan det vara för sent.

Sv: Kimmo Kapanen
Laken: Matushkin är ingen målvakt:)

Ok, synd! Jag hade gärna sett Kapanen istället för De Rouville. Konstigt att man i så fall prioriterade De Rouville mer/högre än Matushkin.

Tror knappast detta blir av... Eftersom Matushkin inte blev kvar så lär nog DeRouville få fortsatt förtroende... Dessutom blev det ingen Micke Lindholm heller...

Någon som hört hur det går med den ovan nämnde...?

Bragd-Birger: Vi är minst om inte mer beroende av Zätas defensiva jobb som det offensiva.... Zäta ska självklart fortsätta som center i TIK... Det gäller nog att hitta bättre balansgång för honom... Hittils har det blivit för defensivt... förhoppningsvis kommer Ed Ward bli stor hjälp här...

Visst vore det en dröm att få se Z:a i en lika offensiv roll i Timrå, frågan är dock HUR man använder honom så med det manskap vi nu har tillgängligt?
I SHG spelade ju Z:a (& Winhandlar'n) som toppforwards, med Jonas Johnson som defensiv center. Om man ska låta Z:a spela på samma sätt i Timrå, hur får vi ihop centrar till 3 femmor?
En kedja med t ex Lind, Z:a och Hallin skulle bli grym, men då blir det ju inga slagkraftiga gubbar kvar till övriga kedjor.
Så tills Hautamaa är tebaks får vi nog använda Z:a som center, dock förhoppningsvis i en så välkomponerad femma att han slipper åka fram och tebaks som en jojo mellan zonerna.

Däremot kunde man ju låta pojkstackarn vila i t ex boxplay och i stället låta honom dubblera i offensiva byten, t ex genom att då och då slänga in en kedja likt den ovan beskrivna.

Z:a visade i SHG att det inte är hans fel att målen uteblivit, nu är det upp till Peo och övriga spelare att visa att man värderar och kan utnyttja hans kvaliteter framåt.

Sv: "Z" EN MAN FÖR OS.
Här går det att rösta på månadens idrottsprofil. (hoppas det blev rätt nu).

Sv: "Z" EN MAN FÖR OS.
Man kan säga att det är "Liv i buren då landslaget förZätterberg"

Menar givetvis kedjan med Z, Fagemo och Carlsson som verkligen var bra ifjol höst, kanske dags att låta den återuppstå, dessa herrar hittade verkligen varann iallfall.........
Och att det skulle saknas en ledare i Timrå är vi många som vetat om länge, redan ifjol när Huss blev skadad så smög det sig in en osäkerhet i laget som räddades av Lindholms comeback. Konstigt att den sittande styrelsen kommit på detta nu först, med försök till panikvärvningar av bla Challe B ( som dessutom ägnat mkt tid åt att dissa Timrå ) och M. Lindholm som de skulle ha gjort klart med redan ifjol isåfall för ytterligare en säsong.
Spännande fortsättning följer............

Bekräftar bara mina betänkligheter mot den sittande styrelsen, men vi har kvar Halvardsson *fniss* som verkligen sett stabil ut ?
Och framför allt Derovirr i mål så bakåt ser det verkligen bra ut inför fortsättningen.....
Hoppas dessutom att fjolårskedjan med Karlsson och Fagemo skulle kunna testas igen då dessa spelare inte alls kommit upp i den nivå man trodde om dem innan serien startade, passar också på att gratta Z till en bra genomförd turnering och en underbar match mot Finnarna som pricken över i :et, kanske han kan ta med sig lite självförtroeende till TIK som nu har 5 oerhört viktiga matcher som väntar..............

« · 26031 · »