1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601442 inlägg · 6212 ämnen
« · 26140 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ES och OS
250kg kärlek:
På premiären förra hösten var det duktigt med TIKare. Det var nog flera än i Västerås.
Västerås har hockeykultur så det räcker och blir över. Vi är ett av sveriges största lag. Vi hör hemma i elitserien och kommer tillbaka var så säker. Vi hade ett snitt på 5000 i kvalserien.
Vi snittar 2000 i div.1 så nog finns intresset allt. Det vimlar av Vik are i eltserielagen glöm inte det. Salmi var ju en kanonvärvning ;o)

250kg:
Var ödmjuk.
Det gynnar TIK och oss supportrar i längden.

För övrigt är lokalderbyn det värsta jag vet. Nervositeten före och under matchen är olidlig. Men det var en rätt "hyfsad" känsla när TIK hade avgjort eller slutsignalen gick och Timrå vunnit (99 fall av 100).

Sv: Inte alla rätt
250 kg: Han har en skön "stajl", HH. Självklart en "polare" i hockeysnack.

Som ni vet är det betsäsong nu i Skåne. Lastbåtar hämtar betor från Gotland för vidare transport och förädling i Köpingebro. Avtalet löper snart ut, vad ska man då ha lastbåtarna till?

Jo, Cartman och jag spånade häromåret kring detta problem. Vi kom fram till att det avsomnade österlenska hockeygänget IK Pandora, som nästan slog Rögle i DM på 60-talet, kan komma att återupplivas på följande vis.

När nu termometern visar omkring nollan, så kan fartyget ankra vid isfabriken i Simrishamn och ta emot isspill. Grunden läggs på däck, ca 2 cm islager, på med vatten och snart har vi en hygglig isbana. Sarger kan byggas av utrangerade pallkragar och efter ett par veckors träning i hemmahamn, kan laget ge sig ut på en turné längs kusten upp till Haparanda.

Första anhalt blir Karlshamn, sedan Oskarshamn, med hämtning av ett par hockeytalanger i Visby, som vi tränar upp och säljer till Gone och hans polare. På så vis finansierar vi resan. Gävle, Hudiksvall och Vivstavarv (där vi kontrakterar HH, som korvförsäljare) avverkas i snabb följd och lagom till jul är vi då uppe i Haparanda. Där byter vi fartyget mot en äkta hockeyrink, säkert finns där sådana i överflöd.

Vi tar med oss var sin bit av rinken och poletterar den på SJ. Reser neråt landet igen, hämtar lite överblivna plaströr hos Smokey, för kylsystemet och lagom till våren har vi allt på plats. Ett halvår kvar till nästa ispremiär, vilket räcker för att få allt i ordning inför nya distriktsmatcher mot de västskånska hockeylagen.

Ironi min käre Håckla... Ironi....

Västerås förknippar jag med bandy. Kommer aldrig att bli ett erkänt lag i hockey. Att 4-5 000 personer sökt sig till Rocklunda kan ju berott på gratis inträde eller nåt.

1000 Tik- supportrar.... Rätt grymt det. Roligt sammanträffande: Var det inte bra med folk i Brynäs förra året också?? (Soton, kan du berätta)

Lag med dålig tradition lockar storpublik från Timrå- märkligt.
Inte konstigt att det varit "knökat" med Tik- supportrar i gärdehov när tiden begav sig. Synd att man aldrig får uppleva det igen.

Kongo:
Det gick att ta på stämningen i den matchen. Dessvärre ödesmättat för oss Vik:are

250kg kärlek:
Du får inte glöma at köpa en gammgubbe och "Dimman" såklart.

Sedan borde du skänka 100 av dina 250, så vart det lite mer uppåt på GB´n.

250kg kärlek:
Och köpa in kedjekompisar till Z så han inte blir så ensam, he he..

Är inne på samma linje som dig 250Kg......

Soton: I Timrå räcker det med att sparka De Roo, sedan är allt frid och fröjd....

250kg:
Det var säsongens bästa publiksiffra i Rocklunda den matchen. Uppskattningsvis uppemot 1 000 TIK-supportrar, men ändå 4-5 000 västeråsare.
Vilken höjdare!
Synd för Hempen att han inte har några minnen från den matchen.

250kg kärlek:
Fn ni var många. Ni tog rekordet för bortasupportrar. Vi var 5000 Vik:are i hallen. Klacken ska vi inte tala om...
Hade det varit 2000 i hallen så hade vi vunnit ;o)
Säger som Djoos "Man måste vinna för att bli ihågkommen i Gävle.."

Sv: Packa ryggsäcken för flytt.
RED DEVILS: Vilka fler än Dimman skulle du vilja se i Tik?

Soton: Hur många var vi inte som besökte Rocklunda?? Vi var nästan fler Tikare än V-åsare. Runt 800-900 st.
I Gävle ÄR man finsmakare- håller med.

det kostar mycke stålar att missa slutspel eller åka ur elitserien vore ännu dyrare.

vad jag menar är att det inte är peo som sköter värvningen av spelare utan han sköter om de spelare som är i laget.

Red Devils:
Det krävs stålar för att värva !.

det är inte peo som värvar spelare det är nubben och j. söderström.

tror fortfarande på TT.

såg att daniel jardemyrs transfer till leksand är klar.

Tillåt mig småle. Det är bra drag i Rocklunda nuförtiden. 3500 på derbyt. På den tiden när vi var nykomlingar som ni så var det fullsatt och Sveriges bästa drag i hallen. Kom igen om 10 år då har ni också 2500 på matcherna... Synd att det krävdes konkurs för att intresset skulle komma tillbaks. Det var bra drag i kvalserien mot er 2000 i Rockis när ni gick upp.
I Gävle är vi finsmakare..

Mest Gavlerinken, men båda arenorna är ett skämt. Ingen publik, ingen som bryr sig, få som tar ishockeyn på allvar. Tror att du innerst inne skulle vilja vara en Tikare...
Du vet, där vi bryr oss, där hockeyn betyder allt och där människor verkligen engagerar sig.

250kg kärlek:
Vilken hall menar du Gavlerinken eller Rocklunda?

Soton:Som i er hall då: Där har man en tyst minut hela året.

Här är det drag vill jag säga... Ungefär som er tabellplacering bottendrag!!! He he nä nu ska vi vara snälla.
På våran sida är det lika tyst som i Gavlerinken!!!

prosten: Nu är det lågt- deep deep under cover.
Det är nästan så man önskat att vara Biffrälst på denna sida..... eller Bifs sida...
På er sida händer det alltid ngt var tredje timme. Om det mot förmodan skulle hända mer är det ngn som lyckats posta samma inlägg två ggr....
Modulator= mederator ( för er som inte förstod)
Bif= Brynäs If ( för alla er som inte förstår är det ett hockeylag som har det "bruna guldet" att tacka för allt)

Nu är det lågt som fan, men det händer ju saker här- till skillnad från Bifs gb. Där är det inte ens lågt, där är det dött.

Sv: Nu är det dags
Brodén var en riktig eldsjäl .. synd att han va lite elak ibland ..

Kommer ihåg då ja hade skottat i en timma .. sen spelade jag, börja snöa .. sen kom han å skulle spola .. då börja han gnälla på mig och säger att ja kan ställa upp nån gång ..

det fick snöret att rinna ur bägaren... eller va bruka man säga

Jo... det är tur att det finns sånna som Brodén som hjälper till med isen och många andra

det ryktas i år att brodén inte ska spola isen
vet du nåt om det?

näe .. ja kommer ihåg de vitryska gubbarna som kom och hjälpte till .. riktit trevliga enar

en annan har ju gjort en par landskamper nere på medborgar husets rink .. fin plan det med

Snöskottnig .. fy f*n de va man ensam om att fixa .. de andra åkte å sköt å latja .. men ja tog på mig ett ansvar !kom ihåg det tubbelubbe !

Packa ryggsäcken för flytt.
Desvärre för er som inte gillar De Roo blir det ingen flytt. Myllys, Kapanen är inte aktuell för Timrå.
Peo fortsätter med samma manskap som man börjat med. Rätt eller fel??
Fel tror jag, men starkt ändå.

Utan Matuschkin i ett lag som söker hjälp, utan bra backar, utan centrar kan man ju alltid skicka en julhälsning med tro att det ordnar sig.
Jag är inte nöjd med Peos agerande.

Målvaktsbyte ter sig rätt "so what" i ett lag som tydligt ropar efter hjälp.

Vi behöver hjälp- nu å det omedelbaraste.

HH:

Jag lovar och svär att du och jag, bara jag blir bra i ryggen ska få oss en riktig hockeykorv, kanske vore ett alternativ att lägga en suppmatch på min och Moverares hemmaarena denna vinter...

Men vi får väl spela av den första matchen först och se om det blir succé eller fiasko, tror dock själv på det först nämda.

Och angående snöskottningen så ska vi stå tillsammans och slänga snö med snöskyfflarna. Vet inte hur många som har fått känna på att lira i snöstorm,men det är en rätt skön feeling...

ååååFriskan vilka wibbar du ger mej, Månskens rink den alldelens gammla gedigna hederliga Månskens rinken, med sargen den helvita utan den äckliga reklamen, och den fina damen oftas mödrar som stog ute i kylan i minus 20 i Pälsmössa och rutigt förklä ovan skidressen, och sålde den ricktiga Hockeykorven som stått och kokat så på gasolköket, och fått dom sprickor som bara en månskensrinks korv kunde ha, lagom för att fylla sprickorna med senap och ketchup, utfyld med Lovikaludd från vantarna,,,,,

Stackars de små liven nu de får inte den korven, och gå och handla den efter en hårdkörning på isen snorig och bedrövlig men kul hade man, då man fick skotta ett par dessi snö före match,,,Var inget bråk om någon ismaskin då om han skulle vara gasoldriven eller el, fram med spaden och skotta,,,men*suck* går väl inte idag *snyft*

Nu är det dags
När jag tittar ut genom fönstret så ser jag att nu är det spolning av "månskensrinken" i Sörberge.

Sv: Tidningarna styr världen..
Nike89: Jag förstår fortafarande inte hur du får fortsätta skriva på denna sida?

Maken till helt VÄRDELÖSA inlägg får man leta efter.
(Om du nu vill komma upp i samma nivå so Moverare, som du säger på din personliga, lär du skriva ngt som intresserar oss tikare.) Moverare försöker i alla fall. Något man saknar i dina inlägg.

Censuren, nu kommer det: Nike89 är den mest patetiska människa jag känner till. Synd att internet är öppet även efter 20.00.
Gör som med Könjak- porta skiten.

( 5 minuters skrivande åt helvete)

Boman78..
Kul att du kunde vara med...kan inte
vara lätt att inte få vara med o leka med
dom andra här på GB..

Inte alla rätt
Rubriken talar sitt tydliga språk.

Jag känner en viss sympati för HH och det han skriver. Är det inget som får den killen att ge upp? Det spelar ingen roll vad som händer och vad som sker- HH är ALLTID lika konsekvent, han gillar alltid läget och är alltid positiv- en jävla styrka i den situation som råder. Det som gör att han orkar skriva och bemöta är hans acceptans bland andra mkt väl begåvade skribenter som lärt sig att ALLTID älska sitt lag i med och motgång. Det har smittat av sig i HH:s skrivande.

Vem väljer att var utan HH:s inlägg?? INGEN!
Krydda så det bara ryker om det.

HH är månne en aning naiv, men är en förebild för oss supporters.

Skulle vara kul att höra andra "gamla" supporters på denna gb vad man tycker om denna eminenta kille.....

Daniel Kungsör, Smokey, DJ Hemp, Friskan, Doktorn, Laken ( även om jag vet vad du tycker...), Swen från Simrishamn.... Bärra Littmar (som bör vara hemma nu..), El Maco, Papa maco......

Jimmy, Madde och Kvasthilda.... (tillhör den nya skaran)

Fortsätt skriv- skit i att dina åsikter inte alla ggr går hand i hand med andra. Jag älskar dina stavfel, ditt " har du rökt på" ditt jääävulska engagemang.

gud:

Njaa jag vill nog ha kvar Deroo ändå som första val. Men visst har Ole en bra statistik och den brukar ju aldrig ljuga.

Men först ska jag ringa och höra med Joe Labero så att du inte ljuger. Ska också kolla upp frugan så hon inte har lurat mig i alla år...

ICA Andersson har nog bytt ägare vad jag har hört iaf...Läste det i Se & Hör........................

kul att ni ligger på en nivå som gör er kvalificerade på lekskolan.. kan man inte skriva något med en liten allvarlig ton i utan att bara blir fjanterier av det hela.. eller???

den norska målvakten har stått i Lerum hockey..
97.7 i räddningsstatistik..på 698 skott...Ole Nippe
heter han...kan det vara något för TIMRÅ IK??

Rudolf med röda mulen...kanske det var...

Vad gjorde Challe på Domus idag? Stod där med tomtarna med de röda näsorna..han hade nån vit strut på huvvet???

T I K för att vi älskar det goda.......

jag vill ha mera RYKTEN..
får Peo sparken..köpte Curre ICAandersson..
någon som sett nån i Domustrappan..
SVARA..själ så tror jag att det blir en NORSK målvakt
ole nippe heter han...

här var det livat o glatt..
någon som sett brudarna??

dr-nix: Fööga troligt att vi lyckas. Vad har gjort Lule så mkt sämre? vad har gjort Timrå så mkt bättre?

Det är total stiltje i Tik, ingen vet vad de ska göra men alla tror att det ska ordna sig. Det är det som gör mig mkt orolig.

18 år är en lång tid, bara så ni vet- ni som inte levt med det.

bleh tik spöa luleå menar jag juh hehe

mm visst kan tik spöa tik imorgon... jag hoppas att timrå förblir lugna om dom skulle råka på ett baklängesmål ...om dom klarar det så klarar vi detta...timrå ska f-n visa att motgångar gör ett lag starkare

Junior jo jag tackar.. *ler*

Bra skrivet Boman Jr:

Man ska inte tro på allt man ser eller hör det kan ju vara en Illusion, t,ex som push up behåar och allt annat som Joe Labero kan trolla fram....

Förresten så hörde jag att Z:a skulle sänka Luleå i morgon och det är ingen Illusion kan jag lova...

FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär.....

Boman78: Lite komplicerat att förklara. En bok hade bara fått med första kapitlet.
Bra skrivet i alla fall. Fler borde besöka Bomans sida. Tycker det avspeglar Timrå Ik med allt vad det innebär.

250 kg: Vad menas med HH Jr?????

HH Jr: Tänkvärt.

« · 26140 · »