1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599778 inlägg · 6212 ämnen
« · 2852308 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Kimkim89: Byt lag :-)
Go JJ Go !!

Kimkim89: tråkig inställning att vara Saida INNAN matchen spelats.

Kom igen JJ!!!! ????????

Villervalla: dom kan även känna att nu har vi tagit tillbaka hemmaplansfördelen, och är inte lika skärpt! Men JJ kan ju få skit ändå!

Rip Kirby: Fredrik Andersson är på plats ikväll...sitter på samma rad som mej

Tom Topp: Tyvärr så tror jag Frölunda rider på framgångsvågen sedan i tisdags oavsett att JJ står, förhoppningsvis har jag fel men jag vet att om Timrå förlorar ikväll och JJ gör en otroligt bra match så är det han som får skit ändå och att Juel skulle stått.

Vinst ikväll då blir det en Ardbeg när jag kommer hem! EN STOR!

"Alla vill till himlen" med Thåström. Spegla Er i det Timrå IK! 😆👈💪🤘

OlliJanne:

JJ är en bra keeper, inget snack om saken. Men formen är ju inte den bästa, plus han har inte spelat på flera veckor nu.

Men han har förmågan att spika igen även, låt oss hoppas det blir så även ikväll.

Rip Kirby: jag känner mig fullkomligt lugn med att ha Jacke i mål! Det är en utav det här lagets styrkor, två bra målvakter!

OlliJanne: Flest nollor i grundserien. Man hoppas ju innerligen på att det återspeglas i kvällens match

Ojh-Ajh: Spelarna kommer ut med Jacke i täten. Väl vid "egen blå" tar han en puck och bara matar upp den i krysset! #tikpower #offensivajacke

Zäta75: Själv ska jag försöka vara social på en middag ikväll och samtidigt följa matchen. Alla förstår ju hur det kommer att gå.

VINN!!!

❤️🤍❤️🤍

GE RABBUSLINGEN EN CHANS FÖR HELVETE RABBUSLINGAR 😡😡😡
JA HÅLL TUMMARNA SÅ HÅRT JA KANN IFRÅN 3ARENA Å KENT 💪💪💪
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
TILLSAMMANS Ä VI STARKA 👏👏👏🏒🥅🏒🥅🏒🥅
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1706083582085_QKekDXdTmbnmvIR.jpg

tjobba: Känns bra att inte Lasse J står. Normann betydligt mänskligare. Han drömmer nog fortfarande mardrömmar om Hållander som rundade honom och la in 1-0 i förra hemmamatchen mot Frölunda 5-2 segrrn. Ha den målbilden Timrå när vi körde över dom så kommer detta gå bra

Måtte det lossna för Hållander ikväll så det släpper. Det blir viktigt för hela serien. En tidigt mål vore bra

Kom igen Timrå!

Labban: Men vad fasen ska dom göra? Juel har i stort sett dubbla matcher i benen/kroppen. Timrå IK vill nog att säsongen inte ska ta slut redan på lördag. Då bör man tänka över matchningen av målvakterna noggrant!

Labban: JJ ikväll. Hoppas han inte fastnar på mållinjen som tidigare. Han behöver jobba längre ut och se upp med höga avslut. Hoppas han är spelsugen.

Kattgubben: skeptisk till JJ i mål. Som Frölunda slänger puckar på mål på måfå så kommer JJ garanterat missa ett par av dessa. Enda chansen är att vi inte faller så förbaskat djupt ner i egen zon och är aggressiva på puckföraren

Kimkim89: Äsch, det kommer bli bra!

Jacke i mål.. tack för den här säsongen Timrå!

OlliJanne: Juel var inte dålig i tisdags, men han var ingen fantom heller! Och vi vet vad JJ kan göra när han är i fokus!

Kimkim89: låt matchen spelas innan du gråter och ha förtroende för båda målvakterna som behövs för att gå långt i ett slutspel

Jacke i mål.. tack för den här säsongen Timrå!

{469}: ja helt sjukt, för en och en halv säsong sedan var JJ helgon förklarad och nu pratar folk som om han höll Rautio-klass. Tror faan han håller nollan ikväll

The great one: Lite överraskande att man ställer JJ idag. Men Juel behöver nog vila efter holmgången senast

Jag tror Jakob kommer att göra en kanonmatch och vi vinner ikväll

Kör över fiskrenset/fiskrunket! 💪🏼💪🏼💪🏼

JJ står alltså…

Var väl bara för Juel att ligga på drop igår och vila.
Orkar inte en match där JJ släpper var 3:e puck.

tjobba: Timrå IK får se till att parkera i Frölundas försvarzon och bara mata skott på Norman, då kan det nog gå vägen detta. Forza röd-vitt alleez!!

Rip Kirby: Jag anade rätt med dubbla målvaktsbyten. Jacob lär vara duktigt sugen på att göra en kanonmatch. Nu kör vi! Normann ska få svettas.

{469}: En liten fundering till oss alla. Skall vi ge JJ chansen att spela om det innan vi totalsågar honom redan innan matchen? Nu tror vi på det här och kvitterar matchserien! 👊

{10779}: Röö-vitt-blått tifo i afton. Kom igen nu Timrå å krossa det här jävla brögänget! 👈💪��🤘🤘
Uppladdat:

500x0-20250327170738.jpg

PHILLIP DE ROUVILLE stå ikväll då vinn vi 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Själv stäng ja KENT ikväll 🤟🤟🤟
Forza Timrå IK....GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🏒🥅🏒🥅🏒🥅👌👌👌👏👏👏
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1742805494514.jpg

BÖRJE DIN SKVALLERBYTTA ! OM DU SER DETTA.
ALDRIG KAN MAN VARA ANONYM UTAN ATT NÅN SÄGER TILL ENS MAMMA OCH SÄGER VEM MAN ÄR PÅ ETT ANONYMT HOCKEYFORUM.

JonteD: haha satt och funderade på samma att man var aldrig såhär nervös när man spelade fotboll / hockey själv och då var man ändå ganska högt upp div i fotbollen men det blir nått som vrider till det nu under slutspel i hockeyn haha . Men hur det än går så tycker jag Timrå har en bra framtid med Olli och han kommer locka bra spelare och juniorer på väg upp :)

Olli Hahl: dom spelade ju nästan 2 matcher senast . Kom igen JJ , visa att du kan =)

Olli Hahl: Norman vs JJ

Synct: VF byter målvakt också. Måste bero på förlängningen senast.

Tom Topp: Hållander är omöjlig att ersätta. Kapanen är inte omöjlig att ersätta, möjligen för vad vi får per krona men inte om man ser bara till kapacitet.

Puckat: De e sant min kompis som håller på Frölunda bekräftade för mig att Lasse kasse inte står ikväll 🇺🇿
Men varför blir man så här konstig när de e matchdag?? Så här va ja ju inte när ja lirade far o irrar runt i huset o pillar på de ena o de andra vet inte vilket ben ja ska stå på e jag ensam om detta konstiga beteende elr???🤣🤣🇺🇿 Gammal knasig gubbe!!!😎🥴🍺

Barkborren: Normann står.
Så inte så konstigt. Lång match senast.

Synct: för fan....

Propagandus: Alla var väl en överdrift. Man ville ha Victor Eklund från DIF men det ser man ju inte ut att landa.

{469}: JJ står

Sägs att Normann står för Frölunda ikväll

{469}: Snart släpps laget för kvällen. Den stora frågan. Står Juel efter matinén senast?

Propagandus:
Jokinen effekten är väl viida känt vid det här laget? 😏 Alla unga som vill till NHL och lyckas där borta , vill antagligen spela för och ta tips från en NHL legendar. Ist för någon plös som knappt snörat på sig skridskor..annat än i div 1..

Karlsson74: Hardegård har nosat kring 20-25 poäng.
Friej kanske kan landa på en 10-15 poäng om han får rätt utveckling. Redan där har vi ju ersatt/ökat Koivistos-Eronens-Näkyväs poängproduktion på 2 spelare i så fall.

Erixon är ju ett oskärt kort och hans lön kan man ju inte räkna med förens det är helt klart att han lägger ner karriären eller inte. Men i så fall frigörs det ju pengar där med i så fall.

{469}: som du skrev. Om man fått önska och analysera vad som saknas så skulle det väl vara en producerande back.. Det vi har just nu och som ryktas in håller inte speciellt hög klass offensivt med SHL mått mätt .Hardegård är ju iof en bra back men kanske inte den poängback som saknats.. vi behöver en quenville thomson.. typ.. gjutna i PP spel..tror Kapanen begriper det också..
Sen får vi naturligtvis se vad pengarna räcker till..

Karlsson74: I know for a fact att Timrå fått samtliga "unga och utvecklingsbara" de hållt som förstaval och velat ha inför nästa säsong. Alla vill spela i Timrå. Stor portion i det är nog Jokinen.

0tto: Haha, jadu. Aftonbladet är den sista tidningen jag tar på allvar. Ros och CO sitter och killgissar hejvilt.

Deras sillykoll är ju som korpennivå jämfört med Madhawk och Expressen i stort.

Men men. Nu lämnar jag nästa säsong för en stund.
Det börjar blåsa upp till Timråstorm.
Nu skall vi kvittera matchserien. Det finns inget annat!

{469}: Aftonbladet skrev väl också att Eriksson sågs som en ersättare till Kapanen nästa säsong om jag inte kommer ihåg helt fel när han värvades in haha..

Nu köööör Vi!!

Revansch!

Hela hallen kom igen Timrå!!!

« · 2852308 · »