1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601913 inlägg · 6213 ämnen
« · 28940 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Discokulan
I dag vart det för första och sista gången, ett besök på sporthallen i Sundsvall där Sundsvalls Dragoner spelar Korgboll. Mike66 och jag var där med våra gossar som lovat att inte knarka, så dom hade fått fribiljetter på skolan, och då passade vi på att följa med.

Hejarklacken pratade med Domaren, motståndartränarn och hade en mängd ramsor ?, som BBBBuuuuuuuuuu, ooooooooooohhhhh, äääääääääääääääähhhhh och nån gång en som gick ööööööhhhhhhhhh.
Trumma hade dom i alla fall, varför ?. Inga ramsor, men trumma.

Det som gjorde mej mest uppjagad var att DET ÄR DOM SOM SNOTT DISCOKULAN !!!. Här hängde den blänkande och vacker och spred ett mystiskt skimmer över STRIMMORNNA ?(ska Dragonerna sno dom också !).

Är hela Timrå på väg över ?. t.o.m. "Z" var där.

Jag saknade Hockeyfeelingen, det är helt klart.

Nu är det dags att återerövra det som är vårt, Strimmorna och framför allt "KULAN" !,

Aldrig mer en sån "fjollsport" näää hockey ska det va !

Timrå IK är dom bästa.

Sv: Fotboll contra Hockey
Eller varför inte ta del av Anders Nettelbladt & Sign. Klinsmans krönika på gnagarforum. Se länktips...

Sv: Discokulan
Nyss hemkommen från Dragonsmatch.........där finns en discokula i taket det är snyggt.
Tycker som klm att "vår" kula skall upp igen (eller blev det dyrt att få upp den tebax)?

Och för den som vill förkovra sig med ytterligare tankegångar i ämnet så har vi Uppsala-Calles krönika: "Hockeyns devalvering problem för intresset" på Hammarby hockeys hemsida. Se länktips...

Sv: Halkar efter
DJ Hemp:
Jag tror faktiskt vår efterlängtade 3:a kommer nu på torsdag,Linköping ska inte vinna om Timrå spelar sitt spel
Kämpa Timrå

Matchen på torsdag är Timrå IK:s allra sista chans att inte bli avhängda, men då krävs 3 poäng! Känner att jag måste ta mig till stadion och hjälpa till så gott det går. Inte ser det ljust ut, men i händelse av seger tänker jag inte ge upp. Förlust = Kvalserien...

KN:
Helt rätt Sjöberg kanske skulle fått varit kvar iTimrå istället för andra nyförvärv nämner inga namn.

santos , håller med till 100% men jag tror att timrå hade mer hungriga spelare ifjol. håller du inte med. ex. sjöberg kunde snurra upp ett helt försvar aldeles själv ibland. sen hade vi andra ungtuppar som vågad lite

KN:
problemet som jag ser det är att Timrå inte spelar sitt gammla goda frejdiga lir utan försöker spela motståndets.
Ta tillbaka fjolårs spelet å vinsterna kommer.
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA

Halkar efter
ojdå, det visar sig att aik inte är så dåliga ändå. nu halkar timrå efter ännu mera. sorry men vi håller då inte elitserieklass iår.
det är bara timrå som inte kan vinna. tydligen kan alla andra lag vinna med marginal

För kännedom så är krönikeförfattaren 08:a, och skulle mer än gärna ha fler än 4 "hemmamatcher" i Globen (6 om man räknar Södertälje på bekvämt (nåja) pendeltågsavstånd).

Detta hindrar dock inte mig från att vara bergfast övertygad om att elitserien skulle tjäna en massa exklusivitets och attraktionskraftspoäng om den bantas. Om det så innebär att vi bara får 2 (3) "hemmamatcher" med TIK här i 08-land.

Att sedan Timrå IK Red Eagles också skulle tjäna en massa exklusivitets och attraktionspoäng på att ta bort "eaglen" ur namnet och som symbol är en annan femma.

Allt var INTE bättre förr, men vissa saker var tyvärr det...

Vad är det för veklingar som inte orkar med 50 omgångar?
Att 08:or inte har nån publik gör inget. Fråga FBK om dom har tunt med publik...

Dags att se över elitseriesystemet! Dif mot kassa Aik 0-3. Minns
också Brynäs slappa uppträdande mot just Aik, i Globen förra
säsongen. För många matcher och för hälften av lagen en enda
låååång sömnig transportsträcka...Vakna Djurgården!

Sv: Bort med torrisarna
santos: näe tänkte väl mer på ståplatserna vid bortasektionen.....men skit samma dom kan stå där iaf...tycker jag

The King:
Om det är mitt emot klacken du menar så är det D lektarn du menar,har suttit där ett par gånger ,där kryllar det av torrisar .

Sv: Skansen - Gnaga
Äntligen lite positivitet igen !!

Får se vart alla pessimister och negativa folket tar vägen då ..

Torrisarna i klacken har jag tjatat om länge, jag tycker att dom som inte e villig att sjunga och klappatakten etc.... kan köpa en sittplats eller stå på den andra läktaren(vet inte vad den heter)....

Helge:
Ja tänk vad lätt det kan gå bara man får vinna nån match,som du säger Hoppas att Timrå vinner på torsdag och att det blir fler 3:or .
Kom igen Kom igen vårt Timrå gäng

Nu 3 - 0 till AIK efter 2 min av andra!!

Om ändå TIK kunde vinna en match och komma i vinnarhålet igen.
Hoppas, hoppas.

BRA Sagt !!!!!
Se till att få igång klacken igen och få bort alla medgångssupportrar som bara klagar istället för att stötta sitt lag i alla lägen. Jag älskar hockey och vill stå i klacken så att jag kan få vara med att stötta mitt lag och hjälpa dom mot bättre tider.

Sv: Robert Jindrich
Helge:
Jo du har så rätt det var ju bara exempel på två spelare jag tror kan mycket mer än vad dom har visat hitills,
Nordgren har varit bra kämpar hårt.
Timrå IK är dom bästa HEJA HEJA TIMRÅ

Se där vad en seger kan betyda för självförtroendet!
Kanske vänder det även för oss bara vi får vinna en match, varför inte på torsdag redan?

Skansen - Gnaga
Kan säga att aik leder .. efter 2 försvarsmissar av DIF .. 1-0 redan efter 22 sek

santos:
Att få igång Cassel räcker nog inte inte som enda lösning, framför allt måste Källarsson och Rajamäki också komma igång. Innan Jindrich kommit igång nu på slutet har faktiskt Cassel varit bästa backen. Framförallt vad gäller uppspelen.

Vi får heller inte glömma de som faktiskt har överraskat lite iår, främst Niklas Nordgren och även Henke tycker jag.

Tre spelare som håller bra klass per match det räcker tyvärr ju inte så långt har vi ju märkt, det måste bli fler som kliver fram t,e,x
Peltomaa, Cassel tycker att de har sett väldigt bleka ut nu på slutet,få fart på lite fler spelare så kommer det säkert att gå bättre.
Kom igen Timrå KOM IGEN!!!!

Jag tycker Freddan var godkänd. De två första målen går inte att lasta honom för och jag håller med om att både Ed Ward och Robert Carlsson var bra. 42:an hade bra fart under skridskorna och var den ende som visade vilja framåt.

såg vi samma match???
målet andersson släppte in mellan benen efter tekning i TIK zonen såg lite väl billigt ut. Tycker edward och r.carlsson var bäst frammåt och jindrich bäst bakåt men det berodde inte på säkra brytningar utan säkra uppspel och ett mål som senare gavs till någon annan i TIK.
men andersson såg väldigt osäker ut.

11. Robert Jindrich var med sina säkra brytningar bästa spelaren tillsammans med målvakten Fredrik Andersson när man förlorade mot AIK med 4-2 i söndagens match i Globen.

jovisst ,, efter matchen på torsdag så kan de göra en koll .. alla som inte kan prata .. de får en lapp som de kan visa .. då blir de insläppta till den sektionen :P

Ja du actionleif.... Supp klubben borde kunna ordna det där på ett snyggt sätt så vi får bort medgångs supportrarna...

Nämen vad säger du ?!

de trevliga tanterna vi såg sist va väl skoj att se i klacken .. ,, nää .. såg ut som några fisförnäma .. ja vet inte vad ... vad gör de där ??

Bort med torrisarna
Vad sägs om att man spärrar av klacken så man får bort alla gamla tanter och gubbar som bara stå i klacken?? och bort med alla som inte skriker överhuvus taget... man kan inte tro att man står i vad som var sveriges bästa hockeyklack ifjol inte... Det är så man skäms... själv tillhör jag de som skriker arslet av mig varje match för att de flesta andra bara står och är tyst eller klagar.. vissa kan inte ens klappa takten och då har man inget att göra i klacken.... Sieg Timrå, Sieg halleluja

Sv: Ingen seger..
någon som vet något nyförvärv som ska till timrå skicka så fall till mig

Gud:
Jajjamensan, det var jag som höll i Discokulan !.

Håckla..
hur visste du det?? var det du
som hängde i räcket??

Och allt det där har ni hört på Domustrappan !.

mike66..
näpp det stämmer inte..hans blindhund
har sprungit bort..

gud:
Jag hörde att Grundström skulle göra comeback stämmer det?

mike66..
japp.. så är periodsiffrorna..
domarn gör dom tre första.. Z gör två underbara
passningar till domaren..

gud:
Vad blir periodsiffrorna? 0-0, 0-0, 0-9 eller?

Ingen seger..
inte fan blir det någon seger emot
emot nykomlingen..0-9 i baken..
fredspriset kommer att gå till spelarna
i TIMRÅ IK..ingen tacklingar..bara snälla
ass..till motståndar laget.. som sagt så
blir det 0-9..

han har varit bäst på banan i tre matcher.

Tack kn.

har haft lunginflamation, och har varit borta ett tag. men han har kommit tillbaka starkt nu och har varit bäst på banan i 2 matcher

Robert Jindrich
Undrar om någon kan ge mig lite information om Robert Jindrich. Är han skadad, och i så fall, vad är det för fel på honom? (Ser att han bara har spelat 13 matcher.)
Skulle också gärna vilja veta hur han har spelat i de matcher han har varit med.
Tack!

Sv: Tips !
jag tror inte TIK planerade att ligga där dom ligger nu heller!!!

Nu var det väl så att Timrå ej planerar några fler förändringar före jul...

För övrigt: Tik har just nu det sjunde bästa publiksnittet på hemmaplan. Frågan är hur det ser ut vid seriens slut?

Curre Lundmark och Myllys till TIK?
Kanske!

sure, martin prusek en bra målis. det är bara att faxa eller ringa

Ett tips kan ju vara att försöka skriva lite längre om man nu inte siktar på topplistorna....

« · 28940 · »