1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601530 inlägg · 6212 ämnen
« · 30022 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: PO kvar
Tråkigt att PEO lämnar, tycker att han är en bland de sista som ska lastas för de uteblivna resultaten.

Är det däremot någon som inte gjort sitt jobb och som därigenom borde ställt sin plats till förfogande så är det Nubben.

Ser gärna PEO i rollen som sportchef vilket även skulle vara en naturlig fortsättning på han karriär i klubben.

jag tycker att han ska stanna i timrå men jag respekterar även att han vill ta ett break från hockeyn...det kan han behöva efter dena tunga säsong och tro mig den har påverkat honom oändligt mycket mer än oss ...det är var jag tror iaf

Jag håller helt och fullt med er båda dr-mix och mattsa i era inlågg och frågan är vad vi som supporter kan göra mer än att skrika på matcherna så att det hörs långre än till sargkant. Vi behöver stabilitet i Timrå IK och det har PEO visat att han kan ge PEO måste bli kvar och mycket riktig var det tidigare tänkt som sportchef och det passar PEO som

mattsa jag håller med dig där..PeO skulle bli en bra sportchef jag tror nog alla timrå supporters vill se att han stannar kvar i timrå !...

Visst har han sagt det, men innan denna säsong var det på tal om ny tränare och PEO som sportchef,,,vad hände?? Inge ont om nubben, men ngn sportchef är han inte. Proaktivt arbeta efter spelare och kompetent personal inom Timrås Organisation får aldrig sluta, och det skall genomföras av kompetent personal...dvs PEO...Styrlesen får sköta det Ekonomiska.

Visst måste något göras, helt rätt där, men det är ytters allvarligt att det inte händer ngt på sidan av isen. Allt som händer i kulliserna blir er och mer viktigt, kontakter och ett gott rykte betyder allt. Och vem är mer rätt för detta än PEO. Släpp inte en sådann resurs. Så mitt förslag Ny tränare (helt rätt) men behåll PEO som Sportchef, för styrelsen verkar ju inte direkt alerta. Men sen är ju det en annan femma omstyrelsen vill ha kvar honom, men det är PEO som sitter med kunskapen och kontaterna...BEHÅLL PEO som sportchef!!!

Sv: Medgångs supportrar
DMF: Köra bort alla har jag väl inte sagt, utan bara de som står mitt i klacken utan att skrika match efter match...men så långt tänkte väl inte du...

Aja, skall vi lägga ner detta snacket nu å bekymra oss om vem som tar över efter Peo istället...

PeO har redan sagt att han vill ta en timeout från hockeyn..

Alla snackar om tränare och spelare men vad har supportrarna gjort för att tagga spelarna rannsaka er själva, och skrik på tisdag så det hörs lite längre än till sargkanten,,,,så fixar vi det gemensamt,,,,,,

Näe det är inte Peo.s fel men nått måste ju göras, man kan ju inte sparka hela laget.
Nä tack Peo för att du tog oss upp i eliten. ( Hare´bra)
ps. hörde att det ryktades om P.Mårts ?? inte vet jag eller..ds

PO kvar
PO har gjort mycket för Timrå IK, det är inte enbart PO:s fel att det gått snett i år. Vad har styrelsen och sportchefen gjort. Flera lag runt omkring har kunnat skaffa kompletterande spelare som lyckats i sina lag i god tid innan det blivit kris, vad har Timrå gjort ingenting. Sätt PO som sportchef med uppgift att ragga nya spelare och komplettera med en ny tränare. PO skall vara kvar i Timrå.

Dagens länktips
Jo .. kolla länken .. kan ju vara intressant

Sv: Tack Peo!
TACK PEO !!!!!
Hoppas att alla förstår vad du gjort för Timrå och då menar jag för hela kommunen. Att Timrå IK tog sig till elitserien var helt fantastiskt, det gjorde du bra. Hoppas att du får hjälpa något annat lag nu och att styrelsen i Timrå IK tackar dig ordentligt.

Ett oerhört bra och vågat beslut av Peo, han bör äras som den duktige tränare han är och har varit för Timrå! Hoppas bara att tiden räcker till nu för en annan ledare att reparera det skadade självförtroendet inom laget.

KOM IGEN TIMRÅ!!

Bara att instämma i hyllningarna till Peo. Ett otroligt bra jobb de senaste åren med Timrå, och ett mycket moget, prestigelöst och klokt beslut att själv kliva åt sidan och inse att nu måste det till någon ny förmåga för att vända detta. Trist bara att inte klubben hann få fram en ny innan Peo blev tvungen att ge beskedet utåt, då hade det hela blivit än värdigare och mer odramatiskt. Bara att hoppas att Peo på något sätt stannar i klubben.

Förslag till ersättare: Virus Lindberg.

Sug på den ni.

Jo det var mycket bra, "Z" sa en del intresanta saker med,,,,

ja det är sant vi supportrar måste tacka peo för åren som gått han kommer alltid att finnas i våra hjärtan men det var kanske bäst för han att fatta beslutet att lämna timrå ändå det är lite synd för att vi har ju haft lite medgångar jenom åren men vi har ju haft lite mot gångar också

Det var ett mycket bra reportage med PeO nu på Mittnytt....där förklarade han varför han slutar.

Sv: S U C K
Friskan:
men vi gammlingar då som inte orkar så länge och så ofta, får vi pipa lite då i smyg,,,,,,

Nä Rock-roll på läcktarn Hemkänsten sjutsar en hem efter matchen så,,,,,,,,,,,

Det är bara att instämma! Tack Peo! Härliga år för en Timrå-supporter...!

Peo lämnar trots allt ett ljust minne efter sig i mitt hjärta.

Ja det skulle ju vara en bra idé om han kommer alltså...

Stående ovation nästa hemma match om han nu dyker upp...

Är det någon som har en idé hur vi kan hedra Peo?

Tack Peo för ditt jobb i Timrå. Utan dig så hade vi aldrig varit i elitserien idag.

Man känner sig lite kluven idag efter Peos avgång. En framgångsrik era i Timrå IK tar ju trots allt slut. Men trots allt var avgången det enda rätta beslutet.

Som jag ser det så ska vi ställa in oss på kvalserien. Vi ska se återstående matcher som träningsmatcher för att skapa oss ett stabilt grundspel som håller i kvalserien.

För väl där kommer vi att föra matcherna, och då gäller det att ha några linjer i speluppbyggnaden vilket vi inte har nu. Vi måste helt enkelt börja om.

Sv: Tack Peo Larsson....
ja jag tycker att vi borde hedra honom jag också

men hur?
vad ska vi göra då?

Sv: Tack Peo Larsson....
Ett STORT TACK av hela mitt hjärta Peo, för de lyckliga stunder du och laget givit oss supportrar. Vi ska ALDRIG glömma dig och det arbete du uträttade!!! :-)

P.S. Kanske skulle vi supportrar på något sätt tacka ("hedra") Peo nästa hemmamatch...? D.S.

Är det klart vem som tar över?
Styrka hos PEO att avgå själv. Tur att en inte är handlingsförlamad iallafall.

Frella du kan inte vara värdens smartaste kör bort all som inte står och skriker från södra stå. Förstår inte vad det är för fel på dig ska vi spela matcherna med 10 personer på södra stå när läktaren kan ta 6-700 personer.

Förstår inte varför klacken diskuteras en dag som denna finns betydligt viktigare saker att fundera över.

Sen så tycker jag att klacken är fruktansvärt dålig men det kan ju kanske bero på att det inte är så många som känner för att stå där och skrika när laget är så dåligt.

Tack Peo för fyra fantastiska år.

men nu är det slut med det men vi (timråsupportrarna) kommer ALDRIG att glömma din tid här

TACK SÅ MYCKET...

vi älskar dig fortfarande

Tack Peo!
Tack Peo för den här tiden - det känns hårt att du slutar.
Du har verkligen gjort ett kanonjobb för Timrå IK de här åren som du varit här.
Jag kommer att sakna dig! Du och Timrå IK hör ihop - det är bara så!

Sv: TRÄNARSURR
Vikegård borde i så fall känna sig hemma här i gb:n. ;-)

Måste bara få slänga in en brasklapp. Vikegård får inte bli ny tränare i TIK (om så blir fallet så gör underteckand time-out från Timrå IK). Har man följt med i sportnytt/sportspegeln senaste 3-4 åren så har man ju sett vilket skrot och korn Vikegård är av. Han har vid flera tillfällen kommit med utbrott/kommentar som ligger i pubertetsnivå. Undermåligt språkbruk från karln helt enkelt.

Nää... hellre allsvenskan med PEO än SM-guld med Vikegård eller slika tränare.

Jimmy: Precis...

när laget spelar bra ,ska det vara...

En fullkomligt löjlig diskution... Inga som orkar engagera sig från denna tråd är medgångssupporter... en medgångssupoorter är en sån slutar hålla på laget när det går dåligt o sedan när det går bra så beter denne sig som han vore den mest hängivne supportern nånsin... det är en medgångssupporter i mina ögon...

Att det blir bättre tryck när laget spelar blir det hos alla... Man sjunger bättre när man är glad... That´s it...

Jag kan använda min Farsa som exempel... Han gick igår hem vid 3-0 och ska inte gå nästa match säger han... men han lider ändå lika mycket som oss andra som står där o klappar o skriker där match efter match ändå... Alla tar motgångar olika...

hehe .. Jag skrek så att ja inte hade röst efter första .. sen fick ja ta i så ja höll på å svimma om jag skulle höras .. det gick inte å klappa händerna samtidigt .. då hade jag nog svimmat :P

Känner att jag måste poängtera att jag inte hör till den skara som, i alla fall enligt vissa, står som dönickar i klacken. Jag står inte ens i klacken. Hur jävla mycket medgångssuporter gör inte det mig...?!

Frella:
Det respekterar jag. Du får nog också respektera att andra kanske inte har den styrkan (?). Personligen fattar jag bara inte hur vissa kan stå och skrika som om inget har hänt, när det gör så jävla ont i magen.

Sv: S U C K
Tar fram "sucktråden" igen, den är bra......det går alldeles utmärkt att vara supporter även om man är tyst......fast visst är det roligare att föra väsen.

Makarov: Har vi väl heller aldrig påstått att vi är bättre än er andra iaf inte jag. Men nog tycker jag man även fast nu laget uppträder som ett gäng konståkare så ska man ändå försöka heja på laget, med "kom igen" ramsor och dyl...

Actionleif: Jag tar absolut inte åt mig. Jag vet nämligen att jag inte är någon medgångssupporter. Tycker bara att hela diskussionen är löjlig. Den som hejar högst är inte automatiskt den "bäste" supportern.
Som jag ser det står det var och en fritt att heja precis hur mycket, eller hur lite som helst.

OK Octagon .. vem har egentligen utmärkt just dig för att vara medgångare då ?

Makarov: On point!! Jag tål inte att bli kallad medgångare - jag står där jag står oavsett vilket håll vinden blåser.

Jag fattar ändå inte .. när laget spelar bra .. då blir det tryck i ladan ..

men nu undrar ju jag varför bla Makarov m.m Tar åt sig så mycket när man nämner ordet medgångssupporter ..

Octagon: Som du sa, vem fan bryr sig?!

Det är spelarna som varit usla - inte vi fans! Det är spelarna som spelar - inte vi fans! Om man - oavsett hur kasst laget uppträder - går på match, efter match, efter match så är man absolut ingen medgångssupporter. Detta oavsett hur lite man hejar på laget.

Laget får det stöd det förtjänar! Som det sett ut de senaste matcherna ska de vara tacksamma att det överhuvudtaget finns folk som är villiga att betala inträde för att bevittna eländet.

HH: Haha, me nvad jag vet så hejar även HH på laget, de jag syftar på(finns även en hel del unga) står som fågelskrämmor å gör inget för att förhöja stämningen, då tycker jag gott att man kan flytta på sig en bit för att ge plats åt de som hejar på sitt lag.

Har funderat lite över de namn som nämnts i gbn...

Tommy Sandlin: En av Sveriges bästa coacher genom tiderna... Frågan är vad spelare som Daniel Casselståhl och Mikael Lind tycker om honom... de har ju ratats av honom...

Anders Huss: Frågan är om han har viljan, orken och engagemanget för att ta ett sånt här jobb...

John Slettvoll: Känns inte som han passar in i TIK... han har en annan filosofi vad gäller Hockey... Men det gjorde ju inte Cratz i Bajen heller... Men han är ofta bra när han får slå ur underläge med ett lag...

Christer Abrahamsson: Lyckades inte väcka Leksand mer än några få matcher, vad är det som säger att han ska göra det med TIK...

Niklas Wikegård: Det bästa alternativet i mina ögon... Han ligger pyrt till i Schweitziska Chur... De ligger sist i tabellen... Han kan konsten att ryta i... men precis som Slettvoll så är det typen av Hockey han förespråkar... Men Cratz filosofier dög ju inte i Bajen heller...

Kent Forsberg: Vet inte riktigt vad han gör nu... Har för mig att han jobbar inom MoDo, men han har kanske slutat där... Han tog över MoDo när de var i ungefär samma läge o vände det...

Hans "Virus" Lindberg: Har väl kanske gjort sitt som coach på hög nivå men han kan Hockey det är en sak som är klar...

Octagon: Jag tillhör den gruppen som ni kallar hardcore fans, jag vet av egen erfarenhet att ni längst upp i hörnet å en bit till på läktaren sjunger med, jag har själv stått där i 2 år, men det är dom i mitten på läktaren som gör MIG irriterad, de andra kan jag inte tala för. Dom flesta har inte ens en rödvit halsduk eller dyl...

Men som du sa, en ny era börjar å kanske klacken kan enas å bli sveriges bästa igen då?

Tror inte det var så många medgångs supportrar där igår.
Nu hoppas vi att dom kommer till nästa hemma match.
Ny era ,precis.
Kämpa Timrå

« · 30022 · »