1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602170 inlägg · 6213 ämnen
« · 33221 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VF-TIK 1-12
Ooopppsss... det föll bort lite ord där i vissa utav meningarna, hoppas det gick att läsa ändå?

Din analys var klockren, tyvärr! 2-1 Marian Kacir efter en magnifik uppvisningi Scandinavium...

Nu var det ju lite självironi från min sida också, begriper väl att Timrå inte gör 12 ikväll mot VF - förutsättningar är vida skilda! D¨å var Timrå ett topplag, numer ett bottenlag och VF dom härjar i toppen och snackar visst om SM-GULD under Conny "kattögonen" Evensson!

2-1 Marian Kacir

Sv: Yvan Corbin Vilken Poäng Maskin
Vad är det för någonting som säger att just denna Yvan Corbin skulle lyckas i Timrå? I vilken klubb spelar han i? I vilken liga? För att han passar in i en viss miljö så är det inte självskrivet att han acklimatiserar sig till den svenska Elitserien. Jag vill inte vara med om att Timrå köper grisen i säcken ytterligare en gång till, floppvärvningar har jag fått nog av för denna säsong! Dessutom vem vet vad spelaren ifråga har för lönekrav och har han goda språkkunskaper?

Vem minns inte hur upphaussad Phillipe De Rouville var innan säsongen började? Vi vet hur det gick!

Ed Ward är den bästa förstärkning Timrå har gjort denna säsong!
Det är inte säkert vi har samma flyt nästa gång vi plockar en utländsk import! Nej spar pengarna och vänta tills efter jul på eventuella förstärkningar.

Sedan är det inte bra att röra om allt för mycket i viltgrytan då avdunstar aromerna. Vi ska ge grabbarna lugn och ro nu och låta dom få jobba ifred utifrån det förutsättningar som finns!

GO TIMRÅ GO!

ÄLSKA TIK 4-EVER!

Trist att VF får inleda andra perren med spel 5 mot 4 i 1,25 min... Det lär smälla direkt!

18-14(!) i skott till VF efter första, tyder på öppen hockey...? Kul för TIK031:orna, kan man tänka...

Det gjordes i alla fall fler mål förr... 1975 blev det för övrigt brons för TIK... Men 1-1 efter en period är godkänt, synd bara att matchen antagligen slutar i moll lik förbannat...

Gå in på denna länk så får ni se på vad vi behöver till TIK!!!!!

En makalös poäng kung.

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=4656

Bara att ringa Nubben!!

Yvan Corbin Vilken Poäng Maskin
1022 poäng på 723 matcher detta vill jag ha till TIK nu.

Han verkar ju vra en riktig målspruta.

VF-TIK 1-12
Lars Molin får meditera i båset ikväll, bara postiva tankar! Vi kan vinna! Tar vi oss dessutom en titt i historiken så ser vi att Timrå krossade VF i just Scandinavium med 12-1 söndagen den 26 januari 1975. I bistra tider som råder så får man suga på sådana karameller från svunna tider - kanske var det bättre förr?

1-1 just nu, bara elva kassar kvar - kom igen nu gubbar!

GO TIMRÅ GO!

ÄLSKA TIMRÅ IK 4-EVER!

Sv: Åhlund uträknad...
Han hittar målet och kan passa detta måste vara någon form av rekord.
723 matcher 530 mål 491 assist 1022 poäng och +117 i plus minus statistik.
Detta vore något som TIK behöver han kan säkert lägga straffar också.

Detta är den spelare jag vill ha till TIK nu, han och WARD tillsammans vore fint.

1-1 Linus fagemo !!! ass Z

Precis .. det är INTE I NHL .. vad säger att denna spelare skulle lyckas bra då ?

lugn för att vinna med 2-6 måste frölunda göra 2 mål, de ska göra ett till.

1-0

18. PELTOMAA, Timo 8. SIMONS, Mikael 42. WARD, Ed
2nd Line 4. RAJAMÄKI, Tommi 11. JINDRICH, Robert

Äntligen fick man som man ville. Simons kommer nog att göra sitt livs bästa elitserie match. får man spela med KING EDWARD så blir man bra. Hoppas att man gjort sig av Åhlund en gång för alla, jag har aldrig varit så irriterad på en enskild spelare som på honom. Det sämsta jag har sett i TIK.

Nu vinner vi med 2-6

Åhlund uträknad...
ÄNTLIGEN, nu blir det vinst idag. EDWARD blir nog 2 målsskytt nu när han slipper spela med dr.Åhlund hoppas han är bänkad för gott!!!

Detta är det bästa som har hänt denna säsong i TIK. ingen Åhlund i laget idag nu vänder det.

2-6 TIK visar vart EDWARD ska stå, i historie böckerna va så säker.

Sv: Supportermatchen
oj vilken supportermatch vi pratar om .. med simons och ålund å hela gänget .. det finns andra trådar !

bejan: Jag pratde med Nubben på lunchen idag och han berättade varför inte Åhlund var med.......men nu har jag tametusingen glömt det.

På laguppställningen finns inte Åhlund med. Simons tar hans plats.
Evensson tar med Per Helmersson,min kusins i Mariestad son, så han räknar med en enkel vinst till indianerna

Moverare: Du får nog inget svar av HH han har tagit ett "brejk"

Minnet är kort,men Zäta,Fagemo och Robban spelade ihop ifjol..!

Om jag inte missminner mig så spelade Z med Robban C & huss.
Såläge Huss var skadad spelade dom med Peltoma.
Men jag är inte säker.

HH: Vart vill du ha puckarna?
I magen, eller på knäna?

Vad tyckte du om zäta och ward innan professor åhlund kom???

dom var ju hur bra som helst första matcherna när dom spelade tillsammans. tycker det är synd att slänga bort mycket av wards skicklighet på att göra en 300kilos kedja, det håller man på med i NHL. här i elitserien blir det bara en massa utvisningar med den typen av kedjor. kolla hur många utvisningsminuter varje kedja har dragit på sig sedan åhlund kom. jaf vet inte men de matcehr jag har sett (missat en) sedan åhlund kom så känns det som dom alltid gör minst 2 stycken idiotutvisningar tillsammans.

håller med om att zäta fagemo och robban varit bra men jag har funderat mycket på hur våra femmor såg ut förra säsongen någon som har några minnen av det???

mike66: Rappa på, det är ju bara en lek.
Stavar med kladdIsso, eller?
Bytänkande är jag bra på, du vet Järpen mot Mörsil, en väldigt
lokal, men en gång i tiden väldigt intensiv byfejd. Men nu är ju
Mörsil mer eller mindre nedlagt och avvecklat så jag har flyttat min
byfejd till Sundsvallsområdet.
Jag tar nog Nolbytröjan, faktiskt.

RED DEVILS: Jag tycker inte Ward ska spela med Zäta...
Jag tycker dom har två bra formationer och det är Zäta,Fagemo,Robban och Ward,Peltomaa och Åhlund...ja,jag vet att det inte är din favorit,men jag tycker ändå det funkar bra mellan dom.

Moverare:
Ett rapp över armen på lördag kanske ;) Ryggen är sådär men sjukgymnasten har lovat mig att börja åka lite lätt fast utan klubba, jag skulle använda stavar istället sa hon??????

Jaja vi får väl se klubba eller stavar...........Kul att du fick vara med iaf det stimulerar bytänkandet och de galna kossorna på de brända slätterna......Du kan få låna min TIK halsduk på lördag så att du inte blir snuvig inför den stora fighten ;)

mike66: Du vann, men jag vet inte vad.
Hur mår ryggen?
Dyker du upp på lördag?
Misstänker att min närvaro kan dra ett par röda stjälar extra, som
det röda skynket för tjuren ungefär.

mike66 8-0 låter inte helt fel synd att Andersson inte gjorde några mål.

man blir så less på styrelsen som inte vaknar och köper en målskytt, fattar ine hur man tänker om man över huvudtaget tänker....

jag säger bara KING EDWARD, hoppas han kan få spela med Z innan säsongen är över och gärna med r.carlsson eller nordgren.

Sv: Det är kört nu !!
Sskaren: Det kan ligga en liten poäng i det du säger, men inte helt.

Jag tror ett av erat största problem är att Timrås supportrar och lag trott att man är så mycket bättre än alla andra. Påminner lite om LHC:s första säsong i Elitserien. Det är som någon tränare sa, varje match är som en slutspelsmatch så det gäller att ha rätt inställning om man vill vinna och inte underskatta någon.

Vem är Moverare???????????

Att det blir förlust ikväll det vet vi nog alla, men med hur mycket kommer det att bli???

Tips: 8-0(1-0,3-0,4-0) och som sagt Domarn spelar fram till 3.

FORZA TIMRÅ...KÄMPA....

Gud: Vem är det som dömer, det är väl aldrig jag?!
Jag har snackat med grabbarna i svart vitt o dom lovade att sköta sig till vår fördel, annars......

nu drar man snart till TIK031 samlingen
på BABAR..ska bli spännande att se TIMRÅ IK
i kväll..blev lite nervös när jag såg vem som
dömer i kväll..bara att hålla tummarna att det
går bra med domare o att det blir 4-2 till TIMRÅ IK..
det blir en fyllig match rapport på TIK031 hemsida
efter matchen..måste bara komma hem..kolla gärna
in den...FORZA TIMRÅ IK...

P.s
250 kg kärlek..
sluta för GUDs skull inte
att skriva här i hockey snack..

Flint is: "Det är mänskligt att fela. För att göra riktigt stora fel krävs en dator" Bill Vaughan.
"Om du inte vågar hoppas, älskar du inte" Barbauld.
Det är lika bra att du lägger av med ditt sk. "hockeyintresse" för såna som du kan vi lika gärna vara utan.
Besvikna kan vi väl alla vara, men inte lägger vi av att älska Timrå för det. Håll dig till curling!

Sv: Tack för mig.
Timrå har nu tre matcher mot topplagen jag tror att det här är tre matcher där Timrå kan komma att ta poäng. Timrå har just nu en väldig kämparglöd i laget och precis alla spelare kliver in och kör på. Tror att topplagen känner lite att de kan gå på lite sparlåga mot de sämre lagen för de har ju trots allt inte så mycket att spela för och det är just detta som talar till Timrås fördel. En sak till som talar lite för Timrå är tränarbytet lite av pressen har försvunnit på laget och de har allt att vinna just nu.

Sv: Saknaden av Sjöberg
Visst kan man se det som så att Simons är sämre än Sjöberg men jag tror inte att förlusterna kan skyllas på detta. Då både Sjöberg och Simons är spelare som bara har som uppgift att spela 0-0 och avlasta de andra spelarna. Sen så tycker jag att det var rätt att göra sig av med Sjöberg på grund av att han hade mycket problem på sidan av isen och ta hit Simons som inte har dessa problem.

Friskan:
Jag kände mig inte riktigt insatt i nyförvärvens klass inför säsongen, tänkte att det blir nog bra.
Herrar Makarov och Kasparov var redan före säsongen mycket kritiska till den låga klassen på värvningarna.
Med facit i hand (?) så hade dom rätt.

Vem blir dagens överraskning på lördag?
Svaret ska formuleras som en fråga.

Flit is:
Slutar du stödja föreningen Timrå IK när det går dåligt behöver du inte komma tillbaka när det går bra för a-laget heller.

flint is:

Kanoninlägg!

skalpjägaren:

Frölunda kan inte vinna...

skalpjägaren: Ni är väl raddan "halvhyfsade".

Och vad det är lätt att tycka med "facit" i handen.

Och frölunda då? Har du glömt oss, eller räknar du bara inte med oss?

Det är kört nu !!
Det känns inte kul just nu, att TIK ligger där dom ligger. Men det är inte särskilt förvånande. Som enkel supporter så litar jag på styrelsen, sportchef, tränare och andra insatta personer i ledningen. Jag kan ju inte värva eller på något sätt komma med lösningar, det litar jag på att styrelsen m.m har !
Dom borde ha koll på läget eller....
TIK gjorde en enastående bragd som höll sig kvar i ES, vilket borde ha resulterat i en satsning på bra spelare ! Jag menar inte att våra krigare är dåliga, men dom håller inte måttet för ES !
Det finns tre BRA lag i ES och det är HV, Färjestad, Djurgården, sedan en radda halvhyfsade lag.
ES är inte lika bra som förra säsongen och sämre blir den med alla exporter till NHL mm.
Luleå, AIK, Brynäs, MoDo är inte i närheten av fjolåret Mif kan jag också räkna dit. Lhc och SSK borde inte heller vara några problem, men det är dom för TIK. Dessa lag borde vi med bättre besättning lätt kunnat haft efter oss i tabellen, men hur många poäng har vi tagit av dessa lag ? Jo SEX ynka poäng !!!
Dom skulle vi ha bakom oss före säsongen, det visar att vi inte kommer att kalra oss kvar i ES, det blir Allsvenskan nästa säsong.
Vi klarar inte Leksand i kvalserien, inte AIK eller LHC eller Luleå. Det är kört, styrelsen skulle ha satsat på en tung målvakt !! etablerade centrar två stycken !! och minst två etablerade backar!
Det kostar men då har vi också kunnat vara kvar nu tog inte styrelsen chansen, och vi får leva med minnet att vi var i ES två säsonger THAT IT !!
Inte ens den mest optimistiske supportern kan tro att TIK skall vinna tio tolv raka, det är omöjligt men enda chansen att hålla sig kvar !!
Nu skall jag deppa vidare och inte tänker jag engagera mig i att hålla koll på TIK heller ! Jag känner mig sviken av styrelsen som lät tåget gå, tillbaka i hockeyns bakård, och om x antal år kanske vi kommer tillbaka vem vet ? Hoppas på en bättre satsning då !!!
Hockeykultur Jo Jo ???

jokklas: Du går in på "rullgardinen" märkt Gästbok och väljer Ny tråd....

Välkommen!

Mvh

F'låt alla, glömde Robert Carlsson som utvecklats en hel del sedan han kom till Timrå och har en helt annan bredd än förut. Gör mycket sällan botten napp och har ett huvud som brukar hänga mindre än de flestas. Tyckte Robban såg bra ut senast hemma och är viktigt att skadan inte var sååå allvarlig.

Om vikten av "riktiga" TIKare är så stor så får man ju hoppas att Crippe kan utvecklas mera och mogna lite i sitt spel. Lite för ojämn ännu men med potential att klara sig mot väldigt bra motstånd.

Så på med sportradion ikväll och kanske in på #timråik på Undernet (Mirc) och följ våra iskrigares framfart i etern.

Fråga: Hur fasen gör man ett helt "nytt" inlägg?

FORZA TIMRÅ IK!!!

Nu finns det ju iofs spelare som jobbar hårt oxå.. men som inte lyckats få till det spelmässigt. Peltomaa är nog inte alltför glad åt sin egen framfart även om han så gärna vill mer. Hallin, Zäta, Mathiasson plus några till jobbar definitivt 100% och de tre nämnda har även fått ut något av sitt slit. Att Zäta inte öser in poäng beror ju snarare på ett han tar ett stort ansvar defensivt och att omgivningen inte vart i samma klass ;-)

Men visst, håller med de som menar att Sjöberg fick mer uträttat än Mr Mora Junior och Nordgren. Men undrar hur Sjöberg klarat sig i år (de andra har ju haft det tufft)?

Då en center och bra ersättare till Pasi var de viktigaste värvningarna så var det förstås olyckligt med Hautomaas skada och Jindrichs lunginflammation plus att bara Rajamäki hållt måttet av de andra nya backarna (han var ju ingen hit i början men har kommit in i det svenska spelet bättre och höjt sin nivå markant!).

Så pga 3-4 mindre bra värvningar och skador/sjukdomar på helt fel spelare (värst med skador på nyförvärv som är bra, de behöver ju till skillnad från de "gamla" mer tid att komma in i spelet) så hamade Timrå i en jobbig trend som ju automatiskt för med sig dåligt självförtroende dessutom.

Som det sett ut sista matcherna så krävs ganska litet för att trenden skall brytas, det måste ju alla hålla med om som sett matcherna. Med lite fly i kväll mot VF och ett tidigt målr för Timrå kan mycket väl vinnarkänslan infinna sig, självförstroendet bättras på och minst en poäng hämtas.

Hoppas bara spelarna fortsätter jobba/skapa chanser som i de senaste 3 matcherna, då vänder det!! Ett stabilare målvakts spel skulle ju förstås hjälpa till oxå, det syns att spelarna blir rätt deppiga när skitmålen kommer om man säger så.

FORZA TIMRÅ IK!!!

Sv: seger!!
ja du vet vad som händer om du dömer till timrås fördel...

Sv: seger!!
skalpis: mutade o mutade dom dömer väl som jag säger, fattaru`la! Tyvärr vet jag inte vem som dömer o är det jag så vet du hur det går!

« · 33221 · »