Vinner Kanada Os-guld så ska jag cykla till Timrå. Ett gäng p e n g a k å t a lirare som knappast spelar hockey för annat än guld och gyllene dollar. NHL blir mer och mer som Transformers och TV-spel. Ta bara en sådan sak som att ha ett jävla blått skimmer på puckhelvete i direktsända TV-matcher...
Ska Hardy stå som guldfarsa så borde han överraska med unga hungriga trixare som kompliterar dom överstimulerade profsen i NHL.
Jag håller med där. Ok jag säger inget om man bara tar proffs men om nu nån ska med hemifrån förutom Jönsson så kan det inte bli nån annan än Z, isåfall är det skandal. Skulle vara så kul o se honom snurra upp Blake till läktaren o tackla upp Fleury som ett frimärke i sargen o en Z dragning mot "Cujo" Snacka om mumma.
Nä det blir nog bara silver...Om Z:a skulle komma med så vann vi nog guldet ganska enkelt, 7-0 i finalen mot Kanada skulle jag tro...Blir nog inget jul kul med Staffan & Bengt i år.....
rådbjer: Såg förresten Kanadas trupp alldeles nyss, man blir nästan lite skakis på förhand, där satsas det på offensiven kan jag lova. Gretzky har fått till ett ruggit lag...Lemieux, Yzerman,Lindros, Sakic, Blake, Fleury,m,fl..HUA..
Vore ju riktigt synd om vi inte skulle få med Z:a i OS. Vad jag också hakar upp mig på är väl hur Ekman & Ottosson då kan vara aktuella?????? Men rådbjer, inte är väl Ekman och Ottosson några puckon ;) ?. Däremot så är dom inte hälften så bra som Z:a och skulle därför inte ens vara med i diskussionerna....Säger väl inget om Z:a skulle få vara hemma heller för konkurrensen är stenhård med alla NHL killarna...Men om nånn av Ekman o Ottosson skulle komma med ja då är det skandal......................................!!!!
Det verkar vara klart med att Z inte kommer med till OS iallafall om man ska tro AB idag. Dahlen tampas med ett antal forwards om att få komma med men Z nämns inte med dom men däremot Ottosson o EKMAN av alla puckon! Snacka om OS is...
HH.... Inte kan man vara så taskig med Madde inte... men den där fula lilla gråsparven som åker runt på isen och skämmer ut Timrå mer än de klarar av själv skulle nog både behöva hängas och skjutas.
Till annandagen blir det TIFO. Obligatorisk tomte mössa för de riktiga supportrarna, vilka är då riktiga? jo, de som har tomtamössa och dansar med Hardcore FanZ!
Dalan: Kanon Tifo kom jag på, vi klär ut madde till Tomte mor och hissar upp hon under högtalarna,,,,billig kostar inte så mycket heller, några öronproppar kanske,,,,
Ett TIFO skulle inte vara helt fel, vi Hardcore FanZ jobbar på de där lite billigare men ack så vackra Tifona, Undertecknad kommer gananterat med en liten överaskning till städ personalen, kanske inte så populär.. men vem bryr sig?? Huvudsaken är att det är roligt =)
Nej, Tifo gruppen får sätta lite fart, fram med isfacklor, stor flaggor, "stripe" tifon m.m. Jag väntar med spänning.
Rådbjer:Håller helt med dej ang. mer backar som spelar en "fysisk" hockey,tror ochså att det är en möjlig orsak till att det kan vända,ska det vända så år det nog hög tid nu,och skulle det inte lyckas så kan det vara en bra förberedelse för det elände som kan komma i form av KS.
rådjer: Jag vet bättre kattegori filmer som skulle vara bra uppladdning, för att få ett grymmare ofensivare spel, och hetare tek och vassare närkamper, och få långskotten att sitta där dom ska,,,,
HH: Kanske räcker med en period, sen är matchen över. Förresten varför inte låta grabbarna se på Slagskott inför varje match, finns mycket fina taktiska inslag som dom kan behöva nöta in. Perfekt uppladdning!
rådbjer: linda fingrarna med folie??? så har JAG den erfarenheten som gammal boxare (jorå Moverare vet om det) att det tar bättre med hårt lindade fingrar med tejp eller bandage,,,,,Men risken är att det bara blir en period då du får en grym cirkulations rubbning,,,,,
Såg Slagskott med Paul Newman igen för några dar sen o blev inspirerad. Nu efter juluppehållet kan vi väl försöka få tag på några tvillingar liknande dom i slagskott, dom som lindar knogarna med folie osv, åsså in på isen o dunka på. Tror att det skulle vända då! Varför inte lägga alla resurser på att hitta såna som dom, om vi inte kan spela ut motståndarna kan vi väl åtminstone dunka ut ut dom!
Kvartstonnaren går från klarhet till klarhet... "Sittande i kylrummet och smyga på en liter". Frågan är om han inte satt och bläddrade med något tummat exemplar av Timrå IK en klassiker också... Här kan vi snacka om längtan efter upprättelse och riktig jävla hockey.
Klart man ska tröstsupa i ett kylrum... Det är väl så nära kulturmagazinet man kan komma utan att åka dit... Vilken man!
250 kg kärlek tar ett jättekliv på min lista över profiler på GB.
Snart ska han få en dalahäst som rockar fetare än det mesta också.
Hälge: Ja man gör allt för att hålla uppe julstämningen, ..Hela familjen min kom in och kika vad jag syssla med och dom fick sig också ett riktigt gott Julskratt..
Blir bara nu under jul som det kommer såna här tokerier för att hålla ångan uppe...Mera tokerier kommer säkert ;) Om ni undrar så är det inte min röst....
Kul med ännu en sponsorskylt! Synd att Zäta drog till Moskovitlandet innan han hann se den. Har personligen,för inte så länge sedan,inspekterat denna Supermarket i centralorten Mora och kan rapportera att den är blomstrande och perfekt skött.Vad jag däremot skrev på minussidan i noterblocket var att platschefen är en smygdrickare.Jo det är faktiskt sant då jag hittade kvartstonnaren i det stora kylrummet och i halvmörker smygdrickandes ur en liter. Men han berömde personalen och sa att de var vana att ta de rätta besluten själva vilket kan underlätta arbetssituationen med en sådan chef!
Ännu ett storverk på TIK031´s hemsida...Kör ett tomterace men lova att inte garva ihjäl er ;).....Ligger på startsidan, länk som följer nedan...Testa den nya versionen av Berömmaskinen på en gång....Även Tomten är Röd & Vit...Han måste bara finnas..!
mike66: Så här i juletid har vi inte tid med att servera kunder några matkassar om de inte kommer till oss som fysiska personer. Det är fruktkorgar, julskinkor som ska griljeras, sill som ska läggas in....
Men ta kontakt med Kf, som jag har förstått är det julefrid inom deras lokaler så här lagomt före jul. Axfood spelar in reklamfilm med Gunde just i detta nu. För mig har Gunde varit död i 2 år. Men men- heja Axfood.
250kg kärlek: Blev ju riktigt bra det där. Nu fattas det väl bara att man kan beställa matkassarna via nätet också. Har sett att det har blivit ganska populärt, åtminstone i detta distrikt, nått att fundera på eller? Har också fixat till Berömmaskinen på TIK031´s hemsida, lite finjusteringar så nu går den som en klocka igen....På guds ord ligger det också lite ny gamla saker.....
Ser bra ut..... bannern alltså. Tycker att detta är ett jättebra sätt att få in ekonomiska medel i laget. Jag vågar garantera att detta inte är den sista "Ica- logga" som pryder hockeysnack. Jag har undrat hur mkt ett lag som Halmstad i fotboll eller IFK Göteborg får för sin reklam på dräkterna??
Usch. Mora ser litet ut.... tur att man har Ica bakom sig. Mat, livsmedel, postorder etc.....
Hmmm tror det är dax att skrämma liv i min gammla SO lärare, som gjorde misslyckade försök med att skulle få i en religonskunskap, med etik och moral predikningar, minns vad hon sa då vi slutade i 9:an,,,,Hmmmm prespigerat om vi gjorde som hon sa, Barn det gjorde vi, och har där efter följt ett så drogfritt liv som möjligt,,,,,,
Inte utan att man började tvivla på damen redan i sjuan, då man gick till kyrkan och prällen tuta i en vin och kaka, f-n snacka där om moral av dubbel natur först ska man inte supa och inte få köpa förens man är 20 sedan går man till han den högste och blir bjuden,,,,,,,så vad är moral och etik i Hockey,,,,Jo alla som kan spela står på sidan om, och dom som skulle stått på läcktarn är på isen,,,,är det moral eller sensmoral??? nja ska fråg gud
En liten parentes till det jag skrev : 250 kg; jag menade inte att du hade fel i det du skrev och håller med dej i det, men vad jag menade var att Friskan har rätt i att vissa supportar beter sej som faan på mer än ett sätt och jag menade INTE dej......
Det stämmer Madde. Jag har sett 4 matcher i år live. Sedan har jag följt laget interaktivt, synat tidningar, sett på Tv, lyssnat på s.k exeperter, sett ngn videoupptagning av amatörfilmare.
Men det är som du säger: Sitter man 35 mil från ladan och vet saker, då har man fel. Däremot finns det lite fakta som slinker igenom från mkt nära vänner som har MYCKET god insyn i Timrå såväl på planen som utanför. Jag har svårt att tro att dessa som jag har varit rörande överens med finner anledning i att ljuga för mig? Så vitt jag vet så har jag inte gjort dessa besvikna. Men det är mkt möjligt.
Supporter kommer jag alltid att vara, dock mer ifrågasättande när inte saker och ting sköts som det ska i Timrå Ik. Och det är skillnad på att tycka: "när inte saker går som det ska", och " när saker och ting inte sköts som det ska!"
Vett och Etikett.......tänkte närmast på mej själv, men är det nån annan som vill gå så inte mej emot. Det svåra blir väl att få veta om det blir nån föreläsning.
250kg; Du bor inte i närheten av ladan...du är inte mindre supporter för det! Däremot vill jag veta hur du kan kritisera laget utan att se dem spela?!!!!
Ska Hardy stå som guldfarsa så borde han överraska med unga hungriga trixare som kompliterar dom överstimulerade profsen i NHL.