1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602124 inlägg · 6213 ämnen
« · 41050 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vadå kval?
Oskar B:

Visst fan drog det om vintrarna, men det kunde man ta... Vätterutsikt = paradiset i Jkpg...

Håller med vad gäller fotbollen, men ETT Jkpg-gäng SKA bara lira i ettan och detta gäng bör INTE vara HFF eller Tord...

Underligt att HV inte kommit längre lite oftare än denna enda gång, då man för övrigt låg under med 0-2 i semin och 1-2 i finalen...

Kan hålla med om att vätterutsikt är trevligt, men det brukar innebära snålblåst på vintern...:)

Jönköpingsfotbollen har allmän kapprustning just nu (södra, tord, Hff). Ganska kul, men det brukar sluta med att man tar poäng av varandra och någon annan går upp i slutändan...:(

Blir det inte mer än kvarten i år blir jag besviken. Faktum är att HV endast gått förbi första omgången i slutspelet en gång. Det var 1995...

Sv: Han som körde Ismaskinen i kväll
Draget:
Här snackar vi om en världsvan kille som är uppväxt med stinkande ismaskiner i sitt blod...Har hunnit gått igenom tre decennier med ismaskiner på Löta, smaka på den du.. och några känsliga handleder behöver inte jag för jag kör med bredsladd mest hela tiden.....Och nu ska jag inte gå och sova när det blev ismaskinssnack ;) Det hör väl också till kategorin Hockey eller???

Oskar B:

Visst, men betong (som jag gillar) finns lite överallt... Dessutom hade vi närheten till Vättern... Älskade min milsvida utsikt över denna mystiska sjö med omgivande berg... Närhet till citys krogar fanns också...

J-Södra gillar jag också, trist att de numera alltid ballar ur lagom till slutspurten i tvåan... :-(

Ni kan nog ta FBK med lite flyt, om ni kan hålla er hyfsat skadefria till slutspelet... Annat var det på min tid (kvarten som bäst)!

mike66-->Nu ska vi inte överdriva det här med kunskaper att tro att man kan köra maskinen hur lätt som helst!kanske det behövs lite känsliga handleder till det här med maskinen,så ta du nu och slappna av i dubbelsängen din och zzzzzzzzov vidare!

Sv: Elitlicens???
Det känns lite "skenheligt" att börja tänka på en stängd ES nu eftersom TIK ligger där de ligger. Men om man bortser från det så är det väldigt intressant at väga fördelar mot nackdelar. Skulle man bestämt veta att det skulle gynna framkomsten av duktiga juniorer i svensk hockey så är ju det ett skäl så gott som något FÖR en stängd elitserie, men å andra sidan vad händer med dem som ställs utanför?
Tänk om SAIK, Löven eller TIK ställs utanför hur skojjigt skulle det vara!? Ska man komma att utöka ligan med lämpliga lag som tex nhl eller basket ligan?
Jag tror att en stängd liga skulle gynna juniorerna, jag läste en artikel för ett tag sedan om svenska hockey proffs i vilka länder de spelade osv. har för mig att det bara var en svensk i finland! Hur många "finnar" har inte vi här i ES på juniorers bekostnad?

Samtidigt som det är ett som jag tycker ett tungt skäl för så känns det som att man är på väg att sälja sin skäl om man stänger ES. Blir man sist så ska man åka ur vinner man en serie så ska man gå upp! Mycket svår fråga det här men väldigt intressant......

Vad tycker ni andra?

Öster??? Där är ju bara betong. Torpa har ju charm med sina färgglada byggnader, caféer och kvarterskrogar. Jönköpings söder är som Stockholms söder...:) Självklart håller man även på J-Södra...:)

Det ska mycket till för att stoppa FBK, men jag hoppas vi får försöka...

Lallande fånar:

Lustigt att ni uppkallar er efter det jag benämde de "stollar" som fortfarande trodde på något annat än kvalserien efter oktober månads insats...

Självklart ska vi byta ut ismaskinschauffören...Då har vi nog fått med alla,Hmm, Peo,Deroo och ismaskinschauffören....Sen så vänder det..Känner mig själv mogen för den uppgiften att ratta en ismaskin i ladan, skulle va en höjdare sitta mitt i smeten inför en 3500-4000 åskådare..Som sagt man är öppen för förslag.....!!!

Draget: som sagt , eftersom jag inte var på matchen har jag svårt att säga vilka som var bra eller inte. Men allt låter juh positivt å det e juh kanon, måtte det fortsätta i den stilen!
Sen om AIK var bra eller dåligt, det skiter jag fullständigt i, huvudsaken är att vi vinner!

Frasse-->Kul att vi vann,men inte var AIK så bra eller såg jag helt galet!Peltomaa såg ut som han gick på förra årets piller!Roligt också att få se NR:14 vara bra igen...Alla var bra i Timrå, målvakten var gryym i kassen dom gånger AIK försökte trä ditt pucken på han.

Oskar B:

Jönköping, mmm... Men Torpa känns ju helt fel! Givetvis ska man ju bo på Öster/Liljeholmen... Östra Storgatan var inte helt fel, d v s min adress för ca tio år sedan... Lycka till i jakten på SM-guldet, men jag har alltid trott på FBK (liksom ifjol = fel)...!

Vi vägrar..och en sån här kväll så är det extra härligt att se att det finns en gnutta lallande fånar i de flesta här på gb:n.....Det är inte över förrens det är över......Apropå ismaskinsförare så vet jag att både mike66 & Håckla är ledig eftersom Nolby Hockey inte får någon is denna säsong, kanske vore nått att prova bakom ratten...Mike the Blyfot eller Håckla the racerman......Kolla också in den nya Berömmaskinen för Lallande Fånar (profilen) och anslut gärna...VÅGA VÄGRA KVAL....

Sv: Zäta förkyld
Vilken härlig kväll !.

Man njuter av allt i kväll, t.o.m den där "kråkfågeln" före matchen får beröm i dag.

Timrå IK är dom bästa.

Friskan: Apropå rykten: Jag hörde att det ryktades att vi vinner på lördag.:)

hahaha,,,Den mannen körde ismaskinen kommer rädda oss kvar!
Jag satt och kollade varje period hur han rattade maskinen fan han lämnade ju revor överallt på isen som var okörda!

Octagon: Jobbigt med rykten.......många som inte kom pga. detta rykte. Zäta drar nämligen publik tii "ladan".

Draget: Eftersom jag inte var på matchen kan jag inte svara på det =/ , men eftersom det gick vägen till 3 poäng så borde han fortsätta att köra så taskit! =)

Draget:Vadå blank o fin? Vi vann ju, snacka om taktikdrag.:)

Jo men visst,jag är jätteglad att vi vann.Men han som körde ismaskinen var han nykter!

Draget: Jag förstod det!!
Att man aldrig skall få vara helt nöjd efter en seger =( !

Han som körde Ismaskinen i kväll
Kan inte nån försöka lära honom hur en ismaskin ska köras på isen för att den ska bli blank och fin!Fan han måste ha rökt något!

Vi vill se vilket annat lag som helst utom TIK. :)
Sen får alla andra säga vad dom vill, när säsongen är slut är det vi som har segrat!!!!

Sv: Cassel
Grattis Danne! och Timrå IK för kvällens match.
Måste varit många borta ikväll Freddan Ward Danne Simons Hallin men det såg bra ut inga onödiga utvisningar och stabilt även om Cassel var borta då trodde man det skulle bli tufft, men nu gäller det att ge LHC en match på lördag, jag skulle tro det blir kvalserien men det finns ett lite strimma av hopp än och nu har vi LHC borta en trolig motståndare i kvalserien så då får vi en värdemätare på hur det ser ut att spela på bortaplan. Blir nog stentufft mot Linköping, men visst var det lite tändvätska som Challe sa 10 poäng är ingen omöjlighet för laget ovanför. men men...

Det brukar väl vara så med rykten... Stan har förändrats mycket de senaste åren med högskolan och allt.

HV's form är det inget fel på. Första perioden idag var det bäste de presterat sen innan Sweden Hockey Games, så det ser bra ut med Liv på väg tillbaka och allt. Om inget oförutsett händer så får ni nog svårt den 19:e. Luleås goda form räckte inte långt mot de blå iskrigarna...:)

Tror på er...
Fortsätt såhär och ni slipper kvala! Jag vill se aik och lhc i kvalet. Inte för att jag tror att lhc skulle vara en lättare motståndare, men för att vi ska få en riktig revanch...
Sved dock att se ssk tappa poäng till lhc!

LIFvet leker...

Jomenvisst...
Har dock bara bott i stan i 2 år. Men måste faktiskt säga att ryktet är värre än verkligheten.

Hoppas att ni inte får lika lätt mot TIK den 19:e som ni haft hittills på hemmaplan. Förhoppningsvis vänder det nu.

Hoppas att det är ännu mer krut i skridskorna på våra rödvita hockeydynamiter då.

Dom är såna dom som kommer från DIF.
Challes företrädare var ju Rolf Ridderwall. Må Charles ha lika fel som han hade. Jag har uppsatt på min anslagstavla på jobbet en hälsning till oss TIK-supporters där han på nåt sätt välkomnar oss till elitserien. Innan dess måste man ju kunna åka SL för att tillhöra elitserien. Han hade väl nån form av lön från TV3 för några år sedan, som "expertkommentator" där han nedvärderade TIK m. fl "landsortslag". Nu har man tydligen hitat en ny "fal" figur som sprider kunskap i TV4.

Inställningen hos fansen är det inget fel på. Jag önskar er all lycka i världen, så länge ni inte står ivägen för vår kamp om andraplatsen...:)

OskarB: Vet du inte att vi vägrar kval?:)

Med din nick borde du veta.

Sv: Timrå-AIK
3 poäng utan några större besvär... AIK var mkt bleka även om de hade några strö chanser då o då... För första gången i år kändes det som TIK vann utan att förta sig...

Vi tog en tidig genom Nordgren som direkt trotsade Dagbladets kritik genom att snyggtt sätta 1-0... Sedan var det Zäta-show ett tag med 2-0 o sedan ett ribbskott... I andra fick vi börja i PP... det blev 3-0 efter ett lysande pass av Peltomaa till Åhlund... TIK dominerade totalt nu... AIK tog TO... Direkt efter stack TIK upp o efter en lysande passning av Zäta tappade Crippe pucken o AIK satte igång en snabb kontring som slutade med att Sjögren fri med Kapanen snyggt kunde sätta 3-1... Aik var sedan lite på g men matchen dog när Jindrich med fart o fläkt tryckte in 4-1, Matthiasson gjorde även ett bra förarbete...

Ett plus till Åhlund(bäst på plan), Zäta, Kapanen, Nordgren o Robban...

Det skulle känna bra om AIK gick till Kvalserien känns det som efter denna match... märkligt att de slagit oss tidigare o att de fått i hop så pass många poäng ändå...

Ja, tro är ni ju duktiga på i Jkpg :-)

Challe har väl ändå en poäng, med tanke på det ni presterat hittills. De andra lagen ovanför har ju ändå spelat ungefär jämnbra och det är lite mer hugget som stucket vem som drar det längsta strået till slut. För att TIK ska ta ikapp måste ni ju åtminstonde höja er till en nivå som Frölunda eller Malmö (undantaget inledningen) haft. Inte för att det är omöjligt, men ganska osannolikt. Jag ser för övrigt gärna att TIK hänger kvar. Fick jag bestämma skulle jag vilja se AIK bytas ut mot Leksand, annars är det rätt ok som det är. Men jag tror att ni får kvala om det.

Hälsa Challe att vi kan börja snacka kvalserie efter HV-matchen den 19:e och inte förr. Fast förhoppningsvis så blir det slutspelssnack efter den 19:e istället :-)

Hoppas att det blir några som kommer till Jkpg och hejar fram grabbarna till första segern i Kinnarps Arena någonsin. Synd att HV är så j-kla bra där bara...

Ser fram emot att lyssna på sportradion på lördag :-)

Vadå kval?
Kanon 3p!! Den försiktiga optimismen förvandlas till obotlig optimism efter en seger, fortsätt så här pöjkar!
Jag irriterar mig gruvligt på Challe i hockeykväll, dom undrade om detta var dödsrycket för TIK. Han säger att vi inte kan undvika kval o måste ställa in oss på detta i tid, då klarar vi oss kvar.
Samtidigt säger päronet några minuter senare att AIK bara har 10 p upp till MIF o att med 3 p systemet så går det fort att ta in poäng.
Ja, men snälla, TIK har ju 10 p också upp till säker mark, går inte det lika fort vid några segrar.
Varför ska bara TIK ställa in sig på Kval, varför inte lika gärna AIK o LHC eller Luleå lika gärna????
Päron!!!!

Sv: Timrå IK - AIK 2002-01-03
Det höll i kväll,hoppas det var en vändning.Heja Timrå

Mia1:

Jag loggade in fram och tillbaka igen... och besvarade ditt inlägg!

Så nu är vi bara tio poäng efter... Jaji, 30 poäng är i alla fall bättre än 27... Bättre självförtroende inför kvalserien!

GRATTIS "Cassel"! Du har tagit ditt ansvar och säkrat framtiden och tryggat återväxten = HÄRLIGT! Ser framtiden an då Casselståhl junior äntrar isen, det bara måste bli en rysligt bra hockeyspelare =) Har har ju goda gener att brås på men tippar på att han blir mycket bättre än farsan sin...he he,,,,

ÄLSKA TIK 4-EVER!!!

4-1 mot "Gnaget", FY FAN VAD SKÖÖÖNT!!!

grattis till grabben

kn: *gäsp* Inse att debatten är förlorad.

El Maco: Dom spelade ingenting,vi gick runt på 3 femmor hela matchen.

rätt men troligtvis bildar dom en kedja av andra rullande spelare. eller!!
det blir tufft att spela 3 mot 5 ward orkar inte det

Härligt med en seger..TjoooHooo..
men nu är det bara o fortsätta med
det hårda arbete så slipper vi kvala
oss kvar...FORZA TIMRÅ IK......

VÄGRA KVAL...

Vackert! Och grattis till den tappra hemmapubliken som äntligen fick en seger igen.

Yeah!

Visst, imponerad av publiksnittet...so far so good...tror dessutom
att vi, trots tabelläge och all skit, har bättre snitt än förra säs.

Bara tio poäng upp till Allmänna IK...undviker vi kvalet så lovar jag
att äta upp en av mina Moodymann-plattor. Trevlig kväkk!

kn: Du är ingen tränare, som du påstått. Två forwards bildar ingen kedja.

Jo, men fick de någon istid?

mattias öhrling står som andre målvat bakom kimmo

tägström och zetterström spelade i 4:e kedjan enligt swehockey

« · 41050 · »