Laken: Kom att tänka på Peos upplägg med att laget skulle vara på topp i ett slutspel. Om det nu istället blir kval, så ska vi ta hem den lilla turneringen ganska enkelt, eller hur? ;-)
Hans-Henry(?): Att frun skulle gå till älskaren behöver jag inte bekymmra mig om efter som jag inte har någon. Dock har jag en lidelse för Timrå IK. Men samtidigt så måste man kunna se realistiskt på saker och ting, man kommer långt bara med sunt förnuft. Jag kan bara bli bara bli positivt överraskad eftersom jag inte förväntar mig att Timrå klarar sig ifrån Kvalserien. Kvalserien förresten - vilken höjdare det kan bli!
DMF: Kalla staden vid sitt rätta namn, det där var inte ens kul. Hur som helst, Linköpings HC kan spela underhållande hockey, hoppas att det även blir så i morgon. Tror även det spelet passar oss bra, nu när grabbarna hittat tillbaka till ett bra "tvåvägsspel".
Nemirovsky eller inte så gissar jag att det kommer att bli lite av silly season nu fram till stoppdatumet för övergångar 31/1. Nemirovsky är inte gratis direkt. Finns fler spelare av rang lediga nu? TIK har sagt att de håller ögonen öppna även fast det inte verkar vara någon speciell på gång nu. Ekonomin begränsar tror jag liksom osäkerheten med nästa säsong. Det är inte så många som överhuvudtaget har kontrakt nästa säsong vad jag minns. Var det smart? Det är bra att det nya året börjat så fint med inställning och fart, låt det fortsätta så.
kval?? tror inte det! hade samma optimism med giffarna hela året och vi vet hur det gick så jag tror att vi klarar detta! kanske var det vändningen igår!
Viktig match nu mot svinköping det här är en match som vi måste vinna om vi vill försöka undvika kvalserien. Personligen tror jag fortfarande att det kommer att bli kvalserien för Timrå men en vinst nu mot svinköping och två-tre segrar efter det så ligger vi bra till för att kunna undvika kvalserien.
Nemirovsky lär inte återfinnas i HV denna säsongen. Utlänningskvoten omöjliggör detta. I så fall måste man först göra sig av med antingen en av bröderna Pavlikovsky eller Oleg Belov. Den sistnämnde står väl inte helt högt i kurs, men det förefaller ändå ganska osannolikt att man skulle skicka iväg Belov på Nemirovskys bekostnad. Detta är ju också ett val som HV ställdes för redan inför säsongen.
GuRRa: Risken att det blir läktarvåld är obefintlig om man inte möter motsåndarklackar med idioter i. I Kempehallen har det inte förekommit något våld vilket får ses som ett bevis på att man håller sig på rätt sida om gränsen då. (Eller att det inte funnits idioter i motståndarklacken.) Det är meningslöst att psyka en enskild spelare om man inte psykar honom personligt, med något han möjligtvs blir psykad av. Säger sig självt.
SgtE: Det var en förklarig om varför ramsor som handlar om att Timrå kanske snart är i ettan, förekommer i Modoklacken. Det var inte min personliga åsikt.
Pippo: Så att vi spelar i elitserien nu räknas inte eftersom att det i en eventuell kvalserie föreligger risk för degradering? Då torde han ju gå till något av de 5 första lagen eftersom det rent teoretiskt kan bli vilka lag som helst på den nedre halvan som ansluter till KS.
Apropå nya spelare. Skulle tippa på att något lag lär knyta till sig Nemirovsky rätt kvickt. David vore något för TIK... Men frågan är ju hur länge det dröjer innan han återfinns i HV's färger?
HH: Vad jag tänkte på var hockey/hockey spelare och deras fysik.......närmare bestämmt Wards tvättbräda.....
Fru Frisk: Vad är detta för anklagelse.........enda orsaken till besöket i myrstacken var att jag tyckte att HH var en lämplig person att sköta koreografin till ditt och mitt dansnummer efter hans ystra dans på isen på supportermatchen....... Skäms på sej fru Frisk......
Jag gick nu igenom en kasse som är sedan supportermatchen .. de som blev utan ägare är : En tröja, samt en vattenflaska .. hör av er om ni känner att ni saknar nåt
Laken: Om vi nu leker med tanken att jag vill se dej glad då och det fortfarande fins en j-la massa poäng att spela om,,,,
Lallandefåne som jag är så, tror jag detta fixar sig, så varför gräva ner sig i sådant man inte vet ett skit om, man funderar inte om frun verkeligen går på jobbet eller om hon går till ällskaren heller,,,,
Konstig gämförelse tycker någon men är precis samma sak, känns mycket bättre att veta att det går vägen/jobbet och vi slipper kval, kan säga att möjligheten till slutspel fins än, fasst den är liten men fins där det gör den,,,,,
Men å anndra sidan så vad sammbon har försig skiter jag i, huvudsaken Timrå går bra,,,,,,
NuMountain: Psykar man motståndarlaget/klacken så blir risken för läktarvåld mycket stor. Jag tror inta alls att det är en självklarhet. Jag tror det har med huvet att göra. Att håna spelare och fans kan väl tolereras till en viss gräns. Men att håna någon personligt....INTE BRA.
Men som tur är så är Timråfans ett gäng lugna mäniskor som bara älskar sitt lag och helst undviker läktarvåld. Så från våran sida är det lungt.
Jag säger detta för att THE REDS inte ska få ett dåligt rykte.
Jag håller faktiskt med Challe i det han sade igår. Vi måste våga acceptera att det med allra största sannorlikhet blir Kvalserien. Vi är nog (tyvärr) för långt efter för att kunna hinna ikapp TVÅ andra lag. Det räcker inte med att vi vinner några matcher, de andra (två) lagen i bottenskiktet måste samtidigt också förlora! Tror faktiskt på förlust mot Linköping, sedan blir det nog poäng igen mot Södertälje.
P.S. Ingen blir gladare än undertecknad om jag mot förmodan skulle ha fel... D.S.
glöm Nemirovsky Timrå.....killen sa att han vill spela i ett elitserie lag nästa säsong...o ni e på god väg till..ja ni vet vart behöver väl inte nämna det...o dessutom har ja hört rykten om att Linköping, Södertälje o AIK varit i kontakt me honom
Vilken match det var igår. Klacken på södra var bättre än på länge, jag hade verkligen svårt att tro på det jag såg i ladan. Jag trodde att det var förkylningen som fick mig att hallucinera.
Tyvärr verkar det vara för sent för en riktig arrangerad resa till Stångebro. Nu är Timrå på väg tillbaka in i leken igen!
Hade HV velat ha Nemirovsky hade man kontrakterat honom redan. Han bor ju redan i Hva, har tjej där och allt.
Jag pratade med David efter förra säsongen, och då framkom det att han och Lückner inte var bästa vänner. Dessutom har HV redan en forward för mycket i och med att Esbjörs är tillbaka från skada.
David är annars en bra spelare, det tog ett tag för honom att hitta målet, men i slutet snittade han en poäng per match. Dock var han nog lite för dyr för vad han presterade. Kanske har han gått ner i prisläge nu, då han så gärna vill stanna i Sverige?? Hur som helst, i HV hamnar han inte.
Swen: Tror inte att han går med på ett provkontrakt tyvärr. Kapanen hade ju en lite pressad sits, så där gick det ju bra. Nemirovsky lär inte sakna anbud, därför lär han inte heller gå med på provkontrakt. Och egentligen ser jag ingen anledning för TIK att ta hit honom på prov. Jag har svårt att se att han inte skulle vara en av de bättre spelarna i TIK. Man kan ju hoppas att Timrå snyter honom före HV.
Hv skriver säkert kontrakt med honom. Det verkar vara ett utspel för att pressa dem lite till. Men, skulle vi ha chansen så ska vi ta den. Det behövs fler av alla sorter idag särskilt när det är viktigt att ha backup för skador. Kapanen ja, han har väl kontrakt nu, eller?När är sista datumet för övergångar förresten???
PP: Varför inte ett provkontrakt, likt det Kapanen erbjöds? Den närmsta månaden väntar 10 elitserieomgångar, chans till bra valuta för pengarna. Frågan är väl, om inte HV skriver kontrakt med honom, inför slutspelet?
Nu Nubben har du chansen till ett bra nyförvärv!! Det är bara att agera och öppna plånkan. TIK har ju letat en målskytt och forward av rang. Nu när chanser finns hoppas jag att TIK-ledningen inte sitter med händerna i byxfickorna.
sicket skitsnack. som att det skulle handla om rädsla för att bli omkörda av timrå. timrå ik? kom igen.
klart modoiterna förblir modo och kempehallen trogna oavsett (drömma kan ni) om timrå skulle "köra om" modo. (fniss).
så länge det är vi och inte ni som skickar över folk som inte håller måttet (markus karlsson, per styf, niklas nordgren, nänsén, fredrik andersson osv.) för att fylla ut er trupp med succevärvningar som halvardsson, wallin, derouville, simons och gamla brynäsare så är hela resonemanget löjligt.
Tycho: har inte du lärt dej det än, att alla som kan något om hockey stannar hemma från matchen, men kommenterar den gärna, och går gärna emot alla okunniga som såg den, och med inlevelse försöker övertala alla hur det såg ut,,,,
ST är ett bra exempel, där kan man snacka media som är intreserad, kolla nässta hemma match då det är fem minuter kvar av matchen, då kommer en kamera kille, tro vart han kommer ifrån??? men en fullständig annalys av matchen gör han,,,konstigt,,
Men dom gjorde ju så uttömmande annalys på suppmatchen, snacka om stjärnornas planet i det mediat, Varför skriver dom inte efter en Timrå match "Men HH fick en rolig upplevelse" Men okey fin bild hade dom iaf fått in, (Smokey nu är du tysst),,,
men s-tan vad Timrå spelade bra igår mot AIK, men så var jag ju inte där heller så jag vet ju hur det såg ut,,, Men alla som spillde bort tiden med att drälla på Ladan, kan jag säga vad sport radion sa,,,,"Vilket frejdigt och respecktlöst spel Timrå visar upp, det fullkommligt gnistrar om självförtoende och spelglädje, varför har dom inte visat det tidigare",,,,,,,, Men är väll inte trovärdigt då dom satt på platts och såg det,,,,,så jag säger det såg bra ut, och den pucken som Kapanen släppte kunde han inte göra något åt, var säkert en back eller något som strulat, eller så tyckte jag domarn missade en utvisning sammtidigt på en AIK:are, för Boarding in the Puck,,,eller sportsman conntact på pucken,,,,,,Ja vem vet,,,,men så var jag ju inte där heller,,,
NuMountain: Jag tror de flesta nere här i SCA-land bryr sig föga om Nolaskogarna vill ha oss i Eliten eller inte. Det är inte direkt att jag gråter, snarare så måste det vara ett tecken på rädsla att någongång i framtiden bli omkörda av TIK. Då lär det inte dyka upp många frälsta till Kempetemplet.
Det är en självklarhet och en plikt att psyka motståndarna så mycket som möjligt. Den om Åhlund var ju synnerligen lyckad och träffsäker. (Med tanke på medias framhävning av just den detaljen. Utan dom skulle vi knappast skanderat det.) Att du sedan inte hörde Modklacken (arnas) hyllningar till det egna laget, eller för den delen till Freddan, bevisar ju bara hur perplex du blev. ((psykningen fungerade på dig alltså) Däremot tycker jag att hot, hat och våld är idiotiskt. Inget av det finns i Modoklacken, trots hån. om du tror att "assa brassa mandelmassa, du ska höra nätet prassla-ramsor fungerar så kör dom för timråspelarna då. Min bedömning är att 100% av klackarna hånar motståndare på ena eller andra sättet.
ps. Väldigt många modoanhängare vill inte ha Timrå i Elitserien, det är den dystra sanningen. Inget jag kan göra något åt.
Måste säga att TIK-klacken gjorde ett bra jobb. MoDoklacken gjorde inte mycket för att stötta sitt lag. Dom hånade våra spelare i stället.
T.ex. så hörde jag följande ramsa ett antal ggr. "Visa pattarna Håkan Åhlund, visa pattarna......". Jävligt löjligt av en etablerad elitserieklack att håna spelare i det lag som ligger sist i tabellen.
Jimmy: De hade juh sågat Kapanen i bortamatchen mot modo... att han hade läkt som ett soll men när man pratade med de som varit där hade han inte alls varit så dålig bara fått svåra lägen mot sig... jaja...
Mike66: Själv fick man faktiskt inte så mycket skavanker på matchen förutom att skridskoåkningen inte var den samma i tredje som den var i första... :) och att jag lyckades slå huvudet i dörrkarmen när jag skulle sätta mig i bilen efteråt... kanske skulle ha behållt hjälmen på...
Tycho: Louhi..Visste du inte att han skrev på i första pausvilan ;) Jag älskar dom på Text-Tv.....Hoppas förresten att du tagit igen dig efter suppmatchen, sitter i lite skavanker ännu för mig men det var det värt....Ligger en supplagsbild på TIK 031´s hemsida om du vill kika och en krönika av Smokey the man....Följ länken...
Ja, det är märkligt att vi aldrig kan vara riktigt nöjda... Men att ha måstat leta så hårt efter nåt negativt att man bara gnäller på han som kör ismaskinen ja det får väl ändå kännas lite positivt kanske...
Jimmy: Jag såg det jag också på swehockey... men det är ganska lustigt att inte ens Texttv kan lyckas få det rätt... man funderar vilka som sitter där...
En sak i taget bara! Först etablering i ettan, sedan...
Minns också... Tror att det är 1985/86 du snackar om, d v s det år SSK torskade i finalen mot FBK... Onödigt som fan, enligt Eldebrink... Det får stå för dem, andra halvan av 80-talet var oerhört trist... I alla fall vad gäller den inhemska hockeyn, VM-guldet -87 satt dock som en fläskläpp!
HV har ju inte kallats laget lagom för intet..:) Man spelade ju semifinal det året man gick upp för andra gången, men det var på den tiden då bara de 4 första gjorde upp om guldet. Inte illa för en nykomling, va? :) Pisk med 2-0 i matcher mot SSK...
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer