Ja så får vi då se om Timrå verkligen är av Rätta virket. Om man inte kan spö eliteriens näst sämsta lag borta har man inte så mkt i elitserien att göra.
Kapanen gör en stormatch i målet. Jindrich sätter 1:a i PP, Zäta trycker dit tvåan strax därefter. LHC reducerar i slutet av andra å Ward avgör i tom kasse!
Jag hoppas dom kör på med 3 femmor för att kunna hålla tempot. Hoppas också att dom som såg ut att ha stigit lite i formen fortsätter så,det är väl ett måste för att det ska gå bra... Vi vinner med 4-2 idag efter en tuff drabbning..
250 kg: Du frågade i går kväll: "Var finner ni bränsle till er OBOTLIGA optimism??"
Ett försök till svar: Efter dagens pass på Bäckhalladalens skrovliga, lätt snöbeströdda is, vad är då lite motgångar i elitserien i jämförelse? Säga vad man vill om skåningar, men de är lätta att snacka med. Önskade en äldre dam trevlig åktur i Bäckhalladalen och tipsade om var isen var mest lättåkt, dvs minst snöbeströdd. Det behövs så lite för att få en glad kommentar, något för "rillo" att ta efter?
I morgon förmiddag tar vi ut svängarna på isbanan i grannbyn Simris, som vi återupptäckte idag. Timråhalsduksbeklädde Alvin har missionerat TIK-läran i VIK-lands slalom- och pulkabacke denna vecka. Han är säkert sugen på riktig issport nu.
Tv-inslagen från Timrås vinstmatcher denna vinter ryms lätt på ett videoband, så jag får fylla på med lite OS-hockey. Känns bra att endast FBK och TIK bidrar med spelare till OS.
Jag hoppas och tror att ni INTE tar Rillo på allvar. Han/hon/det bevisar bara att man ska inte ha internet och flaskan öppen samtidigt. Ignorera, är väl det bästa man kan göra i detta sammanhang.
Nu är det upp till bevis att bevisa att man duger i Elitserien. LHC borta då ska man kunna ge en match annars är det kris, då blir det till att ladda för kvalserien och där är det nog stentufft nu när många lag storsatsar Go Timrå Go!
Sen i ärlighetens namn tror ja inte att Rillo är så seriös i sina inlägg. Är nog mest ute för att provocera lite :). Man ska inte ta allting för seriöst här i livet.
250kg kärkek: Kan väl kanske hålla med om det lite... Han gillar defenitivt inte att Huselius inte kom med på bekostnad av Zäta iaf... det behöver man inte vara smart för att förstå i det han skriver...
Men jag gillar att vi har en som skriver så pass mkt hockey som han gör i Sportbladet... Även om han är lite butter på OS-uttagningen...
Jimmy: Jag har svårt att se hur Wennerholm spekulerar när han säger att Timrå har panikvärvat på sig miljonskulder. Jag tycker han verkar säker i detta fall.
Nej vi förtjänar inte beröm från media, men lite mer ödmjuk ton från denna man om bla Zäta. Han har inte behandlat Zäta speciellt bra efter att Os- truppen blev klar. Men han börjar i alla fall att acceptera honom och hans talang.
Nyllet är en bra människa. Vad annars kan man säga om en man som åker hem tidigare från Thailand för att hinna hem till SSK-TIK i kvalserien. Direkt från Arlanda till Scaniarinken. Att jag dessutom fick vara med och ta del av hans införsel på pendeln gjorde inte saken sämre...
9 tim 30 min tills BravoTime på T-centralen och därefter bär det av mot Linköping. El Maco har aldrig sett TIK förlora i Stångebro och jag har aldrig sett dom vinna. Det närmsta jag kommit är det klassiska slumpskottet från röd som resulterade i ett oavgjort resultat. I morgon gäller det- Jag eller El Maco. Jag är en man som känner mina begränsningar- tror dock aldrig El Maco haft fel. Det bådar gott. Nu lyfter vi.
Felipe: Jora han är bra, men han skriver ju mer sällan... Wennerholm kan man läsa av varje dag... Nyllet för ju dock ett plus eftersom han är TIKare...:) Även om det luktar lite medgångssuppe om honom...
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer
:o)