1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601920 inlägg · 6212 ämnen
« · 41936 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 13 poäng till sjunde plats!
matsb: Familjära problem tror jag det var. Vad det innebär vet jag inte.

Sv: Nik Zupancic, Kevin Hodson???
I brist på annat tittade jag igenom den slovakiska ligan eftersom jag vet att Nik deltog i slutspelet där efter det att TIKs säsong var slut. Där spelar han i alla fall inte.

Det finns väl många fd. som vi kan drömma om, men vi vet att de enda som behövs är att vi gör mer än 2 mål så blir det poäng. Vad gäller Hodson så var det endast en vision, Nik kom och bidrog mycket positivt i vår situation då.

Varför var inte Cassel med ikväll ? Någon som vet ?

Hodson är tränare i sin hemmaklubb och har lagt av!!

Felipe: Han har väl INTE lagt av?

Finns det någon sajt på "nätet" där man kan få reda på matnyttig info om sina ex-hjältar?

Är bara nyfiken på vart mina hjältar numera huserar!

ernie eagle:
Vart tog Nik Zupancic vägen egentligen? Någon som vet?

Kevin Hodson?

hodson är en jävlg bra fråga vad som har hänt med honom...pappaledig kanske?

Nik Zupancic, Kevin Hodson???
Vart tog Nik Zupancic vägen egentligen? Någon som vet?

Kevin Hodson?

TACKSAM FÖR SVAR!

GO TIMRÅ GO!

ÄLSKA TIK 4-EVER!

Sv: Den bistra sanningen...
Faaan vad skööönt med 2p! Men nu kommer till vardags sanne optimismen inom mig att iträda sig en mask och fortfarande tro på Kvalserien!

Det är ju då det går som BÄST för Timrå! Så länge jag håller låg profil så vinner dom ju verkar det som? Så jag tänker INTE korka upp champagnen i förtid och slå klackarna i taket!

FEST blir det när vi klarat kontraktet! Det är 14 matcher, det är fortfarande mil upp till strecket! Men avståndet krymper! Hade jag gett fan i tro på slutspel i höstas så är jag säker på att vi INTE befunnit oss i den här prekära situationen! Ska SLUTA vara så blåögd! Borde ha förstått att detta material var för klent! Avsaknaden av Mikael Lindholm, Anders Huss och Pasi Petriläinen är STOR!

Farbror Frej: Snälla stava inte Berglundarn som Tjalle utan Challe. There can only be one...

Nyligen hemkommen från Stångebro och och en match som måste tillhöra de skitigaste i årets elitserie. Kanske inte fult, men i alla fall jävligt bökigt, irriterat och tätt. Inte undrapå att Mr oWård matchades högst sparsamt.

Förvånades över Timrås lugna spel. Har sällan sett grabbarna så metodiskt börja om i stället för att in absurdum trumma på in i en köttmur. Appropå backspel så missadeCassel dagens match. Hans första sedan han kom till TIK om jag inte minns fel.

Nu fuller vi bussarna i Brynäs och tar vår första seger i Gavlerinken någonsin! Vi kan, vi vill och vi törs!

Sv: Leksand ska passa sig
matsb: Klart jag sover gott. Jag har somnat in efter idel förluster ganska så bra ändå. Så jävla engagerad att jag inte ska kunna sova innebär inte en lek för mig. Sov så gott du också du också matsb!

Sv: Nemirovski
tycker det vore onödigt at köpa en forward(det är vel det han är?) satsa hellre på en back...

HV tar inte Nemirovski (eller någon annan) av främst tre anledningar:

1. Man har redan 1 forward för mycket.
2. Det finns ingen anledning, kolla tabellen!
3. Kvoten med icke EU/EES-spelare är redan fylld.

Matsb: Nemirovsky verkar lockas av höga månadslöner och frågan är om han väljer Timrå då... HV71 har ett väldigt homogent lag så frågan är om man väljer att ta in fler spelare i truppen.

Vore läckert med en Kanadakedja i Timrå!

Johan J: kolla på st.nu , där kan du nog hitta den....

Sv: Se på fan... en seger till.
El maco; Tackade våra killar Lejonklacken ?

Frasse: Ah, det låter lovande. Finns intervjun publicerad någonstans? Nemirovski är troligtvis för dyr med Timrås skrala ekonomi.

Sv: Yippie!!
Jäklar!
Nu var man sen igen.
Pekfingervalsen.

Det finns förmodligen anledningar till att Nemirovski inte platsar i HV-71. Han valde att inte fortsätta i Ryssland. Han kommer förmodligen att synas i något Elitlag under våren, men är det vårt TIK, Brynäs, Linköping eller Luleå ? Han är tydligen så kär att Husqvaqrna är bostadsort och därifrån ligger först Jönköping (HV) sedan Linköping närmast om hjärtat...

El Maco: Berätta.......hur var matchen.

Johan J: Nubben berättade i en intejuv idag att han skulle ta upp Nemirovski med Molla, men han sade även att de prioriterar en backförstärkning just nu....

Friskan: Jag har haft kontakt med en -08 för en timme sedan som var i Linköping. Han var nöjd med resultatet.

Fan vad skönt. Hetare vilja och - vilket var kul att se - stabilt backspel av alla ungtuppar avgjorde. Spännande match av slutspelskaraktär. Fult, grinigt, svängigt, bökigt, spel. Inte DIF-FBK om man säger så. Många var bra, få var dåliga.

Hånade Timråspelarna hemmaklacken? Tja först tackade de bortaklacken i alla fall. Hemmaklacken gick väl hem efter 2-2? Blev så tyst i 95 % av hallen att man kunde höra Stefan Pettersson falla.

Är det någon som varit med under matchen ? På radion hör man alltid hur fantastiska Z:a varit även i denna match. Personligen imponeras jag av Peltomma som dyker upp i poäng protkollet match efter match (2 matcher).

Nemirovski
Ligger i ofas med Hockeysnack och är inte säker om Nemirovski har diskuterats. Nu när Phillipe De Rouville fått lämna såväl kassen som klubben återfinns två icke eu-spelare i truppen.

Hur vore det med Nemirovski framåt? De två senaste matcherna verkar Molla ha hittat fungerande formationer men det vore bra för Zäta att ha någon att fördela den offensiva arbetet med.

Med tanke på 250:s inlägg hos sverker om tvättmedel så borde det innebära med kvällens hetleverade temprament att han somnar gott i Mora. Indränkt i bubbel.

Sov så gott 250.....

Jag fick en gång höra av en jag umgås med : "Fan vad vi är bäst, SKAM den som ger sig nu !" j*vligt bra sagt kan ja lova

Bergius: Det kan du hoppa upp och slå panna i bordet på.

underbart!!!!! 2 segrar i rad!
är detta vändningen vi alla väntat på??

bobbe..
tack för att du gratulerade oss TIMRÅ IK fans.
det är helt ok..men att haka upp sig på att
några TIMRÅ IK visade finger till en stor del
skit publik fattar jag inte..lägg ner det så kan
vi ödsla energi på annat som du skriver..

Någon som vet ung när 08-orna är hemma........så vi får höra hur matchen var.

Lallfåne nr1 : Jag älskar Timrå Ik, det har jag alltid gjort.
Jag har alltid trott på dom, in i det sista. Att jag trodde
att dom skulle hamna i KV, det är en annan sak.

Allfadern.. Oden.

För att gratulera till segern(som jag redan gjort) och för att diskutera ishockey och allt om kring denna. Jag hoppas detta är tillåtet.

bobbe..
då är frågan..vad gör du här o piper då??

Jepp... vi är inte snälla mot motståndarlagen, men det är inte heller meningen, eller? Det har till och med kommit vädjan från tränarhåll att ge motståndarna ett helvete i Stångebro.

Timrå är det enda laget som brytt sig tillräckligt för att tjafsa tillbaka(förutom enstaka spelare), det måste ju tyda på någonting...

bobbe..
du säger att det var några av TIMRÅ IK spelare
som har provocerade eran hemmaklack..hallå..
kom in i matchen..eran publik är kända för att
vara svinaktiga..både mot spelare o borta supportrar
OBS det gäller inte hela publiken..men en stor del..
surt sa räven

Gratulerar till segern, den kämpade sig TIK till och var klart bäst i förlängning och straffar... men ska man verkligen behöva vara så förbannad på domaren varje match nu för tiden?

För övrigt, fruktansvärt omoget agerande av många av era spelare efter matchen, då de provocerade och hånade hemmaklacken... dags att växa upp...? :P

250kg:
Du missa väl det avsnittet....Förövrigt så var väl Pistvaktar gänget hängivna TIK supportrar, undra just om n Stor-Erik brukar va här på HS och skriva, hittade förövrigt deras hemsida..ppp.pistvakt.se..Bjärven har iaf vaknat och TIMRÅ IK är på gång..FORZA TIMRÅ..vägra kval...

13 poäng till sjunde plats!
Vad kul att hör att L-G Jansson ändrar sig om TIK:s chanser om att nå det magiska strecket som hägrar. Väntar bara på att "Tjalle" ska börja vackla också.... Han dyker nog upp med sin löjliga webbkam snart för att försonas med oss. Tror själv att detta kommer att fixa sig bra med tanke på dom kommande matcherna för dom inblandade lagen där Timrå kommer att plocka hem 25-30 poäng om turen är med oss? För BIF ser det därimot väldigt tungt ut för tillfället och turerna som att byta tränare och dyligt gynnar oss för tillfället och poäng skörden blir därför max 15-20 poäng. Luleå blir nöjd om dom slipper kvala efter en tung säsong och tar därför bara 15-20 poäng. Dom stora FÖRLORARNA blir LHC och AIK som har enormt svåra matcher kvar där poängen lyser med sin frånvaro! Linköping tar nog max 10-15 poäng till och det räcker tyvärr inte den här gången heller. AIK går också en mörk vår till mötes med det svåraste matcherna av alla lagen där skörden bara blir 4-8 poäng. Om ni tycker att det här låter som en saga så sätt er ned och kolla spelprogramet som är kvar att spela så ser även ni att plats nummer 7 i tabellen är ledig......

När han var hemma. Han äger åtminstone en HD.

SgtD: När åkte JanE HD???

mike66:

Klart n´JanE vinner. Är man lång hårig och åker HD har man helt klart en röst från mig.
Go rocker Jan.

mike66: Jan E är skyldig mig för Ockelbon jag sålde. Inte många pengar- men ändå...

Robinson är totalt ointressant för mig, vilket innebär at jag inte bryr mig...

Ränta? Tja si så där 3,5......

Oden: Att vara en "lallande fåne" har liksom inget med kvalspel eller slutspel att göra.........utan en tro på vårt lag hur än det går. (om jag har förstått detta rätt).

Se på fan... en seger till.
Underbart med två pinnar. Nu tvålas SSK till av bara farten.

"We are the troopers, pick up the loosers and turn into a better day. Pick up the sceptics, the non belivers and turn into a brighter day"
Roine Stolt/Flower kings- 01

250kg:
Det är nog bara du och killen Dinkelspiel som inte är skyldig staten då, och nånn kronj-l är du nog skyldig ändå....Kanske Jan-Emanuel också sällar sig till eran skara om en så där 20 minuter...Heja Robinson...N JanE vinn hann skull ja tro...Förresten vad har du för ränta????;)

mike66: Att vara skyldig är skällsord. Du ska vara helt neutral, aldrig låna en krona av myndigheterna. Du får låna av mig- lovar.

Klart att Timrå reser sig.

mike 66: Hon funderar på det.

250kg:
Om man då som i mitt fall bara har skulder på banken så är ju räntan liktförbannad osannolik...Men Timrå IK reser sig alltid alltid oavsett vilket ränteläge som råder..

Och Oden du är välkommen ta med sambon också;)

250kg k: Då gör jag det.

« · 41936 · »