1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601920 inlägg · 6212 ämnen
« · 42039 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Se på fan... en seger till.
Ja då tar ni väl 6 poäng till och det är ju väldigt bra.....

Det räcker med tre femmor för att slå AIK och LHC.

Jag håller med ballefuling .. blir de hånade så har de väl all rätt att håna tillbaka .. de är inte mer än människor

Kung Edward... Jaså, spelar en kung mindre en halva matcher...

Jodå, vi var väl inte så nöjda med Lärking (dock inte hans fel att vi förlorade). Men han har väl inte nr 42 i Timrå...... Jag frågade om proffisionella, välbetalda och duktiga (?) hockespelare ska göra så här. Besvara det tack! En fråga till: Orkar ni verkligen ta igen poängen som gör att ni slipper kvalserien, om ni ska spela med tre femmor hela tiden?

Jag tror knappast att en spelare (i det här fallet kung Edward) obefogat vänder sig om å skriker glåpord till publiken bakom. Med 100% säkerhet så hade säkerligen han själv och de andra i bortabåset fått höra både det ena å det andra av publiken bakom!

ForZa TIK!

clubbensupprorter : Pöbliken hånar spelare - Spelare hånnar pöbliken .. vad är fellet ?

Vilket jävla gnäll. låter som dåliga förlorare tycker jag. Läste på svenska fans matchanalysen gnäll gnäll gnäll Dommare motståndare allt var skit, hopp i sandlådan så blir det bra.

Älska Timrå IK

Kan det inte händelsevis varit så att timråspelarna fick höra rätt mycket skit av dessa gudabenådade Lhc- supportrarna före, under och efter matchen?? Jag tror emellertid att här ligger en liten hund begraven.....

Lilla Skarin...

Du får gåshud. Vi tar det en gång till: Du får gåshud när du hör att Timråspelarna häcklade LHC-klacken efteråt. Jadu, vad sägs om Ed Ward efter 2:a perioden: Fuck You, come down here and fight you chicken little Swede. Efter matchen skriker han nåt i stil med: I told you we going to win shithead.... Om du får gåshud av detta oxå är det bara att gratulera, Börja gå på Wrestling eller nåt.
Tycker du att proffisionella, välbetalda, duktiga (?) hockeyspelare ska stå och skrika så här till en bortapublik. Ta med din gåshhud och gå på Bandy, Bowling eller Wrestling.

Sv: Tycker...
hh:
Men i Timrås fall var det halva laget som höll på.

cluben LHC:
Din reaktion kanske visar på att du inte varit med så länge, utan att vara elak, så skulle du varit med ifjol då Jarmo myllis ställde sig och hånade vår klack, brydde vi oss????Näää Luleå var glad att få deras då så välbehövliga poäng, Jag tänker på Rydmark samma där,,,,,,spelarna visar att dom är tända på uppgiften att ta sitt lag mot sitt mål,,,,,,,

SgtD: Det var inte bara isen det var fel på igår, för i morse testade jag isbanan i Simris. Och överstegsåkningen fungerade inte nu heller, jag håller mig kvar på läktaren. Förresten är jag dålig tekare också, så centrarna i supporterlaget kan känna sig lugna. Men i morgon är det utlovat någon minusgrad igen, så jag får jobba på det, som man säger. :-)

Ja där ser man... Trodde inte sådant förekom i Timrå, enligt "säkra" källor.....Hehe.

Jag får gåshud när jag hör att vissa Timråspelare hånade LHC-klacken efter matchen. Det är sådant som gör att man bir extra glad över en sådan här underbar vinst.

Grattis Timrå!
3 poäng mot SSK på torsdag........då är "vi" med igen.

Sv: Yippie!!
pp & hemp:

Vändningen mot hv i all ära men den vändning som fick mig att sätta både ostmacka och te i halsen var den mot MIF i fjol.

Underläge 2-5 inför sissta. Slut resultat 6-5 till MIF efter straffar.
Det måste varit den bästa 3:e perioden TIK presterat genom åren.

Swen:

Då är du så gott som given center vid nästa supp.match.

Enkelt : vi vinner rästen å går till sluttspel

"färden"... Med reservation för ordfel...

Roliga säsonger de senaste åren: 95/96, 97/98, 99/00, 00/01 (Min bästa med TIK)... Det kändes fan så mycket kulare att vara på väg upp än att sladda i högsta serien som nu... Tror att många håller med... "Nog finns det mål och mening med vår färd, men det är färden som är mödan värd"...

Patrick Polly:

Med all respekt för dig... Därmed tror jag INTE att TIK har vänt ett 3-0-underläge till seger i SA eller KS de senaste åren... Men stå på dig, mannen!

DJ Hemp: Näe jag kommer inte ihåg vilken match det var. Minnet bleknade med hjärnskakningen.

Det vore tacksamt om Brynäs täskiga form kunde hålla i sig några veckor till. Vi ska ju möte dem ett antal gånger de närmaste omgångarna. Några billiga poäng där är precis vad en trasig Timrå själ behöver.

Patrick Polly:

Underläge med 3-0 borta och vändning till seger i KS eller SA... Inget jag kan minnas... Är du säker och kan du i så fall nämna vilken match det handlade om...? Jag KAN ju ha missat en klassiker mot all förmodan...

De senaste årens TIK-vändning är väl annars sista hemmamatchen förra säsongen... Underläge med 0-4 och 2-5 mot HV, men seger med 6-5 till slut...!

PP: TIKare - ett härdat släkte.

dr Dängroth: Haha, slå huvet i taket ja. Det var en match under kvalserien (eller möjligen superallsvenskan) då Timrå låg under med 3-0 borta och vände. Hade sportradion på och när kvitteringsmålet kom stod jag i köket och diskade. Släppte tallriken i sinken, och tog ett jätteskutt mot vardagsrummet (och sportradion). Mitt tigersprång tog dock stopp i dörrkarmen (betong) där jag slog i pannan och drosade ner på vardagsrummet i en hög. En rejäl bula och en anektdot blev resultatet. Fast det var det värt, Timrå vann matchen =)

cluben lhx det varr bra att spellarna jävlades med err linnköpingssupportrar ni är ju dömma juh

DJ Hemp: Jag tar små steg, som en skåning på isblanka gator.

Det gäller att glädjas av de små ljuspunkterna, som att till morgonen snöra på skridskorna igen och köra idioten i Simris, men i lägre hastighet och inte försöka glänsa i överstegsåkningen. Har dåliga knäskydd och ingen björntråd hemma - och försäsongsträning, vad är det?

Snart smälter isen, enligt väderprognosen.

Diskbänksrealismen till trots tjöt jag ett yippee när två poäng bärgats hem idag. Kanske naivt men jävligt härligt.
Bra jobbat av Timrå IK.
Annars så är vi både dödsdömda och torterade förståss- så vi ringer Amnesty genast. Det fattar varje tik tok i landet.
Men ibland får vi små glädjetjut och hoppar uppåt i spontana rörelser som naturligtvis stoppas när vi slår huvvet i celltaket. Aj aj.

Men vad fan dom måste ju vissa att dom är glad å det gorde dom i dag på sitt set hehhe=)

Swen:

Det kändes som första gången... Men visst, jag kan ha fel... Så mycket motgångar som vi haft denna säsong har jag inte upplevt sedan... Tja, beror ju på hur man ska betrakta saken... 96/97 var smärtsamt, men plågan var kortvarig (två raka sd i playoff 1)... 98/99 började det jävlas i och med derbyt i slutet av januari, respass 2,5 månad senare... Denna säsong har känts piss sedan strafftorsken mot AIK i oktober... Därefter har det rullat på med diverse "onödiga" förluster och sporadiska vinster... Och nu, 8-9 pinnar ifrån... Tror inte på någon "Houdini-effekt", men kvalserien blir nog en upplevelse som kommer att sätta sina spår i våra hockeyliv...

Cluben LHC: Antar att hemmaklacken dessförinnan "tråkade" Timråspelarna, som är brukligt lite överallt, men inte så mycket i Malmö (behövs liksom inte, när vi inte vinner där). Om nu bara er hemmaklack har sett detta, så är inte skadan särskilt stor. Inte ens tv-sporten brydde sig om denna "betydelselösa" match. Kom igen när ni byggt ny hall, då kanske tom flaggpinnar är tillåtna. ;-)

turbolucidor: Öööhhh, om vi vinner på torsdag är vi med igen????
Det skulle jag väl ändå inte påstå. I och med att Linköping tog en poäng och vi två så tog vi bara in en poäng. Dvs vi är nio poäng efter. Om vi vinner nästa match mot SSK och LHC samtidigt vinner sin, är vi fortfarande efter nio poäng efter.

Det är bara att inse att vi har en lång väg att vandra för att undvika kvalserien, och att chansen att undvika den är liten.
Men en chans är alltid en chans...

ja, men isåfall var det dåligt av P.Högardh att göra så, trodde han var sjysst, men då borde man inte ta efter sådant heller.

jag fattar inte varför det är så livat om detta .. jag minns ifjol då vi hade malmö på besök .. och kim staal åkte mot timråklacken å gjorde gester .. inte faan börja vi grina i Gästboken för det ..

Likadant nu sist modo hemma .. peter högardh tror ja det var .. åkte och gjorde gester mot oss ..

VI GRINAR INTE HAHAHHAHAHA

Cluben: just det faktum att vi är hopplöst sist gör juh att de naturligtvis blir gladare över en seger....är det så konstigt???
Så efter varje seger som vi tar framöver kommer du nog att få se liknande glädjescener, var så säker!

DJ Hemp: Det har hänt en gång tidigare, sade de på radion. Så då är det väl så, lätt att kolla. Varför inte en trippel, det MÅSTE bli första gången, väl?

Jag har däremot blivit lurad flera gånger av bl a Hockeymagasinet, när det gäller spelarnas positioner på planen. Nu senast fick någon journalist mig att tro att "Myran" är back, men det verkar vara tillrättat nu.

...dem kanske borde visa mer ödmjukhet, att slå LHC är inte världens bedrift och att då visa sig som att man vunnit VM, när man ligger sist, 9p upp till 10:e plats är inte smart.

Cluben LHC:
Och vad ska vi göra åt detta problem nu då??????? Kanske ska ta ett snack med Molla om att grabbarna inte får peka åt motståndarklacken då...Tror inte nånn av oss här inne kan komma tillrätta med problemet du får nog ringa Molla och klaga...Färdig disskuterat för min del.........

Sv: Leksand ska passa sig
Lennart: Personangrepp har du redan lyckats med. Påstå att jag tolkar er klubb som f...n läser bibeln???????

250kg kärlek:
Men snälla du! Tolkar du detta som personangrepp så måste jag verkligen be om ursäkt, visste inte att du t.o.m. tog ett gammalt uttryckssätt personligt, sorry. Det är väl ingen idé att fortsätta diskussionen, kan ju slinka med nåt ordspråk kanske och det kan ju bli ett påhopp, tydligen.
Hur som helst, huvudsaken är att vi båda håller den rödvita fanan högt och gläds åt våra "bröder på isen" och deras framgångar. Ha en fortsatt bra helg!

Andra raka... För första gången denna säsong... Segrar i jämna matcher ger självförtroende inför kvalserien... Känns bra... Tre pinnar mot SSK? Ännu bättre... Zäta matchvinnare istället för syndabock, marginalerna är små...!

ja, men det är ju ovanligt att andra lag aldrig gör det, men att Timrå gjorde det hmm.

Kommer verkligen från rätt håll... som om ni inte ha visat gester och skrikigt åt TIK-spelarna före... dumt sa BILL urdumt sa BULL

Sv: Nik Zupancic, Kevin Hodson???
Slovenska ligan var det. Nik spelade Slovenska slutspelet med Olimpija Ljuljana i våras. Nu spelar han med HK Acrona Jesenice (Ejga Dejmo JH som jag brukar skrika på deras matcher). Han är faktiskt lagkamrat med Skellefteås förre målvakt Gabor Glavic. Även i år har han tröja 17 (Smokey äger hans Timråtröja nummer 17) och han är trea i skytteligan med tio mål och nio assist på sju matcher.

Länkar till den enda (?) och bästa Slovenska hockeysajten.

Sv: Nik Zupancic, Kevin Hodson???
Zupancic. Han gick väl till Jesenice..?
Hodson blev assisterande tränare/målvaktstränare i kanadensisk hockey-Soo Greyhounds.Ontario?

Cluben LHC: Gissning.......ingen rök utan eld.

Tycker...
...det är jävligt fult av Timrå spelarna att visa gester mot publiken efter en vinst, mycket orutinerat och dåligt, speciellt när man ligger sist och har 9 poäng upp till 10:e plats då kanske man ska hålla igen lite.

Sv: 13 poäng till sjunde plats!
Cassel är tillbaka mot SSK... och ser till att vi tar tre friska...

kul att se att ungdomarna har varit med i laguppställningen några matcher... hur mycket har de spelat??

matsb:Cassel jr har nyss kommit.

Han väntar sitt första barn det är en giltig frånvaro. vad skönt med två pinnar Hej Timrå

« · 42039 · »