1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602050 inlägg · 6212 ämnen
« · 47385 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV-TIK
Jo då, Liv briljerade och spelade säkert. Men de flesta och svettigaste räddningarna stod Kimmo Kapanen för, speciellt i tredje. Där har ni en utomordentlig sista utpost om det mot all förmodan skulle sluta i en kvalserie ;) Får han bara lite bättre hjälp av den position som heter backar så räddar han många poäng.

Däremot blir man ju väldigt skeptisk till en spelare som Ed Ward. Blir jävligt nyfiken på vad som stod i den scoutrapport som föranledde Wards ankomst till Timrå. Två elbowings i tämligen harmlösa situationer gör att man undrar? Vad sysslar killen med, är han ute och kör sitt eget krig och på vilket sätt är det tänkt att han skall ingå i "lagbygget Timrå"? Till skillnad mot Kapanen är han definitivt kapabel att själv avgöra matcher till Timrås....nackdel.

Ingen vinst, men starkt kämpat endå. Nu tar
vi MoDo i stället... Bit ihop Timrå.

VÄGRA KVAL.

Allfadern..

TIK036!!
Hallå var du på samma match som mig??
Förutom ett par minuter i första perioden och några i andra så var HV totalt överlägset.
Bland annat så missade Peter Ekelund öppet mål vid tre tillfällen, Thorwalls en gång och Ottosson en gång.
Lite väl färgad analys?
Så du menar att HV vann för att de hade tur??
Däremot tycker jag att TIK gjorde sin bästa match hittills i KA och jag har sett samtliga.

Tack för den sakliga och objektiva analysen av den jämna matchen!

HV-TIK
Timrå gick ut hårt och spelade ut HV ända tills det blev lite strul vid egen blå och HV nätade på första skottet. Timrå fortsatte i alla fall och visade enorm vilja och kämpaanda vilket de ska ha en eloge för. Tyvärr räckte det inte att kämpa när HV gör mål igen på sin andra chans i matchen.

I andra perioden visade Timrå åter prov på att dom är ett lag för Elitserien och spelade ut HV under vissa perioder och gjorde också mycket rättvist ett mål. Tyvärr gjorde HV sedan 3 mål och drömmen om en vinst dog.

I tredje perioden var det mycket dåligt från bägge lagen och Liv spikade igen kassen. Tyvärr lyckades inte Timrå få in pucken trots 5 mot 3 överläge.

Sammanfattningsvis kan man säga att det var mycket tack vare lite tur och en bra Liv som HV vann matchen. Synd att inte TIK har lika mycket tur för det kan behövas.

Nu ser vi alla fram mot nästa match.

I'm out...

Sv: Jens Ö
Nike89: Om detta vet du lite och ingenting. När jag var i din ålder hette hockeylagen i någorlunda rangordning, WÖ/TIK, Heffners, Skönviks-Sund, Karlsvik och sen möjligen Tunadal. Därefter har Tunadal gått fram som en Pacman och försökt tugga i sig det mesta. Man höll även på att lyckas ta över Timrå och flytta verksamheten till Kattlådan. Tack vare en stark opinion från gamla TIK:are med Bulla m.fl. i spetsen lyckades man avstyra tokigheterna.
Vad ni sen kallar ert lag för är ointressant för oss övriga. Ni kommer alltid att förbli Tunadal.

Sv: Redan?
SgtD: Ja, se dessa andra perioder. Tre HV-mål på fyra minuter i spel fem mot fem. I morgon behöver AIK ta minst två poäng, för att nedre streckdramatiken ska bestå. Trist att Timrå IK bara är åskådare till denna, just nu.

Inte ens i närheten av en knall, bedrövligt... Men desto närmare mitt 7-1-tips... Väntat, men likväl är man besviken... Det borde dock vara vår tur i derbyt, tror på seger...

Men tippar 2-3...

badger:Dom började heta Sundsvall Hockey år 1986S

badger. He he.......jag hade glömt bort ordet Tunadal.

Nike89: om jag håller koll på vad som händer och vad som gäller, så kan väl du hålla koll på Tunadal?

badger:Håll koll på vad som händer.

Friskan: Tunadal-Tierp går nog i Canal+, eller nåt sånt

JAja.... Inte för att man trodde på seger men hoppet om en poäng tändes vid reduceringen.
Nu blir det tre poäng mot Modo på tisdag och ett jävla tryck i ladan.
Fullsatt?

5-1 i baken, tack för i dag.

Våga vägra kval !

Timrå IK är dom bästa.

Friskan:
Man ska va tacksam för det lilla. :)

Håckla: Vi får väl gotta oss åt J:20 ikväll då.

J 20.
IF Björklöven - Timrå IK 3 - 6 (0 - 3, 2 - 2, 1 - 1)

Här gick det bra i alla fall.

Det är många poäng att ta igen, någon skräll bör det bli annars räcker det inte till.

Håckla:
Inte är väl det matcher mot HV och de andra topplagen som vi ska ta poäng av..Jag har då inte räknat med det...Finns betydligt lättare matcher att ta poäng i...Vi har ruskigt svårt med HV kan vi iaf konstatera. 1period kvar och kan vi bara avsluta den snyggt så tar vi med oss detta till nästa match....Forza Timrå vägra kval..Lall on Lall on..

Friskan:Det vet jag inte.

Nike89: Tror du att det finns biljetter kvar då?

Friskan:Vi spelar mot Tierp hemma på Onsdag.Hade du tänkt och kollat eller?

Skit också.
Det är juh sånna här matcher som vi skulle skrällvinna.

Jobba Timrå !.

Våga vägra kval !.

Nike89: Vilka spelar ni mot nästa match?

Det var ju kul att höra att Jens Östling har gjort mål igen!

5-1 och nu loggar jag av... *sura*

Blääää 4-1

4-1 nu blir det svårt....

3-1 inte bra....

Jens Ö
Jens Östling har gjort mål för Brynäs,Kul.

Koooom igen nu Timrå!!!!!!

2-1 29. MATTHIASSON, Markus
(4. RAJAMÄKI, Tommi)

Kom igen!

Kom igen nu och kämpa.......supportrarna gnager på knogarna snart.

5-3 komm igen nu!!!!!!!

2-0!! hur fan gick det till??

Redan?
Det var väl då själva fan att HV skulle få ledningen så tidigt.
Hoppas TIK kan göra en lika snabb kvittering som mot LHF.

Lall on
Idag kommer våra underbara hjältar och hälsar på mina hemtrakter,synd att jag inte fick uppleva det(Sjuk)!!
Jag hoppas att vi åker ifrån Jönköping idag med 3 pinnar!!
Kom igen nu TIMRÅ!!!!!!!
En timma kvar till nedsläpp!!!!
VÄGRA KVAL SLÅ HV BLÅÅ!!
Lall on lall on!!!!

Sv: TIK Bärkasse
Mike, det finns alltså två stycken Lars Molin som jag beundrar.
Hoppas bara att den hockeyrelaterade Molin har läst Duell i gryningen av skrönornas mästare, filmen på tv hette Mjölkpallen och att Kapanen likt bonden har en grundstomme av betong.

Fick mig en uppenbarelse att om jag läser duell i gryningen innan matchen så kommer HV71 att likt verkmästaren på Vägverket köra in sitt maskineri i ett betongfundament för att sedan landa på rygg och lämna walkover.

Per HApps:
Börjar likna lite "Badjävlar" över alltihopa här, apropå Lars Molin dårå......Kom igen Timrå, kom igen........

250kg: Man kan ju alltid måla dit TIK loggan själv på dom neutrala kassarna, då spar man pengar o man gör reklam för TIK.
Sen kan man ju alltid skänka en hundring i månaden o skippa chipsen, då mår man mycket bättre! :)

Jag vet med säkerhet att Sverker tog upp det här med att butiken tar betalt för en bärkasse. Det är också som TITAN säger att det i själva verket är olagligt att tvinga kunderna betala för att bära reklamen. Inom sporten får de som bär reklamen betalt för det. Fy fan vad vi konsumenter blir lurade!
2,50 för en plastkasse? Nästa gång jag går på affärn tar jag med mig egna neutrala mindre begagnade påsar!

Sv: Timrå Supporterklubb 40år!
Självklart så kommer det att bli en fest för att hylla den pigga 40-åringen. Men för att vi skall kunna få med även spelarna så måste
festen ligga så att den inte stör deras planer inför vad som ev. komma skall i framtiden.
Vi har fört disskutioner med ett flertal resturanger i stan och vi har bestämmt oss för vart festen skall vara (90% säker).
Information kommer att komma ut så fort som vi är överens
med lagledningen och den arrangerande resturangen.

Så håll ut kära vänner, info kommer att komma i god tid innan så
att även utomsockens medlemmar skall kunna medverka.

rådbjer..
japp..den ligger på den HETA topplistan..

TIMRÅ IK har valt att inte köra (heta) kassarna
själv och tagit med en partner (kanske tvärtom)
så"vi"kan inte klaga på partnen..det visade sig
att det var Giffarna (lyckligtvis) så nu kommer
denna lilla debatt självdö..

VÄGRA KVAL..

gud: det är "hett" o känsligt det är med kassar :)

RED DEVIL..
nu sänker du nivån..lite tråkit...
klart att jag klagar på domare svär,som f.n
när en spelare missar ett friläge,när en tränare
har konstiga försvar efter en förlust ect,ect..jag
kommer att köpa dessa plastpåsar(svar till dig swen)
vilket lag än TIMRÅ IK delar den med..nu visar det
sig att det är Giffarna och inte Shc..blir det lättare för
dig då RED??

Detta med plastpåsarna låter nog tyvärr som en skröna skriven av
mästaren själv Lars Molin.

Tänk vad mycket skit som kommer att stoppas i dessa kassar.
Tur att TIK får betalt :)

gud: Ska du köpa kassen? Det är ju "fel" lag på den andra sidan, för din del.

GUD: hoppas att du aldrig klagar på tex en domare eller en spelare. För eftersom du är GUD så klagar du ju på de ansvariga dvs. domarbasen och styrelsen i TIK. Eller är det tränaren i TIK som är ansvarig för vad en spelare presterar??? nej det kan det ju inte vara det måste väl i slut ändan vara GUD själv som har skapat oss människor!!!

« · 47385 · »