Linkan: Men varför skulle HV lägga sig i en match mot LHC ? Det finns ju ingen vettig förklaring. Alla lag som tar sig till slutspel vill undvika FBK så långt som möjligt, 2:a platsen blir därför viktig. Det finns ju ingen logik whatsoever att ens gå in med nåt annat än 200% i varje match och försöka knipa andraplatsen. Ni som gnäller på HV, såg ni ens matchen. Sanningen är att det var en riktig kanonmatch. Båda lagen spelade bra, men LHC spelade riktigt riktigt bra och vann välförtjänt. Det finns ingen möjlighet nånstans att det skulle vara läggmatch, eller nåt annat. HV gav 110% men det räckte väl tyvärr inte. Att påstå nåt annat, är inget annat än att vara en dålig förlorare. Jag tror också att HV är ett bättre lag, men jag kan garantera dig att är det nåt lag som HV inte vill möta i slutspelet så är det ju LHC.
Men kom igen nu, ge mig en bra, och då menar jag en BRA anledning till att HV skulle lägga sig i matcherna mot LHC...
Kul att se hur jag lyckades skapa debatt kring de märkliga resultat som Hv-Lkpg lyckats skapa i sina matcher sinsimellan 2-16 på 3 eller 5-20 på 4.........för en som följer hockey på nära håll så klart som f-n att dessa resultat får en att börja fundera till, jag vill inte tänka tanken att det skulle förekomma läggmatcher men oavsett om jag var förbannad och less efter Modo matchen så tyckte jag frågan var berättigad ??
Jag håller bara Hv71 som ett så oerhört mkt bättre hockeylag än Linköping (som tabellen mkt riktigt visar ) och skulle ge mkt för att se dessa lag mötas i en kvartsfinal när det spelas för fullt från Hv:s sida och sen uttala mig om inställning kontra kunnande.....
Nåväl vi kanske aldrig får svar på dessa frågor men varför skulle man låta bli att ställa dem......jag tycker som många andra att dessa var berättigade och HV 71 fansen tycks också ha dåligt minne då detta lag faktiskt var efter Timrå i tabellen ifjol, okey mycket skador men det är något som vi verkligen fått dragits med i år också + inkompetenta värvningar av målvakt och speciellt backar, nu ser det plötsligt ljusare ut men synd bara att det känns som i elfte timmen....
Brynäs - Timrå 2-3 vid full tid ( kraftigt trendbrott )
Man häpnar.... Vem förstår inte ironin i meningen: "Hade det känts bättre om vi förlorat med 1-2, 1-2 och0-1. I så fall kan jag kanske ordna det till nästa säsong men då kostar det flis."
Att en person pratar om en läggmatch är ju patetiskt i sig, men att det sen finns fler personer som försvara det är ju... ja... Vafan säger man.
Nä, "wake up and smell the coffee".
Detta uttalande däremot är nog bland det dummaste jag hört. "Du är nog den dummaste människa jag stött på. Sluta "förklara" dig. Du har redan skämt ut dig mer än ngn Tikare. Pajas"
Är inte själv HV-supporter, men jag förstår att man blir förbannad när trångsynta människor kommer med en sån anklagelse.
Selina/Jimmy: Fallet verkar svårlöst vilken var full??? vi får nog billda en liten grupp som utreder det,,,,,Men i sak så tycker jag flertalet inte var snäll med huvudämnet, och ska ha knäpp på näsan för det,,,,,
"Hade det känts bättre om vi förlorat med 1-2, 1-2 och0-1. I så fall kan jag kanske ordna det till nästa säsong men då kostar det flis." TGE: Du är nog den dummaste människa jag stött på. Sluta "förklara" dig. Du har redan skämt ut dig mer än ngn Tikare. Pajas.
Det kan hända att du är kunnig, men jag uppmanar dig att verkligen tänka efter FÖRE du skriver.
Mitt råd till er: Betala erat jäkla flis och håll Sm- bucklan vid liv. Vi har i alla fall ett lag där alla verkligen älskar laget utan att "slå" ner på andra. Allsvenkskan eller ej? Jag ÄLSKAR läget "no matter what..."
Selina: Försvara var väl kanske fel att säga att du gjorde... Tycker bara att det är idiotiskt att säga nåt sånt i ett sånt läge som denne person på läktarn gjorde... Var nog den som sa det som var det... dvs Full...
Jimmy: Vem har jag försvarat? Jag tyckte bara att det var en ganska rejäl överdrift,får jag inte tycka det eller? För tjejen vare sej skrek eller gapskrattade. Men det kan ju tänkas att vi har olika uppfattningar om vad att skrika något innebär...kanske är därför klacken mest låter som ett mummel ibland.
Tack även du sittande TGE. Vad diskussionen (sakfråga eller princip)anbelangar har jag hört den utanför TIK kretsar..på ett konvent för konspirationsteoretiker;)
dr Dängroth!! Det där med att "allt har ett pris" var naturligt vis ett skämt. Det gick tydligen inte hem. Osakr B:s analys var klockren så jag behöver inte skriva om samma sak igen. Det är inte sakfrågan i sig som är viktig, Däremot principen!
Att vissa antyder att det skulle varit läggmatcher gör mig förbannad. Visst jag är jävligt besviken över HV:s inställning i gårdagens match. Minst besviken är jag faktiskt över 0-8 matchen där HV var det genomgående bästa laget. LHC gjorde mål på samtliga chanser de första 10 minuterna och allt gick fel.
Visst, skulle det uppdagas att ett elitserielag frivilligt har förlorat så skulle min tilltro till hockeyn försvinna helt och jag skulle nog aldrig mer gå och se en match.
Denna diskussion hade aldrig uppstått om TIK hade vunnit lite fler egna matcher och haft häng på lagen ovanför.
Ernie: En injektion nästa gång kanske kan vara att utse en syndabock utanför isen? Det har funnits medhåll från ett flertal inom den s.k "inre organisationen" men man har likt förbaskat låtit bli.... Problemen på isen är kanske en konflikt på högre plan. Jag är övertygad... och ensam om det. Men övertygelsen om att laget kan mer med stöd från de styrande gör att jag aldrig slutar tro...
För mig som äkta Tikare är det genant att se en vän börja tjabbla om "läggmatcher" etc.
För mig är det laget som betyder ngt, sedan vad de andra gör är för mig totalt ointressant. Mutas, anabola, fuska... you name it. För mig är Timrå ALLTID Timrå ik.
Men jag hatar att förlora, kanske ett svar på mitt nego....
250kg: Själklart så kommer vi att hälsa på varann. Hoppas nu att gud tar och klämmer i sig nånn hemmagjord mirakelkur a´la Timrå dunderhonung så att vi får chansen att träffas efter snart 10 långa år........
Och angående rådbjers totala hjärnblödning som han senare i ett inlägg förklarade mycket ingående hur detta "våga kval" hade kunnat hända och som inte fick ske... Det hade alltså att göra med den kalla luften och de onda drömmarna i ett land som han kallade för Lappland.......
Som domare så visste rådbjer mycket väl vad som gällde och som CEO of Lallande Fånar så tog jag detta mycket svåra beslut att stänga utav rådbjer på obestämd tid......"Gross Misconduct Penalty"...Också en liten revansch på allt ont som rådbjer har ställt till med som domare.....
I diciplinnämden sitter förnärvarande gud och som alla vet så mår han inte bra ikväll och kunde inte närvara under processen....Krya på dig nu gud så att det blir resa i morgon......
Det var ett lustigt men ack så rogivande namn du kom med! Men det får vara slut på globaliseringen nu! En sak om finnarna intar Sunds Defibrator och byter namn till Valmet och sedermera Metso Paper, en sak om dom finska spelarna hittar till Timrå men om vi ska byta namn tycker jag helt klart att den ska heta " Mecka Stadium" eller "Strimma Arena"...
Jag frågade om Niclas Hedberg hade några Pasi-kvalitéer? Han skrattade och sa det får vi väl se men det lät på "Nubben" som om han var bra? Vad det nu ska betyda! Han har ju misslyckats förr med sina värvningar! Men vi får väl hoppas på att han är bra för Timrå IK skull och för "Nubbens" heder som har blivit naggad i kanten efter den turbulens som råder inom Timrå IK!
snabel: Tror det är bara du som inte vet att det handlar om dit utalande om att, " Om Timrå värvar någon Back så kommer han från Sundsvall",,,,,,,,,,,,Snabel ibland är det bättre att vara tyst än att göra sig dummare,,,,,,,,,,,,,
Selina: Man kan väl knappast försvara att nån skriker nåt sånt när hon grinade av smärta... Att hon trots smärtan ville upp till klacken visar på bra kämpaanda... Hon kämpade sig upp till slutet av matchen o stod då o det tycker iaf jag är mkt starkt gjort... Kämpa på Jag!
actionleif: Se där.... Klart det blir nåt. Tänk positivt. Jag är kallad medgångare av många ( kanske rätt, kanske fel) trots denna oerhörda belastning väljer jag att tanka biljäveln och dra till Gävle i morrn. Trots att det är kört väljer jag att åka. Trots ev snöstorm åker jag, motvind, trötthet och andra faktorer skiter jag i! Det är dags att "medgångare" får en ny innebörd. Jag har kokat ibland över mindre intelligenta s.k förklaringar om vad supportrar är och hur de reagerar. Många blir inte klok på mig och mitt ibland så positiva synsätt, för att i nästa sekund "hata" det jag skriver ( messen jag får berättar sitt tydliga språk...) Men revanschen är ändå när jag som en konstruktiv medgångare återfinns på "bortaplan" i en till synes hopplös situation och "icke lallande" försöker ge mitt stöd till laget. Jag ser längre än näsan räcker och inser att det kommer ett "liv" även efter elitseriens sista match. Jag stannar inte upp och ser allt i moll utan knyter nävarna inför nästa utmaning och hoppas att vi kommer att klara detta. Jag kommer aldrig att lämna skutan, oavsett om den sjunker eller ej.
Men helt klart anser jag att ni som verkligen förskönar orden "våga vägra kval" också ska kunna hjälpa oss som tänker lite längre. Ni får inte tappa luften när ( inte om) det går åt helvete. Många av er kommer att hjälpa till och vallfärda. Många av er kommer alltid att vara Tikare, men inte stötta laget på plats pga av olika anledningar. Besvikelsen är dock när Lallande fånar tvingas "sparka" en medlem pga av ändrade åsikter....29 lallande blev 28... osv.
Om man ändrat lite i policyn hade jag klivit på, men som det är nu så är det så att man inte ens när det är befogat får ge kritik (konstruktiv/ icke konstruktiv) utan bara vägra kval. Tyvärr kan jag inte ställa upp på det.
Actionleif: I värsta fall: Ta Taxi! En Tikare går ALDRIG ensam! Glöm inte att ta kvitto bara... :o)
Våga spela kval nu! En liten fingervisning om Leksands kapacitet berättades i afton. Igentligen frågar man sig vad det är vi ska vara rädd för? Detta UNDER förutsättning att vi accepterar kvalserien och är mentalt förberedd på det.
En back hit och en back dit... so what? Vi saknar likt förbannat målgörare. Jag tycker att vi ska sluta lägga pengar på eventuella nyförvärv och koncentrera oss på sanningen i stället. Nu är det försent med s.k frälsare. Sedan att Kapanen ska stå ( Timrås i särklass bästa värvning) är självklart! Att Freddan "ska" stå mot sin forna lag tyder på feghet ala Simons. Kapanen ÄR ett självklart första val.
Vidare så hoppas jag att actionleif hälsar på mig i Gavlis i morrn, annars blir jag besviken! Att gud och mike hälsar förutsätter jag....
Brute: Nej, då. Jag påstår inget sådant. Det var bara ett av argumenten som andra tagit upp.
dr Dängroth: Ditt inlägg var visserligen adresserat till TGE, men jag kände att jag ville svara ändå. Han får gärna komma med sin åsikt också, denna är min personliga.
Självklart kan man inte bara peka på något och säga att därför har vi torskat mot LHC så mycket. Alla matcherna har sett olika ut, och orsakerna är många. Första torsken på straffar så ledde HV med 3-0 tills Skröder åkte på 5+20 för elbowing och HV dessutom fick en 2a kort efter det. LHC gjorde 2 mål i PP och vände på så sätt matchen.
0-8 matchen var en märklig match. HV fick två tidiga utvisningar, LHC gjorde mål i 5-3, och efterföljande 5-4. HV fick börja jaga tidigt, LHC kontrade och efter knappt 6 min. stod det 0-3. HV fortsatte jaga, och spelade faktiskt bra, men LHC gjorde mål på allt och HV missade allt. En sån där dag man får ibland.
Nästa två matcher har ju faktiskt varit jämna länge. 5-1 matchen dominerade ju HV i två perioder, LHC ledde med 0-1 inför sista. Jag såg inte den matchen, men kan ju gissa på att HV gick bort sig i sin strävan att kvittera. Den senaste matchen nu avgjordes ju också sent, men här tyckte jag inte att HV var riktig på tårna och släppte fram LHC för enkelt och föll på individuella misstag.
Jag tror dessutom att LHC passar oss ganska illa. De har stora tunga spelare, medans HVs spelare väl är lite mindre men spelskickligare. Funkar då inte spelet till 100%, blir det svårt att kämpa in målen när man är fysiskt underlägsen. Sandberg är väl en annan faktor, han har spelat grymt bra mot HV, som annars har en ganska hög effektivitet i avsluten. Motivation är väl kanske också en faktor, liksom övrig psykologi. Kanske har spelarna varit övertända och i sin iver att revanschera sig på LHC tagit felbeslut, vad vet jag? Men att de skulle ha lagt sig - ALDRIG!!
Jag har nog missat det inlägget om att vi skulle krossa allt motstånd... Leksand gick nog inte in i kvalserien med den inställningen ifjol. De var snarare totalt skräckslagna över tanken på att åka ur. Man måste vara bra förberedd för en ev. kvalserie men vad betyder det? Man måste tro på sin förmåga, allt annat vore tjänstefel. Man ska inte tro att kvalserien är ett svart hål som man riskerar att dras in i och sugas ut rakt ner i lägre division som det sista badvattnet slurpar ned i badkaret. Övermod är lika dumt som dåligt självförtroende. Ett elitserielag har ett visst övertag om man inte redan har gett upp. Huvud, själ och hjärta måste vara med och kriga om varje poäng. Viktigast är tron på förmågan. Noterbart just nu: Leksand-Saik 6-5, Bofors-Löven 6-4. Bofors har skrällt hittills i superallsvenskan 10-3 mot Nyköping senast. Lägre ner i tabellhierarkin ligger sundsvall under mot Tierp 1-3.
DJ Hemp: Ja Skellefteå ska man aldrig räkna bort, tror faktiskt att dom kommer att skrälla rejält har faktiskt tippat dom som tvåa efter Leksand.......Kanske blir Leksand och Skellefteå som tar klivet upp??????...Vägra kval Timrå...!!!
"HV:s mission som klubb är och har alltid varit att se till att LHC
spelar i elitserien för då tjänar vi mer än på ett vunnet SM guld".
TGE från jkpg
Urklipp från tidigare inlägg.