1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598982 inlägg · 6213 ämnen
« · 10556 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kroppskontakt
henke. Förslag: Publiken...klacken...

Friskan: jo man får ju vara nöjd med hur det gick men. mitt intryck av första halvan var att vi var alldeles för tama. inga örnar snarare canarie fåglar. ingen som drevpå. vem ska göra det iår när det går tungt?

Friskan: Eller också gick Huss tankeverksamhet fram, och det var därför det blev bättre efter underläget.

henke. Huss var iaf. där, men hans ande kanske inte nådde ända fram till grabbarna...... det gick ju bra iaf. vi fick ju valuta för inträdespengen.

Sv: Entrén
Jag ska ta ur öronpropparna nästa match =). hoppas vi fortsätter på den linjen vid vinster.

visst vann vi.

precis det tänkte jag och så på igår. schnabel skulle inte varit helt fel. tyckter också att det inte skulle va fel med en huss som får igång laget.

Efter att ha hört med spelarna så är de riktigt nöjda med introt och det viktigaste är väl att de blir sporrade (matchen igår svärmades iof med premiärnerver). Sen vill spelarna åka rakt fram istället för runt cirkeln men det går säkert att lösa.

"beautifulpeople"-lineupskivan är trasig men har snart klippt ihop en ny. (Kanske till Lördag)

"The winner takes it all" - spelades igår efter matchen...

RED DEVILS: Är det något mer så är det enklare att du skickar ett mess. till min "Hockeysnack-brevlåda" så blir det bättre dialog.

Förresten, vi vann igår va??!

Jag älskar er alla!!!

stämmer bra det actionleif, men det är nog den ända gången också. men rätta mig gärna om jag har fel. men vore det inte trevligt att man lirade den efter varje seger i Ladan.

jag hörde den iallfall när vi gick upp till elitserien .. vet inte om du inte var där då ..

The winner takes it all borde spelas eftert varje seger i Ladan, det skulle kännas skönt att lämna Ladan till sådan musik. Har påtalat detta i 2 års tid men inte fått höra den låten än.

Fiskarn: Vad vet du om mitt vara eller icke vara? Jag kanske har nosringar o hela köret... =)

Nä men jag har blivit lite mer aggro den senaste tiden. Om det har med första perioden igår att göra eller inte kan jag inte svara på men jag har nog blivit grövre som Kerosene exempel...

Frasse: Jag tillhörde också Schnabels beundrarskara......visst var det lite tomt i TIK:s utvisningsbås he he

TIKFAN, knylan, klm, mika, orion och RED DEVILS vill ha ett bättre intro. elPerro kom med en bra synpunkt till Hassebo en låt med 128 bpm passar våra rytmer. Nordda vill ha vissa förändringar...

Säg nu inte att detta bara är ett klagande för att man inte har annat för sig. Ta åt dig av det som är konstruktiv kritik, det värsta man kan göra är att bara slå ifrån sig...

Andras åsikter är det som gör en levande GB.

Kroppskontakt
Var det bara jag som saknade Schnabel i defensiven igår?
Max 5-8 tacklingar från de röd-vita igår.....

Hassebo med fler, igår var jag först att ge lite feedback på introt. men det var tydligen jag som hade fel enligt er...

Men det tycks vara fler i GB som tycker som jag.

Introt i år får ej godkännt.

Respekt för dom som slitit med örnskallen i sommar men personligen tycker jag då fan inte att den är snygg. Men fan är den nog snyggare än förra årets tubsocka då! Enda är väl att det matchande lila schynket är kvar. Ingen höjdare.

Men det man ska behålla och det har sagts här nedanför är att ta tillbaks förra årets koncept med att spelarna åker runt mittcirkeln. Musiken ska jag inte uttala mig om eftersom jag inte hörde den främst för att Skarin lirade bongotrumma och att det t.o.m brukar vara svårt att höra vad Hassebosse lirar i högtalarna då det är tyst i hallen från klackläktaren. Men jag hörde iaf att Megadeath - Kill The King lirades fasst det har jag vetat ett tag att just den skulle innebära en bit av intromusiken. Nu har jag absolut ingen insikt i detta men jag tror nog fan inte att klacken hördes speciellt högt igår även om vi skrek mycket de flesta av oss. Enda gången jag tror att vi kom upp i normal standard var då Jonas Uhlin härjade första minuten av första perioden. Och då hade han inte speciellt bra förutsättningar eftersom HV gjorde mål precis då. Men vi fick ju se hans muskulösa mage och det räcker väl...

Tills sist så måste jag säga att detta var enda hemmamatchen jag kånkar till hallen med min flagga. Den ställde bara till problem och speciellt då läktarflaggan skulle ner. Så om någon vill se den får personen hänga med till Ö-vik imorrn och andra bortamatcher i vinter för då ska jag nog grisa iväg med den.

Sv: Tacka Bosse.
Tack själv Bosse för att du tog oss till elitserien!!!!!!.

Sv: Stockholms kanalen TV4
Man får väl tycka hur man vill, Timrå IK kommer från Timrå Komun
men det är likväl ett Sundsvallslag, Sundsvall har ingen flygplats
för den ligger väl i Timrå, å andra sidan ligger väl Arlanda i Märsta
eller vad det kan heta? det är likväl Stockholm där emot ligger väl
Sötälje långt från Stockholm, ligger väl nästan lika långt från Stan som Arlanda. Appropå Hallin tror jag också att han får ett genombrott i År, återstår att se om SSK och TIK klar sig kvar i ES.

Kommer kanske lite sent in i den här tråden, men jag kan inte låta
bli att reagera på beskrivningen av SSK som ett "stockholmslag".
Det är förmodligen samma typ av reaktion man får från Timrå-håll
om man skulle kalla TIK för ett "sundsvallslag".

Att SSK inte är ett Stockholmslag är nog en av de få saker både
SSK:are, gårdare, bajare och gnagare är överens om. Att bli kallad
"08:a" har man ju fått vänja sig vid sedan riktnummer 0755 gick ur
tiden, men "stockholmare"? Nope.

Så har ju också hockeyförbundet (som tydligen vet vad som är vad)
visligen placerat SSK där man hör hemma, dvs i Södermanlands
distrikt.

Det om detta. Och annars, läget? Sköter sig Pelle-ponken eller får
vi tillbaka honom i vår?

Sv: Resan Till Kempehallen?
ÄHHH.....vad är det med er allihopa har ni glömt att det finns en 1:a sida med information.

Står ingen tid när bussen kommer till Timrå men de lär väl vara mitt emellan 16.00 och 16.30 om den stannar där vilket den borde göra!

Hmm tycker det låter lite kasst med bara en buss med tanke på avståndet men Modo gör ju ALLT för att avskräcka andra lags supportrar med att ge dom oerhörda förutsättningar att kunna se något överhuvudtaget från bortaläktaren. Jaja läktaren avskräcker inte mig iaf som åker på min andra supporterresa med buss någonsin. Har planerat att åka till Kallestad också den 29:onde vilket jag hoppas att mer än bara en buss åker till. Är ju bara typ 45 mil och dessutom en lördag.

okej .. lathet av mig där ,, :)

actionleif: Följ tråden finner du svaret på din fråga.

Medge att det såg bättre ut när de åkte runt mittcirkeln.

Sv: Tyst minut
Hörde bara några barn i ett par sekunder jag. Sen var det knäpptyst. Inte f-n fanns det någon reporter i klacken som kunde höra om det var tyst!

Nordda:

Tycker du kan gå på en gymnastik uppvisning, dom springer runt i cirklar till musik med band och saker,,,,hör till dessutom,,,,

personligen ser jag ingen likhet mellan Hockey och balett,,,,,

Tyckte att entren var ganska häftig i år, synd bara att de inte åkte runt mittcirkeln och höjde ina klubbor som de brukar. Däremot var inte lineupen särskilt bra. Bättre förr med "The Beautiful People".

Mannen med basröst var Makarov.

Själv stod jag alldeles intill klacken, hörde 2 st tjejer som hade jävligt svårt att hålla käften innan en riktig basröst röt till åt dem, tycker det e förbannat dåligt att inte kunna visa sitt medlidande genom att hålla käften i en ynka minut!

Bosse kommer alltid att vara en hjälte för oss Timråfans efter den fantastiska våren 2000!

Tycker att det Bosse Ahl ska ha all heder för att han tar sig tid att skriva ett inlägg!!!
Men nu är det dags att komma på en ramsa om våran nye stor målvakt.....
TACK BOSSE FÖR ALLT DU HAR GJORT FÖR TIMRÅ IK

Hej hela Timråsupporterskara!!!

Jag vill tacka för det varma mottagandet jag fick av er och de fina blommorna..
Jag hoppas att ni fortsätter på samma storstilade sätt att heja fram erat lag. Av egen erfarenhet vet jag att detta betyder mycket.

Med vänliga hälsningar Bosse Ahl Hv71

Sv: Nationalsången
eaglan...Håller med dig till 100%
Själv sjunger jag alltid "jag vill leva jag vill dö i Norden"
Jag vill inte leva och jag vill inte dö i Timrå. Men däremot så kollar jag jävligt gärna på Hockey där.

Fjolårets entré var magnifik, dom som såg den första gången torskade direkt, "Sveriges snyggaste", kommenterade en kompis från Göteborg. Visst snurrade ljuset ibland tvärtom mot laget, det gav en ruggig känsla av speed. Byt tillbaka, snälla!

Mr Magic: Dra inte alla över samma kant, det var ett gäng som stog högst upp som inte kunde hålla igen snattran.....

"Nån Fler en jag som tyckte att den tysta minuten var kanske bara en halv minut"?

HH:
Jag är norrlänning så varför är det så konstigt?
Kringlan har blivit en aning porös men inte har hon mjuknat!
Bättre tankar, jo de fungerar bra... Analysera du och låt mig veta vad du kommit fram till.

Håckla;
Jag tänker inte gå runt och bli deprimerad pga översvämningar, terrordåd och dödsolyckor.-Det är tragiskt men allt har fått mig att verkligen uppskatta det jag har i livet. Min hälsa, min familj, mina vänner, mitt yrkesliv och även de lag jag stöttar.

Alla händelser kan vara en väckarklocka för världen att uppskatta de/det vi har i våra liv!

Sv: Klacken
Vad var det som skreks angående målburen under första?
Något var fel men domare Andersson reagerade inte...

ja sa inte att det var alla..det var väll typ bara han som gjorde det

Sv: Nationalsången
Jag måste precis som GuRRa poängterade i går, tala om att jag tycker illa om att klacken sjunger dö i Timrå i nationalsången, dels för att sången är "helig" och dels för att MÅNGA av oss i klacken inte bor eller kommer ifrån Timrå. Sluta genast !!!! Annars säger jag som vanligt att vår klack är BÄST.

SLASK:OKEJ , det kanske hördes där du stog då men jag och de som stog med mej hörde då inget utav det. Jag tycker att det är jädrans fel att gå ut och mena på att vi inte visade respekt på grund av att tydligen några inte kunde vara tysta. Som tur är verkar du vara en av få som upplevt detta. Men dra för tusan inte alla över en kam för det........

den där mobilen tystades inte så tyst som alla säger...han som "ett samtal" tryckte bara igång en signal sen så hede han upp den så alla skulle höra ...och det var ingen fjortis

Kvasthilda....Det VAR faktiskt folk som pratde och störde längst uppe i klacken under den tysta minuten. Förmodlingen fjortisar som inte har nån respekt!

BRA skrivet Kvasthilda!.

Octagon: Jag är inte aggresiv, försökte mej bara på en förklaring varför vi verkar vara så irriterade här idag.

NEJ NU FÅRV DET VARA NOG.......Jag var på matchen igår oxå och angående den tysta minuten är det precis som skrivits tidigare, det enda som störde var en mobil som ringde och den tystades snabbt. Hörde konstigt nog inte heller något om att hata HV.Däremot Krossa HV och att domaren var dum men inget grövre än så. Dessutom ropade "vi" VI SAKNAR BOSSE, kan någon hört fel där och tyckts att det sas hatar ? Men då rekommenderar jag att man tar reda på fakta först. Tyckte däremot att klacken var lite tamare än vanligt. Kanske beroende på att det är i början av säsongen och att man dessutom är berörd av den olycka som inträffade.

Håckla: Känns det inte lite paradoxalt att bli aggressiv efter det som har hänt?

Madde: Jag tror att ellt elände på sista tiden har gjort folk aggresiva. Vi hugger villt på allt och är allmänt irriterad.
5.200 pers och så tyst. FANTASTISKT.
Timrå IK är dom bästa !.

Sv: Intryck
Jaha, nu börjar gnällandet igen. De som inte gnäller på laget gnäller på andra supportrar. Om inte det funkar då upprör man sig över TV-sportens Stockholmsfixering. Har det undgått alla att vi vann igår.

Konstruktivt: Källarsson och Rajamäki är lite väl lika för att spela tillsammans, enligt min åsikt. Källarsson tar mer och mer ansvar, även offensivt. För att detta skall kunna fortgå bör han spela med en ngt mer följsam och snabb back, typ Casselståhl eller Jindrich. I övrigt kan vi nog skylla de flesta misstagen på nervdaller. Lite vänskapskaraktär. Inte ens Timo verkade vilja smälla på.

Otroligt skönt att vara igång.

Madde:
Intresant inlägg av dig, där du påpekade vi i norrlandshockey visar högre klass, osv,,,,

hmmmmm,,mycket intresant ska analysera detta lite djupare,, kan kringlan ha mjuknat, jag har fler filer av samma slag jag kan skicka dej,om det är dom som får dej på bättre tankar he he,,,,,,,,

« · 10556 · »