Alltså ta och lägg ner nu,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Hur i h-vete mycket har ni rökt på,,,,,,jag säger piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis my ,,,,
Och inse att Timrå tagit sin första tre poängare, och vad är det stora samtals ämnet? JO!!! en företeelse som äger rum före matchstart??? Hur i h-veta är ni funtad,,, Gå på syjunta och gnäll och snacka om era mensproblem för det måste ni har,,,,,,,
Urschäkta ni mej om jag tycker det är skit kul att TIMRÅ tog tre poäng idag i själva spelet, och jag är skit gla´ för det,,,,,,,
så ni som tycker introt är livsvicktig kan jag säga, Rollingstones brukar ha häftiga inton på sina uppträdande GÅ DIT!!!! själv går jag på hockey för hockeyn,,, Och inte för någon ballett uppvisning,,,,,
Ett förslag till Hassebo, spela torkel selin, och hyr in Göinge flickorna i medelpad dräckten i stället för strimorna nässta gång då kanske det blir tyst,,,,,J-lar vad spelarna ska bli tända på det,,
RED DEVILS>>>Vad jag menar är att jag går på ganska många matcher under en säsong,och vad mig beträffar så skiter jag fullständigt i vilket intro ni kör, fattar du bättre nu din lilla Besserwisser, jag går för att titta på Timrå IK och inte nått intro det är bara bonus för mig, men skulle lika gärna kunna vara utan det. Och musiken, är det nån musiksida likt Giffarnas gästbok eller? Gillar bara inte sådana där påhopp från nån pajas,men,men du kanske bara retas med mig för att du vet hur het och elak jag var på hockeyplan, du kanske fick nån körare själv när man mötte er. Det är ju svårt att veta vem man skriver till när det inte står något på din profil, men troligtvis ville du bara vara lite barnslig=0)Hehe
"Va skoj!Vi vinner igen" herregud! Det har gått tre matcher! Går inte att se en tendensjävel efter tre matcher och knappt inte efter 10 heller.
Men men VI VANN!!!
Alltså jag tycker klacken har startat riktigt dåligt i år. Iaf på hemmamatcherna. Men som sagt det har varit tre matcher och det kan man inte heller se en tendensjävel på. Till sist: ALLA TILL LÖFFANS LILA I KALLESTAD NÄSTA LÖRDAG! Vill inte att nån ska klaga på avståndet, tänk hur mycket spelarna åker buss jämfört med oss supportrar. Nä fan det är ju bara 45 mil eller nått. Sen måste jag även fast jag antagligen kommer få reaktioner nämna Madhawks. Mer säger jag inte förutom Madhawks pöjkarna.
Helt rätt Hälge, man måste vara nöjd när grabbarna vinner, själv har jag varit nöjd hela veckan då jag visste att TIK skulle vinna, visserligen tippade jag 4-1 , men ödmjuk som man är är jag helt nöjd med 3-2. Bra gjort Timrå IK !!
STARKT!!! Detta var verkligen en LAGSEGER av TIK, som efter Källarssons onödiga matchstraff i första perioden fick gå runt på 4 backar (Tägtström gjorde även 2-3 byten...).
TIK började lysande o spelade ut dem i första perioden, 2-1 var i underkant... Andra perioden började man hyfsat men BIF tog över mer o mer... Efter 2-2 kändes det tungt, men tack vare en halv tavla av Asplund så kunde Mattiasson göra 3-2 i slutet av andra... I början av tredje fick TIK chansen i PP men lyckades inte skapa nåt... sista 10 dominerade BIF men TIK kämpade starkt o tyckte inte att BIF fick någon riktigt vass målchans, det var mest halvchanser...
De bästa spelarna i TIK var Zäta, De Rouville och dessutom vill jag ge Rajamäki som tidigare gnällt lite på xtra beröm, han visade härliga kämpatakter o lyfte sig en nivå... Men framförallt så var detta en LAGSEGER!!!
Mycket imponerande helt enkelt... Nu fick vi 3 sköna poäng inför de tuffa matcherna som kommer: VF borta, DIF hemma o FBK borta...
Härlig match idag, helt andra takter än premiären! Första perioden var juh underbar då Timrå dominerade FULLSTÄNDIGT de första 10-15 minuterna! Derouville är bra, dock lite farlig när han ger sej ut bakom målet....
5p efter 3 matcher, klart godkänt! Två tuffa matcher nu i Frölunda borta å Djurgårn hemma..
har du läst aftonbladet angående din synpunkt på matchstraff???
men tack o lov, så länge vi har denna regeln så slipper vi lägga ut en massa pengar på at köpa slagskämpar alá NHL, bättre samla lagets krafter på spelet ellè.
Jag tycker det var bra fart&spel i första perioden,då hängde inte Brynäs spelare med. Matchstraff för ett slagsmål..ta bort den löjliga regeln.. Andra perioden var inget vidare.. Tredje perioden blev bättre,man fick se att dom kan "kriga" iaf.. Man måste vara nöjd när vi vinner och man ser att det finns mycket kvar att hämta av grabbarna. Spänningen kan man ju inte klaga på :-)
Det jag syftade på var. Att vi som betalar en stor del utav deras lön inte får ha en uppfattning som är negativ var befinner vi oss då? Om jag har en dålig dag på jobbet och sabbar en massa viktiga deals för dem, tror du inte de gnäller på mig då? Visst är det människor men om de nu är med i nöjesbranschen måste de väl klara av att inte alla är nöjd med deras sätt att uppträda? En vuxen person klarar av att ha en konversation om sådant de kanske finner annorlunda än den de pratar med. Skall då inte en spelare eller andra i klack/forum kunna förstå att vissa inte alltid är lika nöjd som de? Jag har aldrig sagt att de spelar dåligt med flit. Jag har aldrig sagt att man skall hänga ut en enskild spelare och häckla honom. Jag antydde bara på att som en del utav lönegivare till spelarna måste jag få ha min åsikt även om den inte är likadan som din, tränarens eller medias. Hur skulle det se ut om alla hela tiden skrek du är bäst *****, när den personen inte varit bra i en enda match och inte gett någon underhållning alls? Då har man bara ett gäng hycklare som tycker allt är okej vad som än händer. Jag har heller aldrig sagt att man kommer sluta stödja sitt lag, men för förbättring i alla fall inom det företag där jag jobbar måste man kunna vara ärlig mot varandra och säga om man tyckt någon gjort fel. Men annars vore det coolt med Taddy nu sabbade just en affär som kostat oss 1mille men du är bra i alla fall, gör om samma sak igen och kolla om det går bättre.
Att börja gnälla då det spelats två matcher tycker jag låter lite märkligt. Då det gått 10 omgångar kanske man kan börja se tendenser av att spelare kanske inte håller måttet men efter 2 (!) omgångar?
Det är ju tur att Deroo inte har lärt sig Svenska än då=0) Nä det var inget illa menat det jag skrev det var bara min syn på saken,och olika syn har vi ju allihopa som tur är annars skulle det inte bli så roligt att kika in på alla dessa hockeysidor som förövrigt är en av de smartaste ideér som framkommit under det senaste seklet.eller decenniumet kanske passar bättre=0)
Efter det jag har hört så har man inte ändrat introt sedan första ispasset då man visade det för första gången. Om det är så måste man ju fråga sig om det verkligen är sant??? Man sitter och väntar i en kvart( känns det som) på att ngt ska hända. Till slut så händer det, och det är inte bra?! Mina helt personliga åsikter utan ha sett en enda match i år. Jag kommer att analysera ikväll, sedan ska jag avlägga mitn bedömning vad gäller introt, musiken och allt som händer innan matchstart.
Visst hockeyspelare är oxå människor men har man kommit så långt så man blivit ES spelare så borde man väl veta bättre än att lyssna på oss gnällspikar på läktarn... Själv tillhör jag väl inte de värsta som de som dömde ut DeRo efter en period tex, men jag tycker att det är ganska roligt att höra på dessa...
Själv ger jag dem lite mer tid än så... men inte mkt, har redan börjat lite på Halvardsson o Rajamäki, men hoppas att d evisar att jag har fel... Pessimistisk har man blivit på senaste åren, när jag var i 12-15 års åldern trodde jag alltid på det bästa tänkbara o blev sedan besviken.... Nu mera tänker jag mer negativt... O blir glatt överraskad när det gått bra istället som det gjort de senaste åren...
Rör inte den låten, Klappa händerna det är en gammal klassiker som bör ha sin plats och som uppskattas av både unga som gamla. Tycker att ni som jobbar och ställer upp bara ska ha beröm för det arbete ni lägger ner, sen att man har lite olika musiksmak det får vi leva med. Nu börjar det att pirra känner jag, vore en lättnad om det blev 3 raska pinnar i dag.
Jag tycker de som sköter musiken gör det bra i största allmänhet... Jag gillar valet med mkt hårdrock, för jag tycker det hör ihop med hockey, vill man höra dansband så kan man gå på parken istället... Däremot märkte jag att man slutat med Marilyn Mansons Beautiful People vid line-upen, lite synd tycker jag för den gillar jag... Men det är förståss omöjligt att göra alla nöjda....
Taddy>>> Vad är hockeyspelare då om jag får fråga? Om du har en dålig dag på jobbet inte är det nån som drar nån in din lön! Och troligtvis så gnäller ingen heller, okej att du kanske inte är i underhållningsbranchen men likt förbannat så ärhockeyspelare inte mer än människor, sen kan man ju inte begära att man ska vinna jämt eller hur. Som jag skrev tidigare, skulle inte tro att de går ut och spelar dåligt med flit, utan vill säkert vinna som både du och jag. Nä lägg av och gnäll på alla spelare så fort ni inte är nöjd,det blir så tråkig stämning tycker jag att sitta och läsa att den och den är så j-la dålig och kan bättre,hitta det positiva och var glad,så så blir det roligare att besöka de här sidorna, för vem vill sitta och läsa en massa skit, vi har alla olika uppfattningar också vem som är "dålig" däremot att hitta en som är bra är desto lättare. ville bara skriva det här till alla gamla gnällspikar, spela själv då om ni är så jäkla bra.
Yzerman: Målet är fan att inte lira nån musik alls förutom i introt. Det helt klart bästa vore om klacken var igång precis hela tiden och då spelar inte Hassebo nån musik om klacken är igång. Märks att du inte har speciellt bra koll. Sen den enda anledningen att musiken inte skapar något tryck som du uttrycker det är för högtalarna i hallen. Sen kan du väl ge ett förslag på vad de andra lagen spelar för att få "tryck" i hallen? Nä Hassebo gör ett mycket bra jobb!
Nu vill jag ha bättring då det gäller musiken i hallen.De som sköter den vet tydligen inte vad som är list musik utan kör på med samma skit som föra året typ klappa händerna när du är glad som FÄRJESTAD körde för fem år sedan pinsamt.Har varit i många hallar men vi har de som är sämst på att få skapa tryck i hallen av musiken.Blir det inte bättring så byt ut bonden som sköter musiken. KROSSA BRYNÄS!
Taddy du har rätt i sak men.. ,men om ett hjärta klappar för en klubb så gör den, ibland är det bara poäng som gäller , jag håller däremot med dig om att man vill bli underhållen imellanåt helt klart. Vi har ju Z, sug på den karamellen så länge den finns kvar.
Kan väl skriva några snabba rader som svar. Hockeyspelare är INTE alls bara människor. Betalar vi för att bli underhållna utav folk vi ser på stan? Nej. Vi går på ett evangemang och är vi inte nöjd skall vi helt klart klaga.....
Hyr du ett rum en helg med tillhörande underhållning klagar du om du tycker något var fel. Är flyget försenat klagar du. Har du pröjsat för att få lite nöje skall du klaga då du inte tyckt de gjort rätt.
De är i underhållningsbranschen och tjänar pengar för att vi vill bli underhållna och då skall vi få tycka att de inte gjort rätt för sin lön ibland.
Det verkar helsvart, sagt det förut, TIk har räddningsplankor ala Lhc usch, SSK, och Luleå dryftar jag med att säga, det är hårt att vara Tik supporter. det gäller att vara stark i med motgång. Dock ligger vi 8a nu men, jag skulle bli lycklig om vi blev 10a, tog faktiskt Challes Tips på allvar, men det sista som över ger en är hoppet, såg att Ove Molin stod över, men dom har nån som heter Soling tror faktiskt det blir en hit, om man vill ha han i Dreamteam. Skulle va då att Rou Ville är en ny fantom målvakt? jag som flesta är skeptisk, Olearys i Sundsvall gick också back hörde jag, så var går man då? kanske på Gärde? och ondas? det här måste vändas och det snabbt.
Det hördes som om det inte såg för illa ut i Torsdag förutom slarvet i försvarzonen och i uppspelen(Vilket alla som var och kollade på matchen mot HV också såg). Nu tvålar vi dit BIF och ångar mot slutspel!!
Tappar man självförtroendet om man hör mycket gnäll? Svar ja. Fattar inte att det ska gnällas jämt, hockeyspelare är ju också bara människor som dig och mig, tycker ni själva att ni blir duktigare om ni får höra på gnäll? Tror ni att de spelar dåligt med flit? Man har alla svackor i livet och det måste vi acceptera, tycker att vi skall vara glad att vi har ett Elitserielag och stötta dem till 110% och sluta upp med allt gnäll och bara ge positiv kritik istället, nu har jag gnällt färdigt så nu är det bara att gnälla tillbaks på detta inlägg=0)
Och inse att Timrå tagit sin första tre poängare, och vad är det stora samtals ämnet? JO!!! en företeelse som äger rum före matchstart??? Hur i h-veta är ni funtad,,, Gå på syjunta och gnäll och snacka om era mensproblem för det måste ni har,,,,,,,
Urschäkta ni mej om jag tycker det är skit kul att TIMRÅ tog tre poäng idag i själva spelet, och jag är skit gla´ för det,,,,,,,
så ni som tycker introt är livsvicktig kan jag säga, Rollingstones brukar ha häftiga inton på sina uppträdande GÅ DIT!!!! själv går jag på hockey för hockeyn,,, Och inte för någon ballett uppvisning,,,,,
Ett förslag till Hassebo, spela torkel selin, och hyr in Göinge flickorna i medelpad dräckten i stället för strimorna nässta gång då kanske det blir tyst,,,,,J-lar vad spelarna ska bli tända på det,,