1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599085 inlägg · 6213 ämnen
« · 11377 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skador
Nu borde man väl kunna plocka upp Mannström från Arboga... visst är väl han bara utlånad eller??

Sv: Två frågor...
Fråga 1: Jag stod bakom målet vid sargen o har då alltså bäst sikt i Hallen kan man tycka... Och mitt svar blir att pucken studsade upp på Zätas arm o Zäta armbågade ner den o sedan så tog den på målvakten o in... vet inte riktigt reglerna men det skumma var ju ändå att Casselståhl får målet... Min första reaktion var att titta på domarn o han dömde mål... om det är rätt vet jag inte, men skulle det vara fel så har vi väl fått tillbaka för deras felaktigt dömda straff i slutet av första hemma mot BIF ifjol...

Fråga 2: Har jag redan kommenterat men till Frasse så kan jag säga att jag förstår att det är svårt att kontrollera sig den situationen men han borde ändå gjort det, det kommer man ju inte ifrån...

Laken: Rajamäki kramades med Öberg? I MoDo också bara, inga kastade handskar där heller...Regelboken är felande!

På fråga 1 svarar jag: Vet ej
På fråga 2 svarar jag: Nej och Därför denna "slagsmål regel" är så urbota dum...

å visst tykte även ja att z slog in den med handsken

Källarsson hade handskarna på genom hela slagsmålet.
Domarna dömer väldigt underligt som vanligt....

Två frågor...
1) Visst slog "Z" in 2-0 med handen? Hur kunde det i så fall bli godkänt?
2) Källarsson slängde väl aldrig handskarna? Hur kunde det då bli matchstraff?

Sv: TIK forever
Vet inte om just Nänzen är den kille laget behöver just nu. men helt klart börjar det lukta backbrist.

Kul att DeRouville verkar vara bra. Det är ju många som har varit skeptiska till den värvningen.

Med tanke på att TIK inte toppat inför serien som man gjorde i fjol så är ju säsongsupptakten helt klart godkänd.

Jimmy: visst är det ett olyckligt matchstraff med tanke på backbristen, MEN jag tror det e jävligt svårt att hålla sej kall i ett sådant läge, allvarligt talat, hur många spelare i dagens hockey är det som besitter denna "kyla att kunna ta emot en smäll, å istället för att slå tillbaks, bara åka därifrån?? inte många!

Ser oroligt ut på backsidan, skulle inte sitta helt fel med en Schnabel nu =)

TIK forever
Vilken härlig match det var idag !!

Killarna gjorde ett berömvärt arbete på alla fronter.

Speciellt kul att se hur väl laget höll i hop när Brynäs
försökte snurra i anfallszon.

Finns det möjlighet att Nänzen dyker upp nu i nästa match
det skulle onekligen behövas i detta läge.

Credit till DeRouville, en verkligt bra keeper !

//Zonetten

Sv: Nu är det uppåt igen
DJ Hemp stupfull = klacken en ramsa rikare. Lysande!

Sv: TIK031
håller med dig!!
jag har fått otroligt mycket hat mail
ifrån några blåbär!! bara för att jag
skrev att mr DJ Hemp är min IDOL!!!!
men vad ska man göra?? du är min idol (hehe)
mvh Gud

Knylan:

Och jag skulle känna mig pinsam om jag drog igång en ramsa så där... Men den är bra! Kanske om jag super mig full en dag...

Sv: TIK031
Gud:

Jag tackar allra ödmjukast för ditt fina inlägg om mig på deras plank! Jag såg att de blev elaka, men så är deras sinnelag... Bara hat existerar för dem, så blir det när man håller på ett uselt hockeylag...

TIK031
TIK031....
nu med en seger i ryggen så möts vi på BABAR
på tisdagen 25/9 17.30.. när ni köper biljetter så är det
på sektion M högt upp!!!!

KARLSTAD
lördagen den 29/9 åker vi upp till karlstad
maila [email protected] och anmäl er!!

Dj Hemp!!
såg du i sundsvalls klotterplank vad elaka dom blev??

mvh Gud

Ajaj dom spelade jag inte in. Sickens tabbe...

Knylan:

Om du spelade in krönikorna från fotbolls-VM 1998 och fotbolls-EM 2000 på video, så kan du kolla in dem! Det franska laget kör den på slutet i båda krönikorna...

Sv: Matchanalys..
Det gjorde saken ännu konstigare. Iaf från min synvinkel... =)

Konstigt att Casselståhl fick det oxå...

Mattiasson kasse...

Hempen: Ta kontakt med mig och säg hur den går så drar jag igång den. Försökte dra igång Chalala själv en gång idag men den var det ingen som ville hänka på. Antagligen fel tidpunkt.

Har full förståelse om ni tycker jag verkar kåt på att utöka min statistik över skrivna inlägg ikväll.

Knylan: Det var Zäta som var på pucken framför mål, inte Crippe...

Det där känner jag igen. Inte första gången man inte vågat jubla direkt. Det blev desto mer efteråt! Mattiasson kasse var annars också rätt oväntat, men SÅ jävla skön... Och tänk att det blev segermålet!

DiLeva grabbarna "har bara varandra nu", och dom undrar "vem ska man tro på", om Melin tycker dom "dansa din jävul".

Hägerfors is back.

Knylan:

Jag vet en annan "Tja-la-la"-ramsa, en fransk specialare! Men jag känner inte riktigt för att dra igång några ramsor, är rädd att ingen ska förstå och hänga på... Då blir det PINSAMT!

Jimmy: Du är inte ensam. Jag började inte ens jubla. Första jag gjorde var att kolla på domaren. Såg ut som Crippe slog in den med handen ungefär på något konstigt vis eller att han slog av Asplund pucken. Jaja det såg konstigt ut iaf.

Den lila arenan såg fin ut, med branta läktare och så... Men det känns löjligt med en bastu med matchutsikt! Fattar inte... FBK var annars en annan favvomotståndare ifjol! 3 av 4 möjliga segrar, har jag för mig...

Hempen: Jo den börjar bli lite för mycket använd men o andra sidan, då måste i komma på någon ramsa som kan skapa samma tryck.

Var det bara jag som tyckte TIKs 2-0 mål såg lite skumt ut...

Därmed har TIK skaffat sig exakt samma start som ifjol! 3-2 efter öt i premiären, bortatorsk i 2:a omgången och en 3-poängare på hemmaplan i 3:e... Hmmm... Kan det stämma att vi åkte på 2-3 efter straffar i Umeå i 4:e ifjol höst? VF borta ser än svårare ut, men glädjande är att vi redan spöat fjolårets spöken BIF och HV! Å andra sidan har vi hunnit torska mot en av våra favvomotståndare från 2000/2001 - MoDo...

Oden:

Å andra sidan tillkom Brynäs-målen precis före första periodpausen resp minuten före TIK:s 3-2-mål...

JÄVLIGT less på "Tja-la-la-laaa" nu...

Jaaaaa! Redan efter EN match har TIK förbättrat poängskörden mot BIF jämfört med förra säsongen, 5-4-segern tillkom då i sudden... Detta var med andra ord första "riktiga" vinsten i elitserien mot BIF sedan säsongen 1977/78! Kände på mig att TIK skulle bryta BIF:s segersvit, men negotippade för den goda sakens skull...!

Heja Libanon!!!

Jag tycker att klacken jobbade på bra idag. Och det
var inte tyst i flera minuter efter Brynäs målen. Men
på Torsdag jobbar vi på liiite hårdare, och bär fram
Tik till seger.. eller?

Håller faktiskt med Knylan lite... TIK-klacken har varit sämre än ifjol så här långt... Men om man jämför med många andra lags hemmaklackar så är vi fortfarande en av de 2-3 bästa i Sverige... Uppryckning på Torsdag!!!

Frasse: Jag tycker att Källarsson måste vara lite kallare där, med tanke på backbristen, då är det väl mkt dumt att slå tillbaka istället för att bara ignorera den där BIF-junioren....

Å andra sidan så måste Dag Olsson vakna, det är andra matchen i rad som fullkomligt löjliga matchstraff delas ut... De har ju inte ens slängt handskarna... Och som exempel: bara nån minut efter matchstraffen så åker Soling i full fart o Crosscheckar Robban bakifrån framför BIFs bås mitt framför ögonen på Öberg som inte ens reagerar... hmm det är väl ändå sådana grejor som leder till skador...

Ingen kan väl lyckas första gången. Övning ger färdighet!

Det är när laget ligger under som de behöver klackens och åskådarnas stöd som mest.
Jag hade en hel del åsikter förra säsongen om just Timrås klack. Vilket jag ska ta det lugnt med i år, ett tag till iaf...
Att vara medgångssupporter är enkelt och bara hänga kvar under åkturen men det är de "riktiga" supportrarna som drar igång ännu mer när laget ligger under med ex. två mål.

Har aldrig hänt när Timrå spelar att man slipper utv. om man bara tar emot stryk...Domarn plockar oftast båda ändå...Svenska Regelboken är det dags att göra nåt åt!

För lagets skull så bör han nog ta den smällen i den situation som Timrå nu befinner sig i.
Har han tur så åker Brynäsaren ut på en tvåa.

Jo det gjorde vi men man ska ändå inte vara helt tyst flera minuter efter ett baklängesmål. Det jag ville komma till... =)

Kid cox: vad förväntar du dej, att Källarsson bara skall ta emot smällar med ett leende på läpparna eller??

Skador
Börjar se oroligt på Timrås skador på backbesättnigen.
Jindrich borta 14 dagar för lunginflammation Wallin ljumsksträckning och nu även Marcus Karlsson rygg som inte verkar hålla.
Något måste göras!
Sen håller det inte att Källarsson drar på sig ett matchstraff i dessa tider av backbrist.
Timrå gick runt på fyra backar halva matchen ,det håller knappast i längden.
Mycket bra match idag där kaffedrickarna fick käka grus.

jo men de gjorde vi å .. va du inte där ?? :)

TRE POÄNG

Leffe: Jo visst skulle det kännas lite illa men man ska inte helt dö och vara tyst i flera minuter. Man kan knipa tills tekningen för att då dra igång "Kämpa Timrå klapp klapp klapp" till exempel.

känns väl ändå fel å bara fortsätta skrika om vi släpper in 2-1 eller 2-2 ... som om vi inte brydde oss ..

Tycho: Man ska inte förstå varför man inte vill skrika efter ett baklängesmål. Man ska skrika jämt! =)

Skarin: Ångrar mig, klacken har inte varit dålig men det riktiga trycket saknas. Men det kommer nog då det börjar gälla något. De tre pojkarna på andra sidan var ju dagens klara höjdpunkt! Synd bara att vi inte svarade på mer av det dom skrek. Hoppas för ALLT i världen att dom har säsongkort på de där platserna som kommer sittläktaren på andra sidan vara hur grym som helst innan säsongen är slut!

Ska åka på MÅNGA bortamatcker i år. Eller iaf till dom jag har råd till och som jag har möjlighet att åka på.

Skarin: Helt rätt. Jag var på första matchen mot HV och då var det iaf hyfsat drag i klacken men det var juh trots allt första gången också... Sen har man sett mycket sämre hos andra hemmaklackar.

Sen att man inte känner för att sjunga när man får ett mål i baken förstår jag iaf.

Sv: Intro
Håller med HH. Fan vi tog tre poäng och ni gnäller på nåt jävla intro. Jag har lösningen kom när matchen har startat så slipper ni det. Själv tycker jag att det var hyfsat idag.

Älska Timrå IK

Sv: Intro
Här vare livat här vare glatt............
Att man blir så arg en sån här dag när Timrå har tagit 3 pinnar. Vilken härlig lagmoral. Visst är introt viktigt. Det är ju kul med lite rök och granater när krigarna kommer in, häftig musik är ett måste.
Jag saknar presseningen och discokulan.

Knylan: Förstår inte varför du tycker klacken varit dålig hittills! Idag var det riktigt bra stämning under långa stunder. Sedan var andra sidan på gång dom oxå.
Du kommer förstå då du får se och höra andra klackar under säsongen. Antar att du ska åka på en hel del bortaresor.

ÄLSKA TIK!!!

« · 11377 · »