Ser en stor skillnad i att tacka Bosse mot Gerad,,,,,Men tror inte Moderatorerna gotkänner mitt inlägg ifall man tar upp det,,,,
Men då det ska hållas med i den häringa tråden, så håller jag med Per-Arne, som håller med Friskan, som verkar tycka lika som 250kg i delar av inläggen,,
Ska inte vi lägga energi på att stötta laget istället, gör så och visa vilken fantastisk hemma publik vi är,,,,
Jesus sade till sina lärjungar, Brödet har kommit till er, ty med god vilja kan ni dela brödet med edra bröder och sysstrar,,som hjälpt er att fångat in brödet,,
Naturligtvis ska vi tacka Gerhard, pratade med han för nån vecka sen i Stockholm och han lyckönskade Timrå och även Giffarna. vi tackade ju Bosse Ahl, däremot var väl Bemis inte med och tog upp TIK till Eliten, men han har nog stannat om jobbet hade fixat sig, fick jobb i Tälje, faktiskt så jobbar många i SSK i TIK är det väl bara nån enstaka som har jobb. Nä nu kommer vi igen och visar vart skåpet ska stå, hoppas på bättre match än mot AIK då såg det inte bra ut, främst då på tekfronten som även Peo såg i Stångebro, 2 mål på tekning, nej nu måste vi vända det här.
Knylan: undertecknad är på plats vid trumman i nödfall, men så bakfuoll som jag är idag så får ni nog klara er utan trumma, men lite stämning ska jag nog kunna banka fram ur burken.... Vi ses på södra stå!!
Actionleif: Gapa allt vad du kan, det ska jag göra iaf!! See you there
Jag håller med Friskan! Verkar vara mer intressant att hylla Gerhard och alla som spelat i Timrå men nu tillhör andra lag än att fokusera sig på själva spelet. Klappa lite hårdare i händerna när Gerhard kommer in och Bemström för den delen. Sedan är det bra.
Känns lite patetiskt att tacka denna diva- som många kallar honom. Jag däremot tycker att Peter Gerhardsson var en kanonspelare i Timrå när han var här, sedan att han inte tillförde mycket vid sidan om kom jag riktigt aldrig i kontakt med. Men som sagt: Jag klappar liiiiite hårdare när 74:an kommer in.
Naturligtvis ska vi tacka GERHARD han krigade ju upp TIMRÅ till eliten och han har TIMRÅ som sin favorit klubb av de lag han spelat i. VÄLKOMEN TILLBAKA GERHARD DU SAKNAS!
Tycker självklart att vi tackar Gerard, vi tackade ju Bosse och det här är väl ingen skillnad eller ? Upp till bevis nu att vi ÄR Sveriges bästa supportrar. Kul oxå med familjedagen och arrangemangen runt supporter shopens öppnande. Håller tummaran för att det blir 3 poäng idag.
Yzerman: Jag hade ett timme långt samtal (intervjun kommer lite senare) med Stefan Pöllä och han bekräftar det du och många andra upplevde. Stefan hade platsen beredvid Gerhardsson i omklädningsrummet och kunde berätta en hel del intressanta saker. Gerhard hade en ganska tung inledning sista säsongen men klev fram både på isen och utanför och var klart bäst bakom Zäta i kvalserien, en av de starkt bidragande faktorerna att TIK lyckades i kvalet.
Jag kan minnas att denna tråd dog ut ganska fort här i veckan. Är inte många som vill tacka honom. Är nog inte heller många som vill se honom i röd-vit mundering nästa säsong. Jag vill inte ens se honom i nuvarande hockeydräkt!
För friden; Tik-Ssk 2-2...fast nu är ju en målgörare skadad...
He he, nu är det många som får spader.. Tråden Symbolvärde- en klassiker bland Timrå diskussioner är tillbaka på gb. Den är hatad/ älskad, uttjatad /angelägen. Hur som helst visar den att likgiltigheten inte styr vår supportervärld. Percy ja, han stöder många klubbar... bl.a SSK. Har börjat omvärdera hans satsningar en smula. Han betyder en del för svensk idrott vare sig man vill eller inte. Nu tänker jag bara på idrotten och inte på namnbyten, avguda dyrkan av djurbilder eller annat utan att han faktiskt verkar satsa på bredden mycket mer än vad jag i min enfald trott. Att han sedan styr med järnhand är en annan sak. Classic collection inom synhåll?
Hoppas att vår före kapten store krigare får ett varmt motag av klacken imorgon.Det är de här tre BOSSE, ZÄTA, GERHARD som klev fram när det behövdes då.74 gjorde om det med SSK starkt och Gerhard har gjort mest poäng där. VÄLKOMEN HEM GERHARD Men TIMRÅ vinner med 6-2 Nästa säsong hoppas du är en RÖD VIT 74 IGEN
Dock är det ju alldeles försent att få tillstånd en ändring tillbaks till den gamla FINA talloggan till denna säsong, men betrakta härmed lobbyismen inför nästa säsong som startad. Vem vet, med lite ihärdighet så kanske det åtminstone dyker upp lite old school supporterprylar till slutet av den här säsongen, lagom till semifinalerna eller nåt?
Dett behövs sannerligen motkrafter mot amerikaniseringen inom i hockeyn i dessa tider (Nej jag tänker inte på flygplanskapningar och sånt, så den debatten tycker jag vi kan lämna därhän). Det är ju allmänt känt, och beklagligt (även om mina sympatier ligger långt från Percy's gäng) att Malmö IF numera heter MIF Redhawks "på riktigt". Och jag såg på TV-sporten häromdagen att det nya bidraget i denna namnflora var: Mighty Warriors från Uppsala. Trist, trist tycker jag, och tydligen också en hel del på deras GB.
Om en 14 timmar ungefär ar det daxs för match mot SSK... En mkt svår match för TIK, pga deras KM-Hockey som låter lite Löven inspirerat... Skulle tro att vi får se Freddan i mål o han lär vara hyfsat taggat att visa att han kan vara med o konkurrera med DeRouville... Förhoppningsvis ändrar Peo lite i kedjorna oxå för att få fart på lite folk som varit bleka... Tråkigt att Styf inte kan delta för det är verkligen en spelare jag gillar... Mitt Tips: Jag tror att TIK vinner skotten med typ en 53-8 men förlorar matchen 1-2...
turbolucidor: Om du lyckats förtälja vad du tycker i gästboken, ja då måste du också hitta till messen! Alltså denna tråd är det sämsta jag har sett som folk "hakat" på i denna gästbok!
Vi hade sveriges bästa nättjänst, vi hade det lag som rent innovativt var bäst, rent sportsligt var det främsta inom svensk vinteridrott, ja det bästa som någonsin kunde tänkas. Nu känns det som vi är på väg tillbaka till det gamla, traditionella igen.
Till de som står i klacken: Nu måste ni visa vad det är ni står. Sluta att vara fjantig!
Men man är ju iaf given på invigninen !! vem f*n vill missa clownen ruben !! barn under 12 år kommer att få lägga straffar på honom i periodpausen också , om ja nu läst de hela rätt
ja citerar tidningen "Familjedag idag öppnar vår nya RED Eagles Shop kl 12:00 i Huvudentrén " bla bla bla .. clownen ruben ska komma å underhålla .. så det är där jag blir fundersam han ska underhålla i periodpauserna å så .. så troligen så öppnar den imorrn före matchen Kl. 12:00
såg i annonsen att red eagle shop ska öppna!! det stog att det skulle vara idag kl. 12:00 men jag börjar funder genom att det står att clownen ska uppträda före och under matchen,
Hälsa till IshockeySveriges längsta busschaffis från mej och sen den söta Publikvärdstjejen jag träffade i både Timrå 1999, Leksand 2000 och i Karlstad sist.
SSKs Juha Lind är skadad och kommer inte att spela mot Timrå. I övrigt vet vi inget om uppställningar förutom att Styf är skadad hos oss. Antar att SSK kommer att spela defensivt imorgon, dra ner tempo. Hoppas Timrå spelar smart och inte drar på sig för många utvisningar.
53 Mård: Jadu som jag uppfattat det så blir nog denna resa en av årets idiotresor. Tror vi blir nog ganska så många som åker, det låter så på folk jag pratat med iaf.
Sen så är alla folkslag välkomna i våran klack bara dom håller på det rätta laget... =)
Jo du kan vara lugn. Timrå fansen ska gå man ur huse o fylla kaffe burken i Gävle. Tyvärr blev det inget tåg i år men riktiga supportrar åker lika bra i en buss. Sen så tror jag att årets TIK är alldeles för bra för att åka ur elitserien men om alla lag ska fortsätta slå alla så vet man ju inte.. Förhoppningsvis så "sätter sig" E.S snart o det bildas ett par bottenlag, typ MIF och LHC :) Och TIK tar en sluspelsplats !!!!
Kommer Ni många till denna match? Hoppas så. Vi åker 4 Timrå-fans från Dalarna för att heja fram er. Har alltid min LIF-tröja med 53 Mård på ryggen men är alltid lika välkommen i er klack. Känns skönt med äkta hockeyfans som er. Var till Karlstad och såg er mot Färjestad å det var lika kul att träffa er trots resultatet. Å snälla ni, försätt er inte i nån Leksandssituation......
Jo de var lite trevligare denna gång. Tydligen sa vakten till min kompis att egentligen fick vi inte gå in i puben eftersom vi inte var LHC supportrar, men eftersom det var han som stod där så skulle vi få komma in ändå. Det var snällt av vakten ! Sedan hade jag en liten dispyt med den där damen från röda korset som stod och vaktade oss. Situationen uppkom då jag förvägrades att gå upp med läktaren ätandes en korv med bröd. "Med risk för att du skall spilla ketchup och senap på de andra som står på läktaren få du äta upp den där innan du går upp på läktaren". Nåväl, det kan man acceptera. Annars var faktiskt kontrollen obefintlig denna gång och vi tilläts komma in med både kapsyler och flaggor i ishallen. Bra. Matchen snackar jag inte om, den är glömd.
Vi får se det positiva... det var i omgång 2 som vi åkte på årets första storförlust ifjol... nu i omgång 10... så det är väl positivt... sen kan det väl bara se bättre ut imorgon får vi väl iaf hoppas. Nu biter vi alla ihop och gör det här till något bra och skriker sig hesa i ladan imorgon och hela resten av säsongen!! Supporterklubben står när de andra faller!
actionleif: Om nu du inte pallar trycket och kanske börjar bli bensvag och nästan gråter så får Farbror Knylan ta ansvar och ge ganska så supermycket imorrn.
Alla som går på hockey imorrn ska få gå till doktorn på söndag (eller måndag, vet inte om det är öppet på söndag) för att deras stämband är så gott som total förstörda.
actionleif: Precis! Just därför vi måste ge absolut ALLT imorrn vi som verkligen vill lagets bästa och skriker för att få igång de andra döskallarna. Vi ska visa att vi är Sveriges bästa hockeysupportrars även utan trumma!
Vänner. Så som Ni säkert har uppfattat är TIK:s hemsida underkastad en viss demontering för närvarande. I bakvattnet av hemsidans avlövning har en allmän förslappning kring den ack så viktiga supporterverksamheten följt. För att motverka denna utveckling har några av oss inom SK börjat forma en samverkansgrupp. Gruppen består av personer såväl inom som utom SK:s styrelse. Kontakt har vidare tagits med Timrå IK:s styrelse, vilka ställde sig positiva till denna grupps bildande.
För att denna grupps verksamhet skall underlättas krävs initiativ från Er, ärade supportrar. Timrå IK är en förening som röner stor respekt inom såväl idrottsvärlden som media. Låt oss alla kämpa för den gemensamma saken - återupprätta och befästa bilden av Timrå IK som en förening med en levande supporterkultur.
Alltså. Ni som vill visa att ni vill Timrå IK:s bästa, skicka ett mess till Supp.styrelsen. All hjälp är välkommen och kommer att tas emot tacksamt.
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer
Men då det ska hållas med i den häringa tråden, så håller jag med Per-Arne, som håller med Friskan, som verkar tycka lika som 250kg i delar av inläggen,,
Ska inte vi lägga energi på att stötta laget istället, gör så och visa vilken fantastisk hemma publik vi är,,,,
Jesus sade till sina lärjungar, Brödet har kommit till er, ty med god vilja kan ni dela brödet med edra bröder och sysstrar,,som hjälpt er att fångat in brödet,,