Jag tror det är klokast att sätta ihop fjolårets succékedja igen med Peltomaa, Zäta och Robert Carlsson. När det gick tungt i november förra säsongen sattes den ihop och då vände allt igen. Zäta behöver någon osm är starkare i sarghörnen som jobbar fram pucken - han behöver en Peltomaa!
Jag sitter och undrar lite om Burra är så besvärlig och jobbig att ha i laget varför vill i stort sett alla elitserie klubbar ha honom han har bara varit hemma ett par dagar och elitserie klubbarna står redan i kö för att erbjuda honom kontrakt.
Håller med HH, Burra är en diva som säkert kräver bra betalt o specialbehandling... Dessutom litar jag på att de vi har kommer få det lossna snart... O hur tror ni Burras lillebror skulle ge honom för kommentar om TIK, efter blivit ratad o bänkad här...
HH >> Att du inte vill se Burra i Timrå det är din åsikt jag däremot skulle jag gärna se en spelare som Burra Timrå. Han är en spelare som gör mycket poäng och kan kliv in och avgöra matcher som står och väger t ex senaste matchen hemma mot Södertälje Timrå leder med 1-0 och pressar på men får ingen utdelning i stället kontrar Södertälje in tre mål och matchen är körd för Timrå. Burra har den spelstilen att han kan kliva in och avgöra såna här matcher till Timrås fördel.
Jag kan iof. förstå att Leksand hade lite svårt att kicka sin bäste poängplockare ifjol. Men att se Burra stå och tala om för en av TV-sportens reportrar att det var Sandlins fel att Leksand gjorde en dålig match i kvalserien fick mig att må illa.
Om det vänder för MIF nu och Burakovsky kommer till ett vinnande lag tror jag att han kan bli nyttig för MIF. Fortsätter rödhökarna på den inslagna vägen tror jag dock att han bara blir en belastning. Låt Burra gnälla och klaga i skåne.
Att något lag överhuvud taget vill ha Super divan Burra, men ska dom sammla alla likasinnade i en flock nere i skåne gör mej förvirrad,,
Överskriften kan få mej att sluta gå på Hockey i Timrå iaf, för spelare som bara tänker på sig själv och enda han gjort i sin kariär är att sänka lag,,,,Ta Leksand tex, jag anser att det var Burra som gjorde det, skulle sparka den ,,,,,, ,,, istället för Sandlin en spelare som bitt i på gående kvalserie säger jag har skrivit för en annan klubb, och som har problem att lyssna på cochen men gärna vill styra själv och tala om hur det ska vara, ställer bara till förvirring i laget och tillför inget,,,,,,
Timrå har bra matreial, och målen kommer vi ska väl tänka på att vi gjort bara tre matcher med full back styrka och det tal en stund att slipa in sådant,,,,och snart får de fart på små bena med så då kommer poängen,,,,,,Någon i en annan tråd sade att han inte sett en målis än med hål i magen, precis!! håller med därför dom sicktar mitt på målisen för nio av tio så flyttar sig målisen i sidled, och då sitter den,,,,,Men målen blir inte fler om ni sänker våra målskyttar i G-B:n,,,,snart kommer målen, och lyftet i tabbellen,,,så var lugna små barn
Måste säga att detta var ett jävligt brainlägg... Faktabaserat, konsist och ärligt!! Får se hur det löser sig... Fast vi skulle nog behöva lite grovjobbare istället... målskyttar har vi egentligen men utan jobb och speed kommer vi ingenstans....
Jag är inte helt säker på att det är en rubrik som jag vill läsa men nog måste väl Peo önska sig en målskytt just nu. Tanken slog mig när jag läste att Burra kanske (troligen) skriver på för MIF inom en mycket snar framtid.
Ingen kan påstå att Burra inte är en målskytt av rang men frågan är om det är en spelare som lyfter ett lag ur krisen. Kan en humörspelare som han verkligen vara lösningen? Kastar Percy pengarna i sundet eller gör han ett klipp och tar snabbfärjan till slutspel?
Puh, Johnny m.fl.: I ärlighetens namn är jag duktigt ointresserad av vad som försiggår i fallafellstaden och den sportklubb som huserar i den i förorten lokaliserade Scaniarinken.
Vill inte strö dålig dager över alla trogna och prövade SSK-anhängare men jag har en bestående minne från en händelse under Timrå IK:s senaste match i Scaniarinken som där rötägg uttalade sig väldigt kritiskt och ovetandes om motståndarlagets supporters. Avslutningen av säsongen 99/00 och kvalseriens sjätte omgång. Södertälje SK tar hemma emot Timrå IK och efter det att jag klivit av en Timrå-buss (SL har förstått vad promotion är för vilka färger passar bättre på än buss än rött och vitt...) möts jag av otaliga okvädesord på väg in i arenan.
"Skoterraggare, åk hem" utbrister en färgad SSK-anhängare som efter sitt påhopp får till svars "Åk hem, själv du" och därefter visar sitt tydliga agg.
Matchen då? Jo, den slutade med bortaseger 2-1 och vägen till elitseriespel var utstakad...
Gerhardsson stod för övrigt som assist vid Timrås avgörande 2-1 men fick därefter inte förnyat kontrakt.
Frella; Jag är rörd. Jag kan bara hoppas att jag kan ge er ett lika bra omdöme när jag fullföljer min del i er klack i matchen mot Modo. Skulle ha gjort det till helgen mot Brynäs men jag är i Göteborg på fotboll.
Jag ser fram emot ett 60 minuters hålligång, blir lite enklare jämfört med våra 90 minuters...
Bara att gratulera Giffarna som har spelat bra på slutet, tror säkert dom klarar sig, dom har ett enormt självförtroende och har man det kommer man långt, hade man legat i toppen hade man säkert haft chans på Guldet, tyvärr vaknade man för sent, tror säkert det blir klart nästa omgång, då kanske Gif och Hif är klara.
Det har tidigare varit en sånt bra tryck för det mesta i ladan så att det inte behövts någon organisation eftersom det var som ett självspelande dragspel. Dock har det på sista tiden varit lite si och så med sjungandet och klappandet i klacken så då kanske man måste fundera ut en klackgrupp eller något liknande som kan ha något sorts program eller iaf en idé hur matchen ska genomföras av klacken. Även kan denna grupp hitta på och delegera ut (tex här på hemsidan) nya ramsor som vi ska sjunga. Man kan inte alltid bara anta att allting ska fungera utan ta tag i saker om det inte fungerar. Det finns som vi alla har sett här på GB många som kan och vill väldigt mycket för att klacken ska bli bättre. Ex. Titan, jimmy mm. Kan inte dessa komma på en grupp som kan ordna dessa grejjor och andra Tifon så lovar jag att vi igen kan vara stolta över att vara sveriges bästa klack.
Efter att i dag fullföljt min del av dealen med "Madde" så måste jag säga att jag är mäkta imponerad av det jobb Lindman & Co. Gjort med GIF-Klacken. Det var ett härligt hålligång matchen igenom och det känns som att GIFs hemmaklack har gått förbi TIKs hemmaklack för tillfället, för just nu är TIKs hemmaklack "död"
Hoppas på rejäl uppryckning i ladan på lördag mot Brynäs!
Johan J>> Försöker du lära en SSK:are att det är skillnad mellan Elitserien och Allsvenskan? Tro mig, efter allt hissåkande vår Sportklubb ägnat sig åt genom åren har vi nog det rätt klart för oss. För första gången på länge har SSK nu de ekonomiska förutsättningarna att få ihop ett lag med åtminstone en rimlig chans att hänga kvar, så förhoppningsvis börjar vi närma oss ett slut på jojjandet.
Liksom Johnny reagerade jag på påståendet att SSK skulle vara beroende av en formation. Det skulle vara intressant att få veta vilken som avses. De spelare man knöt störst förväntningar till - Juha Lind och Peter Larsson - visade sig inte fungera särskilt bra tillsammans och spelar nu i olika femmor (ja Lind spelar inte alls, han är skadad). Den kedja som varit mest stabil hittills är väl snarast Gerhards (är inte ute efter att dra igång någon 74-debatt, bara konstaterar faktum), men att SSK skulle vara beroende av den vill jag inte gå med på. Jag är naturligtvis ingen neutral betraktare, men jag har svårt att se att SSK på något sätt skulle spela över sin förmåga för tillfället. Tvärt om finns det mycket mer att ta ut, t ex av Juha Lind (snart tillbaka i spel) som inte producerat särskilt mycket så här långt. Med Lill-Bemis på ingång tycker jag det ser riktigt ljust ut.
Nu har jag följt det här laget alltför länge för att inbilla mig att vår ”winning streak” ska hålla i sig särskilt länge (tre bra matcher på raken brukar vara max), men så länge vi ligger över kvalstrecket är det ingen ko på isen. Sorry att det blev en massa SSK på er sida, jag har tyvärr inte lyckats övertyga mina med-SSK:are om att vi borde ha ett eget Hockeysnack-forum.
Friskan:Är helt inne på din linje.Schnabel var en tillgång framför målet även moraliskt, menmålvakten måste släppa mindre returer annars blir det svårt i framtiden,ang Schnabel är det bättre med 2 min. än 2 baklängesmål.
Knugen: Håller helt med dej,det måste finnas en back som går in och gör skitjobbet SSK har en back i Popovic och gör samma jobb som Scnabel gjorde i TIK förra säsongen, i övrigttycker jag att många tar travoraklet Challes gissning ang. POs läge som en sanning,kolla på travet hur hans gissningar på V75 o V64 utfaller,inte många poäng. Lämna PO ifred han har säkert helt klart för sej vart bristerna sitter, Alla lag kommer att få sämre perioder under serien, en tränare som verkligen skulle få kritik i dag är väl "Bäckis" i Malmö,men där är det tyst.Lämna PO ifred.
Har inga siffror på hur många nyförvärv SSK har men jag behöver väl inte många meningar för att övertyga dig om att steget från Allsvenskan till Elitserien är stort såväl ekonomiskt som sportsligt (med avseende på bl.a. spelarmaterial).
*asg* Helgen är jobbig... bättre framåt veckorna... torpeden blir piggare då när man kan få vinna över Modo några ggr... mycket trevligt... sen måste väl modo få vara runt kassen och leka ibland... även om jag inte är så mycket för att släppa in mål... gör hellre...
Och frågan är huuuur trött är du då, på torsdag,,,
Modo flicka jobbar hårt i defensiva zonen, jobbiga saker,,,,,Värva en ny torped, man orkar inte hur många matcher som helst i rad, risk för oavgjort och sudden i straffar,,,,,,
jasså....timrå måste visa var dom går för =) philippe ju bra men han måste ta returpuckarna med.... men det kommer...det är inte lätt att komma från ett land till ett annat och spela kanon i varje match ingen har en perfekt dag
Hörru GUD Vilken formation räknar du som den första i SSK då? En upplysning bara det var fjärde som gjorde alla målen i lördags. Den som du och alla andra tror är den första med J Lind och co kan jag upplysa om att den har inte kommit igång ännu och när den gör det då du.
japp jag håller med dej...man borde vinna på hemmaplan men sånt är livet man får ta det med en nypa salt som Zäta brukar säga....Jag hoppas PEO inser att freddan ska stå men det vet jag att han kommer göra...Philippe kommer sitta bänkad nästa match..Visst e philippe bra men freddan är väl första keepern vad jag har förståt =)
Patrick Polly: Ser inte att vi har någon kris egentligen. Vi ligger fortfarande över kvalseriestrecket och då tycker jag att säsongen är godkänd. Okej att vi inte har vunnit på ett tag men vi har spelet vi skapar chanser så det borde inte vara så långt borta. Har även varit ganska segt enligt utsago från de som varit på plats i ladan och det har jag en liten teori om. Efter någon av matcherna sa Peo att de fortfarande styrketränade mellan matcherna och skulle fortsätta med det ett tag till. Detta kan göra att det ser ganska segt ut på matcherna på sista tiden. Men detta kommer att göra att vi kommer mer stärkta om en eller ett par veckor och då kommer också speeden och farten i anfallsspelet. Håller dock med om att vi borde vinna över de "sämre" lagen speciellt på hemmaplan.
250kg: Jag håller nog inte med där. Slår man inte "skräp" (ursäkta SSK & LHC fans) gängen, vilka ska man då slå? För mig spelar det inte så stor roll hur man förlorar. En förlust är en förlust, inga ursäkter. Mål ger vinst, vinst ger poäng. Enkelt! Jag skrev inte att alla trodde det, utan det var F som predikade om slutspel ifjol. Jag trodde inte heller att det skulle bli så, utan var nöjd men att slippa kvalet. Jag hoppas att vi verkligen bryter den här trenden innan vi halkar efter allt för långt. MIF kan köpa sig ur krisen. Det kan inte vi...
PP: Själv ser jag inte felet att förlora mot motståndare du radade upp, utan då hellre sättet man förlorar. Sedan måste jag få fråga: Vilka var "alla" som förväntade sig slutspel förra året?? Inte jag i alla fall. Jag nöjde mig att hoppas att elitseriekontraktet säkrades. I år har jag högre förväntningar, är med lite rätt orolig att vi hamnat i en längre svacka, men känner tilltro till laget och ledare vilket också kommer att bevisas när serien lider mot sitt slut.
F: Även ifjol hade du samma optimistiska resonemang. Slutspel skulle vi greja lätt som en plätt. Nu blev det ju inte så som vi alla vet. Kommer du att ha gjort en missbedömning även i år? Blir det kvalserien som hägrar? Fortsätter vi att spela som vi gör nu, förlorar borta och torskar på straffar hemma, så kan vi sikta in oss på att möta Leksand i kvalserien.
Sen tycker jag inte att man ska "tona ner" förväntningarna. Laget grejade sig kvar i fjol och siktade på slutspel i år. Då kan man inte nöja sig med förluster mot AIK, Linköping & SSK. Det är inte godkännt! Jag tycker man kan kräva vinst mot sånna lag, annars har vi inget i elitserien att göra.