Såg de hade ändrat lite i kedjorna till dagens match Peltomaa och Henke Eriksson har bytt kedjor så henke spelar med Hautamaa och Crippe... Såg även att Igor fortfarande spelar... fick han förlängt kontrakt?? för nog har han varit här längre än 2 veckor... Står fast vi 3-1 till TIK
Blir nog en kul kväll vid sportradions mål j-la jingel, Freddan är nog Taggad som sju och kan vara omutlig, och spelarna på tårna, de enda vi inte har med är Hautoma och Styf,,,,,,
så mitt tipps blir 4 till timrå och Hemma laget får bara sjuta en raket, Tipps 1-4
Oraklet: Så jävla fint skrivet. Men glass till frukost? Nåja... Även efter min tideräkning så kommer sommaren lagom till slutspelet. Och då blir det högtryck. Då kan Linköping och Södertälje hålla på och bryta på sitt jävla digerdöd och Ingmar Bergmanväder.
Skrev en liten liknelse kring "alhas" vår situation. Regnet öser ned, det är kallt som sjutton och dimman ligger tät. Trött som aldrig förr en tidig måndagmorgon och det är kolsvart ute eftersom solen nästan aldrig går upp. Det är knäpptyst ute och bara jag verkar vara ute vid den här tiden på morgonen. Efter att ha skrapat rutorna sätter jag mig i den iskalla bilen som vägrar att starta. Jag har varit med om den här måndagen förrut, men det kvittar. Hur var det egentligen när solen sken och fåglarna kvittrade? Jag vet inte, detta är en förlust!
Solen skiner och fåglarna kvittrar, en svag bris sveper genom de gröna björkarna och man hör dess löv när de rasslar mot varandra. Med en god glass sätter jag mig denna fredagsmorgon i bilen och drar till jobbet. Finns regn och mörker ? Detta är en vinst! Allt går runt runt så också i Timrå IK och mellan varje varv så glömmer vi att sannolikheten för sommar efter vinter alltid är stor, att sommar efter vinter är så mycket härligare än en sommar efter en sommar. Visst "17" skall vi ha revanch !!
Jag är kluven ang. Burra precis som någon skrev tidigare. En erkänt bra målgörare men å andra sidan en divatyp enligt vissa... men vad vet jag? Lagandan är minst lika viktig som målgörandet.. Hur som helst verkar Timrå ha nätet ute...finns det fler spekulationer?? Tror också han väljer pengarna om inte PeO väger tungt i sammanhanget.. Lindholm spelade 14 matcher med TIK förra säsongen, Schnabel 16. De kom bägge in i rätt ögonblick. Lindholms kämpatakter var härliga att se. Schnabel, elitseriens störste spelare (?) rent fysiskt var ganska omdebatterad på gb men tillförde nog mer än 72 utvisningsminuter i det stora hela..
Klart som fan att det är "Burra" vi vill ha! Klaga lagom... Divalaterna har den mannen växt ifrån för länge sedan och åldermän är något årets Timrå IK saknar. Huss eller Lindholm kommer inte tillbaka - in med "Burra" (om han väljer TIK)...!
Rodde: Ska väl inte förlänga debatten mer än nödvändigt, men jag skulle inte satsa några pengar på att Challe får rätt. Snarare kommer han att få äta upp ett och annat uttalande . Kommer ihåg "experten" Rolf Ridderwall som sågade TIK inför superallsvenskan för ett par år sedan. Timrå var visst profillösa eller nåt liknande . Sen sprang TIK hem både allsvenska och kvalserie. Den enda expert som verkar veta vad han talar om är Thomas Vernersson i Fotbollskväll. Vad gäller HV och tabellplaceringen , så ta inte ut alltför mycket i förskott. Och om LHC är tio gånger bättre än TIK så är det väl lika bra ni ger W.O. på lördag, för då måste dom vara oslagbara. Om Z ska dra till NHL så är det väl nästa år som man måste fylla luckan . För övrigt anser jag att Huseliuz är en av Sveriges mest överskattade spelare. .
Alla har sett spelarna göra det ja t.o.m åt varandra men oftast gör mtrl-förvaltaren det åt dem. Vadå? Jo göra rent visiret för att se bättre. Hur ofta har ni sett en domare göra det????? Ser fram emot den stund en spelare raskt åker fram med en handduk till domaren efter att han missat något solklart regelbrott (utfört av motståndare!) bara för att få se dennes reaktion! Blir det ett flin eller blir det misconduct?
Bra förslag Smokey, jag tänkte inte lägga mig i den här diskussionen...men hade redan bärjat tänka på att skriva. Jag tycker att TGO felaktigt blev symbol eller syndabock för den negativa laddningen på gb. De flesta negativa kommentarer skrivs av tidigare okända signaturer och sedan brukar en hel uppsjö inlägg bestå av lite halvbeska kommentarer. Sen är vi på gång igen... Antar att Timrå också har supporters som inte är så härdade utan som tillkommit under fjolåret eller året innan precis som Farbror Hasse skrev. Dessa får kanske panik vid motgång, men kommer att härdas som alla andra.. I Stångebro revisited visar också freewheelin' Smokey sin härliga inställning och hans iakttagelser är ofta kanonkul att läsa.
gud, Octagon: Vore intressant att få se hur ni ser på saker och ting. Vad gör Smokey helig? Får han kritisera andra men inte bli kritiserad själv? Skriver man ett resebrev och kommenterar andra gb-skribenter får man räkna med att få mothugg. Smokey kan ta det, men inte ni. Jobba på så kanske någon av er får bli bästa kompis med Smokey på nästa bortamatch i mellansverige.
För övrigt håller jag med om att Smokey tillhör de mest läsvärda här på gb.
Angående "Burra" så är jag kluven. Han är bevisligen en bra målskytt men samtidigt har han rykte om sig att vara en diva. Jag tror i vilket fall som helst att han väljer Malmö, Timrå kan nog inte matcha Percys pengar.
Såg att Luleå värvat en slagskämpe (- och målskytt...).
Håller den som tidigare som skrev att Z och Peltomaa borde spela i samma kedja. Detta för att "väcka" Peltomaa och för att få igång Z'as målskytte och poänggörande.
Friskan: Jag är en mjukiskille. Kongo har rätt. Kongo och jag förstår varandra. Om jag nu inte missförstått Kongo... Det finns en viss risk när han öser på som mest... Så är väl typ killar i Hells Angels också fjollor.
Smokey är en supporter som TIK skall vara mycket rädd om. Om man kallar sig TIK-supporter bör man veta det. Personangrepp har inget i denna GB att göra. Precis som GUD skriver är Smokey en av de få seriösa skribenter som orkar med den tramsiga, pubertala, flåsiga och imbecilla stämning som råder för närvarande på GB:n. För detta har han mitt fulla stöd.
Krävs det så lite för att vissa av er ska ge upp. Om så är fallet tror jag TIK betackar sig som förening för ert stöd. Betackar sig betyder för er som inte förstår, undanber sig. För er som inte förstår undanber sig betyder det vill inte ha och för er som har svårt med även detta finns inget hopp.
DMF: Jag tycker också att det kan vara dags för Peo att kliva åt sidan - EFTER denna säsong. Det finns ingen anledning att skapa oro och panik i truppen genom att sparka Peo.
Om vi däremot skulle ligga ohjälpligt sist efter x antal spelade omgångar, kan det dock vara läge med ett tränarbyte i ett sista desperat försök att väcka laget. Men ännu är det alldeles för tidigt för en sådan drastisk åtgärd.
nu är man förbannad... hur orkar folk hålla på?? när man läser dagens GB så får man ett bryt... det är påhopp på en av dom få vettiga skribenter som är kvar!! när den människan skriver sina reseberättelser så sitter man på nålar att den ska komma ut här på nätet.. så skriver kongo att han är en fjolla som inte står för vad han tycker?? obegripligt!! nä.. tror att folk har fått hybris bara för att TIMRÅ har förlorat några matcher?? stackars jävlar..NEJ NU får denna gästbok höja nivån annars så är det fler med mig som inte kommer att bry sig mer om den.. det är kanske det allt handlar om?? att det gamla gardet ska bort så att det är ett gäng fjortisar ska ta över??
Håller med HH och F om att vi inte ska stirra oss blind på tabellen. Det är trots allt bara 11 matcher som spelats och det är bara att se framåt och tänka POSITIVT.
DMF: Lugna ner dig... Vi har ju bara gjort några dåliga matcher... Visst jag håller med om att vi har tagit avslut i dåliga lägen osv... Men det beror mest på att vi inte längre har samma fart på rören som tidigare men med lite lättare träning mellan matcherna så kan man toppa formen på det området... Att sparka Peo är definivt en desperat handling tycker jag... Läste förresten att det är bråk i LHC, tack vare att spelarna inte känner förtroende för Bendelin, nåt sånt existerar knappast i TIK... Det skulle knappast ta som positivt av spelarna om TIK skulle sparka honom...
Att ta hit en spelare som Burra kan väl ge utslag i ett att han kanske avgör en del matcher, men i längden så blir det nog mer negativt än positivt... Han är en besvärlig spelare som vill ha hög lön o special behandling, det är knappast bra för lagmoralen...
Tycko: Tror ändå att Burra skulle kunna tillföra en hel del. Har fått lite känsla för att han skulle kunna visa nya sidor i Timrådressen. Håller dock med om att Timo och Z ska lira ihop. Sen om man kompleterar med Nordgren eller Robban är en smaksak det viktigaste är att peo särar på Juha och Timo som inte fungerar alls.
f: Burra är en diva och en humörspelare. Exakt en sådan som Timrå och dess kultur inte passar med. Skaffa en som kan få igång laget ist! Vi har målskyttar bara vi kan skapa ordentliga chanser åt dem genom hårt jobb och speed. Inte ens burra kan göra mål på ett samlat försvar när lagkompisarna inte rör sig. Leta i klädskåpet och hitta lindholm ist! Där har vi en som kan offra sig för laget. Sen skriker jag ännu en gång på att sätta ihop carlsson, peltomaa och Z:a!
HH: Håller med dej fullständigt. Fan,man kan väl inte snacka kris efter nåra omgångar. Det är ju över hundra poäng kvar att lira om före slutspel så 4 pinnar bör ju gå att hämta in. Ang Burra tror jag att det skulle vara en bra värvning. Han skulle inte få samma töntiga "papparoll" som han hade i Leksand och det tror jag passar honom bättre. Dessutom tror jag inte att Peo skulle ta hit vad som helst. Han har förmodligen någon slags relation till Burra som gör att han vet vad han gör.
DMF: Även HH har varit på Espan och fått konstiga funderingar,,,,,,
MEN!!! vi har två tre förluster, vilket inte är onormalt i es, fem raka är inte heller onormalt, då ska det börjas gaggas om sparkade tränare, och nya spelare, och är vi avhängda i tabbellen? är vi överkörda spelmässigt??? Serien har knappt börja och vissa puckon kräver att vi ska toppa tabbellen,,,,,,,,,,GLÖM Tabbellen ett tag, den lär ju ändras åtskilligt innan 50 omgångar är spelade,,,,
Lovar en sak tabbellen är för mej inte intresant före omg,40,,,och då har Timrå lyft sig,,lovar jag med,,,
Peo-grejen kommer sig från en klassisk kommentar efter TIK's avencemang till elitserien.
Men det jag menar är att Timrå IK är klubben i våra hjärtan, vilka som spelar, vem som är ordförande, eller vilka som säljer matchprogram är av underordnad betydelse.
Skrev redan igår att jag inte är så jätteglad över tanken att Burra ska gå till TIK... Han är jättebra spelare när han är på humör men när han inte är det så är han värdelös att ha... Lite av samma typ som Oleg Belov som TIK inte ville ha inför den här säsongen...
Dessutom så kan jag inte komma att någon klubb som haft med Burra har lyckats så där jättebra... Ska vara nån utländsk klubb isf... I Sverige har han väl lirat i Leksand (2 vändor), AIK o Malmö tror jag... Han har ett ruskigt bra skott som skulle bli mkt nyttigt att kunna använda i PP... Problemet med honom är att han sällan varit bra när det gällt nåt heller... Var blek i kvalserien med Leksand i våras när han behövdes som mest, dessutom så hade han redan gjort klart med Tyskland innan Kvalserien började... Det kan aldrig vara bra för moralen...
Jag tycker som sagt inte att TIK ska satsa Burra... Jag tycker vi har en bra forwardsuppsättning som det är just nu o det kommer att lossna var så säkra...
Bo wasa: "Ju fler köpta spelare ju minre känner jag för laget" ? Du kan inte känna mycket för Timrå längre i tanke på att över 25% av truppen består av utlänningar och över 90% av laget härstammar från orter utanför Sundsvall/Timrå regionen...
Så ytterligare ett inköp påverkar inte mina känslor för Timrå de minsta i någon riktning. It's a part of the game så att säga..
Tänk va fel du har. Jag har bara ett "nick" och det är Bo wasa som betyder Bosse Jansson från Njurunda, inga hemligheter eller "gömma sig bakom" här inte.
Bo Wasa kallade HH för Gnällig, okey det kan jag ta om du tycker det, att mitt "Gnäll" varit obefogat, och utan förslag på hur man uppnår en bättring,,,Jo,,,Jag har gnält på klacken och publiken,,,,obefogat??? Har jag inte komme med förslag på bättring,,,,,okey,,,Jag har gnällt på nivån i G-B, liknar Gnällbälltets Centrum, Om jag medverkat till att få in lite humor och inte bara tragik och elende får anndra avgöra,,,,,
MEN!! Jag har bara ett Nick, ska du inte skriva Som TGO och svara som Bo Wasa, så kan du kasta paj med dig själv, varför inte messa dig själv,,,,f-n va kul du ska få, och hur ligger det till med Kongo,,,,
Jo, men men inte om de från NSK och Ånge är sämre än en skåning, en finne eller vad det nu kan vara som det ska ställas mot. För mig är resultat viktigare än att det finns spelare som växt upp högst fem mil från hallen i truppen.
Håller med dig. Egna spelare är roligare än köpta. Samtidigt blir väl dom mer samspelt när dom har spelat med varann längre. Kolla bara på MIF ett gäng bra spelare på papper men i verkligheten så går det ju inte så bra, eller hur?
Står fast vi 3-1 till TIK