1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen
« · 20525 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kris
Kasparov: Kunde inte hålla med dig mer! Det daltas för mkt med spelare och ledare. Bänka dem som inte håller måttet säger jag med. Släng in lite juniorer, de kanske kan vaska om lite i grytan. I dagsläget känns det också som det skulle behöva kompletteras med nyförvärv. Luleå och Malmö värvar för fullt. Vad gör Timrå??

Jag håller med om att man inte längre kan förlita sig på den berömda "snart vänder det" teorin. Björklöven vände sin dystra trend ifjol och var ett av de starkare lagen efter jul. Men vad hjälpte det? De var ohjälpligt efter innan jul och landade likväl sist.
För varje match Timrå förlorar är det poäng som vi aldrig kan ta igen. Det verkar inte så många ha tänkt på.

Peo har inte velat ta ordet kris i sin mun. Utan kommentarer som "-Vi spelade bra", "- Så länge vi skjuter mycket kommer det att lossna." har använts efter förlusterna. Men jag anser att det nu banne mig är KRIS med stora bokstäver i den här föreningen. Något måste göras och det NU, och inte om 10 omgångar.

Ens hjärta blöder när man tänker på hur det går för vårt kära Timrå.

Sv: DET VÄNDER
mike66: Äh, att tunnla mig är väl inget det gör folk hela tiden, vare
sig det handlar om fotboll, ishockey, handboll, badminton eller
fullkontaktsinnebandy. Så det är ingen merit om du så lyckas 42
gånger. Försök i stället att tunnla mig och ta dig förbi mig. Det är
lite svårare.

Sv: ganska kul faktiskt
Smokey och Daniel: Nej, nej, nej, inget Närkeblod i mina vener och
artärer.
Men nog fan är jag envis, och jag gillade Wallberg.
På lördag och nästa söndag är det isträning med CSKA Nolby Vets
igen. Snabb blir jag aldrig, spelsinne kommer jag aldrig att få, men
jag blir i alla fall stadigare.

Tävlingsbidrag: Det behövs inga kopior när det finns ett så originellt
original.
Som pris kan jag tänka mig en Hobgoblin, eller alternativt en
Brooklyn Pilsner.

Sv: KRISMÖTE
Instämmer helt Freddie! Något måste göras omedelbart.
Nu måste styrelsen agera. Tydligen håller inte de "nya" för
elitserien. Den kämpaglöd som fanns ifjol är som bortblåst.

Är rädd att rillo har rätt.

Allt snack om att "i motgång visar det sig vilka som är de riktiga supportrarna" är förlamande korkat, och bakvänt. Alla fjantar som inte bryr sig egentligen, som bara tycker det är lite småtrevligt med TIK i elitserien, men som lika gärna kan kolla in en trevlig videorulle, eller gå på basket, de kanske kan unna sig intetsägande pajaskommentarer som "tänk positivt, kom igen nu" osv.

För oss andra är det bara att konstatera att läget är otroligt allvarligt nu och att något konkret måste göras. Detta eftersom just precis ingenting tyder på att laget ska ta några poäng i kommande matcher. Peos tal om att laget skapar chanser och att det bara är att kämpa på var ihåligt redan när han sa det för alla som såg matcherna, nu är det pinsamt tydligt att problemet är allvarligare än så.

Försvarsspelet läcker som ett såll, och anfallet är uddlöst som en blyerstpenna som inte blivit vässad på tio år. Laget hjälps inte av mesiga kommentarer. Ledningen har givetvis ett ansvar, det är därför man har en ledning. Och nu är det ledningens uppgift att agera elitseriemässigt och vända det här. Det är nu det avgörs om TIK ska vara ett elitserielag för framtiden eller om dessa två sässonger bara var en "bonus".

Jag tror det handlar om självbild. Känns som om det finns aldeles för mkt respekt för de andra lagen. TIK är INTE nykomlingar i år, med agerar som om man fått platsen i ett cornflakes-paket. Skärpning!

tillo:
Klart hela sverige skratar är kul att spela i Elitserien, med 3 poäng till slutspel, och en hel hoper med matcher kvar,,,

Mitt tipps att de fyra översta kommer inte ändras specielt mycket, men från fem och neråt där kommer mycket omstuvningar att ske,,,,

Ett exempel är att jag sa tidigare att AIK skulle inte hålla i 20 omgångar, dom verkat krokna, fler kommer krokna sammtidigt som Timrå Toppar formen,,,,,,

Kris å kris ge de inget mera ris!!
Hörde en fågel viska att TIK har en målspottare på G, kanske det blir den tändning som behövs för laget just nu!!!
Tillräckligt positivt eller.....??????

Rodde: Föredrar lördagsmatcher, så i januari finns chansen att jag är på plats i KA.

Du som har koll, används arenan till någon hockeymatch på annan nivå under elitserieuppehållet, nästa månad? Försöker kombinera med mässbesök hos er granne. Häromåret såg jag landskampen mot Tjeckien, från hemmastå. Trevlig upplevelse.

Bara att instämma i vad Radiosportens kommentatorer
sa.Speciellt i 1 perioden var Hv 71 ruggigt överlägsna.
Fattar inte var de hittade Tik;s skott ifrån.Det var väl
icingpuckar som råkade träffa S.Liv.Hade bara Hv haft
skärpan skulle det ha blivit två-siffrigt.Tråkigt att det
inte fanns några Tik fans i KA.

mike66: Tror att laget är fullt kanske tom för många, men maila actionleif eller HH och fråga...

Det räcker med ett byte så att jag får slå 14 tunnlar på Moverare...

Ta i och skrik nu på torsdag så att rövhåren krullar sig på spelarna.Nån som vet om anmälningen inför suppmatchen är försent eller kan man haka på..

Timrå behöver lite hjärta från publiken, en stark hejarklack med lite tryck i skulle inte skada.

I morgon skiner solen igen över Timrå, för då ska jag dit och jobba.

Timrå IK är dom bästa.

Peo reder ut krisen.

kn;
Du påstår att det blir bättre, ja det trodde ju Leksand också! Se vart de är nu...
Det enda som ska förändras är att det ska göras fler mål, då blir det vinst. Ingen ska bytas ut, det är ingen lösning!

Det är ändå inte tränaren som ska göra målen på isen!!!

Kolla in MIF då. Inte har dom sparkat Bäckis än iaf och då brukar väl dom vara ganska snabba på att sparka tränarna..tycker att det är ett enormt gnällande på Peo för tillfället som jag anser är helt obefogat..14 omgångar är spelade 36 omgångar kvar, ta och lugna era nerver så ska ni se att det löser sig. Mitt tips att Bäckis blir den första ES tränaren att få sparken kvarstår och Peo blir kvar säsongen ut. FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär även om det är tungt för tillfället..

Sv: HV MOT TIMRÅ
Stämmer bra det Frella... SPEED på ben o puck saknas just nu...

Madde:Visst var det fint väder idag alldeles klarblått hela dagen!

Mvh:Draget

kn: Fan det är kul det här med dig och ditt språk: Du måste ju ha hittat den där "caps lock- knappen" eftersom du lyckats stava ditt nick med små (hmmm gemener, versaler..??)

Vad hände med ditt tränarskap efter det sjätte året??
Sparken eller?

Det är inte bara här som det klagas:

"Ett lag utan heder och hjärta", enligt Thoren.

Det är nog bara för Johansson att öppna plånboken, antingen för det ena eller för det andra !

Sv: HV MOT TIMRÅ
Att Timrå får så mycke kontringar emot sig i PP måste bero på det tempo de håller med puck. Det går så fruktansvärt långsamt i Timrås PP att motståndarna lätt kan sno pucken och kontra. Målvakten får heller inga större problem att hinna med sidoförflyttningar när Timrå har detta puckpassningstempo i PP, således inga mål i PP heller...

VI KAN OCKSÅ skriva med stora bokstäver att

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA !!!!.

Det är fan klart det vänder!!! Nu gäller det att vi verkligen stöttar laget på Torsdag!!! Det ska fan bli ös på läktarn nu!!!

KOM IGEN TIMRÅ!!!

ALLA TILL LADAN!!!

Tack Madde!!

Madde>>> Jag får väl säga ngt snällt då!

SOV GOTT PEO LARSSON!

Ok jag vet att alla trogna supportrar inte skriver inlägg här för jämnan. Vi har däremot ofta folk här som tar minsta chans att misskreditera TIK pga avund eller skapa debatt för debattens skull eller nå't liknande. Svårt att veta vem som är vem. Självklart får man skriva vad man tycker. Många tycker däremot att det blivit för mycket klagande här som inget förändrar annat än spär på det svåra läget. Jag brukar ställa mig ett par frågor 1. Vilken uppgift har jag som supporter? 2. Vilka ska känna publikens press motståndarna eller Tik?
Att det behövs åtgärder i laget är jag säker på, men att förlora mot Hv på bortaplan i år var väl ingen oväntad katastrof.. 6-0 är för mycket, influensa till trots.

Tack Madde !.

Timrå IK kommer igen.

Vet inte vad som är löjligt här... men så j'vla negativa fjantar är ni väl inte?!! Ni gnäller så oerhört, försök att säga något positivt istället. Vad jag lärt mig genom alla år så ska man stötta laget som mest i motgång! Kanske jag fått en underlig uppfostran...

Sparka tränaren, byt ut styrelsen... tror ni verkligen att det förändrar läget?!! Stötta laget i med och motgång!
Säg något snällt och positivt, och kom med konstruktiv kritik istället, annars håll käft!

Håckla: Då fortsätter vi och kritiserar våra spelare mitt i match, vi kräver tränarbyte, vi slutar heja, vi bojkottar besök i ladan och bortaarenor, vi säljer hela Timrå- vi visar vårt misnöje med att "konka" hela namnet!

Skämt å sido: Jag håller med dig till 200%!!!

Det vänder sa de nog i Västerås oxå...... deras vändning kom lite sent. Oroväckande att så lite poäng är tagna de senaste matcherna.

(vill vara optimist, men det känns svårt nu!)

:-(

Klart att det vänder, varför skulle det inte göra det? Läste att spelarna inte spelat med varken heder eller hjärta enligt Thorén och om det är så är det tragiskt. Nu måste det till ändringar för att bryta mönstret och den kommer mot MoDo hemma på torsdag och sen i samma veva så sopar vi dit Brynäs på Lördag borta och sen så är vändningen ett faktum..den som tvivlar kan gå och lägga sig.

I spelartruppen finns landslagskillar, eller grabbar som har eller spelat på gränsen till landslag, Unga friska killar som kan nå höga höjder. Det gäller bara att få fram all kraft i laget, så vänder det.

KRISMÖTE
Torde vara dags för ett så kallat "Krismöte" nu för vårt kära TIK. Det har blivit alldeles för dålig utdelning de senaste 10 matcherna. Skall man tro det man hörde på radion från Jönköping så var de röd-vita helt utspelad av HV, radiokommentatorn hade aldrig sett ngn som var så överlägsen i en elitseriematch som HV var ikväll.... illa tycker jag. Jag vill inte vänta länge till för att poängen skall börja rulla in. Vi pratade om slutspel innan säsongen, vi kanske skall först rädda kontraktet.

TIK-POWER

dr Dängroth:

Nä exakt, du vet inte vem jag är. Men jag kan säga såhär, de senaste 10 åren har jag nog varit på så gott som varenda hemmamatch. Så nog har jag visat kärlek till klubben på så sätt, eller hur? Sen det här om negativa kritiken, det är väl självklart att man reagerar mer när det går dåligt än när det går bra. Bara för att jag inte skrivit så mycket positivt betyder det inte att jag inte tycker positivt om Timrå. För det gör jag, helt klart. Man kan dra samma paralell om sånt som händer ute i världen. Man reagerar mer på dåliga nyheter än bra nyheter. Jaja, skitisamma. Man får tydligen inte säga vad man tycker här så. Ha det..hej hej

Kolla genom spelartruppen !.

Det vänder.

Hmm, vet inte vem du är Snabel, men med tanke på att alla dina 12 inlägg i gästboken varit mer eller mindre oförskämt negativa så
kan jag åtminstone tala utifrån egen ståndpunkt, att jag bättre respekterar kritik från någon som åtminstone försökt visa lite kärlek till klubben. I medgång eller i motgång...

Z har haft det tungt, med en par "ryggsäckar" på sej varje match. Lite omflyttningar i laget och något nyförvärv, så vänder det.

Det håller jag med om snabel... Alla tar motgång på olika sätt, bara för att man fortfarande är jättepositiv så är man inte en bättre supporter...

Men det är nu laget behöver mest stöd!!!

ALLA TILL LADAN PÅ TORSDAG!!!

Exakt, så där är det jämt i denna gästbok. Så fort man har några negativa synpunkter eller dylikt så blir man betraktad som dålig supporter eller svikare. Så himla löjligt.

Kom ihåg att TIK har det tredje (har jag för mig) yngsta laget i serien. Det försvann mycket rutin ifrån fjolårets lag. Det är inget som kommer tillbaka på 14 omgångar. Vem sitter på botemedlet? Ungdomlig entusiasm i all ära men hur ersätter man en vinnarkille som t.ex. Anders Huss?

Foppas comeback skulle smaka fågel...men..

Det finns stora resurser i laget, det gäller bara att få fram det.

Helt rätt Håckla!!!
Vi har mkt potential i laget, det kommer att lossna men en eller två nya skulle nog inte skada... Framför allt en riktigt stark ledargestalt...

Kasparov: Antar att jag tar åt mig....
Det jag sa och det jag tycker är att man INTE kan ge upp oavsett graderingen på sitt engagemang i Timrå Ik mitt under en match!

Tro inte att jag är lycklig efter kvällens scenario, jag lär bära sorgekläder i morrn.

Självklart är det dags att se över det man har, men förutsättningarna lär inte förändras nämnvärt (man måste fortsätta efter grunden i laget.)
Vi kan inte köpa ett helt nytt lag.
Det är många fler än laget som måste dra sitt strå till stacken- även om laget på plan är det yttersta.

Mitt sätt är att ALLTID stötta. Hur gör vi Kasparov med alla pengar som publikintäkterna genererar?? Vem köper vi??
Vi har ju de ekonomiska resurserna....

Hallin, Chrippe, Freddan, Cassel. Vilka grabbar !!.
Det vänder !.

Är inte så säker på att Tjobba ville vara kvar heller... Simons-Sjöberg håller jag med... Men om man jämför Nik-Hautamaa, Klockare-Wallin, Salmi-Nordgren mfl....

"Z", DeRouville, Peltoma, Källarson. m.m m.m. Vilka grabbar !!.
Vilket lag !,
Det vänder!.

Kasparov: Precis vad jag tänkte skriva. Detsamma gäller Sjöberg kontra Simons.

nja.. Med det spel Halvardsson har visat upp har han inte mycket till framtid för sig.

Tjobba har väl knappast gjort nåt underverk i Bobcats, han har inte många år kvar... Halvard har iaf framtiden för sig...

« · 20525 · »