Det är så sjukt, man betalar 600 spänn i månaden för cmore men man kan inte få reprisbilder på avgörande situationer som armbågen eller ens det bortdömda målet.
roger_sundsvall: är det Westerlund som är klen framför egen kasse som vanligt? Varför tar inte domaren ut Moraspelaren i situationen innan då han drar en eftersläng armbåge rakt i ansiktet på Svensson? Pajaser.
Hassan: var inte i första matchen, var i 8 - 0 segern över Skellefteå. Axelsson hade redan fått matchens lirare, fick lägga till honom så att det blev två matchens lirare.
{8671}: ja, det är faen vad svårt man gör det för sig i egen zon. Fattar inte riktigt vad det sitter i. Förutom att man är oorganiserade och alldeles för långsamma.
Annars ser det väl ut som att det kan gå vägen. Mora spelar defensivt och enkelt, inriktade på kontringar. Får dom ett mål i baken blir dom förmodligen trevligare att tas med.
Olli Hahl: vi ska var glada att det står 0-0. Inte för att Mora har varit dominanta utan för att det fortfarande är björnligan i försvarsspelet, så många felpass och slarviga insatser.
Bragd-Birger: Han var dessutom Laakkonens ersättare ser jag nu, snyggt sätt att knyta ihop den säck jag oombett knöt upp för någon timme sedan.
Ska man såhär 15 år senare kritisera Nubbens behovsbeskrivning av vad laget behövde säsongen 05/06 så var det nog kanske inte framförallt ytterligare en spelare som stod för "hårt jobb". Fredrik Warg vann vår interna poängliga på 22 poäng, det är helt sjukt att vi hade 15 poäng ner till kvalplats efter grundserien.
Det är långt kvar av säsongen... men Brynäs är verkligen urusla! PP i 5 min o släpper in 1 mål o kommer knappt in i Skellefteås zon. Ligger under med 4-2.
Knylan: absolut, det är snyggt. Men annars var han ju osannolikt icke-NHL-ig, plus att hans namn låter som "den tuffe" huvudpersonen i en 80-tals-porris.
Bragd-Birger: Sloans NHL-meriter som spelare var fullständigt obegripliga att förstå sig på, men det faktum att han ställde upp som coach i supportermatchen mellan Timrå IK Supporterklubb - Sundsvall Fans var en smula stort, trots allt.
TIK1928: Nu har jag ingen superkoll på hur snacket går bland Lövarna själva men att de drabbats hårt av Poulins skada är ju fullständigt solklart, deras första förlust för säsongen kom i den match Poulin blev skadad och efter det har de blandat rejält. Med andra ord är det ju rättvist att skylla detta på Poulins skada.
Till viss del, ska verkligen tilläggas. De hade problem med att städa av matcher redan innan Poulins skada, och det framkom ännu tydligare när Poulin gick sönder. Nu får vi sannerligen hoppas att Johansson håller sig skadefri, men jag är benägen att tro att vi skulle ha godare möjligheter att bibehålla vår jämnhet om samma sak hände oss.
Knylan: håller med. Åblads matchtröja hade man gärna gått runt och stilat med. En annan sköning är väl Blake Sloan, a k a "NHL-STJÄRNAN". Sen har vi Håkan Åhlund, om inte annat så av masochistiska skäl.
Knylan: Är det symptom månne? En snuva kanske man kan tänka sig och inväntande av testresultat. Många på jobbet som blivit borta en vecka eller så av sådana anledningar... sen visar provet negativt och alla är glada
Knylan: Är det så förstår jag varför det är så tyst från deras håll.
”Dahléns IK” säger dom, snarare vi som borde kalla dom för ”Köplöven” en målvaktsskada och hela laget raserar. Vi vann alla fall flertalet matcher utan Dahlén i laget, tämligen enkelt dessutom.
Knylan: Ha ha. Vad fan!? Jag har en vit R Karlsson med örnen. Den bytte jag till mig i fyllan uppe i Luleå en gång mot en annan matchtröja (minns inte villken).
JD: Möjligt att mina personliga preferenser kanske inte riktigt lirar med allmänintresset i stort (högst sannolikt), men nu såhär 20 år i efterhand så kan jag tycka att just Åblads matchtröja från 99/00 borde vara en av de matchtröjor som ökat i värde mest över tid. JT Barnetts matchtröja blev väl en av de dyraste efter 16/17 t.ex. ST:s sportredaktion (som budade hem Barnetts tröja) sitter nog och värper på en riktig guldklimp.
Andra matchtröjor man gärna haft i sin ägo: Henrik Petré, Vladimir Machulda, Håkan Bogg (mest pga hans namn), Stefan Lindqvist, Kent Norberg.
Bubblare: det har ryktats att det fanns en Robert Carlsson-tröja med #12 Karlsson på ryggen. Det var nog inte en av Huss allra stoltaste stunder.
Apropå verkligen ingenting så såg jag att den gamla superfloppen Janne Laakkonen precis sajnat med Narvik Hockey, jumbolag i norska högstaligan. Inget konstigt med det, men som jag minns det så var lite av anledningen till att det sket sig hos oss 2005/2006 att han hade svårt att acklimatisera sig, dålig engelska t.ex.
Därav uppstår ju en viss förvåning kring att han på senare år blivit en riktig hockeyvagabond. Med Norge inräknat så har han nu lirat proffshockey i tio länder, det är nästan Tobias Åblad-klass på det. Det får ändå ses som lite av en ynnest att dessa två vagabonders kringliga hockeyresa haft två minst sagt obetydliga stopp i TIK.
KulltorpsOlli: Det är bara att hoppas att Mora har lite Corona kvar i benen för det hade dom sannerligen mot Västerås senast, dom var riktigt under isen.
TIK1928: Håller med, sen ska man nog inte förtränga det faktum att det här ordentliga strulet dykt upp efter Poulins skada. Innan den vann de matcherna åtminstone, oftast utan att imponera. Utan Poulin blir den där oförmågan att styra matcherna dit man vill kostsam.
Jag kan erkänna att jag hade större förväntningar på #44 "Blomman", i synnerhet när Brynäsarna tyckte att han var en kännbar förlust. Å andra sidan så kanske det stämmer och det verkligen är så många sämre spelare i laget med tanke på nuvarande placering i tabellen.
Väldigt spännande att se hur intresset för denna fråga är här jämfört med på årsmötet, där var det ingen som opponerade sig och här låter det som tredje världskriget. Om man hade velat så hade man kunnat komma till årsmötet, ... | Läs mer