1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598790 inlägg · 6213 ämnen
« · 2112582 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Palmqvist alltså. Tog inte han en idiotutvisning också?

KulltorpsOlli: Finns nog ett ganska vettigt syfte med det ändå. Kommer du ihåg han Daggen, som grät i TV? Tror du inte att Karlskoga ångrar att de inte gav honom munkavle? Han framstod ju inte som talskrivare åt Winston Churchill i allt han sa efter matchen direkt...

KulltorpsOlli: Nu blir det ju dock roligt om det inte är något fuffens.

Ni var så jävla utomordentligt dåliga. Så brunusla att vi aldrig varit med om motstycke. Detta var ett hån mot all sport i alla tider. Så dåliga var ni att vi inte trodde det var möjligt att vara så dåliga. Det visade sig att vi hade fel. Ni är precis så dåliga...

KulltorpsOlli: Cluedo. Nr 74 i Löven inne på 5 baklängesmål och extremt tveksamt ingripande på länken jag la upp. 🧐

Jåkkinen: Hm varför får spelarna munkavle?
Finns det ngt syfte med det i detta läge?

KulltorpsOlli: Ja det måste ju vara flertalet spelare inblandad i detta, om det nu är sant.

Villervalla: Jag tror att detta är stort. Många spelare inblandade.
Men vad vet man? Man går bara på en känsla bara
Men allt pekar åt samma håll just nu i min bok.
Man jag har haft fel förr.

Andersson: tittar om matchen nu lite, inga större glädje vi lövens mål.

Sputnik: som en staty

Sputnik: Sådana här ingripanden underlättar ju inte folks spekulationer precis..

KulltorpsOlli: tänk om alla lövens resultat stryks om dom får börja på 20 omgångar och noll poäng ... nä just ja nu ska vi inte spåra ur ....

Olli Hahl: Jadu inte roligt att som spelare behöva styrka varje förlust i media framöver. Inget som höjer lagmoralen, kommer grabbarna i laget lita på varandra framöver ens?

KulltorpsOlli: Men jävlar vilken jätte utredning som dom har startat! Och då kanske man får vatten på kvarnen för jag är 99,99% säker på att något är in i helvete fel!! O sånt brukar jag känna på mig!!👿👿👿

Villervalla: Luktar lite Östersund över detta.
Man fixar och trixar lite.
Det finns väl många fler än jag som undrar hur Löven kan värva som de gör. Tänk om detta är stort?!

TD: Ja precis, måste vara Leffe Boork som tokspelat på Mora då det ju "inte finns nåt svårare än att leda med 3-0 i hockey".

Olli Hahl: Jag vet inte hur mycket det krävs för att ändra oddsen, men tydligen har det ju blivit en jäkla ändring på flera. Hypotes, låt oss säga att någon lastar in 100 000 på olika sajter, ändrar det oddsen? Kan det isf vara att någon i Löven lastat in det eller någon av deras sponsorer som kan påverka? Vad stod Moras odds i vid 3-0? Många frågor i detta.

Olli Hahl: Ohhhh detta luktar illa redan...spännande.

Sputnik: Och inte stärker det Björklövens varumärke eller gör att dom får mindre press på sig. Borde gynna oss.

Luktar Mygel 🥵

Modano: Jag blir iaf mer o mer säker att nån har använt sig av en bulvan med kopplingar till spelare i ligan o lastat stora pengar på denna match!!!!!

Sputnik: KLART det var en lägg match rena korp nivå på Lövens sätt att släppa in mål.Spelare som lasta in hårt på Mora seger o pröjsa Björklöven kan kosta om sanningen kommer fram. Sjukt odds på Löven trots ledning med 3-0 3-1 högre odds än före matchen. EN femåring kan räkna ut att något är jävligt då👹👹👹

MR T: enligt Wennerholm så fick han tips om matchfixning redan efter Väsby matcherna!

Olli Hahl: Vilken soppa..

Sputnik: Wennerholm skriver att han fick tips om matchfixning i det 2 matcherna som Löven spelade mot Väsby men han vägrade att tro på det säger han. Nu är han mer tveksam när detta dyker upp.

{2064}: Vi möts hos Hussen och sitter hånfullt.

bar mofftak: En annan liten sak är hur kan löven förlora mot Mora som vi körde över igår isåfall måste Timrå vara ett bra lag att vi tillhör toppen av SHL!!

MR T: Info från svenska spel bland annat kl 22.40 på tv4 sporten. Så bara för nyfikna att spana in👍

eltifoso:

Eftersom att du behöver registrera dig numer för att spela lagligt är det synnerligen lätt att hitta vem som bettat och se kopplingar till spelare mm.

"Spelfuskbrottet innebär att den som otillbörligen vidtar en åtgärd som är ägnad att påverka utgången av ett spel som omfattas av licenskrav enligt denna lag kan dömas för spelfusk till fängelse i högst två år. Syftet med brottet är att straffa otillbörlig påverkan av utgången i ett spel om pengar, inte att straffa osportsligt spel. Åtgärder som endast syftar till att vinna idrottsliga fördelar är inte straffbart. Endast faktiska handlingar kriminaliseras."

Dessutom "I maj 2015 vid riksidrottsmötet fattade mötet beslut om ett särskilt reglemente där maxstraffet är upp till tio års avstängning från all organiserad idrottsverksamhet för en person som medverkat i vadhållning eller manipulation. En förening ska kunna dömas till böter på upp till 500 000 kronor"

{2064}: i år så blir det nog flera räddningsplankor för många lag, det gäller att få det att överleva enbart och det på vilket sätt som helst. Du ska se att det ordnar sig.

Sputnik: SSK har pausat sitt spel pga Corona kom jag på när nån skrev det på Twitter. Så är nog därför då, missar säkert inget spel med SSK då.

Men konstigt att kortidslån är ok helt plötsligt? Kanske bara gällde från NHL? 🧐

bar mofftak: det är som dom säger uppe o Lule..dom där Tornedalingarna dom är luriga av sig😚

JonteD: Jag tänker såhär, det finns egentligen bara två aspekter i detta:

1: Björklöven (spelare) la sig, således borde dom stängas av resten av säsongen alternativ tvångsnedflythning till en lägre division.

2: Dom är helt enkelt inte bättre...

Jag skiter i vilket, båda alternativen funkar för mig..

Jåkkinen: Måste vara dålig ekonomi i SSK då. Om man lånar ut tongivande spelare bara sådär.

Villervalla: Jag tror tyvärr att vi är nya VIK Ungdom om du kommer ihåg deras resa. Även fast sportsligt klarar oss kvar (mot alla odds) så kommer den ekonomiska bördan med minus 15-20 mio göra det svårt. Även fast fansen kraftsamlar igen (går säkert att få en 3-4 mio till från fanbasen) så kommer det bli tufft.

bar mofftak: Du o Sputnik är exakt rätt på där något luktar ruttet dött djur! Är helt övertygad nu när jag kollat på olika spelsajter!!😈

{2064}: Det är inte ni som åker ur, Oskar eller Malmö tror jag.

{2064}: Oskars ramlar ur innan det är klart. Såg förresten att dom lånar in Olesen från ssk fram till jul. Märkligt.

Villervalla: Jag tänkte att vi stiger ur en våning ned, nickar lite till er innan ni tar den upp en våning.

eltifoso: De e ju lite annorlunda på svenska spel än på dom internationella spelsajterna dom har nog inte nåra skrupler!!😈

Tikkare: Jadu, man blir ju inte skrämd av Lövens försvar precis, läggmatch eller ej så kan man ju definitivt säga att nånting inte stämmer i Löven.

Per Kenttä: "Jag välkomnar utredning och bevis."

Inte brukar personer som efterfrågar bevis direkt vara särskilt oskyldiga...

Rallarn: Okej, vad skulle det innebära för föreningen isåfall? Känns ju inte som att man som föreningen vill ha den ”Förstasidan-Nyheten”.

Om det nu skulle vara så, fy fan vad jag unnar dom en direkt plats till Div.1. Tack o hejj Köplöven

Andersson: Måste göra det trovärdigt. 🤓
Nej men som sagt så kan vi nog garanterat avfärda att Löven lagt sig. Nån annanstans det stinker tror jag. 🤔

Sputnik: Varför då anstränga sig att få en 3-0 ledning ?

Sputnik: jag tror att backarna kan ligga bakom om det nu ens är nåt fuffens. Har svårt att tro att föreningen Björklöven har nåt med saken att göra. Det jag märkte ikväll på lövens backar att dom åkte ju knappt skridskor..tog inte i fullt

{2064}: nä vi möts inte i hissen, ni tar den högra och vi den vänstra.

Sputnik: Men de är helt klart att ngn har lastat en skottkärra me slantar genom en bulvan kanske va vet jag men någe konstigt är de med oddsen vid 3-3vad jag kan se???!!

eltifoso: Ja som sagt så kan jag inte mycket om betting, men känns långsökt att Lövenspelare skulle lägga sig trots allt.

« · 2112582 · »