1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600509 inlägg · 6212 ämnen
« · 21515 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-Timrå
Hej hej.....!
Var det Henrik Eriksson som gjorde målet för Timrå??!
Men, jag hoppas bara att dom VINNER i kväll!
KramiZ BananiZ"Mimmi"

Nu spelar TIK fem mot fyra.
Nu sitter den snart....

1-1 henke eriksson

1-1 Henke!!!

Inga MÅL trots överläge 5-3 sorgligt.
KÄMPA TIMRÅ
TIMRÅ HÄRSKAR

HH: Intressant.... Du och jag hemma..... Förstår du hur det skulle låta om vi haft råd att dra till kaffeland?

Timrå klacken låter bra i Radion iaf,,,,Stundtals,,,,

1-0 till Brynäs

Brynäs-Timrå
Alldeles öde i GB:n........alla är i Gävle och hejar eller??

Sv: Matchprogrammet
Vem ska man troooo på trooo på när det är så hääääär..... trooo påå när det är så häääär????

Vi som saknar en sida om laget, kan besöka TIK031:s hemsida (tack för tipset). Där finns allt det viktiga om spelarna och lite till. Kanske kan www.timraik.nu länka direkt till den sidan, så kan tid ägnas åt mer svårdelegerade saker, som att intervjua Peo inför matcher.

I nästa vecka hoppas vi (Adrian och jag) kunna lägga ut TIK-Skånelands hemsida. Det blir i princip en helskärm med det allra viktigaste för att kunna samordna resor till Jönköping och Göteborg, samt den där orten som är mest känd för sina högtflygande plan(er).

Okej "kenneth!: Men jag har trots det mkt svårt att våga lita på det du säger i Gb:n i kväll.....

# För det första är det fel tillfälle att ge sina kommentarer en fredagkväll runt 21.00.....

# För det andra så känner jag inte till ditt "svammel" sedan tidigare.....

# För det tredje: Jag har ALLTID älskat dig för det du gjort för kommunen och ungdomen!

# För det fjärde: Bevisa för dessa "slipsklädda" herrar att du är herren på täppen! Finns det ngn som lyckats påverka en hel kommun i kampen på att skapa förutsättningar rent sportsligt??

# Du har en hel kommun bakom dig!

# För det femte: Varför engagerar du dig i TIK om du inte behövs??
Det talar sitt tydlga språk!!

Vad gäller din signatur så försöker du bara att slingra dig....

250kg kärlek: Jag har inte signatur KW i denna Gästbok.

kennethwestberg: Om du nu är KW, vilket jag har MYCKET svårt att tro så borde du skämmas!!!

Ett halvt A4 och 17 fel???
Censurera hela tråden och köp läget- det känns bättre!

Om hemsidan. Det finns säkert anledning att vara missnöjd över att hemsidan inte fått den utvecklling som alla förväntat sej, men det finns också skäl till detta som borde respekteras. Marcus har inte längre tid att jobba som web-master dels beroende av att den funktionen har ett stort tryck på sig att besvara och vidarebefordra en mycket stor mängd e-mail, vars avsändare alltid kräver omedelbara svar, dels beroende att han viktiga studier på Mitthögskolan och att detta måste gå före allt annat accepteras säkert av alla i GB
Mattias, Per och Marcus och många andra har gjort ett jättejobb som resulterat i att vår hemsida haft en ledande position bland landets hockeysiter. Så ska det naturligtvis vara även i fortsättningen. Vad vi nu jobbar med är att skapa ett "hemsideteam". i vilket Marcus deltar och, som tillsammans skall fortsätta utvecklingen av hemsidan. vidare har idagarna presenterats ett förslag till ny layout på sidan. Sedan den är fastställd ska ett 30-tal "undersidor" byggas.
Vilka som för närvarande ingår i denna grupp framgår av den länk som Marcus lagt ut på hemsidan. Under några veckor har jag haft förmånen att få del av flertalet av de mail som sänts till web-master. Ett är säkert - det är lätt att förstå att våra web-masters bildlikt gått in i väggen. Massor av inlägg - vilket är positivt - men omöjligt att besvara i rimlig tid. Därför finns särskilda länkar nu markerade under hemsidegruppen, dit det enkelt går att sända sina mail och snabbt få dem åtgärdade.
Jag tror att bästa sättet att utveckla hemsidan och dess funktioner är just att jobba med delade ansvar. Det ska vara naturligt att supporterklubbens alla "egna" sidor och ansvaret för dom ska finnas inom ramen för www.timraik.nu - allt annat tycker jag vore ett misslyckande. Lika naturligt ska det vara att ungdomsverksamhetens alla delar från ungdomshockeyn till hockeyskolorna också ska finnas där. Det är inte givet att teamdeltagarna måste finnas i Timrå m o. Att utnyttja cuberrymdens alla möjligheter är då inte fel. Jag är övertygad om att vi tillsammans i TIK kommer att även i fortsättningen vara spårpatrull och vara i främsta hemsideledet, men
jag är lika övertygad om att vi måste kunna hålla en vänskaplig ton mellan varandra i Gästboken. Ingen mår väl av att indirekt eller direkt få personlig negativ kritik på detta sätt. Genom ett så´nt synsätt kommer vi kanske också vara en av de hemsidor där klubbintressens sätts främst och de personliga påhoppen placeras i de olika datorernas papperskorgar. Trevlig helg och tre poäng mot Brynäs är det mest aktuella just nu!

Marcus: Det finns dom som jobbat ideelt i över 10 år i denna förening........och blir glad över att få en nål i belöning.

Jag tycker också att det är tråkigt att ditt och de andra grabbarnas "livsverk" fövaltas som det gör idag.

Sv: Timrå - MoDo...
laken äntligen som erkänner att det var Kenta Nilsson som gjorde det draget först!!...jag har sagt samma sak ...det är ganska irriterande att folk kallar det en "foppa"

Marcus..
självklart så RESPEKTERAR vi ditt beslut..
det är inte dig många är PURKEN på..men
jag med många andra är rädd att det du har
varit med att bygga upp kommer att rasa..för
många (inklusive mig) så är TIMRÅ IK en livsstil..
träffpungten för många är www.timråik.nu det bästa
sättet att "träffa" liksinnade..kort o gott så vill inte
jag (vi) att denna sida ska bli en korp variant utav
en hemsida.. där ligger problemet..men dra dig "tillbaks"
och gör det du vill göra..för det är inte dig "vi" är "sura"
på.. UTAN nu gör vi som marcus skrev i ett tidigare inlägg
vi går mailar dom ansvariga på respektive "avdelningar..

Laken: Främsta orsaken till att jag lessnat är att jag levt med denna hemsida och hockey i bra många år. Jag tror inte att många vet hur mycket jobb det varit. Arbetstid 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Enbart att svara på mail tog upp till 30 minuter varje dag. Det rasslar in 20-talet mail varje dag under säsong och kanske 10 under sommaren. Sedan är de flesta som jag polat med borta. Menar då Sterner, Åkerdahl m.fl. Jag har 1000 skäl till att ta en paus i mitt supportande. Självklart går inte ränderna ur för det. Jag intar bara en annan nivå och hoppas att alla respekterar mitt beslut och minns vad Sterner, Åkerdahl och jag skapade. Hemsidan anno 1994-2001 var vårt blygsamma bidrag till Timråhistorian.

Sv: Timrå - MoDo...
Hoppas det var den här machen som TIK behövde för att få allt att släppa
Ser fram emot att få jubla fler gånger

Kalla mig knäpp Om ni vill men att stå mitt i oslo och skrika
RÖ Å VIT HOCKEY DYNAMIT
är vad jag alltid längtar efter
Hoppas bara att det ska finnas fler anledningar att fira nu

Timrå - MoDo...
Så kom den då - den efterlängtade SEGERN!!!
Matchen igår inleddes darrigt ifrån våra rödvita hjältars sida. MoDo tilläts dominera den första perioden ganska kraftigt. Dock, tack vare "Chrippes" tur-mål kunde Timrå gå till periodvila i ledning.
Efter Kenta Nilsson-målet (inte Foppas) så hade vi återigen 2-0 på hemmaplan inför den sista akten. Det kändes nervöst.
Efter 3-0 släppte oket ifrån Timråspelarnas axlar och vi kände äntligen igen LAGET och SPELET vi sucktat efter.
Spelarbetygen ser ni på min profil/mitt alias.

Brynäs borta imorgon, det finns mycket som talar FÖR Timrå:

Trenden - uppåt för Timrå, tvärtom för Brynäs.
Skador - Brynäs är oerhört skadedrabbat för närvarande.
"Z" - nu börjar han tillverka poäng igen.
Bortafacit - någon gång måste vi ju vinna även på bortplan.

Detta till trots så är jag nöjd med en poäng.
Kämpa Timrå!

Marcus: Snart snart snart.........det har vi läst till leda i denna bok. KW flög ut i några vilda rubriker för mååååånga veckor sedan, men vad hände ? absolut nada.

Marcus: Hur kan man helt plötsligt tappa intresset för laget Timrå IK?
En gång supporter - alltid supporter.

Friman: Jag lever ännu och läser gästboken ganska frekvent. Numera är jag dock inte webbis längre eftersom jag inte har tid, inte vill och inte är så intresserad längre. Vet knappt vilka vi möter i nästa match.

Jag är kvar på hemsidan och ska sköta det jag tycker om, alltså programmering, i fortsättningen. Klubben jobbar på en lösning för hemsidan. Det kommer ni nog att få höra mer om snart.

Har ni frågor som ni vill ha svar på så råder jag er att kontakta lämplig människa via e-post. Det meningslöst att ge era synpunkter i gästboken eftersom dessa snabbt "rullar ut" i voiden och inte läses av berörda.

Vafalls? Hallo, hallo.. jag tycker att nedmonteringen av denna sida börjar likna minsta möjliga funktion....
Om nu TIK031, vilket jag är medlem i, har lanserat sin nya sida så borde jag finna länken dit när jag klickar på länkar, eller hur?
Jag ser med glädje att TIK08 och TIK018 beger sig mot Gevalia för att supporta. TIK08 har en hemsida, men jag borde finna den bland länkarna. Eller hur? Kanske har TIK018 en hemsida och då vill jag finna den bland länkarna. Eller hur?
Nu hamnar detta bland "Svar: Matchprogrammet" vilket det inte borde, men det beror i.o.f.s på att Friskan nämner TIK031:s nya hemsida och jag hugg på det, men användargränssnittet att få in ett nytt inlägg är inte helt trivialt och jag har onykter nattetid påpekat att det måste ändras, det är ju för bövelen ingen logik när man inte på samma ställe som "Följa tråd" har chansen att skapa "Ny tråd". Vidare så skulle mycket självrannsakan förekomma om den ypperliga granskningsfunktionen som fanns tidigare återinförs, kanske skulle t.o.m jag kunna redigera detta ypperligare inlägg ytterligare. Ännu vidare så var funktionen att kunna spana in en "Örnnästemedlems" alla inlägg KANON, återinför den oxå.....
Detta är vad jag saknar för mina behov men det finns så mycket
annat som andra påpekat att de saknar....
VAKNA!!!! Snarare är det så att funktionaliteten på denna sida blir mindre och mindre. Vi var ju så på go väg att ha den bästa hemsidan på nätet för ett tag sedan....
VAKNA nu ansvariga.......
Existerar Markus än? Får han betalt? Annars borde vi supportrar göra som GAIS:arna, hmmmm Sylvia, skjuta till en slant på eget bevåg, jag gör det gärna....
Denna sida är VIKTIG. eller hur...?
Gevalia är en benämning på det skick en bil av äldre slag till slut intar, precis så är det... Brynäs är i förfall... Verkställ....
Forza TIK.......alltid, alltid, alltid.......

Sv: brynäs
TGO: Jag hänger på till gavle i morgon...

Det verkar som om HH går på vatten idag efter gårdagens vinst, keep up the good work =)

Tgo:
Har ett tvär hett tipps, blir det något så blir det en pojke,,,,

Tgo: Nej, jag vet inte ett jota om ålder, vikt, nationalitet, tidigare klubbar etc.

Tgo: Följ tråden "28 årig forward till TIK"...det är det enda som finns att läsa om detta

Makarov: Men vet du om denna var 28 år...

Tgo:
Jag har bara fått höra att man har en spelare på gång. Mer än så vet jag inte. Tyvärr.

Makarov: Jag har inte hängt med på GB den senaste veckan, var och när stod det om denne 28-åring?

eller vet du något mera?

Har också hört lösa (men seriösa) rykten om att en spelare är på ingång. Spännande att se hur det utvecklar sig...

För övrigt så var det ruskigt skönt med en seger i går. Nu är helgen räddad, i alla fall tills på Lördag eftermiddag.

jo jag är också intresserad av all information som går att få tag på om denna 28-åring... jag är nyfiken

Smokey:

F-n du har väl kunna rinkt Peo, så kanske han hade plockat målvakten sissta 15,,,,,,,,,,,sek,,,,,,,,,,,

Tycker Peo ska ha sparken jag, Hur kunde han formera femmorna som han gjorde,,,,J-La klant, nu vann vi ju, och Locec industrin kippar efter andan och får panik,,,,,,

Sv: SEGER..
Visst var det en skön seger igår. Det verkar som något lossnat även om det bara såg ut så igår så var det en känsla av ett lag som kämpade med hjärtat igår. Det är tidigt att dra större växlar på det men det var uppenbarligen en skillnad som gör en skillnad igår kväll. Bra av Nubben att stå i båset, det är nog viktigt just nu.
Imorgon väntar Brynäs som om möjligt har en större press på sig att vinna.. det kan man utnyttja.
Forza Timrå!!!!

I morgon blir det minst en poäng till Timrå , eftersom jag inte har varit på en enda nollpoängare i år.

Otroligt skönt med seger i går. Men laget måste ändå förstärkas, vad var det för snack om den där 28-åringen?

Det är dags att plocka hem Starostenko nu.

dr-nix; tyvärr går pengarna till kursböcker...och en och annat imorgon kväll...

najs det blir att du bjussar med lite då ;)

jasså fick du några pengar på det då madde?

Smokey; Vill du se en lallande julgran, se på IP imorgon. Hälften lär vara grön-vita... *mutter mutter*

Ska tilläggas att jag spelade på 4-0 igår...

Sv: Äntligen 3 poäng!
Skarin; Det omdömet bjussar jag på! Klacken rockade rejält, och har bevisat att man inte behöver en trumma för att komma igång!

HH; Platsen i ishallen jo... jag skulle helt klart digga vibrationerna, men jag har höjdskräck!
Jag tar åt mig... får se om jag återvänder till er på tisdag.
Fanns i klacken igår men inte var det vändningen..
Min plats är på IP, och imorgon är årets sista match. Vad ska jag göra i vinter då?

GuRRa; Vilket intiativ du tog. Det fick igång en del fler. Kanske tröjan rycker nästa gång, de verkar gå igång på det...

Sv: Imörra
Pettzon; Kära du, det spelas en avgörande match i Sundsvall, klart det ska prioriteras. Sedan att ni åker iaf bevisar endast att ni har andra prioriteringar. Ni kan väl ändå hålla tummarna för oss!!?!

Friskan; Tycker oerhört synd om dig som varken får se fotboll eller hockey. Mina sympatier går ut till dig...

Jag är missnöjd!
Hade 4-1 på Oddset. Kunde man inte fått en enda målvaktstavla av "Derro"?
Dessutom så saknar man faktiskt "Big Mama" Norma Jean Gnällbells malande om "tomtar" "lallande julgranar" mm.

Tråkigt nog så missar jag Timrås första riktiga seger i Gavlerinken.

Och en lallande julgran mer eller mindre i TIK-klacken är väl som ett sandkorn i Saharaöknen!

Scream!

TIK 031: GRATTIS...GRATTIS. Bra sida ni startart upp med BILDER och INFO om varje spelare.

Dags att vår IT-ansvarige tar och vaknar ur sin törnrosedvala nu.

dr-nix..
TIMRÅ har aldrig slagit brynäs borta..

någon som kan fixxa fram ett mer exakt datum...finns säkert någon här som vet när det hände sist...

brynäs
uhmm TD ...dom vann i gärdehov sist antingen 1969 eller 1972 ...något åt det hållet...

Sv: Imörra
ja men det låter ju lagomt...

En TIKare går aldrig ensam!

« · 21515 · »