1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601138 inlägg · 6212 ämnen
« · 23408 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Målvakter!
Jimmy:Ja.

Knappast.Tim Thomas är MYCKET bättre en de Rouville.För att ett lag ska bli så bra som det går krävs det att man har en bra målvakt.

Du har så rätt Keyboardnisse, nån Tim Thomas är inte Rouville vem hade trott det? inte jag allafall, han har en del starka sidor bra på hårda skott bl a Freddan lär väl få stå igen, ingen är ju förstemålvakt, det såg jag att peo sa för ett tag sen. Men sen ska man ha backar som hjälper till också det var lite si och så med det i går pricis som mot Frölunda Källarsson och Halvard misstag i egen zon igen. Tror det kan bero på Självförtroende som inte är bra för tillfället. Gerber i FBK där har vi en målvakt den klart bästa i serien, sen kommer Liv sen tycker jag att Lundström i Modo och Wanhainen i SSK är dom starkaste hittills åtminstånde allafall.

Kan inte begripa hur man kan gnälla på DeRouville... På webradion (har Friskan realplayer?) så sa dem att han var chanslösa på målen o hade gjort en bra match... Av TV bilderna att döma så handlar det mer om katastrofalt försvarspel än målvaktstavlor, han är ju lämnad ensam på dem... Backparet Källarsson-Halvardsson verkar inte funka så bra ihop...

DeRouville har stått i 15 matcher o av dessa har 2 varit underkända, LHC o SSK... Annars har han varit bra i de 13 övriga...

Enligt mig så är Phillipe gjuten som förstekeeper... Han är en av ligans 5 bästa målvakter...

Han kan mycket väl ha varit en lovande målvaktsämne men nu, år 2001, i dagens Timrå IK har han INTE varit bra.

Och han ska ha spelat tre matcher i NHL.Fredrik Andersson ska stå tycker jag.

Fid cox: Håller med dig till 100%.
Tycker inte de Rouville är en bra målvakt.
Kan faktiskt inte förstå vad någon ser hos denne målvakt, han är osäker och kan knappt hålla en puck i plockhandsken.

Varför inte använda den bästa målvakt vi har, Fredrik Andersson....?

Mvh

Sv: O TIK:are, hållom huvudet högt!
Bragd-Birger: Kul kille, den där Lahti. Flexibel som få dessutom. Han verkar byta klubb mer frekvent än självaste Burrakowski.

Ifjol var klart bäst i hemmalaget när TIK torskade mot Frölunda i Scandinavium.

Det kanske är en sådan klockren matchvinnare vi skulle behöva. Frågan är bara, vem är hans agent? Fagerlund eller Dag Olsson?

Timrå rockar alltid fetast!

Sv: TIK-FBK
Madde:

Åååå,,,,Nu vart HH kär i dej, precis vad jag tyckt länge, spelarna ska inte behöva läsa en massa negativt dravvel i G-B:n för sådant sätter sig mer än förlorade poäng,,,,,,,,,

NÄ!!!!!! Vi hade bud på tre tre, och en resning i tredje, Men som vanligt hade Dommaren läst Kalle Anka och CO, istället för dommar boken, så det får vi ta med tills på Lördag,,,,,,Bara inte Pinokio i randig kostym läst fångad av vargar,,,,

TGO: PÅ LÖRDAG VÄNDER DET:),,,,,,

TIMRÅ IK ETT SÄTT ATT LEVA :-)

Sv: Hockey och kärlek
Madde vännen:

Men så du säger då, tänk på att HH:s sambo brukar läsa G-B:n;)

Bragd-Birger:
Detta var ett roligt inlägg. Kul med en så levande rapport från matchen. Dessutom var det där med nyförvärvet Lahti bra, dj-gt bra. Jag är som dig - optimistisk trots allt.

Kul att Klacken får beröm av så många.......hur många 08:or anslöt sej?

Sv: Bildor Å så
Jag kan köra!!!!!!!!

O TIK:are, hållom huvudet högt!
All cred till grabbarna i dag! Man kan kräva mycket av ett lag, men poäng mot svenska mästarna på bortais får ses som en ren bonus. I a f i min egen lilla värld. En värld som, hur märkligt det än må te sig, känns ganska ljus och löftesrik kvalplatsen till trots.

Frånsett första perioden (som Peo får ta på sig, rent taktiskt var denna period bedrövlig....ta det lugnt och säkra bakåt är en sak, att glida ner i målgården så fort motståndarna närmar sig mittlinjen är att dra det ett steg för långt), tycker jag att Timrå gjorde en mycket bra match.

I andra perioden lyfte man upp laget, började fore-checka aggressivare, samt minskade antalet solokörningar ner i sarghörnet och gick rakare på mål. Då kom också lägena, att puckjäveln vägrar leta sig in är en annan femma. Djurgården var helt klart i gungning, något som understryks av den tidiga time-out man tog. 3-0 efter två perioder kändes oerhört tungt och orättvist.

3:e perioden fortsatte med ett hårt pressande Timrå och, kors i taket, ett riktigt bra power-play. Zäta var den stora dirigenten, både passningen till Casselståhl och hans eget solomål var riktiga delikatesser. Pang pang, två raka hårt och skoningslöst.
Nu var Timrå riktigt på gång, tredje målet kändes som en tidsfråga.

Men, som vanligt i årets elitserie ville ödet annorlunda. Djurgårdens senaste nyförvärv, exvästeråsaren Robert Lahti, frälste hemmapubliken med sitt 4-2 mål i spel fem mot tre. Därpå gick luften ur och Timrå var ett slaget lag.
Synd som faen!

Isens dominant, för vilken gång i ordningen vet jag inte, var Zäta. Han var överallt, hela tiden. Hur han orkar med att spela så mycket och så intensivt som han gör är en gåta. Offensivt, defensivt, powerplay, boxplay...så fort det hettar till finns han i händelsernas centrum.
Den som klagar på utebliven poängproduktion från hans sida borde ha en fet käftsmäll. I kväll bar han verkligen hela laget på sina axlar.

Som sagt, trots det dystra tabelläget känns det hoppfullt. Jag litar fullt på Peo och hans manskap, denna storm kommer att ridas ut.
En veckas vila kommer dock välbehövligt, en skalp dessförinnan skulle förstås smaka fågel.

All heder också till den lilla, men tappra och röststarka klacken!

Målvakter!
Tyvärr så har Timrå inte lyckats få hit den förstemålvakt jag hoppats på.
Om det bara gick så skulle jag gärna se att Timrå bröt kontraktet och sökte en ny,statistiken ljuger inte,bara Petter Rönkvist har sämre räddningsprocent och det håller helt enkelt inte med det spelarmatrial vi har.
En målvakt är halva laget, Thats it!
Nu får vi förlita oss på Freddan och hoppas att Fru Fortuna är på våran sida.
Se på Aik i fjol utan Tim Thomas hade Gnaget spelat mot Sundsvall och Almtuna denna säsong.
Men det är bara att ta nya tag och hoppas att Freddan hittar sitt livs form hemma mot Fbk ,skulle bli mycket förvånad om han inte fick stå.

Sv: Sweden hockey games
Frasse: Nej, det har du rätt i. Frågan är varför deRou varvar matcher med bra/darrigt spel? Hur fungerar samarbetet med backarna, förresten? Han håller backarna vakna i alla fall. En retur kan ju vara start på eget uppspel. ;-)

swen: som jag ser det är Deroos problem att han släpper för mycket returer (är det bara jag som tycker det!!???)
Visst, det håller mot lag i botten av tabellen då våra backar är först på returerna, MEN, mot lag som Djurgården, Färjestad mfl , som har en enormt bra forwards besättning så håller det helt enkelt inte.....

Dr Däng; Det har du faktiskt rätt i. Det har inte varit lika mycket gnäll som senast. Kanske de lyckats se livet från vår ljusa sida...

Hälge; Efter din fina förfrågan om optimism så var jag tvungen.

Till alla negativa som kommer till ladan på lördag. Känner ni er inte positiva då så leta upp någon optimist så känns det genast bättre!

Måste säga att landslaget har två bra ledare i Hardy Nilsson och Anders Hedberg. Som att hälla vatten på en gås - de kunde enkelt avstyra frågorna om Zätas måltorka och Hadelövs dåliga start. De ser kvalitéerna hos varje spelare och stirrar inte på tabeller och sånt trams.

Hoppas Peo får ut något positivt av SHG i sin tränarroll. SHG kan göra gott för oss, kanske har trendbrottet kommit för Zäta, nu gäller det att resten av laget också får till det.

Men kan inte deRou bestämma sig? Antingen spelar han bra fem matcher i rad eller så får Freddan ta över. Vi har inte råd med att han gör bra matcher varannan gång. Som jag tidigare skrivit, så inledde han serien med att hålla sig upprätt. Sedan Mif borta, går han gärna ner och blir överspelad. Häng dem (puckarna) högt skrev någon för en tid sedan, verkar stämma bra.

Madde: Du är bara för go´...

Sv: När ska den första vinsten komma ?
Text TV sucks

Så mycket gnäll har inte jag läst.. förutom från vissa bobcats då'rå.
Kom igen Timrå!

Oerhört svårt att hitta rätt tråd att svara på här...
Hur många väntade sig en vinst mot Djurgården i Globen, säkert lika många som väntade sig seger hemma mot, en av guldfavoriterna, Frölunda?!! Poäng mot de lagen är mycket värt!
Zetterberg gjorde ett tjusigt mål ikväll, det är positivt.
Just Zäta och Peo deltar i Sweden Hockey Games. Trevligt att Hardy ser deras möjligheter.

Att det skulle vara en massa gnäll här igen efter kvällens match var väntat. Med tveksamma känslor börjar man läsa vad många tryckt ut under kvällens gång.. Tyvärr är jag för optimistisk för att påverkas utav alla gnäll. Däremot tänker jag på de spelare som läser gästboken då och då... tror ni inte att de tar åt sig utav era negativa tongångar? så ni kan gott och väl ta åt er vid förlust...

Se livet från den ljusa sidan!!!

Hälge; Duger detta?

Sv: dif - tik
Timrå började matchen blekt, såg rätt håglöst ut. De Rouville imponerade inte alls på mig idag. Spelade osäkert, tappade puckar och släppte returer rätt ut i banan. Blandat med enstaka riktigt bra räddningar, dock. Djurgården klart bättre i första utan att spela särskilt bra.

Men efter 3-0 i andra tände Timrå till. Spelade bra ishockey med smarta kombinationer och 3-1och 3-2 var snygga mål, press på djurgårn. Sedan opsykologiska utvisningar, spel 3 mot 5 och 4-2, matchen över. Tik gav sedan i princip upp.

Summering: Timrå hade lika många chanser och nästan lika mycket spel, men märkligt uddlöst i avgörande läget. Z bäst på plan. Styf stabil back. Ward tuff och stark utan att dominera. Lite besviken på Söderström, tycker att han kom bort. Hade lagen bytt målvakter hade det varit jämnt i målprotokollet.

Sv: Hockey och kärlek
HH; Det var detta jag blev fundersam över...trevligt att jag gav dig någon inspriation!!!
Ska fundera över ditt råd som nu blev allmänt.

Friskan; Du får skylla på mig här...

Han mena bortasegern...Nä nu är det kväller och snart en ny dag att fundera på hur vi skall komma upp ur den djupa dalgången.

TIMRÅ IK reser sig alltid när man minst anar det............Halleluja Bröder och systrar..

Angående matchen mot Djurgården så blir åtminstone jag lite orolig när jag läser detta på Text-TV.

"DIF hade fullständig koll på matchen i 2 perioder.Man var bitvis helt överlägsen Timrå"

Förra året så hade ju Timrå nästan lekstuga med Djurgården i Globen.
Det är många matcher kvar att spela men lag som Linköping och Södertälje tycks hela tiden få enkla poäng.Linköping tvålade dit Förlunda borta ikväll t ex.Södertälje spöar självaste Brynäs på bortaplan.
Detta känns oroväckande.
Dock är det många matcher kvar att spela men tabelläget just nu börjar göra mig orolig.
Björklöven parkerade i botten tidigt förra året och tog sig aldrig därifrån.

Sweden hockey games
Om inte jag minns alldeles fel så spelade TIK mycket bra förra säsongen ända fram till SHG, efter det så spelade dom riktigt dåligt en period. I år så tror (hoppas) jag att det blir precis tvärtom.

Team-89:

Tror att man snart har omvänt dig och lett in dig på den rätta vägen.
Om du fortsätter att vara här så ska vi nog lyckas frälsa din vilsna själ, Halleluja broder...

kentarusell: Den första vinsten?
Den har vi väl redan tagit?

Sv: Den bistra sanningen...
Förlåt då var det ditt tips på din profil som jag blandade ihop.

När ska den första vinsten komma ?
De verkade som Zetterberg har spelat bra ha gjort mål
de lovar gott i nästa match på lördag
Z är på gång

Nej.5-4 var det efter straffar.Fredrik Warg gjorde målet.

Ja det var ju roligt iaf 1-0 eller nått sånt va? Tycker att man måste vara mera ödmjuk när man som gäst i en annans gästbok sitter och kladdar en massa strunt emellanåt.

Har varit lite för mycket av den varan på sistone. Mera ödmjukhet Sundsvallare så ska ni se att ni också kanske får till ett Hockeylag, men inte om 2 år ni har ännu lång lång väg att vandra..

Sv: Jodå
jag har alltid sagt att doktorer kommer
efter mig..först jag sedan doktorer sedan
alla andra..sist och minst ifsh supportrar...

Jesus:Hans Ottinger är typ vår sämsta spelare.Sundsvall håller allsvensk klass.Till dom som säger att vi inte har spöat nåt topplag är ej sant.Vi vann över Nyköping hemma.

Zäta målade och verkar ha spelat bra om man ska plocka ut nå't positivt i mötet mot de regerande svenska mästarna på bortaplan.
De Rouville behöver hjälp av backarna. Vet någon hur länge Wallin blir borta?
För övrigt kan man bara hoppas att folk låter bli att svara på Nike89
inlägg. Han som bobcat får om han har tur högst se de svenska mästarna på vykort. Skamligt men sant..Var i historieböckerna står det om bobcats elitseriesejour? TIK har väl 24 säsonger i landets högsta serie, nu får vi kämpa vidare. En match kvar innan SHG uppehållet. Toppfavoriten FBK på hemmaplan. Finns en chans?

Läs tråden........

Jesus: Nu var du dum...mot NSK!!

Precis och vad håller då erat IFSH för klass? NSK klass eller?

Än sen?Han håller ändå inte allsvensk klass.

Team-89:

Ottinger var bäst på plan i eran toppmatch mot era själsfränder, så jag fattar inte vad du snackar om, Och om man bara är en 89:a så ska man nog gå och lägga sig nu.

Håckla:Ja nolby killarna är ju:Hans Ottinger Martin Romö Niklas Lindström och Mikael Romö.Men Hans Ottinger håller inte allsvensk klass.Men superallsvensk klass är det.Men eran trupp håller elitklass men som ni har spelat håller den allsvensk klass.

Tack Farbror Hasse o Åbron...
bara att ta nya tag...TAGGTRÅD blir det
frukost hoppas jag..

Farbror Hasse: Härligt att höra, då finns gnistan kvar, vi får blåsa rejält nästa match så det flammar till.

Ett annat plus , var helt klart den mini klack som ändock fanns i kväll på Globen. Tyvärr hjälpte det inte......

Sv: Nya hockeyportalen www.hockeyligan.se
actionleif: Då funkar den iaf.....hos mej laddade den hela matchen, men jag gjorde väl nåt fel.

SHG uppehållet behövs nog, det vänder efter den.

Jag tror jag tar den redan nu....gonatt.....Henrik ZZZZZZZZZZZZZZZ.

Jodå
Jo som en simpel träningsmatch i två perioder.
Men när TIK hämtade upp till 3-2 i sista så fanns intensiteten plötsligt där och supportrarna vrålade såsom att suget efter ett primalskrik varit oändligt lång.
Det går faktiskt att hitta en hel del positiva tecken om man känner för det. De Rouville är stabil, men samtidigt är det uppenbart att motståndarforwards vet att han går ner tidigt. Många mål högt på plocksidan...
Z slet kopiöst och måste ha spelat i 45 minuter. Hans pass till Cassels 3-1 var Z som när han är bäst och solomålet var elegant, kylig avvaktande dragning och målgesten och vrålet upp mot supportrarna. Då trodde jag på en vändning.
Crippe och Z tillsammans är en självklarhet för fortsättningen. Ed Ward gjorde helt rätt när han parkerade framför målet, men det var alltför sällan och ibland gled han omkring utan den där extra gnistan som jag tror finns där egentligen. I övrigt slätstruket.
Men loppet är ingalunda kört. En frisk Peltoma och lite flyt så...

Sv: Njurunda Comments
Det är väl inte så farligt att förlora mot DIF på Globen. Det är inte den här matchen som är problemet utan alla andra matcher vi inte tar poäng på.
Efter uppehållet kommer igen en rad matcher mot "lätta" lag och det är då vi måste vinna alla; Luleå borta, Malmö hemma, SSK borta och LHC hemma.

« · 23408 · »