Jo det var ungefär dit jag ville komma . Det är otroligt viktigt med kontakter i första hand och pengar i andra hand när man värvar. Nu är det också så att lag som spelat ett antal år i ES har ett bredare kontaktnät än rookies som TIK ;-)
actionleif: Det försöker jag också göra, men man kan inte alltid bara vara nöjd med allting när vi ligger SIST i serien! Timrå IK är i kris - klart man är orolig...
jag kan ha fel nu men då tik värvar en person verkar det alltid som att dom går på en kompis bästa väns 3männings kusins rumkompis flickväns gamla flamma's tips eller något dyligt ....
Såg att Luleå HF nu gjort klart med Jonas-Andersson-Junkka f.d. Frölunda och senast IFK Helsingfors . Tidigare köpte de Toporowski (efter tips från Myllys), som satt 8 poäng på de 4 eller 5 matcher han spelat . AIK har också förstärkt med 3 spelare (de bidrog till segern mot Brynäs 3-0 igår) , Malmö har köpt Burakowski. Gemensamt för dessa lag att det verkar finnas kapital bakom när det krisar. Man kan misstänka att Timrå har det tuffare med finansieringen och att det kanske inte är så lätt att köpa sig ur krisen. Sen är det en kortsiktig lösning att handla spelare mitt under brinnande säsong. Man ska ha stor tur om det går hem . Framför allt gäller det att stärka gruppen och tillföra laget mycket positiv energi. M.a.o. fingertoppskänsla är vad som behövs. Hoppas att styrelsen har det.
actionleif: Öste beröm var ett något hårt ord, jag sa att han och Rådbjer var de två ända som kunde hålla en jämn nivå på sitt dömmande i ES, nu var Andersson inge vidare i Lördags, men han var ändå jämn i sin bedömning =) och tillhör ändå mitten/toppskiktet av de usla domare vi nu har i sverige...
HH: Att kalla Tim Thomas för sopa tyder på stor okunnighet! Ibland är du så oerhört naiv och orealistisk i dina inlägg. Klart att man ska stötta laget. Dock måste man få vara kritisk och leta orsaker när vi ligger sist i serien, men du verkar som vanligt bara nöjd med allting, eller...?
Två frågor: Vilka orsaker hittar du till Timrås dåliga start? Vad tycker du bör göras för att komma till rätta med dessa orsaker/problem?
Jo man tycker det, alla fasthållningar och hakningar som tex TIK har emot sig som är ett offensivt och speedigt lag, men inte blir det utvisning. Å blire det så tar man sedan kompensationsutvisning...Sverige måste ha världens sämsta domarkår...
Håckla: Det var IDROTTSGALAN... Zäta var nominerad till årets nykomling inom Svensk idrott men priset gick enligt mig helt rätt till OS-Guldmedaljören Jonas Edman...
Håller helt klart med dig Frella... Man kan ju undra vad han gör egentligen... Tycker han borde jobba på o få bort ryggsäckshockeyn höja domarstandarden som nu är för dålig istället för att fjanta sig i TV...
Det är mkt spekulationer nu i gbn... Detta tycker jag om nämda namn:
*Dimitri Starostenko Detta måste vara en av de mest uttjatade ryktet genom tiderna, han kom till inför 96/97 o lämnade TIK efter säsongen sedan har det år efter år sagts att han är så gott som klar men ha kom aldrig... Jag gav upp när han inte kom inför 98/99, tycker fler borde ge upp men det är väl bara att inse att man kommer få höra om honom i minst 10 år till... Just nu spelar han i Dynamo Moskva dit han kom inför denna säsong från CSKA...
*Marcus Sjöberg tik456 stora favorit antar jag, tror inte att nåt inlägg från denne inte handlat om Sjöberg. Men sanningen är nog att han gjort sin sista elitseriematch för TIK, tyvärr jag gillade honom o ville ha kvar honom men jag tycker att det är skitkul att han hamnade i Rögle o jag önskar honom all lycka.
*Tim Thomas Är knappast aktuell tack vare att han för tillfället spelar i finska Kärpät. Enligt mig den enda anledningen till att AIK hamnade före TIK i serien ifjol, men är även lite överskattad, tycker HH har rätt i sin analys om hans simningar efter isen, han har dessutom ofta en stor lucka mellan benen viket bla Fagemo listade ut...
*Mikael Lindholm Jag tillhör att dem som vill se denne rädda TIK iår igen. Hans inställning är imponerade, dessutom har han en förmåga att lyfta hängande huven med sin humor. Han har sagt att TIK kan höra av sig om de behöver hanshjälp vilket jag tycker de gör nu...
*Kevin Hodson Har lagt av med Ishockeyn o tränar ett juniorlag, dessutom imponerade han inte ifjol med tanke på att han aldrig spelade men han lyfte både Freddan o Bosse sedan det stod klart att TIK värvat honom...
*Pasi Petriläinen Sägs att han inte trivs i TPS o saknar gemenskapen som fanns i TIK, det är tydligen väldigt mkt divor i TPS, de har ju även inte gjort nån lyckad säsong så här långt. Hur mkt sanningen det ligger i detta vet jag inte men ett tecken på detta såg vi när de mötte TIK i höstas då tränare Jalonen anklagade TIK för fult spel men Pasi höll inte med honom. Men hur som helst blir det mkt svårt att lösa honom från hans kontrakt så han kan vi nog oxå glömma... Han kan bli den nye "dimman" i gb-ryktväg...
*John Slettvoll Han gör ofta en bra säsong o följer upp med en dålig säsong i de lag han tränar. Förde upp löven i ES men sedan åkte de ur. 92 förde han Schweiz till semifinal i VM, 93 åkte Schweiz ur A-VM... Han är knappast aktuell för TIK... skulle själv börja grina om han kom hit...
*Niklas Wikegård Slog ut oss med Väsby i play off1 91 i början på sin tränarkarriär, han är mer för grishockey än TIKs sätt att spela. Dessutom så säger actionleif att han tränar Chur i Schweiziska ligan o jag antar att det stämmer...
*Unknown coach Han har blivit utsedd till Sveriges bästa coach under förra säsongen o har blivit uttagen att coacha Tre Kronor i Sweden Hockey Games... Med sådan meriter säger att han klart är bästa man för uppgiften att föra TIK från den nuvarande positionen... Han ska helt klart coacha TIK även i framtiden...
Att Dag Olsson får vara domarbas är ofattbart i mitt tycke, såsom han gör åtlöje av sig själv genom att fjanta runt i Gladiatorerna samt i småsketcher på hockeykväll. Visst han gör säkert det han ska göra, men tydligen så behövs det bra mycke mer än så, när man ser vilken nivå dagens ES domare håller.
Enligt mig finns bara en bra domare av de jag sett och det är Rådbjer, och då har jag inte ens sett han i år...
Sen finns det domare som inte alls håller ES klass i sin nivå på bedömningen, till dessa vill jag räkna in Roger Öberg, Marcus Vinnerborg och Peter Andersson som aldrig kan hålla en jämn nivå hela matcherna.
Domarbas Olsson har mycket att fundera på och åtgärda, kanske bättre att lägga all tid på det istället för att fjanta runt i lekprogram å dyl.
Undrar vad dom kom fram till på mötet (ledare & styrelse) i dag ?. Dom jagar väl nån spelare eller målvakt ?, men jag tror att nya ideér behövs. Det behövs nog nån utifrån som kan se allt med andra ögon och få fram det bästa av spelarna som finns i truppen.
Nu ska vi börja att stånga våra pannor blodig igen, det var väl den gruppen vi hamnade i gud..Halleluja..Och blev lite paff att inte El Maco fick Guldbollen ikväll..Halleluja..Patrik Andersson Hmmmm ja han går ju inte av för hackor den gåsapågen heller..Nu är det sporten på fyran...
Nike89.. att du orkar?? måste vara frusterande att inte komma på något bättre...om du går in läser GUD har ordet på TIK031 hemsida så kanske du förstår..
Freddan är i grunden en mycket bra målvakt i Elitserieklass. Det viktigaste i det hät skedet är att både målvakter och backar kan återfinna trygghet så att de törs spela självsäkert.
Trygghet och självförtroende var det som framförallt skiljde TIK och FBK åt i löddags - inte själva kunnandet!
wesse: kort och koncist! Epa: ska man titta lite snett på dom? kasta tomater? gå ut ur hallen? Nej, mer seriöst så undrar jag igen: 1Vilka det är som ska känna publikens press -TIK eller motståndarna? (motståndarna, enl. min åsikt) 2Vilken uppgift har supportrarna generellt? (ge laget stöd och energi,helst även när det går tungt. enl. min åsikt). Jag tycker det har varit bra drag generellt med vissa undantag. Slutligen är det frivilligt hur mycket man betalar/går på match och där får man stå sitt kast som vuxen människa. Jag vill inte förringa din upplevelse och behov av utlopp för känslorna, men läs El Macos inlägg(tråden "..dela lag.." och begrunda var du befinner dig). Kanske dags för socialstyrelsen att lägga ut varningstext på alla biljetter vid idrottsevenemang. Risktagande..nära döden upplevelser etc. Stunder av lycka och eufori kan vara andra biverkningar..
250 kg: Jag måste hålla med dig till 100%,mig veterligen blir man bara mer skärrad när man riskerar att bli utbuad. Då finns det en stor chans att man gör ännu sämre ifrån sig..
Epa: Så du menar att din kära lilla klack ska skälla lite mer när det går dåligt? Tror du inte på fullaste allvar att spelarna inte gör allt de kan för att bryta trenden. Tror du att de spelar som de gör för att det är roligt att ligga sist? Tror du att det blir bättre om man som supporter buar åt laget när de spelar dåligt? i så fall bör du med det omedelbaraste flytta till Italien och finna ett favoritlag i fotboll i stället.
HH. En spelare måste väl för f-n kunna ta lite kritik det kanske taggar dom lite åxo. För den delen måste jag få ge våran underbara klack lite kritik. Det är inte fel att visa sitt missnöje under en match, det ska dom tåla, för om dom spela dåligt match efter match så blir man lite less faktiskt. Det finns dom som betala en hel del för att gå och se på dom. Visar man lite missnöje så kanske spelarna tänker till och tänder till lite extra.
Stålmannen är inte ledig,,,,,,är väl enda som ni skulle vara nöjd med,,,,,,Vi har två bra målisar, som bägge är läskunnig,,,,Och får ett himla bra självförtroende då deras egna så kallade fans trycker ner dom i skoskaften,,,,,
Kan medela om Tim T,,,,Han var en sopa då skytten fick ner han och simma,,,
Både Freddan och De Rouville står och kan flytta sig i sidled,,,,
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer