1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen
« · 24626 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Minst gjorda och mest insläppta MÅL.
Friskan:

Det tycker jag också liksom påhopp på oss som skriver härinne som inte hör hemma på en GB men visst kan känslorna svalla iväg ibland och det vet både du och jag Friskan, men det kapitlet hoppas jag vi har lagt bakom oss du och jag.

För som sagt vi är inte i Italien eller nått annat sydligt land, så visst borde vi vara lite mer insatt i hur en människa uppträder när man får höra på en massa skitsnack hela tiden.

För hockeylirare är också bara människor och uppfattar saker precis likadant som både dig och mig. Så visst borde en del inlägg tas bort ibland och det är vi helt överens om.

Sv: De Rouvillde
mm jag tror att om derouville stanna i timrå över denna säsong och även nästa så smälter han in i timrå och backarna lär sig hantera hans ständiga returer och thoren kan säker jobba på hans ojämnhet ...nej jag säger behåll derouville

Nike89:

Skilj på en personlig uppfattning och ett facktum, det som står där är skribentens personliga uppfattning, och han har tom skrivit det, att så är fallet,,,,,,

Eller är ni sugen på Derouville i Sundvall efter som du verkar vara så anjelägen om att han ska sluta,,,,

Personligen tycker jag det vore inte bra om han slutar, som många säger, okey en formsvacka, men!!! ser även en möjlig orsak till den,,,,som jag inte ska ta upp,,,,,,,

Skarin kan få Messa mej så kan jag ta det med han tror han håller med,,,,,,,,,,

jag vet inte hur mycket jag ska lita på den där artikeln.

mike66: "När spelare och ledare sågas jämns med fotknölarna" som du säger........det är väl då moderatorerna ska träda in? visst är det så?

De Rouvillde
Enligt www.svenskafans.com/ishockey/ så är De Rouvillde på väg bort ifrån timrå.

dr Dängroth:
Finns mycket i det som du beskriver och det är lite utav vad jag själv också skulle vilja se mer utav oss som supportrar.

Det Finns många härinne som skulle behöva läsa lite mer hur människan fungerar och ta och lägga av med att leka expert tränare med mm och inrikta sig på att stödja laget istället.

Är helt övertygad om att vi inte är ensamma härinne och läser och skriver inlägg utan det är säkert en del utav spelarna och ledarna också som är inne och kikar på vad vi som supportrar tycker och tänker.

Och då borde det vara självklart att inte såga spelare och ledare jämns med fotknölarna om man nu skall kalla sig för supporter och stödja sitt lag även i motgångens timme.

Psykologin är mer komplex än vad vi någonsin kan ana.
Gå gärna på biblioteket och låna boken "Bäst när det gäller" så kommer ni att upptäcka mycket som ni även själva kan ha nytta av i det verkliga livet.

Boken är skriven utav Willy Railo som även hjälpte Fd fotbollsspelaren Torbjörn Nilsson som kanske är det mest uppmärksammade fallet i Svensk idrottspsykologi.

Nu har den store Psykologen talat..blev lite mycket nu.........

På pricken. Jag hoppas verkligen att Peo har samma klarsyn och lätta pedagogiska handlag som Dr D. uppvisar.
Så länge djupa kvasifilosofer som Christer Abrahamssn få regera så kommer vi aldrig att hitta tillbaka till hockeyns avlagda skosnören.

den där Hegel låter intressant :)

Den gamle svenske spelaren C.J Boström som spelat utomlands i många år har sitt att säga angående tabelläget:
Den viktigaste frågan för mig är huruvida tabelläget existerar inom oss spelare eller utom oss. Jag påstår att det existerar inom oss, det finns inte alls i den materiella världen, går inte att ta på etc den är således helt och hållet beroende av vad vi tycker och tänker om den. Egentligen är den en inte en statiskt företeelse även om man förleds att tro det. Genom att påverka vårt sätt att se på situationen kan vi förändra den. Min gamle lagkamrat Hägerström och jag hade många ivriga debatter om det i båset då han hävdade att tabellen existerar utanför oss själva och att man måste i första hand åstadkomma en yttre förändring..som tur var var bägge överens om att det gick att påverka situationen.

Den franske supportervärden Sartre har sina tankar på publikens påverkan på spelarna. "Helvetet är de andra" säger han och syftar på vad man som människa blir sedd som i andras ögon.
Han tror att spelarna känner av vad som publiken kräver av dem i de ögonblick de misslyckas..på så sett blir spelarna till objekt (misslyckade spelare) i den stund när de gör sig till det i sin egen värld också.
Bara om de kan bryta trenden och göra sig själva till subjekt som själva skapar sitt öde så kan förändring ske. Sartre menar att man i såna situationer kan öva sig på att göra de andra till objekt för att bryta låsningen men menar samtidigt också att publiken kan hjälpa till med hejarop, hallelujasånger och en ocean av kärlek.
Forza Timrå!!!

N y f ö r v ä r v: Enligt tyska nättidningen "Wissenshaft und geist"
har TIK kontaktat den tyske målsprutan GWF Hegel. Jag har inte hittat någon statistik på honom men enligt exerter är han duktig på att få fram poäng. Han började sin framgångsrika bana i ett universitetslag. Så här säger han i intervjun.
Vad kan du tillföra TIK?
-Mitt mål är att göra mål. Jag har ett starkt begär att sätta pucken i kassen, precis som djuret söker föda.
Hur kommer det sig att du gjort så många mål, alla rekord har fått skrivas om ju?
- Jag behöver verkligen införliva målen som objekt i min inre värld, men erkännandet från andra spelar också roll förståss.
Har du kostat mycket pengar?
- Nja, från att tidigare i min karriär helt övertygats om en totalt meritokratisk syn på distrubutiv rättvisa, dvs lön efter prestation har jag på senare år gått in för en slags utilitarisk syn på rättvisan fördelning och nu ser jag mer hur den totala poängmängdens storlek i laget blir viktigare. Jag har väl blivit mer lagspelare med åren och kan glädjas åt det, det är min största lön. Jag har t.o.m spelat i lag där det förväntats att alla skulle göra exakt lika många poäng vilket ledde till en del bekymmer. Men bara vi får fart på kollektivet nu så ska det nog ordna sig..

Intevjuaren Shopenhauer konstaterar att vi ofta gör upp planer för vår framtid och formerar önskningar om hur livet ska se ut. Så länge som önskningarna blir otillfredsställllda och målen inte nås så
upplever vi obehag och frustration, men, konstaterar intervjuaren Om målen uppnås så blir vår lycka inte för evig gjord utan snart infaller tristessen. Livet är en icke avstannande process och växelverkan mellan frustration i ena änden och tristess i den andra.
Med det vill jag säga att inget tillstånd varar för evigt...
Host host..det är dammigt i biblioteket..

Minst gjorda och mest insläppta MÅL.
Precis som rubriken säger så är det största anledningen att Timrå ligger där de är dvs. SIST och sen minns jag mkt väl vilken osäkerhet som smög sig in i laget ifjol när Huss blev skadad på höstkanten och har länge känt samma tendenser iår, det saknas helt klart en ledare i laget /på isen och visst måste det vara högsta prioritet tillsammans med ett målvaktsbyte att försöka fixa till för styrelsen.
Ibland undrar jag hur det gått ifjol om inte M.Lindholm anslutit sig till truppen.........

Sv: Hemsida
Guuuuuu va gla ja blir,,,,

Ojsan.......onsdag det är ju imorrn det.

Whoa... det låter verkligen spännande. Hoppas det blir fint! *kram*

Ni får se. Det ska ju vara lite spännande oxå. Avslöjar inget! De som håller i det får avslöja mer saker...

Marcus: Utveckla !! Vadå ny ? Vem fixar ?

Hemsida
Hejsan alla glada! Det är en ny hemsida på G. Förmodligen premiär på onsdag ...

Sv: Qigong
Finns alternativ till alla tränings metoder, en gammal men kanske hjälps att glädja några, och kanske en och annan blir arg på metoden,,,,,,,,,Om den funkar

Rave !!! ???. Ingenting för hockeylirare, en massa hopp, flams & knark..... Nä HH´s idé är mycket bättre, hela rörelsemönstret stämmer.

HH blir Timrås nästa tränare !!!!.

Sv: DÅLIGT TRÄNADE
Läs i Dagbladet, vad Söderberg skriver om TIK.Tålamod!
Mycket bra och "end of diskussion",eller?
Dessutom rekommenderar jag att ni som inte sett "Fever pitch",hyr den och sedan kanske det lättar något!?
I verkliga livet går alla till slutspel! Kanske inte TIK,men man kan ju hoppas.

HH:
Själv tänkte jag anordna ett raveparty det är lite enklare dans det än schottis och snoa med Bosse Larsson i nygammalt.

Men vem kommer inte ihåg Bröderna Lindqvist.....och blir lite nostalgisk???

Håckla:
Har mailat han om saken, och vi kommer att köra den metoden ganska hårt inför Supportermatchen, därför har vi annlitat en expert från Mora, som ska ta sig ann saken,,,

Även lite snoa med för att fåtill dribblingarna och snurrningarna i deffensiva zon,,,,,

Men Hammbon är utesluten då man bara gulla på och håller handen,,,,,,

Personligen kan jag medela att jag påbörjat en intesivkurs i Schottis,,,,

Bo wasa:

Tycker att vi har kommit fram till ganska mycket jag. Och vi är väl ganska många av oss som anser att Timrå IK saknar en ledare på isen idag. Jag tycker att det har analyserats rätt friskt här på gb:n så där kan jag nog inte hålla med dig om att vi inte skulle ha kommit fram till nått.

Forza Timrå mot slutspel det bär..............

Herr Wasa: Jag tror INTE att detta är (den enda) förklaringen till Timrås misslyckande hittills. Det som du påstår låter mer som en ryktessägen.

Sv: Freddan
HH: Ok, vi ser det inte riktigt på samma sätt. Det accepterar jag, alla är, tänker och reagerar vi olika.

Dock har vi en gemensam nämnare, nämligen lidelsen och kärleken till Timrå IK.

HH:
Vet P-O om det.
Det kanske är en ny träningmetodsrevolution inom hockeyn !.

Gammeldans??? då borde ju schottis vara perfeckt, dels håller man i varandra hela tiden och avanserar man offensift,,,,

Friskan:
Ta mej f-n du har alldeles rätt, dom har fastnat i en Qigongövning. Det kanske hade varit bättre med brottning eller gammeldans, med tanke på fasthållningshockeyn som spelas i Elitserien.
Timrå IK är dom bästa !.

Bo Wasa: Tror att det är precis tvärtom... Vi är för hårt tränade, nu gäller det att nå en formtopp till de matcher efter uppehållet, det är viktiga matcher det...

Friskan:
"Mentala träningen"

Kvinna!!!! säg vad jag ska tala om då så tar jag på mej det, med den "Men-Tala" Träningen,,,,,,,

Korten faller snart på plats,,,,

TIMRÅ IK ETT SÄTT ATT LEVA!!!!!!!!!!

Sv: Domarbasen
Jag tycker fortfarande att man borde samarbeta med SM-liiga för att höja standarden på domarna. Färre antal domare som dömmer fler matcher i båda ligorna (ES och SM) skulle bli bra tror jag jag.

Är det inte så att sommarträningen följs upp med konditionstester mm, Jag tror att med ett svikande kollektivt självförtroende, missflyt och en ursinnig första period så rasade Timrå ihop i andra period.Det handlar nog inte om dåligt tränade spelare tror jag i alla fall...
Nä nu gäller det att stå upp för laget och gå på matcherna och skrika, klappa och tänka positiva tankar om hela laget. Peo, Nubben och styrelsen gör nog allt som kan tänkas kan för att ta laget ur denna negativa trend. Vi alla borde njuta av "Z" och tre kronor och ladda upp in för en skön fortsättning i ES efter SHG !!
TIMRÅ IK klapp klapp klapp
Jag älskar Timrå IK Kom ihåg Casselståhl vilken lirare !!
Iggy

Qigong
Det nya i träningen Qigong "den mentala träningen" det var nog det som inte passade.....*tror jag* iaf.

DÅLIGT TRÄNADE
En hel veckas funderande & spekulerande från mer eller mindre insatta personer.
Men ännu har ingen kommit på varför det går så dåligt, svaret är enkelt:
Laget är för dåligt tränat !
Det är därför man faller ihop efter en första intensiv period mot FBK, det är därför man inte klarar att hålla en ledning - man orkar helt enkelt inte.
Peos variant att var och en får träna själv under sommaren gör att inte alla tränar 100% - igt och speciellt efter en lyckosam första säsong är det nog lätt att tänka "det ordnar sig ändå".

Hinner man nu träna ikapp på denna SHG vecka ? Det är frågan ?

Laken:

Naiva HH ska gärna svara på dina två frågor, men sedan tycker jag vi kan lägga ner diskutionen,,,,,,,,,,,,,,,

Jag mår rätt bra som många påpekat, och som du sa man ska stötta laget,,,,,,

Frågorna då:

Är den så dålig???? Laken gör som så även ni anndra Glöm Tabbellen ointresant i detta läget, Räkna poäng istället, hur många har vi till slutspel, Tänk sedan på toppningen av formen som Timrå gör, någon gång, NÄR!!!! vet bara Peo, och så många fler ska inte veta det heller,,,,,Kallar det hellre frustration, och vad är det?? självförtroendet sviker och man törs som spelare inte spela ut, Hur får man det? Man gör så gott man kan men får bara skit av familjen,,,gämför med att du städar, och du tycker du gjort så fint, och varge gång kommer någon och säger,,vad dåligt du städat,, vad gör du?? jo du lägger av att städa för du får ingen uppskattning för hur fint du gjort,,,,

Fråga 2:

Personligen gör jag så gott jag kan i G-B:n, resten annser jag att Tränare och ledare spelare, jobba med,,,,,,Lovar att det vänder och det med besked,,,,,,,,Och DÅ!!!!!!! vet jag en som ska mysa,,,Men då står det väl SM-GULD då det inte fins något mellan ting,,,,,31 Matcher kvar

actionleif:

Självklart måste man ta en del inlägg med glimten i ögat och att kalla HH för naiv tycker jag är dumt och konstigt.

Laken,Snabel m,fl Varför måste ni bara sitta och hitta fel på allt och alla ni skulle behöva ta ett par sabbatsdagar från dumdatorn och läsa boken med Willy Railo (Bäst när det gäller) och lära er lite om idrottspsykologi att kalla folk för naiva när man i själva verket är den som är mest naiv själv!!!!! Välkommen till verkligheten ..

Nä stå på dig du HH du ska få en egen sida snart på hemsidan om jag får bestämma, för är det nån här som har glimten i ögat så är det HH.

Sv: Förstärkningar ...
pasi lär inte vara billig så jag tror inte dom har råd med honom ..men köp hono du ...du verkar ha gott om pengar

näe gör du ? jag äger inte timrå

balle: betalar du då eller?

dr-nix : klart pasi är bra ! varför skulle han inte komma ?

Sv: Supportermatchen
I Morgon är en annan dag, och då kanske ledningen i TIK kommit fram till någon bra lösning.

I LOVE TIMRÅ IK

Sv: Supportermatchen
jag hörde att min kompis skulle vara med , är det för sent för att anmäla sejj ? låter skojj

jaa det är sant

det blir nog svårt att få lös pasi

nejnej det var inte så jag menade ..Pasi är en jättebra spelare , det jag menade är att tik har nog ingen suck att få loss honom från TPS skulle jag tro ..jag är iof inte så insatt i den situationen men ..

sen hörde jag rykten om att urban eriksson kanske skulle börjja igenn .. men det gät väl inte för nummer sex är väl upptaget ?

Laken: Jag citerar 250kg kärleks definition på vad en KRIS är....

Kris är inget jag vill ta i min mun. Det är ingen kris i Timrå. Kris är det när pengarna är slut, man har sålt alla spelare och man ska spela match med inga spelare.... Då är det kris.

Vi har ett lag som ÄR bra, en tränare som respekteras i hela sverige, en supporterskala som redan imorgon kan bevisa vilka som är bäst.... Vi har allt som krävs! (Alltså detta är skrivet dagen före FBK matchen.....)

Så kris är det inte. Frustration är ett bättre uttryck i så fall.

pasi var bra ta tillbaka honom

sen tycker jag timrå ska köpa en skyttekung från europa

laken glöm pasi

jag vill inte t.ex att dom ska värva en polack som någon sett bära på ett par skrillor bakom en hönsgård som det råkade finnas en hockeylogga på....

« · 24626 · »